Merhaba arkadaşlar ustamla görüştüm, en kısa zamanda aracıma bu uygulamayı yapacağız. Mitsubishi lerde bulunan sistemi aracıma uygulayacağım. Randıman alacağımı düşünüyorum, çamur lastikleriyle yağmurlu asfalt kullanımında bir kaç tehlike atlattım ve bu kararı verdim. Bazen frene dokunmak imkansız hale geliyor. Sizlerinde görüşlerini bekliyorum. Saygılar....
servis freninin aşırı ısınmasına engel olmak için bu sistem kamyonlarda genellikle kullanılır motorun ekzoz çıkışına bir kelebek vasıtasıyla ekzozu tıkama mantığı ile çalışır manifolda en yakın noktaya konumlandırılmalıdır motor devrinin en yüksek olduğu noktalarda en verimli frenlemeyi sağlar... fakat yan etkileride faydası kadar zararlarıda bulunmaktadır... mesela motor manifold contasını bozar motoru sıkıştırdığı için ekzantrik sübap ve sekmanlara artı krankmili ve yataklara daha fazla yük bindirir ve zamanla aşınmasını daha hızlandırır uzun süreli kullanımlarda yağyakma meydana gelir dikkatli kullanmak gereklidir diğer yandan manifoldçıkışına konan kelebek eğer motorfreni sürekli kullanılmıyorsa yani araç bir hafta garajda bekleyip sonra yola çıkıyorsa motorfrenine basıldığında kelebek skışma yapar ve tekrar açılmayabilir bunun için kelebeğe hareket veren mekanizmanın hem daha kuvvetli hemde belirli aralıklarla mutlaka kullanılıyor olması gerekmektedir...
bazı araç üreticileri bu fren sistemini hem emme hemde exoz manifolduna uygulamaktadırlar haliyle motora hem hava girmesini hemde motor içinden hava çıkmasını engelleyerek mootor kompresyonunu artırma yoluna gidilmektedir...
saygılar...
bu konuda uzman hekim site üyemiz hüseyin demiral dan daha detaylı bilgiyi alabilirsiniz zira kendiside defender rahatsızlığına yakalanmış ve halinden çok memnun olan bir ağabeyimizdir ;D ;D ;D ;D ;D
Konu yeni ama güzel hemen cevap vereyim ama +,- fayda ve zararları için biraz düşüneyim
Aracın mevcut vakum sisteminden yararlanmakta fayda var hem sistemi sadeleştirir hemde arıza aza indirilir defendere İlave bir vakum tüpü ile hem sistem rahat çalışır hemde iyi bir işcilik olur
İlave vakum tüpü koymak gerekir Vakum tüpü 10 cm çapında 20 cm boyunda bir boruyu iki başınıdan tapa ile kapatıp vakum pompasından gelen hava emiş hortumunu bir tarafına diğer taraftan bir te rekor ilave ederek hortumun birini fren servo ünitesine diğer hortumu eksoz fren vakum cekici tüpüne bağlayarak işlem tamamlanır vakum çekici tüple vakum tüpünün arasına sudan etkilenmeyecek bir yerede elektro valf ekleyerek istendiğinde eksoz freni devreye gire bu konaçak ilave vakum deposu aynı zamanda araç herhangibir sebepten stop ederse bir süre yani birkaç kere frene basıldığında aracın fren sistemi aynı çalıştığı zamanki gibi rahatlıkla görevini yerine getirir eksoz fren klapesini manifoldun hemen çıkışına koymak ta yarar var çekici vakum tüpleri ısuzu kamyolarda var şeklini ve çalışma prensibi herhangi bir ısuzu servisinde incelemenizi tavsiye ederim devamı gelecek kolaylıklar dilerim
Şimdi faydalarından bahsedelim en önemli faydası uzun rampa inişlerinde , otoyolda fren balatalarının ve disklerin aşırı ısınmasını önler ve ani frenlemelerde araç daha iyi tepki verir ve uzun yolda defenderin tipik uzun hızlanma aralığı daha aza iner ve yakıttan çok azda olsa tasarruf sağlanır , ilave koyacağımız tüp sayesinde fren emniyeti artar ve aşırı ısınma azalacağından teker bilyalarının ömrü uzar
[SIZE=78%]bu kısa sürede aklıma gelenler bunlar devamı gelecek hayırlı olsun [/SIZE]