Tecrübelilerden Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Galip Güler Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,441

Galip Güler

Yeni Üye
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
0
İyi günler,
pikap almaya niyetliyim.ortalama bütçem 75 bin tl. 2010-2014 hilux adventura 4*4 mü ?
2010-2015 l 200 instlye mi?
hılux görüntü olarak ve konfor olarak,kokpit olarak hoşuma gidiyor.tek eksisi diff. kilidi.
L200'ün de tek artısı kilit bana göre. ben bu aracı ikini araç olarak,hem işte hem de pazardan pazara sahile kuma,yaylayara,kışın kara gitme amaçlı istiyorum.aşırı bır off road yapmacağımı sanmıyorum,ama ortama göre bilemiyorumda.
diff lock eksikliğini yaşar mıyım?hulux'e sonradan arb dışında daha uygun diff.kilidi takılır mı?
teşekkürler
 

Etiketler
İyi günler,
pikap almaya niyetliyim.ortalama bütçem 75 bin tl. 2010-2014 hilux adventura 4*4 mü ?
2010-2015 l 200 instlye mi?
hılux görüntü olarak ve konfor olarak,kokpit olarak hoşuma gidiyor.tek eksisi diff. kilidi.
L200'ün de tek artısı kilit bana göre. ben bu aracı ikini araç olarak,hem işte hem de pazardan pazara sahile kuma,yaylayara,kışın kara gitme amaçlı istiyorum.aşırı bır off road yapmacağımı sanmıyorum,ama ortama göre bilemiyorumda.
diff lock eksikliğini yaşar mıyım?hulux'e sonradan arb dışında daha uygun diff.kilidi takılır mı?
teşekkürler
Her 2 araçta sınıflarındaki en iyi araçlar olmalarına rağmen gün gelir bir yerlerde lazım olabilir diye ben Mitsubishi’yi tercih ederdim. Ben de pick up için aynı araştırmadan geçmiş, piyasadaki tüm araçlar için bir karşılaştırma tablosu hazırlamış ve son olarak bu 2 araçta karar kılmıştım. Ardından pick-up’ların otoyollardaki hız limitinin binek araçlardan daha düşük olmasından dolayı pick-up almaktan vazgeçtim. Ben kendi adıma nihai olarak Mitsubishi instyle’da karar kılmıştım ama Hilux Adventure’da çok iyi bir araç. Şimdiden hayırlı olsun, masrafsız bir şekilde güzel anılarla ve güle güle gezin inşallah.
 

Bu arada 2 aracın arasındaki bazı ufak farkları yazayım :
Hilux 144 hp ve 343 nm tork üretirkerken Instyle 178 hp ve 350 nm tork çıkarttıyor fakat Toyota ağırlık olarak 100 kg. daha hafif. Sonuç olarak serilikleri ve son hızları birbirine oldukça yakın.

Adventure sadece manuel olarak satıldığından Instyle’ın da manıel bersiyonuna baktığınızı farz ederek Hilux sarfiyat olarak 100 km’de şehiriçi kullanımda 0.5 lt. gibi daha az yakıyor. Fazla bir fark değil belki ama eğer yıllık olarak çok fazla km. yapacaksanız genel masraflarınızı etkiler. Instyle’ın otomatiğini düşünüyorsanız da fark 1.5 lt.’ye çıkıyor.

Çift kabinli alacağınızı düşünerek Hilux’un bagaj kompartmanı 76 lt. gibi daha büyük. Instyle 960 lt. Hilux 1.036 lt.

Off road kabiliyeti olarak Instyle’in fabrika çıkışlı olarak diff lock’i olması çok büyük bir artı. Bunun yanında yaklaşma ve uzaklaşma açılarında da önde. Instyle’ın yaklaşma açısı 33.4 derece iken Adventure’ınki 30 derece. Uzaklaşma açısı olarak Instyle 23.8 derece, Adventure 22 derece, son olarak Rampa kırılma açısında Instyle 24.7 derece, Adventure 25 derece veriyor. Bir de su derinliği geçişi konusunda Hilux’un 700 mm gibi oldukça iyi bir değeri var fakat Instyle’ınkini bulamadım. Gene de araca baktığımda çok farklı ve aşağı kalır bir değeri olacağını zannetmiyorum.

Yük taşımada Instyle 880 kg. Hilux 835 kg. değere sahip. Daha fazla beygir ve tork’un getirisi olarak yük çekme konusunda Instyle Adventure’a göre 2.700 kg.’ye karşılık 2.250 kg. ile epey önde.

Yıllık genel giderlerde de her 2 araçta 2.5 motorlu olduğundan, her 2 araçta Japon olduğundan yedek parçalarının benzer fiyatlarda olacağını düşündüğümden (tecrübem yok yanılabilirim) kafa kafaya çıkar diye düşünüyor. Burada Toyota biraz daha az yaktığından hafif öne çıkabilir.

Umarım seçiminizde faydası olur.
 

Bahsettiğiniz model yılından 2010 Hilux'lar için yorum yapabilirim.Arka diferansiyelde LSD kilit mevcut.L200 kullanmadığım için yorum yapamayacağım.Ancak her iki aracında teknik servisini yapan bir arkadaşım L200 lerde bazen hararet problemi olabildiğini belirtmişti.Bir de kilit açıkken aks kırıyorlar zorlanınca bilginize..Bu konuda youtube da bir kaç video vardı ama kullanıcı hatasıda olabilir..Araştırmak lazım..
 

İyi günler,
pikap almaya niyetliyim.ortalama bütçem 75 bin tl. 2010-2014 hilux adventura 4*4 mü ?
2010-2015 l 200 instlye mi?
hılux görüntü olarak ve konfor olarak,kokpit olarak hoşuma gidiyor.tek eksisi diff. kilidi.
L200'ün de tek artısı kilit bana göre. ben bu aracı ikini araç olarak,hem işte hem de pazardan pazara sahile kuma,yaylayara,kışın kara gitme amaçlı istiyorum.aşırı bır off road yapmacağımı sanmıyorum,ama ortama göre bilemiyorumda.
diff lock eksikliğini yaşar mıyım?hulux'e sonradan arb dışında daha uygun diff.kilidi takılır mı?
teşekkürler
Çok offroad dusunmuyorsaniz kilidin bir onemi kalmayacaktır bence.

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,645
Mesajlar
1,521,541
Kayıtlı Üye Sayımız
170,343
Kaydolan Son Üyemiz
x_ml

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst