Mesajinizi yeni gordum. Halen ilgileniyorsaniz bir kac bilgi aktarayim. Oncelikle Pajero sadece 2.5 dizel ve 2.6 benzinli motorlarla donatilmamistir. Dizelde 2.5 - 2.8 - 3.2 secenekleri, benzinlide 2.6 - 3.0 - 3.5 secenekleri vardir. Butcenize ve aractan beklentinize gore secmek size kalmistir. Araclar tam arazi aracidir. Yine de guruplarda bazi arkadaslarimiz bu araclardan tam cadde performansi almak icin orjinal motorunu bile degistirip, cok daha guclu olanlariyla swap islemi dahi yapmaktadirlar.
Ikinci olarak sagir motor konusu. Burada konuya beklenti detayi giriyor. Siz araciniz cadde icin cok atak bir arac olsun diyorsaniz 2.6 biraz az gelebilir. Bu durumda size 2.5 dizel de az gelebilir. Eger boyle bir isteginiz varsa dizelde 2.8 onceki bahsedilen 2.5 dizel ve 2.6 benzinliye gore bir nebze iyi olabilir. Ancak 2.6 benzinli ile 2.8 dizel birbirine cok yakin performans sergiler. Burada 2.8 dizelin bulunabilirlik olarak daha az olmasi bir eksi olarak karsimiza cikabilir.
3.0 motorlar benzinli V6 yapidadir. Aslinda hem caddede hem arazide en tatmin edici motor budur. Bunun gucunu de az bulursaniz o zaman 3.5 V6 elbette cok daha guclu daha performansli olarak karsiniza cikar. 3.2 dizel motorlu olanlar ise simdiye kadar bahsedilen tum modellerin bir ustune cikan tamamen yeni nesil bir motor ve yeni nesil cok daha luks bir kasada kullanilmaktadir. Bu durumda elbette satin alma maliyeti bakimindan cok yukarilara cikmak gerekecektir.
Dizel motorlar aslinda km basina tuketim degerleri yuksek oldugundan pek onerilmez. Ancak onlarin da arazide ozellikle su gecislerinde benzinliye gore bir nebze artilari oldugundan tercih edenler vardir. Ancak LPG ile benzinli modeller yakit tasarrufu konusunda dizellere gore daha cok onerilmektedir. Her motor seceneginde soylenecek artilar eksiler mevcuttur. 2.6 benzinli ya da 2.5 dizel az geliyor diyene sanki yollarda radar yokmu ki hiz yapmak istiyorsun diyenler olabilir. Arazide ise, agir devire aldiginiz zaman, eger dogru aciyla, dogru hizla bilerek kullanirsaniz her sekilde cikar gidersiniz. Kucuk motorda ani hizlanmalar veya cok seri kullanimlar yapmazsaniz yakitiniz daha az olur.
Son olarak Pajero veya daha uygun fiyatli Galloper modellerinden temiz sayilabilecek, bakimli, mumkunse manuel olan bir modeli secerseniz saglam bir araca binersiniz. Ancak alacaginiz aracin eski oldugunu bilerek gozunuz ibrelerde, kulaginiz sagdan soldan gelen seslerde olarak surunuz. almadan once bolgenizdeki ayni marka araci kullananlar ile bir sekilde temasa gecin. Usta, servis veya tamirci detayini da halledin. Ikinci elden arac almak zor degil cok zordur. Herseyi duzgun olan aracin eski sahibinin dahi bilmedigi sirada bekleyen sorunlari olabilir. Bir miktar yedek akce kenara ayirmayi unutmayin. Sonra maddi imkansizliktan dolayi araciniz sanayide gunlerce mahsur kalmasin. Siz de aractan soguyup kurtulayim sundan diye caninizi sikmayin. Umarim faydasi olur. Yillardir edindigimiz ve ogrendigimiz tecrubelerimizden bazilaridir. Kolay gelsin.