Paraşütlerdeki DHV1 DHV1/2 DHV2 DHV 2/3 Ne Anlama Geliyor ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cabironline Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,560

cabironline

Ana Kamp
Mesajlar
98
Tepkime Puanı
0
Web
cabironline.deviantart.com
Arkadaşlar,

Yamaç paraşütlerindeki DHV1
DHV1/2
DHV2
DHV 2/3

ne anlama geliyor bana yardımcı olabalirmisiniz. İlk başlayan biri bunların hangisini tercih temesi doğru olur. ? Destekleriniz için şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Paraşütlerdeki DHV1 DHV1/2 DHV2 DHV 2/3 Ne Anlama Geliyor ?

slmlar,
dhv kanadın performanısını etkileyen özelliklerine göre kanatlarda yapılan bi sınıflandırmadır diyebiliriz.Dhv 1 lerin sel ağzı daha büyüktür ve bu kanatlarla yapılan uçuşlarda acil durumların bi çoğunda pilot müdahalesi azdır,başlangıç kursiyerleri ve daha stabil uçuş yaşamak isteyenlerin tercih ettiği kanattır.Dhv 1/2 lerin sel ağzı Dhv 1'lere göre daha küçüktür,uçuşlarda pilot müdehalesi daha çok gerekmektedir.Kısaca dhv 2/3 lere doğru giidildikçe kanaadın eni küçülüp boyu aartıyor ve sellerrde küçülüyor bunlar sadece basit bi ayırım bu farkı görebilmek için.Dhv 2/3 yarışma kanatlarıdır ve aktif pilotajın konuştuğu kanat sınıfıdır.
Son zamanlarda yapılan kanatlarda Dhv 1 olmasına rağmen 1/2 performansı sergileyen kanatlar var.Dhv 1/2 olupta speed takılarak Dhv 2 olan kanatlarda var epsilon 3 gibi.Kanat tasarımlarında yapılan en ufak bi değişim bile uçuşları inanılmaz etkiliyor...
 


Ynt: Paraşütlerdeki DHV1 DHV1/2 DHV2 DHV 2/3 Ne Anlama Geliyor ?

bende bu sporu yaptığım için cevap vermek istedim. ilk olarak bu spora başlamak isteyen bir insan bu işin eğitimini almalı ya bu sporu uzun senelerdir yapan ve gerçekten sadece uçmayan yeterli tecrübeleri olan birinden yada bu sporun eğitimini veren üniversite klüpleri sportif kulupler vb yerlenden.ikincisi kanat seçimi yapılırken ilk başlayanlar için dhv 1 tercih edilmelidir fakat tabi sadece kanadın dhv 1 olması yeterli değildir kanadın kilo limitleri kanadın karakteristik özellikleride önemlidir. Kanatlar boş bir havada pek tepki vermezler ama termikli yada rotorlu bir havada kanat kapatmaları artabilir kapatmalar esnasındaki davranışlarıda önemlidir yani kapatınca dönüş eğilimi ne kadar yada dönüş eğilimi içerisinde öne doğru herhangi bir saldırma yaparmı tabiki dhv 1 kanatlar için bu özellikler azdır ama yaşanmamış olaylarda değildir.Başlangıç pilotlarına genellikle dhv 1 tavsiye edilir eğitim esnasında zaten sizinde bu konuda kafanızda fikirler oluşacaktır. İlk olarak kanat değilde eğitimini almanızı tavsiye ederim
 

Ynt: Paraşütlerdeki DHV1 DHV1/2 DHV2 DHV 2/3 Ne Anlama Geliyor ?

Selçuk Bey vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkürler. Şuan ben sadece kendimi geliştirmek için bir ön araştırma yapıyorum zaten bu işi yapmadan önce eğitimini alacağım ve kendime konuyla ilgili eğitim alacak tanınmış usta pilotlar buldum. Eğitimi aldıktan sonra fazla ara vermemek için hemen bir kanat almayı planlıyorum. Teşekkürler.
 



Ynt: Paraşütlerdeki DHV1 DHV1/2 DHV2 DHV 2/3 Ne Anlama Geliyor ?

selam,
bende yelkenkanat sporuyla uğraşan biri olarak size önerim eğitimi tamamladığınızda bahsettiğiniz değerli hocalarınızın sizi seviyenize göre önerecekleri kanadı tercih etmenizdir.
Onlar yaşanmış ve yaşanacak tüm durumların farkında olduklarından yeni başlayanların kanat seçiminde gerçekten referanstırlar. Ucuz diye kanat almayın gerekirse tanıdığınız bildiğiniz birinden temin edin yada maddi durum iyise sıfırını almak her zaman iyidir. Ama geçmişi belli olan kanatlar ikinci elde her zaman tercih edilmeli.
Havacılık tarihi kanla yazılmıştır aman dikkat , uzun yıllar uçmak bir an evvel uçmaktan daha iyidir diye düşünüyorum. selamlar murat
 

Ynt: Paraşütlerdeki DHV1 DHV1/2 DHV2 DHV 2/3 Ne Anlama Geliyor ?

Arkadaşlarında söylediği gibi eğitmeninizin önerileri doğrultusunda kanat almanız en doğrusu.Genelde başlangıç eğitiminde dhv1 ler tercih edilir ancak eminimki dhv 1 ile eğitim alan oldukça azdır çnki malzeme kolay temin edilmediği için eldeki kanat ne ise onla uçuruyo eğitmenler..Bu sporla ilgili araştırma yaparken eğitmenlerle ilgilide araştırma yapmanızı tavsiye ederim..
Termiğiniz bol,uçuşunuz stabil olsun :smiley:
 

Ynt: Paraşütlerdeki DHV1 DHV1/2 DHV2 DHV 2/3 Ne Anlama Geliyor ?

Arkadaşlar,

Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim. Cevaplarınız hem benim hemde bu işi merak eden arkadaşlar için çok faydalı olacaktır. Çok teşekkürler.
 

Ynt: Paraşütlerdeki DHV1 DHV1/2 DHV2 DHV 2/3 Ne Anlama Geliyor ?

bana söyleyecek birşey kalmadı arkadaşlar gerekli cevapları vermişler ama kişinin performansına göre eğitim sırasında gözlenip sonradan tekrar kanat masrafı açmamak için DHV 1/2 tercih edilebilir diye düşünüyorum ama bu benim fikrim
 

Ynt: Paraşütlerdeki DHV1 DHV1/2 DHV2 DHV 2/3 Ne Anlama Geliyor ?

Aradığım cevabı Başka bir sitede (Slam Dunk) adlı kullanıcı uzuuuun uzun anlatmış. Aşağıdaki yazı kendisinden alıntıdır.

(DHV1) Başlangıç sınıfı kanatlardir; öğrenci çalıştırmak üzere eğitmenler, havada kendini sinirli hisseden pilotlar, türbülanslı koşullarda sık uçanlar veya ilk uçuş yılında olanlar için idealdir. Pİlotun yaptığı hataları telafi edebilme, daha yavaş ve yumuşak tepkili, kumandalarda daha rahatlık sağlarlar. Süzülüşleri az, hızları yavaştır bu nedenle XC uçuşuna uygun değildir. Ama yinede bu tip kanatlarla bazı pilotların kilometrelerce mesafe yaptığını unutmamak gerekir. (DHV1/2) Orta seviye kanatlardır ve ideal olarak 50 uçuşlu / 10 uçuş saatli yeni eğiştim almış pilotlara uygundur. XC uçuşunda acemiyseniz, veya hoş soaringleri seviyorsanız, veya uçmak hobinizse (örneğin sadece haftasonunda yapıyorsanız), kullanmanız gereken sınıf budur. Bu sizi uçuşunuzun ikinci yılına, 300 uçuşa, belki de kanadın size sunduklarını aşana kadar taşıyabilir. Terfi etmeye karar vermeden önce bu kanatla SIV kursunu tamamlamalı, birkaç yarışmaya katılmalı ve birçok XC tamamlamalısınız. Bütün hatalarınızı affedecek ve uçmaya devam edecek kanat budur. Unutmayın, eğer uçmak dışında başka sorumluluklarınız varsa, haftasonlarını kaçırıyorsanız, ve yamaç paraşütüne 'hobi / eğlence' diyorsanız, bu sınıfı terketmeniz için sebep yoktur, yeni DHV1/2'ler ihtiyaç duyduğunuz tüm performansa sahiptir. Zaten son yıllarda firmalar performansı oldukça iyi dhv 1-2 kanatlar üretmeye başladılar. (DHV2) Spor kanatlardır, ve 150 uçuş / 50 termikli uçuş saati olan düzenli usta pilotlar için uygundur. Uçmak birincil sporunuzsa (hobiyle karşılaştırılınca), düzenli olarak uçuyorsanız (her haftasonu), sık sık XC yapıyorsanız, birkaç yıllık serbest uçuş olayınız varsa bu sizin sınıfınız olabilir, onu seçmelisiniz. Sıradışı durumlara yanlış pilot müdahalesi DHV2'de şişmeyi dramatik olarak geciktirebilir, yani bir SIV kursu ve düzenli antreman (wingoverlar, spiraller, kapanmalar, asimetrikler) tavsiye edilir. DHV2 kanat türbülanstan kötü etkilenebilir ve hala güvenli uçuşa geçirilebilir, çünkü yapı düşük hızlarda uçuşa izin verecek yeterli kaldırıcı sağlayabilir. Sonraki sınıfta öyle değil. ------------------------------------------------------ Bu çizgiyi yılda 100 saatten fazla termikli koşullarda uçuyorsanız geçin... DHV2 sınıfın üzerinde performans, güvenlikten kayıp vererek marjinal olur. Sonraki sınıf, problemleri tamir için irtifa, doğru ve uygun pilot müdhalesi gerek. Büyük geçişler yapmak için üst seviye kanada daha çok güveneceğiniz, yamaçlardan ve sorunlardan uzak kalacağınız şekilde uçuş stilinizde değişiklik gerektirir. (DHV2/3) gelişmiş kanatlardır, ve bugünlerde uçmaktan başka bişey yapmayan insanlara ve yarışma pilotlarına uygundur. Bazı 2/3'ler spor kanatlardır, bazıları seri sınıf yarışmacıdır yani DHV testlerini dikkatle incelemelisiniz. Bir 2/3 kanat almayı düşünüyorsanız, benim tavsiyeme ihtiyacınız yoktur. (DHV3) yarışma kanatlarıdır profesyonel yarışma pilotlarına uygundur. Pilotlar haftada an az 3 tam uçuş gününe, olağanüstü reflekslere, ve yüksek performans makinelerine hükmedecek doğal kabiliyete sahip olmalılar. Bunlardan birini yarışma kazanmak için değil, zaten kazanıyorsanız alırsınız. AFNOR / SHV testlerinin sadece 3 sınıfı var: Standart - Performans - Yarışma. Performans sınıfı çok geniş ve sıcak bir DHV1/2'den DHV2/3'e kadar herşeyi kapsayabilir. Bir rehber olarak şunu kullanabilirsiniz: Standart = DHV1 ve DHV1/2. Performans = DHV2 ve DHV2/3 Yarışma = sıcak DHV2/3'ler ve DHV3. Bunun karmaşayı düzelttiğini umarım. Bunun sadece benim fikrim olduğunu ve sınıf tanımlarımda büyük çakışmalar olduğunu aklınızda bulundurun. Etrafa sorun, (a) size birşey satmaya çalışmayan ve (b) sizin bulunacağınız havada sık uçan insanlardan tavsiye alın.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,645
Mesajlar
1,521,541
Kayıtlı Üye Sayımız
170,343
Kaydolan Son Üyemiz
x_ml

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst