Ynt: Volkswagen - Amarok
Madem Amarok ile l200' ü karşılaştırıyoruz bende Tecrübelerimi paylaşayım ;
- l200 genişlik olarak çok dar olduğundan ciddi dengesizlikler gösterebilmektedir en üst modelindeki astc sistemi ile bu durumun önüne geçilmeye çalışılmış. Aslında bu tür elektronik dengeleyici sistemlerin özellikle yüksek araçlarda standart olması gerekirken sadece lüx modelinde alınabilmesi l200 için ciddi bir eksiklik.
- Amarok enyakın rakibinden yaklaşık 10 cm, l200' den ise yaklaşık 14 cm daha geniş olduğu halde her modelinde bu sistemler standart olarak alınabilmektedir. Mevcut genişliği ile piyasadaki kamyonetler içinde bu sistemlere en geç ihtiyaç duyan ve duyduğunuzdada her modelinde güvenliğinizi sağlayabilmektedir. Ayrıca yine genişliği ile en yüksek yanal eğim açısına sahip olan kamyonetlerden biridir.
- Genişliğinden bahsetmişken şöför koltuğundan eğilerek yolcu kapısını açmak için epey gayret sarfetmeniz gerekir. Aracın genişliği ve yüksekliği, dengesinin yanında iç hacmine de olumlu etki ettiğinden 1.85 ve daha uzun boylardaki bir kişi araca rahatlıkla sığarak kulanabilmektedir.
- L 200 ise özellikle sürücü açısından ( 1.85 ve üstü ) son derece rahatsız ve dar bir yapıya sahiptir, direksiyonunda sadece yükseklik ayarı olduğundan koltuğunuzu en alt konuma direksiyonu en üst konuma getirseniz dahi bacaklarınız sığmaz direksiyona çarpar ve yine direksiyon kucağınızda gitmeye çalışırsınız.
- L200' ün motorunda çok ciddi turbo gecikmeleri yaşarsınız araç gaza bekliyerek cevap verir, Amarokda ise bunlar neredeyse hissedilmez motor gaz pedalına neredeyse benzinli gibi tepki verir.
- L200 direksiyonunda kronik sorunu olan ve arazi şartlarında tıkırtı yapmasına sebep olan bir problemi çözemedi, bu yüzden bir çok kullanıcı ilgili sistemleri yenilemek zorunda kaldı.
- L200 arazide fazlasıyla salınım yapmakta ve özellile iç plastik aksamlarından fazlasıyla ses ( tıkırtılar ) gelmekte ayrıca özellikle iç dizayn olarak bu düşük kalite hissi kamyonet olduğunu belli eder dizaynıylada perçinlenmiş malesef. Amarok' da bu tür sesleri duyamayacağınız gibi arazide konfor içinde ilerlemenizi sağlayan süspansiyon gereksiz salınımlar da göstermemektedir. Aracı kullanırken iç mekan kalite ve dizaynı ve sessizliği sayesinde neredeyse kasayı unutuyorsunuz sanki bir otomobil sürüyormuş hissine kapılıyor insan ( tabi sonuçta kamyonet ve arkada makas yayların olduğunu unutmamak lazım )
- Bir diğer gürültü sorunuda yine l200' ün kabine yansıyan yüksek dizel motor sesi. Kıyasla Amarok bu yönden çok başarılı üretilmiş.
- Ayrıca amarok' un 4x4 sistemi gerçekten başarılı yol almanızı sağlıyor araçdaki EDL ( elektronik dif kilidi ) 4 lastiğide sanki % 100 kilitli sisteme sahipmiş gibi yönlendirebiliyor, ayrıca opsiyonel olarak arka mekanik klit de araçla beraber alınabiliyor. L 200 de ise ya kilit alıyorsunuz astc yok yada astc alıyorsunuz mekanik klit opsiyonu yok. Mecburen kildi yan sanayi ürünlerle taktırıyorsunuz.
- Amarok ' da bulunan otomatik iniş ve çıkış sistemleri özellikle tehlikeli inişlerde mükemmel çalışıyor, unutlmaması gereken en önemli özelliklerinden biride off- road ABS sistemi. Gevşek zeminlerde defalarca denedim sistem çalıştırıldığında ABS çok farklı bir çalışma tarzı göstererek lastiklerin önüne gerçekten yoldan topladıklarını takoz gibi biriktirerek neredeyse % 40 daha erken durmanızı sağlıyor. Yokuş iniş sisteminde de aynı durumu kendisi gerçekleştiriyor ve kendi kendine değişik tarzda frenleyip zemini lastiklerin önüne toplayarak kontrollü iniş sağlıyor. Bu standartları l200 de bulamayacağınız gibi normal fren sistemide malesef Amarok kadar başarılı değil, zaten bu durum bir çok otomobil dergisi karşılaştırmaların da l200 için eksi puan olarak belirtildi.
Sonuç olarak her aracın artı ve eksileri olmasına rağmen; Amarok kalitesi, tam şasili güclü ve dengeli yapısı, kaliteli güçlü motoru ile eksiksiz olarak tüm elektronik desteklerle donatılmış olması, ayrıca mekanik arka kilidi ile her yol şartında sizi üzmeyecek bir arazi aracı ( ağır arazi yapacağım derseniz sadece yükseltme, büyük lastik ( at, mt vb. ) , extra alt koruma ve vinç takviyesi yeterli )