VitaEsMorte
Zirve
- Mesajlar
- 2,896
- Tepkime Puanı
- 39
Benzinli ve dizel motorlarda gereğinden fazla yağ koymanın bir avantajı/dezavantajı var mıdır?
navaraextreme' Alıntı:Valla bu konuda çok acı bir deneyim yaşadım arkadaşımın dizel kangoo suyla benzinciye girdik yağ ekliyecem dedi ve 4 litre yağ alıp 1 litrede yağ katkısı aldı bunların hepsini motora koymaya kalktı yağ cubuna bak fazla koyma dememe rağmen bana işime karışma diyerek tümünü motora koydu serviste böyle yapıyolar dedi çok mani olmaya çalışsamda beni dinlemedi
Araba çalıştı yaklaşık 100 150 metre sonra bi anda motor devri son devire çıktı motoru kapatmaya çalıştık kapanmıyordu motoru açıp akü den kutup başını söktüm genede motor çalışmaya devam etti yaklaşık 10 dk tam devir çalışıp bir duman çıkarttı aklınız durur trafik durdu kimse yolu göremez haldeydi aracın devri yavşça düştü ve istop etti bidahada çalışmadı egzozdan yere yaklaşık 1 litr yanmış yağ döküldü araç çekiciyle servise gitti ve komple motor yapıldı
siz siz olun fazla yağ koymayın...
Deep' Alıntı:Max. çizgisini geçirir ve devirli kullanırsanız karter contası basınç yüzünden yırtılıyor ve yağ kaçağı başlıyor. Bu durumda hem contanın hem de yağın değişmesi gerekiyor. O yüzden kimseye güvenmeyin özellikle bakım sonrası aracınızın yağını kendiniz kontrol edin. Servisiniz "abi çizginin biraz üstünde orda en fazla 200-300gr yağ fazlası vardır hiç bişey olmaz" diyebilir, boşverin onu
Başıma geldiği için biliyorum, tecrübeyle sabit![]()