CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oobeterbocekoo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,505

Etiketler
Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

asfaltta pek farketmez, arazide önemlidir. yanlışım varsa diğer arkadaşlar lütfen düzeltsin, 3 ileri de olsa 4 ileri de olsa son dişli oranları aynı olduğu için asfaltta farketmez, arazi de kullanırken 4 ileri daha avantajlıdır. büyük ebat lastik kullanımına ve ayna - mahruti oranlarına göre 3 vites arazide yeterli gelmeyebilir, debriyajlı çok çabuk yersiniz ve aracım gitmiyor, çıkmıyor dersiniz, ama aynı yeri 4 ileri ile daha rahat geçersiniz.
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

Çağla Bey haklısınız,asvaltta 3 ileri de olsa 4 ileri de olsa son hız aynıdır.Fark eden pek bir şey yok.Son oranlar hep 1 e 1 dir.Arazi için aracın özelliklerine göre yorum yapılabilir.
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

soruyu sorduktan sonra biraz daha araştırdım oranlar aynı olsa da sanırım 4 ilerinin performansı ve sağlamlığı daha iyi ve beğenilen bir şanzıman sanırım bir de alakasız olacak ama th350 otomatik şanzıman uygulaması var mı hiç cj ler de???
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

sami beyin imzasında yazana bi bakın:=)
o size daha saglıklı bilgi verir.
 



Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

CJ7V8' Alıntı:
Çağla Bey haklısınız,asvaltta 3 ileri de olsa 4 ileri de olsa son hız aynıdır.Fark eden pek bir şey yok.Son oranlar hep 1 e 1 dir.Arazi için aracın özelliklerine göre yorum yapılabilir.

sami bey şimdi fark ettim th400 otomatik bir cj sahibisiniz sanırım maliyetinden masrafından kullanımından bahsedebilir misiniz biraz 2,5-3 milyara t176 yerine otomatik şanzıman da tercih edilebilir sanırım?
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

değerli arkadaşım.cj gurubunun 3 ileri şanzımanı 4 ileri versiyonların dan daima daha sağlam ve kullanışlıdır.sr4 şanzıman sürekli geri vitesten t4 ise gurub dişlisinden sürekli arıza verir.ideali ise 4 viteste t176 şanzımzndır.en sağlamı da bu........
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

Her şartta kullanıcak iseniz 3 ileri derim...Orjinal cj-5 lerde 79 kadar t-15 veya t-150 serisi çıkar 3 ileri...80 cj-5 model az sayıda var Türkiyede orjinali T-176 çıkar...
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

herşeye rağmen asfaaltta kullanıp sürat yapmak istiyorsanız 4 ileri tercih etmelisiniz.size hem yakıt tasarrufu sağlayacak hemde aradığınız hızı verecektir.
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

oobeterbocekoo' Alıntı:
sami bey şimdi fark ettim th400 otomatik bir cj sahibisiniz sanırım maliyetinden masrafından kullanımından bahsedebilir misiniz biraz 2,5-3 milyara t176 yerine otomatik şanzıman da tercih edilebilir sanırım?

Uygar Bey kusura bakmayın sorunuzu görmemişim.

evet bende TH400 var ve gayet memnunum.Maliyet hakkında pek bir bilgim yok ,çünkü benim araç için 1989-90 yıllarında yapılmış bir dönüşüm bu.Motor+şanzıman+arazi şanzımanı birlikte değiştirildi.Doğal olarak maliyet yüksek olabilir.Bizim 2 CJnin biri otomatik biri düz vites,ikisinin de zevki ayrı
 



Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

5355' Alıntı:
herşeye rağmen asfaaltta kullanıp sürat yapmak istiyorsanız 4 ileri tercih etmelisiniz.size hem yakıt tasarrufu sağlayacak hemde aradığınız hızı verecektir.

4 ileri ve 3 ileri şanzımanla yapılacak hız arasında fark yoktur.Son vites oranları 1'e 1 olduğu için son hız ikisinde de aynıdır.Yani 3 ileri bir araç son viteste, 2000 devirde 80 km yapıyorsa,4 ileri bir araç da son viteste 2000 devir de 80 km yapar.Ekonomi için son vites oranının 1 den küçük olması gerekir.4 ileri de sadece ,1. vites oranınına bağlı olarak,ilk kalkış daha rahat olabilir.
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

eğer son oranlar aynıysa nasıl yakıt tasarrufu sağlayabilir? benim kullandığım cj 3 vites biara bunu dert edip 4 vites şanzıman arar olmuştum. gerçi sami arkadaşımız beni uyarmıştı son hızları değişmez diye ancak bu arayışımı 4 vites cj kullanana kadar sürdü anladımki son hız ve yakıt açısından hiç bir fark yok.
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

YANLIZ 3İLERİ İLE 4 İLERİ ŞANZUMANLARIN DEFRANSİYEL DİŞ SAYILARIDA DEĞİŞİYOR ONUN İÇİN 4İLERİNİN DEFRANSİYEL DİŞ SAYISIYLA BERABER DEĞİŞİRSE DAHA İYİ OLMAZ MI?
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

benim defransiyelde ayna mahruti 43\14 yani seri şanzımanda 3 ileri t150 asfaltta son hız arttı ama 1.viteste arttı 41\10 cjlerin 2.vitesi gibi sanki tabi kalkış biraz nazlı oluyor ama araba durmadan uzuyor en mantıklısı 41\10 diff ve son vites oranı 1 den küçük bir şanzıman kullanmak
ayrıca th400 otomatik şanzımanda overdrive var diye biliyorum yakıt tasarrufu sağlarken son hızı etkilemiyormu acaba?
 

Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

TH400'de overdrive yoktur. TH400 ün overdrivelı versiyonu 4L80E'dir.
 



Ynt: CJ5'te Asfalt Kullanımında 4 İleri mi, 3 İleri mi?

CJ7V8' Alıntı:
TH400'de overdrive yoktur. TH400 ün overdrivelı versiyonu 4L80E'dir.
peki 4l80e şanzımanda overdriveye geçtiğinde son hız artıyormu?