Eğer Akünüz Biterse;

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan retkit53 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,547

retkit53

Ana Kamp
Mesajlar
24
Tepkime Puanı
0
Bugün nivaya marş bastım çalışmadı akü bitti gene çalışmadı ne yapıyım dedim düşündüm düşündüm akü bitti ise aküyü dolduracak şeyin arabada olduğunu fark ettim ve şarj dinamosunun kayışını söktüm bir motora bağladım kontağı açtım ve aküyü şarj ettim ve araba çalıştı Çözüm nasıl ?[attachment=1]

 

Etiketler

Eline sağlık ama takviye kablosu bulup çalıştırmak ve biraz gezmek daha kolay olurdu gibi geldi.
 


tamam güzelde biz bu tertibatı bulamayız en azından ben bulamam ozaman takviye yada ittirerek çalıştırmanın dışında ne yapabiliriz?Yani kol falan takılırmı çalıştırmak için hani marş motoru icat edilmeden önceki gibi ,yapılırsa nasıl olur, neresine takılır bilen varmı acaba?
 



sizinkilerde varmıdır bilmem ama benim araçta ön tamponda bir delik var..ordan tam karşıya baktığınızda bahsettiğiniz kol ile çalıştırmayı sağlayan bir yuva var..ona göre bir kol yaptırılıp araçta bulundurulabilir...fakat dikkatli olmak lazım onu kullanırken...benim willys'de vardı ustalar bu şekilde çalıştırmaya çalışırken elini kolunu kıranın çok olduğundan bahsederlerdi..
 


97 modelden düşük tüm nivalarda kolla çalıştırma var. Delik videodaki araçtada var.

http://www.youtube.com/watch?v=Q89pjNJawJo



 


vay canına bunu öğrendiğim iyi oldu benim ki 86 bu tertibat kesin vardır
bir keresinde böyle dağtaş gezerken marş kilitlenmişti ve aracı yeniden çalıştırabilmek için yamaca koymak zorundakaldım
ama benim öntamponda hiçbir delik yok deliği sonradan mı açacağız yoksa tamponmu farklı yada sistem iptaledilmiş olabilir mi? nasıl anlayacağız?
 

Aracı bu kol ile çalıştırmak okadar kolay değil helede marş geç alıyorsa oradan çevirince pistonları hareket ettiriyor ve ateşlemeyi başlatıyor ama okadar kolay olmuyor bu iş soğuk motoru ben el ile kendi yaptığım aparat ile 10 dakika boyunca çevirdim çalışmadı sonra aparatı kayış kasnak bağlantısı yaptım motoru daha hızlı çevirir diye gene olmadı en sonunda arabanın şarj dinamosunun kayışını motora bağladım şarj ettim kayışı bağladım çalıştı motor ısındı sarj oldu el ile nasıl çalışıyor diye denedim jigleyi az çektim kolu çevirdim birkaç sefer turda çalıştı ama videoda göründüğü gibi kolay değil onu biliyorum
 



Uygulama elbetteki güzel yaratıcı bir fikir kutluyorum anacak kışın 2-3 gün dağa gidip sabahleyin marş sıkıntısı yaşayanlardanım ben bu sorunu toshiba nrc-3 çanta akü ile çözdüm normal akünün yarısı kadar bir ağırlığa sahip bu tarz ürünler artık tüm yapı marketlerde mevcut bulundurulmasında fayda var diye düşünüyorum.
 

Yedek bir akü asıl çözüm tabiki de sizin söylediğiniz akü tipi toshiba nrc-3 çanta akü araştırdım bulamadım nerelerde bulunur acaba internette bulamadım
 

retkit53' Alıntı:
Yedek bir akü asıl çözüm tabiki de sizin söylediğiniz akü tipi toshiba nrc-3 çanta akü araştırdım bulamadım nerelerde bulunur acaba internette bulamadım

Antalya KOÇTAŞ tan almıştım baktım bende bulamadım sanırım eskidi benim malzeme ilginçtir bildiğim birkaç marka daha var onlarıda bulamadım ama size yardımcı olacağım.
 


Yardımlarınız için teşekkürler yeni bir akü ile problemi köklü çözdüm ...
 



Takviye kablolarını bagajdan eksik etmem asla. Uzun yola giderken hemen hemen yanımda gereken bütün alet, anahtarın olmasına dikkat ederim. Sonuçta bu uzun yol ve ne olacağı belli dahi olmaz.