Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan servetinsel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,273
Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

abi olay budur. çok zor değil bunları yapmak. helezonların altına ve üstüne ek aparatlar. eğimli pitman kolu ile işi çözmüş.
 

Etiketler
Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

jeep' Alıntı:
abi olay budur. çok zor değil bunları yapmak. helezonların altına ve üstüne ek aparatlar. eğimli pitman kolu ile işi çözmüş.

bence de abi özellikle senin için daha kolay olacak CJ den baya tecrübelisin
valla heyecanla bu projeni bekliyorum
 

Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

__ C J 7 __' Alıntı:
vay be rüyamda görsem inanmazdım defender + 35'' veya 38''
demek bizim defendercılara uğraşmak zor geliyomuş ;)

Daha ziyade Türkiye koşullarında bu boy lastiğe gerek yok diyelim. :D
 

Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

Zaten bu lastikleri V8 lerden başka defenderlar kaldırmaz zannediyorum. Tabi ayna mahruti değişimini unutmamak lazım.
 

Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

jeep' Alıntı:
Zaten bu lastikleri V8 lerden başka defenderlar kaldırmaz zannediyorum. Tabi ayna mahruti değişimini unutmamak lazım.

Göktuğ maalesef yanlış, ben bu lastikleri çim biçme makinasıyla bile çeviririm ama olay o değil, 60 beygirlik 2.5 dizeller çok küçümseniyor ama araziye girdiğinde iyi ayarlamış dişli oranlarıya gayet başarılılar. O linkteki arakdaşların amacı arctik araç yapmak.

Ayrıca yukarıda yazılmıştı defendere büyük lastik , 48 inch takan bile var hemde o lastiği 300 tdi la çeviriyorlar, böyle lastikler yumuşak buzul tabakalarını üzerinden geçmek için kullanılıyor Türkiye için son derece lüzümsuz.

Landroverin karakteri büyük lastik değildir, yüksek artikülasyon ile her şartta yola tutunabilmektir, jeep veya hummer gibi tek teker havada araziye direnmez, araziye uyum sağlar. yılan gibi kıvrılarak ilerler.

Bu işin daha öte noktası maxi drive kitlerle unimog gibi cer dişli kitlerini kullanabilirsin, bu sana 3-5 bin dolara mal olur ama akslardaki devri redükte ettiği için yürüyen aksama hiç yük bindirmeden (standard veya daha dandik yerli akslarla) 20 inch jant ve unimog lastikleri, hatta çok daha abartılılarını kullanabilirsin. üstelikte motorun hiç önemi kalmaz başta söylediğim gibi çim biçme makinası motoru bile aracı yürütür.

örnek
[attachment=1]
örnek
[attachment=2]
örnek
[attachment=3]
örnek
[attachment=4]

discovery8.jpg


Ag-roverportal.jpg
 



Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

aaa lastiklere disco takmışlar ;D

ddefenderda büyük lastik çok yakışıklı durmuş gerçekten göze çok iyi hitab ediyo
(gerek var mı derseniz bence tercih meselesi biraz şov oluyor ama hoş )
 

Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

Camel Trophy'deki araçların standart olduğunu ve dünyanın dört bir yanında nasıl etaplardan geçtiğini hatırlarsak aslında neden genel olarak Defender'ların çok büyük lastikli olmadığını anlarız, tarz meselesi yani ;) İngiltere'de de çok ekstrem lastik takıldığını görmedim bu araçlara, sonuçta malzeme var istediğinizi yaparsınız ama tarzı bu. CJ ye 235 lastik takın rezalet duracaktır ama Defender'da sırıtmıyor.
 

Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

defender a takılan 235-245 x 80-85 x 16 ebat lastik ve jantları dışa prestletmekle jantların modelini değiştirmekle hemen hemen aynı etkiyi alabilirsiniz. Bu benim fikrim yaptım memnunum :smiley: fazlası yorar zorlar bence
 

Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

fakat gercekten çok agresif olmuş defenderen lastikleri kıskandım doğrusu görünüşü çok iyi
 

Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

arkadaşlar defender içi heavy duty aks nereden bulabilirim birde fiyatı yaklaşık nedir bilgisi olan varsa sevinirim.
 



Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

Deep' Alıntı:
Standart Defender olarak düşünürsek motorlar çok zayıf, 2.5 dizel ve benzinli ile zaten mümkün değil 33" lastik, ancak 300tdi ile 33" e kadar 1.41 ile yürüyor ama pek performanslı değil, 1.66 ya falan geçmek gerek, veya 3.9 V8 kullanmak gerek. 3.9 V8 Defender'ı orjinal bulmak pek mümkün değil o yüzden 2.5 benzinli alıp 3.9 V8 motor koymak gerek. Aracın standart aksları ve rot kolu çok zayıf, heavy duty rot kolu kolay ama heavy duty aks bayağı masraflı. Yükseltme işi kolay, Hüma otoda değişik ebatlarda her türlü yay çok hesaplı olarak stokta var. Malzeme tedariği hiç zor olmaz.
peki aks ellemeden heavy duty rot kolu takılmasının tek başına faydası olur mu mesela?
yoksa aks rot beraber olmadan olmuyor mu teknik olarakta_?
 

Ynt: Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?

veteran' Alıntı:
peki aks ellemeden heavy duty rot kolu takılmasının tek başına faydası olur mu mesela?
yoksa aks rot beraber olmadan olmuyor mu teknik olarakta_?
Akslarla rotlarin dayaniminin doğrudan ilgisi yok.. akslar motor-diff torklarını tekerleklere iletir... rotlar direksiyon kumandası ile ön tekerlekleri yönlendirir... ben yere devrilmiş bol ağaçlı arazilerden sıkça geçtiğimden (agaçlar takılıyor ve motor gücüyle zorladığınızdada haliyle eğiyor ) standart rot kollarını 2 defa S yapınca heavy duty rot kolu taktım epeydir sorunum olmadı.. farklı konular yani ..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst