Ali KAŞIKÇI
yomrali_61
Herkese merhaba.
2004 model nissan x trail araç sahibi olarak termostat ve antifriz değişimi hakkında paylaşımda bulunacağım.
3-4 ay öncesinde yaz ortalarında kocaelinden pendiğe gelirken trafiğin sıkışması ile yavaşladığım sırada gözüm birden hararet ibresine gitti ki kırmızı bölgenin sınırına gelmiş. Hemen kenara çekip kaputu açtım fanın çalışmadığını gördüm. Kablo söketleriyle oynadım ve fan devreye girdi. Hararet azalınca tekrar devam ettim tekrardan aynı şey oldu yine kenara çekip fanı çalıştırdım. Bu şekilde eve ulaştıktan sonra ertesi gün hemen sanayiye gittim conta yandı mı şüphesiyle. Farklı iki yere gösterdim herhangi bir conta yanma belirtisi yoktu termostat da çalışıyordu aracını takip et su eksiltirse tekrar hararet yaparsa gelirsin dediler. Anormal bir durum olmadığını söylediler. Sonrasında elektrikçiye gidip fan söketinde arızalı yeri yaptırdım.
Aracın hararet sorunu çözülmemişti. İstanbul -kocaeli arası gidip geliyordum. Uzun yolda sorun yokken kocaeline girip ışıklarda durduğumda ibre yeniden yükselişe geçiyordu. Hararet yaptığında su da eksiltiyordu. Tekrar istanbula dönüşte dilovası rampasında hararet yükselince kenara çekip soğumasını beklerken bir araç yardım için yanaştı. Adam mobil ustaymış araca baktı termostat açmamış senin dedi söküp iptal ederim antifirizini koyarım devam edersin dedi. İyi dedim yap bakalım. Aracında herşey vardı. Termostatı söküp çıkardı ortasını koparıp tekrar yerine taktı antifriz koydu güzel de bir ücret talep etti neyse verdik parasını. Sonrasında arabayı ne kadar zorlasam da hareret yapmadı.
Tüm olanlardan sonra soğutma sisteminin detaylarını araştırıp kış öncesi termostat ve antifriz değişimini kendim yapmaya karar verdim. İlk gösterdiğim ustalar araba normal ama riske atmayalım al bi termostat değişelim deseydi 100 tl verip kafam rahat olacaktı conta mı yaktık hararet mi çıkacak korkusu olmicakti, yolda yardım için gelip termostatı iptal edip dünya para isteyen diğer arkadaşa kazıklanmamış olacaktım.
Neyse tüm olanlardan sonra soğutma sisteminde iki adet termostat olduğunu öğrendim. Servisten fiyat aldım orjinal termostat ve ikinci termostat (water control valve) diye geçiyor. Termostat 235tl water control valve 245tl fiyat söyledi.
Sonra internetten japon yedek parçacıların numarasını alıp watsaptan yaklaşık 10 farklı yere termostat ve diğer termostatı sordum. 10 yerden dokuzunun arabada ikinci termostat olduğundan haberi yok satmıyor. Bir tanesi biliyordu ordan ikisini 200 tl ye sipariş verdim. İkinci termostat elinde yokmuş sipariş vermiş geldi gelecek derken 15 gün beklettiler beni. Başka satan olmadığından el mahkum bekledik termostatları. Sonunda geldiler. Yurt dışında ikisi birlikte satılıyor bu arada.
Bende bu arada internetten antifriz sipariş ettim. Termostatları kontrol için mutfaklarda kullanılan termometrelerden sipariş ettim. Termostatlar geldiğinde teknik verilerine uygun çalışıp çalışmadığını kaynattığım suya atarak hangi sıcaklıkta açıldığını kapandığını gözlemledim. Verileri sağladığından artık başlayabilirdim.
2004 model nissan x trail araç sahibi olarak termostat ve antifriz değişimi hakkında paylaşımda bulunacağım.
3-4 ay öncesinde yaz ortalarında kocaelinden pendiğe gelirken trafiğin sıkışması ile yavaşladığım sırada gözüm birden hararet ibresine gitti ki kırmızı bölgenin sınırına gelmiş. Hemen kenara çekip kaputu açtım fanın çalışmadığını gördüm. Kablo söketleriyle oynadım ve fan devreye girdi. Hararet azalınca tekrar devam ettim tekrardan aynı şey oldu yine kenara çekip fanı çalıştırdım. Bu şekilde eve ulaştıktan sonra ertesi gün hemen sanayiye gittim conta yandı mı şüphesiyle. Farklı iki yere gösterdim herhangi bir conta yanma belirtisi yoktu termostat da çalışıyordu aracını takip et su eksiltirse tekrar hararet yaparsa gelirsin dediler. Anormal bir durum olmadığını söylediler. Sonrasında elektrikçiye gidip fan söketinde arızalı yeri yaptırdım.
Aracın hararet sorunu çözülmemişti. İstanbul -kocaeli arası gidip geliyordum. Uzun yolda sorun yokken kocaeline girip ışıklarda durduğumda ibre yeniden yükselişe geçiyordu. Hararet yaptığında su da eksiltiyordu. Tekrar istanbula dönüşte dilovası rampasında hararet yükselince kenara çekip soğumasını beklerken bir araç yardım için yanaştı. Adam mobil ustaymış araca baktı termostat açmamış senin dedi söküp iptal ederim antifirizini koyarım devam edersin dedi. İyi dedim yap bakalım. Aracında herşey vardı. Termostatı söküp çıkardı ortasını koparıp tekrar yerine taktı antifriz koydu güzel de bir ücret talep etti neyse verdik parasını. Sonrasında arabayı ne kadar zorlasam da hareret yapmadı.
Tüm olanlardan sonra soğutma sisteminin detaylarını araştırıp kış öncesi termostat ve antifriz değişimini kendim yapmaya karar verdim. İlk gösterdiğim ustalar araba normal ama riske atmayalım al bi termostat değişelim deseydi 100 tl verip kafam rahat olacaktı conta mı yaktık hararet mi çıkacak korkusu olmicakti, yolda yardım için gelip termostatı iptal edip dünya para isteyen diğer arkadaşa kazıklanmamış olacaktım.
Neyse tüm olanlardan sonra soğutma sisteminde iki adet termostat olduğunu öğrendim. Servisten fiyat aldım orjinal termostat ve ikinci termostat (water control valve) diye geçiyor. Termostat 235tl water control valve 245tl fiyat söyledi.
Sonra internetten japon yedek parçacıların numarasını alıp watsaptan yaklaşık 10 farklı yere termostat ve diğer termostatı sordum. 10 yerden dokuzunun arabada ikinci termostat olduğundan haberi yok satmıyor. Bir tanesi biliyordu ordan ikisini 200 tl ye sipariş verdim. İkinci termostat elinde yokmuş sipariş vermiş geldi gelecek derken 15 gün beklettiler beni. Başka satan olmadığından el mahkum bekledik termostatları. Sonunda geldiler. Yurt dışında ikisi birlikte satılıyor bu arada.
Bende bu arada internetten antifriz sipariş ettim. Termostatları kontrol için mutfaklarda kullanılan termometrelerden sipariş ettim. Termostatlar geldiğinde teknik verilerine uygun çalışıp çalışmadığını kaynattığım suya atarak hangi sıcaklıkta açıldığını kapandığını gözlemledim. Verileri sağladığından artık başlayabilirdim.