5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan KLL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,386

KLL

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir fendir.
Mesajlar
2,842
Tepkime Puanı
470
Yer
Ankara
Arkadaşlar, eşimin otomobilini sattım, zaten şirket aracıyla işe gidip geldiğinden evin önünde yatıyordu. Bende paraya döndüm çarçabuk. Eşim biraz kızdı tabi emrivaki yüzünden. Şimdi ona ait olacak bir grandchrokee ZJ alacağız çok büyük ihtimal. WJ de olabilir ancak ödenecek tutarın neredeyse iki kat olması beni düşündürüyor.

5.9 buldum oldukça diri ufak tefek kozmetik düzeltmelere ihtiyacı var keyfekeder. Mesela kararan sinyaller ve stoplar yada arka sol çamurluktaki derin çizik gibi. 127 bin km de. 5.9 Limited LX yani avrupa işi.

Aracın motoru sağlıklı çalışıyor, gösterge ışıkları eksiksiz, döşemeler ve göğüs son derece iyi korunmuş. Ancak koyu gri olduğu için boya solmuş biraz bakım gerektiriyor. Kış için lastik ister. Periyodik bakım ister, buji ister belki ön Z rotlarının değişmesi gerekir.

Şimdi soruyorum. Araç hep kısa mesafede kullanıldığı içinmidir ki ortalama tüketim 36 litre görünüyor? gerçi benim gibi test eden bol ise her basışta içmiştir soğuk motorda, yakıtı birde hava filtresi yağı vs kapkara olmuş artık zamanı gelmiş. Araçta LPG yok.

Ayrıca aracın uzaktan kumandasını göremedim, diğer tüm fonksiyonlarını denedim, ses yok vuruntu kasılma yok, şanzuman doğru çalışıyor, 4x4 doğru çalışıyor klima kokusuz ve doğru çalışıyor. Sunrooof çalışıyor koltuklar doğru çalışıyor vs.

Sanıyorumki 23 bin tl civarı alınabilir. Tüp takılırmı bilmem ama, LPG hariç, lastikler farlar stoplar ve periyodik bakım 2000 TL civarı harcattırır.
Şimdi 23 bin tl araba olsa 3000 tl de masraf olsa akla gelmeyen şeyler dahil edildiğinde 26000 tl ye 5.9 sahibi olmuş oluyoruz. Sizce nasıl bir yatırım. Satmaya değil binmeye alınacak ancak koşullar iyileşirse daha yeni birşey istenebilir. Yoksa 5.2 mi bakmalı?

Ne dersiniz?
 

Etiketler
Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

5.9 ayrı bir değer bence, sadece 98 yılında üretilmiş özel bir seri, hanımdan veto yemeseydi alacağım araçtı :smiley:
daha kötülerine sizin tüm herşey dahil çektiğiniz fiyatı çekenler var.

tüketim belki sizin söylediğiniz nedenle belki kutup başı söküldüğü için tam doğrulama yapmadığı için öyle görünüyor olabilir. sebepleri çoğaltmak mümkün :smiley:
 

Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

yakıt takıntım yok ancak aktüel değerlerin ne olduğunu görmek isterdim açıkçası. forumlarda 20 litre civarı ortalaması olacağını okudum. zaten fabrika değeride o yönde.
 

Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

5,9 lar ilginc araclar... sadece 98 yilinda 15.000 adet civarlarinda uretildiler. Kac tanesi Turkiye'de bilemiyorum. Bu araclarin motorlarinda bir sikinti yasanirsa parca konusunu arastirmak gerekebilir. Kasa olarak ZJ lerden faydalinabilir ancak motor konusu ne olacak?
 

Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

motorun temelde farklı olmadığını buldum araştırınca. silindir hacmi farklı ve t abiki işletim sistemide öyle.
 



Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

bildiğim 5.2'lerde fan termikle çalışıyor, 5.9'larda elektrikli fan var.

ZJ kasa olarak hepsinin kronik sorunu ön diferansiyellerinin zayıf olması
 

Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

sanıyorum "ayrıca" elektrikli fan var o araçlarda. jantlar 16 inç. iç mekanda hertür ıvır zıvır konmuş. bugün fırsat olursa beyaz renkli bir 5.2 ye bakacağım.

dün hesap kitap yaptım, tüp taktırırsam lasitk değiştirirsem farları stopları değiştirirsem birde Z rotlar, tabla burçlarını ve direksiyon amortisörünü değiştirirsem 4000 liraya patlıyor. masraflar. bilemiyorum doğrusu.
 

Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

tabii bir de hafızalı ayna sorunu var ona da bakmayı unutmayın belli bir yaşı doldurduğu için hafızada sapıtma olabiliyor.
kafasına göre takılma eğilimi oluyor. arka bagaj camı amortisörleri su koyveriyor.
96'dan sonraki modellerde jantlar 16, 5.9'larda jantlar yıldız desen.

bir konu vardı aslında haberiniz vardır mutlaka 93-98 arası ZJ alırken dikkat edilecek hususlar diye işinize yarayabilir.
 

Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

Aynalar doğru idi, özellikle bakmadım ama tutarsız bir davranış yoktu, bagaj amortisörüleri sağlam.
 





Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

Selamlar

Bende çok uzun bir süredir 5.9 olmazsa 5.2 peşinde koşuyorum, forumda bir çok kez bu konuda yazdım . Benimde önümde eşim ve çocuklar engel çıkartıp duruyorlar.Uygun aracı buluyorum engel aşılmıyor Engel aşılır gibi oluyor araç bulamıyorum araya birde yaz tatili giriyor vs. Özellikle amerikan araçlarda çok uzun yıllar öncesine dayanan tecrübem var.
1. Bence 2.ci el yada 0 araç alırken değerlendirmeye lastiklerden başlayın. 0 bile alsanız bir jant lastik kombinasyon değişikliği harcama gerektirir.
Lastikler deyince alt takımı iyice inceletin aracı iyi bir rot balanscıya götürün incelesin lastik alt takım maliyet konusunu ögrenirsiniz.(şanzıman difransiyeller ve şaftlar üzerinde önemle durun)
2. Motoru inceletin teste sokun her zaman motor kapalı kutudur unutmayın.üzerinde hemi makina var muhteşem bir motordur. tamiri ustalık ve parça ister.fazla benzin yakması ateşleme (elektirik) yada yakıt sisteminde sıkıntı olduguna işaret eder. motoru çalıştırın üfleme olup olmadığına dikkat edin. motorun da aracında 10 yaş üstü oldugunu unutmayın. eger bir maliyet çıkarsa bunuda yukarıya ekleyin.
3. Kaporta boya kapıların alt kısmını maşbiyeli ve su tahliye kanallarını maşbiyellerden başlayıp cam kapı fitilleri dahil tavana kadar kontrol ettirin siz yapmayın çünki bu aracı severek alan biri baktığını her zaman göremez.
4.Aracın içi döşeme özellikle tavan sunroof çevresi ve elektronik aksam çok önemli inceleyin kontrol edin.
5.vergi durumunu ögrenin
6. Eksik bir şeyler olabilecegini de hesaba katıp yazdıklarımla ilgili bir maliyet çıkartmaya çalışın yukarıdakilerin toplamı maliyet için fikir verir
İnşallah hayırlısıyla sonuca ulaşırsınız bende hala öncelikle 5.9 olmazsa 5.2 bakmaya devam ediyorum en önemlisi o araca gaz takmayın



saygılar.
 

Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

Dün 1996 5.2 ve 1997 4.0 a baktım.

5.2 V8 in sesi bambaşka o kesin. ancak 5.9 un sesi ve çalışma şekli tamamen kendine has. baktığım 5.2 yi beğenmedim. Masrafı çoktu.
4.0 ın gücü eskiden kullandığım 3.3 pathfinderden fazla , ve selec track şanzumanı var. lastik far kenar köşe masrafı çok az idi. Defransiyel sesi vs yok, şanzuman geçişleri normal. Ancak merak ettiğim birşey oldu. Baktığım v8 araçlarda şanzumanda N den D yada R ye takınca alınan o kibarca ileri yada geri atılma hareketi 4.0 da yok aracın km si 140 bin km civarında. Selectrack deneyimi olanlar acaba söyleyebilirlermi farkı?


İkinci olarak,yakıt tüketim değerleirne baktım, 4.0 19 litre civarı gösteriyordu LPG de, işin garibi 5.2 de yakın bir rakam gösteriyordu baş üstü ekranında.
 

Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

Bende 1998 Model 5,9 Var. Mükemmel Durumda (Servis Böyle diyor) Arzu ederseniz deyatlar için görüşebiliriz
 

Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

aman hocam ne yapıyon sen yaw...
5,2---5,9 alınırmı?
çok yakar
parçası çok pahalıdır
bozuldu mu ocağına incir ağacı diker
koca araba off-road falan yapamaz
tamirci falan bulamazsın
vergisi algısı dünya paradır..

alınırmı bunlar sakın haaa......
aman diyim...
 



Ynt: 5.9 ya da 5.2 ZJ Alma Planı

Selamlar


5,2---5,9 alınırmı?
çok yakar doğru çok yakar hem şoför mahali hem 2,5 kuruş
parçası çok pahalıdır altın kaplama yapmadıktan sonra problem olmaz
bozuldu mu ocağına incir ağacı diker forumda ocagına incir ağacı dikilmiş kaç zj sahibi var gören duyan söylesin diğer markaları bilmem
koca araba off-road falan yapamaz bak bu dogru hard off road yapar kaya tımanışı yapar
tamirci falan bulamazsın bakınız forum tamir ihtiyacı olupta tamirci bulamayanlar el kaldırsın
vergisi algısı dünya paradır.. sanki diğerleri vergiden muaf

alınırmı bunlar sakın haaa......
aman diyim... en doğrusu bu hiç bir şey alma hiç para harcamazsın hatta zj yi aldın diyelim off road tan sonra sen çamurunu gösterdikten sonra yıkamacıya gidersin
diğerleri tamirhaneye yıkama parası bile vermezsin


tabii arada fark var jeep ve kendini jeep diye lanse eden diğerleri ;D
amacım tartışma çıkarmak diğer markalara çamur ! atmak degil en iyi araç girdiği etabı tamamlayan araçtır ve olay etap tamamlanınca biter. dostluk baki kalır.
Diğer yandan otomatik aracı vites e takınca özellikle geri vitese takıldğında, geç dolduruyorsa şanzıman problemli olabilir dikkatli olmak lazım.

saygılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,247
Mesajlar
1,529,713
Kayıtlı Üye Sayımız
166,890
Kaydolan Son Üyemiz
sudeninnotlari

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst