Ynt: Paraşütlerdeki DHV1 DHV1/2 DHV2 DHV 2/3 Ne Anlama Geliyor ?
Aradığım cevabı Başka bir sitede (Slam Dunk) adlı kullanıcı uzuuuun uzun anlatmış. Aşağıdaki yazı kendisinden alıntıdır.
(DHV1) Başlangıç sınıfı kanatlardir; öğrenci çalıştırmak üzere eğitmenler, havada kendini sinirli hisseden pilotlar, türbülanslı koşullarda sık uçanlar veya ilk uçuş yılında olanlar için idealdir. Pİlotun yaptığı hataları telafi edebilme, daha yavaş ve yumuşak tepkili, kumandalarda daha rahatlık sağlarlar. Süzülüşleri az, hızları yavaştır bu nedenle XC uçuşuna uygun değildir. Ama yinede bu tip kanatlarla bazı pilotların kilometrelerce mesafe yaptığını unutmamak gerekir. (DHV1/2) Orta seviye kanatlardır ve ideal olarak 50 uçuşlu / 10 uçuş saatli yeni eğiştim almış pilotlara uygundur. XC uçuşunda acemiyseniz, veya hoş soaringleri seviyorsanız, veya uçmak hobinizse (örneğin sadece haftasonunda yapıyorsanız), kullanmanız gereken sınıf budur. Bu sizi uçuşunuzun ikinci yılına, 300 uçuşa, belki de kanadın size sunduklarını aşana kadar taşıyabilir. Terfi etmeye karar vermeden önce bu kanatla SIV kursunu tamamlamalı, birkaç yarışmaya katılmalı ve birçok XC tamamlamalısınız. Bütün hatalarınızı affedecek ve uçmaya devam edecek kanat budur. Unutmayın, eğer uçmak dışında başka sorumluluklarınız varsa, haftasonlarını kaçırıyorsanız, ve yamaç paraşütüne 'hobi / eğlence' diyorsanız, bu sınıfı terketmeniz için sebep yoktur, yeni DHV1/2'ler ihtiyaç duyduğunuz tüm performansa sahiptir. Zaten son yıllarda firmalar performansı oldukça iyi dhv 1-2 kanatlar üretmeye başladılar. (DHV2) Spor kanatlardır, ve 150 uçuş / 50 termikli uçuş saati olan düzenli usta pilotlar için uygundur. Uçmak birincil sporunuzsa (hobiyle karşılaştırılınca), düzenli olarak uçuyorsanız (her haftasonu), sık sık XC yapıyorsanız, birkaç yıllık serbest uçuş olayınız varsa bu sizin sınıfınız olabilir, onu seçmelisiniz. Sıradışı durumlara yanlış pilot müdahalesi DHV2'de şişmeyi dramatik olarak geciktirebilir, yani bir SIV kursu ve düzenli antreman (wingoverlar, spiraller, kapanmalar, asimetrikler) tavsiye edilir. DHV2 kanat türbülanstan kötü etkilenebilir ve hala güvenli uçuşa geçirilebilir, çünkü yapı düşük hızlarda uçuşa izin verecek yeterli kaldırıcı sağlayabilir. Sonraki sınıfta öyle değil. ------------------------------------------------------ Bu çizgiyi yılda 100 saatten fazla termikli koşullarda uçuyorsanız geçin... DHV2 sınıfın üzerinde performans, güvenlikten kayıp vererek marjinal olur. Sonraki sınıf, problemleri tamir için irtifa, doğru ve uygun pilot müdhalesi gerek. Büyük geçişler yapmak için üst seviye kanada daha çok güveneceğiniz, yamaçlardan ve sorunlardan uzak kalacağınız şekilde uçuş stilinizde değişiklik gerektirir. (DHV2/3) gelişmiş kanatlardır, ve bugünlerde uçmaktan başka bişey yapmayan insanlara ve yarışma pilotlarına uygundur. Bazı 2/3'ler spor kanatlardır, bazıları seri sınıf yarışmacıdır yani DHV testlerini dikkatle incelemelisiniz. Bir 2/3 kanat almayı düşünüyorsanız, benim tavsiyeme ihtiyacınız yoktur. (DHV3) yarışma kanatlarıdır profesyonel yarışma pilotlarına uygundur. Pilotlar haftada an az 3 tam uçuş gününe, olağanüstü reflekslere, ve yüksek performans makinelerine hükmedecek doğal kabiliyete sahip olmalılar. Bunlardan birini yarışma kazanmak için değil, zaten kazanıyorsanız alırsınız. AFNOR / SHV testlerinin sadece 3 sınıfı var: Standart - Performans - Yarışma. Performans sınıfı çok geniş ve sıcak bir DHV1/2'den DHV2/3'e kadar herşeyi kapsayabilir. Bir rehber olarak şunu kullanabilirsiniz: Standart = DHV1 ve DHV1/2. Performans = DHV2 ve DHV2/3 Yarışma = sıcak DHV2/3'ler ve DHV3. Bunun karmaşayı düzelttiğini umarım. Bunun sadece benim fikrim olduğunu ve sınıf tanımlarımda büyük çakışmalar olduğunu aklınızda bulundurun. Etrafa sorun, (a) size birşey satmaya çalışmayan ve (b) sizin bulunacağınız havada sık uçan insanlardan tavsiye alın.