Dacia Duster At Lastik Secimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EIRP Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 108
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 83,583
Ynt: Dacia Duster At Lastik Secimi

turgut68' Alıntı:
Duster için en uygun A/T lastiğin Cooper A/T3 olduğunu tecrübe ederek buldum: http://www.cooperlastikleri.com/index.php/index/products?brandid=1# Yakıt tüketimi ve ses artışı olmuyor.

215 / 70 / 16 ebadı Duster'a yükseltme yapmadan takılabilir, sürtme yapmaz. A/T almışken amaç doğrultusunda toplam çapı biraz artırmakta fayda var.

Lassa Competus A/T'nin maalesef bu ebatta üretimi yok, (ama orjinal ebat 215 / 65 / 16 var). Efsane lastik BF Goodrich T/A ise büyük 4x4'lerde başarılı olabilir, ama Duster'ı hayli zorluyor, denedim; bu tercihin bedelini artan yakıt tüketimi, gürültü, sürüş zorluğu şeklinde ödemek sözkonusu.



BF A/T ile 90 bg 4x4 dci lerde zorlanma biraz normal takviye güç yazılım veyaz chip box ile aradaki farkı kapatabilirsin..
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster At Lastik Secimi

off road runner' Alıntı:
Merhaba Olguncandan dostum,

Aracınız kaç km ye geldi ki lastikleri değiştiniz (aracınız ben orada iken benim araçtan oldukça az km.de idi. Benim lastikler hala çok iyi. Anlaşılan siz, bensiz bayağı dolaşmışsınız :smiley: )

Merhaba sevgili Kerim Bey,

Lastikleri değiştirdiğimde araç 55 bin olmuştu. Aslında sorun, 20-25 binlerde ön-arka değişimi yapmayı unuttuğum için, ön lastiklerin aşırı yıpranmasıydı. (40 binde ön-arka değişimi yaptım, fakat önlerin dışları aşınmıştı. Bir gün balon yaptı, durduğu yerde patladı.) Yıpranma da, sürekli 4x2 de kullanınca, özellikle yokuş yukarı kalkışlarda gaza birazcık basında ön lastiklerin patinaj yapması...

Azizim, sen gittikten sonra bir kez Topuklu yaylasına gittim. Bozdağ'a çıktım, Cankurtaran civarındaki yollarda baya dolaştım. Tabii yolculuğun çoğu asfaltta oldu. Memleket ziyaretleri vs.
 

Ynt: Dacia Duster At Lastik Secimi

olguncandan' Alıntı:
Merhaba sevgili Kerim Bey,

Lastikleri değiştirdiğimde araç 55 bin olmuştu. Aslında sorun, 20-25 binlerde ön-arka değişimi yapmayı unuttuğum için, ön lastiklerin aşırı yıpranmasıydı. (40 binde ön-arka değişimi yaptım, fakat önlerin dışları aşınmıştı. Bir gün balon yaptı, durduğu yerde patladı.) Yıpranma da, sürekli 4x2 de kullanınca, özellikle yokuş yukarı kalkışlarda gaza birazcık basında ön lastiklerin patinaj yapması...

Azizim, sen gittikten sonra bir kez Topuklu yaylasına gittim. Bozdağ'a çıktım, Cankurtaran civarındaki yollarda baya dolaştım. Tabii yolculuğun çoğu asfaltta oldu. Memleket ziyaretleri vs.

Bence biraz erken gitmişler. benim araç 41.000 km de. Bir iki ay önce bakım esnasında Renault servisinde kontrol ettiler ve tüm lastiklerin çok iyi olduğunu söylediler. Üstelik ben hep 4x2 yim ve sıkça dağlarda dolaşıyorum. Lastiklerimin markası ne, farkında değilim. Ama Megane'da ki lastikler Bridgestone idi ve 90.000 km de ancak değiştim( o da, ben yeter artık dediğimden). Lastikler aracımda en önem verdiğim malzemelerdir. Bence sizin çabuk değiştirmeniz ilk lastiklerin markası ile ilgilidir. Sevgi ve selamlarımla.
 

Ynt: Dacia Duster At Lastik Secimi

http://www.youtube.com/watch?v=CdQL6yFwTXY

Karda Lassa Competus AT'yi merak edenler icin kisa bir video cektim.

Yer: Erzurum/Pasinler/Pelitli Koyu Yolu
 

Ynt: Dacia Duster At Lastik Secimi

dacia nature' Alıntı:
BF A/T ile 90 bg 4x4 dci lerde zorlanma biraz normal takviye güç yazılım veyaz chip box ile aradaki farkı kapatabilirsin..

Elbette mümkün, ancak hep chip tuning olayı hak etmediği kadar pahalı ve motora uzun vadede zararı olabilecek bir işlem.

Daha önemlisi eski tasarım BF Goodrich T/A KO lastiğin yuvarlanma direnci çok yüksek, bunu sürüşte hissetmemek mümkün değil, etiketteki yakıt indeksi de "G". Yani ne yapılırsa yapılsın yakıt artışı kaçınılmaz, çünkü bu fiziksel bir gerçek, sürtünme sonucu motor enerjisinin bir bölümü ses ve ısıya dönüşüyor. Halbuki Cooper A/T3 ise modern tasarımlı yeni bir lastik olup yakıt indeksi "E" (orjinal Continental LX kadar). BF çok girintili çıkıntılı, karmaşık profile sahip, Cooper ise sanki M/T profilinin sadeleştirilmiş ve vakum eklenmiş hali gibi duruyor.

Bir insan Duster kullanıyorsa elbette yakıt tasarrufu da önemlidir. Duster 4x4 olup ve offroad yeteneğine sahip araçların içinde muhtemelen en az yakıt harcayanı. Dolayısıyla BF belki arazide daha iyidir, ama yakıt artışına neden oluyor. Ayrıca Duster kabine lastik sesini fazla ilettiği için ses artışı da rahatsız edici. Bu nedenle bence Cooper A/T3 Duster için en uygun A/T lastiktir, arazi performansı da bu araçtan beklentileri karşılamaya yeter.

Untitled-4.jpg
 




Ynt: Dacia Duster At Lastik Secimi

İşte ağır offroad diye buna derim: http://img585.imageshack.us/img585/6496/dsc00644n.jpg

Yağmurlardan sonra İstanbul kuzey ormanlarındaki bazı yerler bunun gibi oluyor. Hele birkaç tane Land Rover gibi ağır araç da geçmişse, bir daha geçilmeyecek hale geliyor.

Modifiyeli bile olsa hiçbir Duster'ın böyle bir yerden geçebileceğine pek ihtimal veremiyorum. Hele en soldaki derin oluklu iz tam bir kabus! Buradaki araçların hepsinde M/T ve en az bir aksta diff lock vardır, ayrıca yerden yükseklikleri, yaklaşma ve karın açıları gayet iyidir.

Böyle balçık çamur ile zemini sağlam olup üzeri sulu çamurla göllenmiş yol farklı şeyler. İkincisinden 4x2 Duster da geçebilir.

Neyse... Öyle bir araç istiyorum ki, hem bu fotoğraftaki gibi yerden hiç zorlanmadan geçebilisin, hem de asfaltta 100 km'de 3 litre mazot harcasın, böylece özgürlük hissini sonuna kadar yaşatsın. Evet, hayal kurmak bazen yararlıdır. Dünyadaki birçok icat hayaller sayesinde yapılabilmiş...
 


Ynt: Dacia Duster At Lastik Secimi

turgut68' Alıntı:
.....Neyse... Öyle bir araç istiyorum ki, hem bu fotoğraftaki gibi yerden hiç zorlanmadan geçebilisin, hem de asfaltta 100 km'de 3 litre mazot harcasın, böylece özgürlük hissini sonuna kadar yaşatsın. Evet, hayal kurmak bazen yararlıdır. Dünyadaki birçok icat hayaller sayesinde yapılabilmiş...

Bir de parçası ucuz olsun... Onu unutmuşsun. ;D

Yalnız bir sorun var; doğru icat ve hayal ilişkisine katılırım, küçük bir farkla... Bu hayali senin değil de mucidin ve müteşebbisin kurması lazım. ;D
 




Ynt: Dacia Duster At Lastik Secimi

arkadaşlar aşağıdaki videonun çekildiği ıslak çamurlu zeminde 2 adet kar lastikli duster çekilerek çıkmıştır.
BFG AT lastikli duster hiç zorlanmadan çıkmıştır.sonuç olarak kar lastikleri asfalt karlı ve buzlu zeminlerde ne kadar iyide olsa ,biraz çamurlu veya toprak zemine inildiğinde bir at lastiğin yerini tutmaz .biz ogün bunu özell,kle test ettik.


https://www.facebook.com/groups/dusterturkiye/661191710588708/?ref=notif&notif_t=group_comment_reply#!/photo.php?v=10152124045934921&set=o.640943145946898&type=2&theater

at lastik.jpg


kar lastiği.jpg
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,645
Mesajlar
1,521,541
Kayıtlı Üye Sayımız
170,377
Kaydolan Son Üyemiz
x_ml

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst