Toyota Hilux 1987 Için Yardım Ve Öneri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan IServeT Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,018

IServeT

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
0
Değerli forum kullanıcıları uzun süredir forumu takip etmekteyim. Her daim faydalı bilgiler veren işi iyi bilen insanlar olduğunu gördüm.
Yakın zamana 87 model toyota hilux almayı planlıyorum. İnternet üzerinden yaptığım araştırmaya dayanarak satılan bütün yedek parçaların 89dan sonraki hiluxlar için olduğunu gördüm. Malum yaşlı bir araç alacağım için de yedek parçasının ucuz ve bol bulunabilir olması gerektiğini düşündüm. Ayrıca aklımda malum siteden baktığım birkaç araç var şuan itibariyle konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşların yardım ve önerilerini bekliyorum.
alırken nelere dikkat etmeliyim.
yedek parça sorunum olur mu.
bu yaşta bir araç almak mantıklı mıdır.
30bin liraya kadar bir bütçe ayırmayı düşnüyorum bu araç için mantıklı mı mantıksız mı bu araçlar bu kadar eder mi sizce?
LN106 olarak geçen modeller bu 87 modelleri midir onu netleştiremedim bir de.
yardımlar için şimdiden teşekkür ederim
 

Selamlar,
1987 model olarak geçenler LN65'ler.Yanlış bilmiyorsam LN105 2,4 Diesel,LN106 ise 2,8 Diesel olan modeller.
Her üç modelde de yedek parça sıkıntısı yaşamazsınız.Bazı kaporta parçaları ve iç trimleri zor bulursunuz.Ancak parçasız kalmazsınız.Bulunamayacak parçası yoktur.
Fiyatların biraz yüksek olduğu doğrudur.Ancak kolay arıza yapan araçlar değildirler.4 yıldır kullanıyorum 445.bin kilometredeyiz ve araç hala çok diri.Açıkçası Land Rover Discovery 1 300Tdi'ya geçiş yapmak istiyorum ama sorunsuzluk açısından Toyota'yı aratacağınıda biliyorum o yüzden hala tam karar vermiş değilim.
Mesela aynı fiyatlara yüksek modellerde Ford Ranger ve Nissan Skystar bulmak mümkünken bu araçların std.donanımda olanları LN serisi kadar arazide başarılı olmamakla beraber parça dayanımları uzun ömürlü değil bence.Ancak konfor açısından değerlendirirsek daha iyiler elbette.
Ankara'da bir kaç firmada istediğiniz parçaları bulabilirsiniz.Şu ana kadar bulamadığım bir parçası olmadı.
Alırken dikkat etmeniz gereken şeyler var elbette bu araçların en büyük sorunu olarak belirtebileceğim, kaporta ve şasilerinde pas ve çürük olabiliyor onlara dikkat edin.Aracın altına mutlaka yatıp kontrol edin.
Mekanik olarak genel kontrollerinizi yapın ama ön tekerleklerde bulunan hub dediğimiz ve arka diferansiyelde bulunan LSD'nin faal durumda olduklarından emin olun.(Bazı modellerde bulunmaz.Bulunan modellerde diferansiyel üzerinde kırmızı yazılı etiket olur.Etiket düşmüş olabilir o zaman küçük bir test yapmanız gerekir)
Bu serilerde orjinal turbo yoktur.Ya sonradan takılmıştır ya da motor 2L-T ile değiştirilmiştir.2L-T ile değiştirilmiş ve ruhsata işlenmiş ise korkmayın.Ancak sonradan uygulama yapılmış ise bazı durumlarda sorunlara neden olabiliyor mekanik olarak,uzak durun derim.
İmkanınız var ise 2,8 Diesel tavsiye ederim.2,4 Diesel gibi sağlam,uzun ömürlü bir motordur ek olarak daha güçlüdür..
 
Son düzenleme:

Bilgilendirme için teşekkür ediyorum.
Almayı düşündüğüm hali hazırda mevcut olan model 1987 2.4d motora sahip olan çeşittir. Bütçe kısıtlı olduğu için 2.8 modellere şuan için imkanım şuan yok malesef.
Bu tarz araç daha önce kendime ait kullanmalıyım olmadığı için her türlü fikire de actigim. Bu araçların ederi nedir ne kadara kadar bütçe ayırmak mantıklı olur kısmında da fikirlere açığım.
 

Açıkçası ortalama Lada Niva'lara istenen rakamları göz önüne aldığımızda Hilux'lerin fiyatları daha iyi gibi.
Bütçe ayırmaktan önce siz aracı ne amaçlı kullanacaksınız önemli olan bu durum bence.
Hafif doğa gezileri mi,kamp mı,off-road mu,ağır off road mu?
 
Son düzenleme:

Açıkçası ortalama Lada Niva'lara istenen rakamları göz önüne aldığımızda Hilux'lerin fiyatları daha iyi gibi.
Bütçe ayırmaktan önce siz aracı ne amaçlı kullanacaksınız önemli olan bu durum bence.
Hafif doğa gezileri mi,kamp mı,off-road mı,ağır off road mı?

Zaten ben jeoloji mühendisiyim. Bolca arazide çalışıyorum ağır offroad gibi bir durum yok ama araziye gittiğim zaman en büyük sorun arazide kalmak oluyor. Bazı zamanlar araziden toparladığım numuneleri kasasına atabileceğim araziye çıktığımda altı vurur mu tekeri patlar mı tamponu düşer mi diye korkamayacağım. Arza yaptığı zaman da bana 3-4 bin lira masraf çıkartamayacak araç arayışım söz konusu.
bu sebeple bu araçlarda karar kıldım şahsen. Fakat araçlara da hakim olmadığım için belki dışı sizi içi bizi yakar durumu vardır o yüzden forum halkına danışmak istedim.
 



Araçlar yaşlı malum.Elbette bazı küçük masrafları olabilir..Arızasız bir araç aldığınız takdirde size minimum masraf çıkaracaktır.
İşin açıkçası araziye çıkıp periyodik bakım dışında pek bir masraf çıkarmayan başka bir arazi aracı varmıdır pek sanmıyorum.Özellikle f/p oranı olarak düşündüğümüzde..
Kendimden örnek vermek gerekirse off road,doğa gezileri,kar içeren off road ve dere geçişleri,kamp,sahilde kum zeminde sürüşler,şehir içi ve şehirler arası dahil olmak üzere bir çok amaçla kullandım.Şu güne kadar beni hiç üzmedi.Şehir içi ve şehirler arası yollarda biraz konforsuz o kadar.Bu duruma da alışırsınız.Zaten bunların çoğu kamuda Orman'da kullanılmış araçlar bu iş için tasarlandıklarından bir sorunda çıkartmıyorlar.
Gönül rahatlığı ile alın diyebilirim.
 

Sayın SERVET LN106'lar (Avustralya hariç) 2.8L Diesel Motorlu olarak üretilmiştir.
Ne yazıkki Türkiyede çok hor kullanıldığı için, çok çabuk dökülmüşlerdir. Yedek parça olarak
çıkma bulma şansınız çok yüksek, yenisini ararsanız bir kaç farklı adresten fiyat almanızda yarar vardır.
Böyle bir araç satın alıyorsanız MUTLAKA güvenilir bir servise götürüp kontrol ettirin (yaşadığınız yeri yazmamışsınız, bu nedenle servis öneremiyorum.) Aşağıda LN106 serisinin üretim yıllarını bulabilirsiniz.
Sorularınız olursa yazın, cevaplarım. Selamlar, Ömer.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,645
Mesajlar
1,521,541
Kayıtlı Üye Sayımız
170,402
Kaydolan Son Üyemiz
x_ml

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst