Bence off road donanımlarıyla günlük hayatta hala sürülebilir kalması açısından Cherokee uygun bir araç. Tuğla kadar sağlam, ama 4 teker üzerinde bir tuğla kadar da aerodinamiği bulunan bir araçtır, o yüzden yüksek hız seviyorsanız(120+) pek de doğru araç değildir. Sorularınıza elimden geldiğince cevap vereyim:
1) Önceden kullandığım ZJ'ye göre kontrol etmesi çok daha basit, stok haliyle bile bir çok yüksek bir marşpiyel mesafesine sahip. Ama elbette diferansiyelleri yükseltmek isterseniz iyi bir yükseltme gerekecek. Başlangıç aracı ve belki de son aracınız olarak önerebileceğim bir araçtır.
2) Donanım yaptırmak vakit isteyen bir mesele. Ancak vaktiniz varsa haftasonu hobisi gibi aylarca her gün ufak ufak şeyler ekleyerek yaparsanız hem içinize çok daha siner, hem de aracınız elinizde büyümüş olur. Bence duygusal açıdan bu önemli.
3) Her araçta standart fiyatları olan şeyler var. Sepettir, hi-jacktir, 33 lastiklerdir vs.. Cherokee'ye bir cherokee parası harcamaktan ziyade, zaten ağır off road düşünüyorsanız herhangi bir araca Cherokee parasından az vermeyi düşünemezsiniz. Ama 2" yükseltme ve AT lastikle bile müthiş yetenekli bir araç.
4) Aracım düz vites olduğundan otomatiklere göre 50-100 kuruş arası az yakıyor diye düşünüyorum. %50 otoban(60-120km arası), %50 sıkışık şehir içi trafik giderek kilometrede 33 kuruş (13-14 litre/100 km) gibi bir yakıt sarfiyatım var. Otomatikte 40 kuruşu bulur sanıyorum. Bu performansı verip bu kadar az yakacak bir araç daha görmedim ben doğrusu
.
5) Aracı olumsuz etkilemek derken? Yakıt elbette çok artacaktır, arazide yakıt ölçülmemeli bile bence
. Motora zarar konusunda ise, çok bir sorun olduğunu sanmıyorum. Ancak hararete dikkat etmek gerek, lpg daha yüksek ısı çıkartan bir yakıt sonuçta. Eğer lpg ile off road yapıyorsam tüm camları açar, klimayı en sıcağa ve en yüksek hıza getirip yaparım ben içim rahat olsun diye. Henüz bu konuda hiçbir sıkıntım olmadı ama, hararet göstergem olmadığı için temkini elden bırakmamak lazım
4.0l HO müthiş bir motor. 330.000 kilometrede hala 0-100 değerleri fabrika değerlerindeki gibi 7.5-8 saniye arası. Hem de lpgde. Sürekli 4 çeker olmadığı için ön takımları yorulmuyor, direksiyonu da benim sürdüğüm araçlar arasında en yumuşağı. 22 yaşında araç, 7 aydır sanayiye herhangi bir sorundan gitmedim, hep keyfii gittim
. Özellikle ZJ'den sonra cebime çok rahat ettirdi, öneririm.