yasarergun
Dünyayı değiştirebilirsin
Menderes Hocamdan rol çalıp bu hafta başlığı ben açtım
18 Aralık 2010 Cumartesi sabah erken (iskenderundan gelenler için zamanı ayarlayacağız) yola çıkacağız.
bu hafta biraz zor olacak umarım hedefe varabiliriz
Hedef neresi mi ?
Şimdilik hesap radarın kuzeyindeki Kızıldağdaki 1750 metrelik düzlüğe çıkmak teorik olarak yol var
sanırım 3 sene önce idi oraya araçla gitmiştim ama oralarda kar var nereye kadar gideriz bilemem.
Daha önceki benzeri denememiz nasıl sonuçlanmıştı bakabilirsiniz.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=27120.msg227934#msg227934
şimdiden cumartesi sabah erken kalkıp "klasik" bir amanoslar aktivitesi yapmak için kendinizi hazırlayın en kalın kıyafetlerinizi, eldiveninizi berenizi botlarınızı çizmelerinizi hazırlayıp kazma kürek halat u kilit ya da çelik karabinalarınızı da hazırlayın derim sucuk ekmek dememe gerek yok sanırım sucuklardan beşler olmayanı ya da kasapta hazırlanmayanını pişirmem demedi demeyin

ayrıca konvoy kurallarını buraya yazayım ezberleyip gelelim
Konvoy Kuralları:
1- Her konvoyda bir LİDER olur ve yerini kendi belirler (15 araç üstü 2 lider). Her konvoyda bir REHBER olur ve önde gider. Özel durumlarda rehber ve lider aynı kişi olabilir.
2- Konvoydaki araçların sırası, lider tarafından telsiz, motor gücü, ağırlık, pilotların tecrübeleri gibi kıstaslar göz önüne alınarak yapılır ve tüm gezi boyunca olağan haller dışında bu sıralama bozulmaz.
3- Konvoyda uyulması gereken en temel kural, konvoyun bütün halinde kalmasıdır. Hiç bir araç lidere haber vermeden ve çok gerekli olmadıkça konvoydan ayrılamaz, duramaz ve konvoy düzenini bozucu hareketler yapamaz.
4- Konvoyun hızı en yavaş aracın hızına göre ayarlanır.
5- Konvoyu oluşturan araçlar, kısa farları açık olarak yol alırlar.
6- Konvoydaki her araç arkasındaki araçtan sorumludur. Arkasındaki araçta bir sorun olduğu durumlarda telsizle lideri uyarır ve durup bekler. Kavşaklarda, özellikle araçlar arasındaki mesafenin uzadığı durumlarda her araç, arkadaki aracın dönülen yönü gördüğüne emin olmalı, gerekiyorsa bekleyip arkadaki araç geldiğinde hareket etmelidir.
"Her araç bilmelidir ki; kendisinde bir sorun olduğunda, önündeki araç bunu görecek ve sorunu gidermek için gerekenleri yapacak!"
7- Özellikle tek şeritli yollarda, konvoy dışı hızlı giden araçların sollamalarını kolaylaştırmak için, konvoydaki araçların arasında uygun boşluklar bırakılmalıdır.
8- Dere, çamur, gevşek zemin, kanal geçişi, çok dik rampa, çok dar sıkışık ve geri dönme imkanı bulunmayan yollar gibi "özel geçiş etaplarında", bir araç etabı bitirmeden diğeri kesinlikle girmez.
9- Tüm kararlar LİDER tarafından, kendi belirlediği sistemle verilir. Lider, konvoydaki bir araçta oluşabilecek arıza durumunda, konvoyun tamamının beklemesine veya arızalı aracın kalarak konvoyun devam etmesine karar verebilir.
10- Lider, "konvoy kuralları"na uymayan aracı ve sürücüsünü "oylama" yaparak konvoydan çıkarabilir
katılacaklar:
1. Yaşar Ergün Suzuki X-90
18 Aralık 2010 Cumartesi sabah erken (iskenderundan gelenler için zamanı ayarlayacağız) yola çıkacağız.
bu hafta biraz zor olacak umarım hedefe varabiliriz
Hedef neresi mi ?
Şimdilik hesap radarın kuzeyindeki Kızıldağdaki 1750 metrelik düzlüğe çıkmak teorik olarak yol var
sanırım 3 sene önce idi oraya araçla gitmiştim ama oralarda kar var nereye kadar gideriz bilemem.
Daha önceki benzeri denememiz nasıl sonuçlanmıştı bakabilirsiniz.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=27120.msg227934#msg227934
şimdiden cumartesi sabah erken kalkıp "klasik" bir amanoslar aktivitesi yapmak için kendinizi hazırlayın en kalın kıyafetlerinizi, eldiveninizi berenizi botlarınızı çizmelerinizi hazırlayıp kazma kürek halat u kilit ya da çelik karabinalarınızı da hazırlayın derim sucuk ekmek dememe gerek yok sanırım sucuklardan beşler olmayanı ya da kasapta hazırlanmayanını pişirmem demedi demeyin
ayrıca konvoy kurallarını buraya yazayım ezberleyip gelelim
Konvoy Kuralları:
1- Her konvoyda bir LİDER olur ve yerini kendi belirler (15 araç üstü 2 lider). Her konvoyda bir REHBER olur ve önde gider. Özel durumlarda rehber ve lider aynı kişi olabilir.
2- Konvoydaki araçların sırası, lider tarafından telsiz, motor gücü, ağırlık, pilotların tecrübeleri gibi kıstaslar göz önüne alınarak yapılır ve tüm gezi boyunca olağan haller dışında bu sıralama bozulmaz.
3- Konvoyda uyulması gereken en temel kural, konvoyun bütün halinde kalmasıdır. Hiç bir araç lidere haber vermeden ve çok gerekli olmadıkça konvoydan ayrılamaz, duramaz ve konvoy düzenini bozucu hareketler yapamaz.
4- Konvoyun hızı en yavaş aracın hızına göre ayarlanır.
5- Konvoyu oluşturan araçlar, kısa farları açık olarak yol alırlar.
6- Konvoydaki her araç arkasındaki araçtan sorumludur. Arkasındaki araçta bir sorun olduğu durumlarda telsizle lideri uyarır ve durup bekler. Kavşaklarda, özellikle araçlar arasındaki mesafenin uzadığı durumlarda her araç, arkadaki aracın dönülen yönü gördüğüne emin olmalı, gerekiyorsa bekleyip arkadaki araç geldiğinde hareket etmelidir.
"Her araç bilmelidir ki; kendisinde bir sorun olduğunda, önündeki araç bunu görecek ve sorunu gidermek için gerekenleri yapacak!"
7- Özellikle tek şeritli yollarda, konvoy dışı hızlı giden araçların sollamalarını kolaylaştırmak için, konvoydaki araçların arasında uygun boşluklar bırakılmalıdır.
8- Dere, çamur, gevşek zemin, kanal geçişi, çok dik rampa, çok dar sıkışık ve geri dönme imkanı bulunmayan yollar gibi "özel geçiş etaplarında", bir araç etabı bitirmeden diğeri kesinlikle girmez.
9- Tüm kararlar LİDER tarafından, kendi belirlediği sistemle verilir. Lider, konvoydaki bir araçta oluşabilecek arıza durumunda, konvoyun tamamının beklemesine veya arızalı aracın kalarak konvoyun devam etmesine karar verebilir.
10- Lider, "konvoy kuralları"na uymayan aracı ve sürücüsünü "oylama" yaparak konvoydan çıkarabilir
katılacaklar:
1. Yaşar Ergün Suzuki X-90

