Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
bütün soruların cevapları forumda mevcut ama izmir deyince dayanamadım:= çok kısa özet geçeyim:
1- Yakarı ederi nedir?
uzun yol 11-15 litre. şehir içi 15-20. şehir içi devamlı dur kalk 20-30 arası (bu aracın kondisyonuna ve donanımına bağlı olarak olarak değişir)
2- Sorun çıkardığında ortalama...
tüm elektriklerin kesilmesi tamamen immo arızasına işaret ediyor. immo arızası olmadığından nasıl bu kadar eminsiniz? tabiki muhtemelen immo arızalı olsa hiç çalışmaz diyeceksiniz ama demekki yolda kısa devre oluyor, anında kilitliyor aracı.
varsa yedek kumandaya geçin derim. yoksa pilini...
imkan varsa map sensörü değiştirip bir deneyin derim. sıcak motor geç çalışmaya genelde bu sebebiyet verir. kolay kolay da hata kodu vermez.
elektrikçi olarak 2. sanayide kel faruk ya da mesut'u öneririm. ikisi de amerikan elektirkçisi. mesut zj'lerden biraz daha iyi anlar.
hımm o zaman başka. bir yerde temassızlık olmalı. iyi bir elektrikçinin tesisatı incelemesinde fayda var.
benim sol farda da var o sıkıntı mesela. bir çukura girdiğimde kablo oynuyor, sol farın elektriği gidiyor. kaputu açıp düzeltiyorum, sonra tekrar bir çukura girince gene oynuyor. genellikle...
evet analoglarda o şekilde. şimdi kodlara baktım 21 ve 37 sıkıntılı. biri oksijen sensörünü, diğer tork konvertörünü işaret ediyor. bu sürpriz oldu. tork convertörü beklemiyordum. yani sorun ciddi olabilir.
devir dalgalanmalarını genelde sensörlere bağlarız ama sensörler birbirlerini telafi...
bir zj seyir halindeyken kolay kloay stop etmez. ederse ilk akla gelen yakıt ve elektriktir. araç benzindeyken mi stop ediyor, lpg'deyken mi? ikisinde de ise, yakıt konusunu eleyebiliriz. ama geç çalışma demenden ötürü benzin pompası olağan şüpheli gibi görünüyor. şöyle yap, sabah soğukken 4-5...
usta tavsiye edemem ama durumu teyit edebilirim. bu işlemi yapan birkaç kişi var. dediğiniz gibi basit bir işlem çok zor değil. yalnız hatırladığım kadarıyla 545rfe şehir içinde bir tık daha fazla yakıyor. ama uzun yolda avantajlı. 45rfe ise tam tersi. ha bu fark ne kadar ciddidir bilemiyorum...
yani değmez tabi. akü kaçağı basit iş. sunroof da ne çıkar belli olmaz. ayaklar filan kırıksa biraz tuzlu olabilir yine de değmez bence. muhtemelen giderler tıkanmıştır. herhangi bir sunroofçuya gitsen, klavuzla açarlar tıkanık giderleri.
bu arada takviye için şu cihazı önerebilirim:
https://www.hepsiburada.com/baseus-super-energy-arac-jump-starter-8000mah-5v-2-4a-mars-guc-bankasi-crjs01-01-pm-HB00000P429P
aküsü tamamen boşalmış 5.2'yi tek seferde çalıştırdı. zaten ordaki 5.2 yorumu da bana ait. orda detaylı yazdım.
herkese...
ikisinin bağlantılı olacağını sanmıyorum. aküyü bitiren bir kaçak olmalı. genelllikle doblue teyplerden olur. bir elektrikçiye baktırmak lazım. sunroofun su alması da kroniktir. giderler tıkanmış olabilir. onu da bir sunroofçuya baktırmak lazım.
valla kesin karar vermedim hocam. aslında verdim de alacak araç bulamıyorum. bulsam bugün koyucam ilana. hem az yakan, hem konforlu, hem sürüş keyfi sunan bir araç bulmak çok zor :) s320 bakıyorum bakalım denk getirebilirsem, o zaman koyarım ilana.
120'den sonra niye gitmesin lpg? düzgün ayar yapılmamıştır ondan. yüksek devirlerde wideband ayarı gerek. ülkemizde lpg'den anlayan kimse yok ki :) (lpg'ciler de dahil)
ses araçtan araca değişir. orijinal stock 5.2 sesi seni tatmin etmez. senin bahsettiğin özel susturucular. bu araçlarda...