Arkadaşlar merhaba
Hafta sonu başıma gelen bir olayı sizlerle paylaşmak isterim. Cumartesi günü (11/12/2010) malum hava çok soğuktu. Bende aracımı bir kaç ay oldu ikinci el aldığım için içindeki antifirizin durumunu bilmediğimden antifirizini değiştireyim dedim.Evimize yakın olduğu için oto mekanik, tamir ve oto elektrik işleri yapan bir ustaya gittim. Tabii bir çok aracın antifirizini değiştirip gönderiyorlardı. Belki benden önce beş araca bu işlemi yaptılar. Sıra bana geldiğinde musluk açıldı, kırmızı antifiriz konuldu ve araba devir dayim yapsın diye usta araca gaz vermeye başladı. Yüksek devirde bir kaç dakika araca yüklenince usta (300-4000 devir arası) araç birden 5000-6000 devirlere çıkmaya başladı. (Tamirci tabiriyle Ambeleye kalktı) Ortalığı beyaz bir duman kapladı ve aracı zor stop ettiler. O anki duygularımı ifade etmeye kelimeler kiyafetsiz. Üç ay oldu ikinci el yeni aldığım çok sevdiğim arabam, aşkım bu usta sayesinde bende bitti, ne yaparsın, bir çaresizlik aldı beni. Aracı bıraktım ve ustanın yanından aracımı bırakıp ayrıldım. (Bu kadar kolay ve bu kadar çabuk mu olacaktı herşey). Land alarak hata mı yaptım diye kendi kendime hala soruyorum. (Sizler beni inş. bu soğumamdan döndüreceksinizdir). Sonra gece saat 22,00 gibi aradılar aracınızı gelin test edin diye, gece gittim, aracımı yapmışlardı ve çalıyordu. Bir tur attık bir sorun yok gibi idi. Bana söylenen yüksek devirde araca yüklenince turbo hortumu patlamış, ve motor ambeleye kalkmış. Motora baktıklarında mazot enjektöründen bir tanesinin uc kısmı kaynamış değşitirmişler, yeni yağ koymuşlar, toplamışlar şu anda çalışıyor, fakat turbo sorun çıkarabilir dediler, bu olaydan sonra marj bastığımda amiyane tabirle kibrit çakar gibi marj alan araç marş alıyor ama 10-20 sn çalışması değişti. İlk çalıştırmada titreme yapıyor, sonra düzeliyor, Sanki çekişte bir düşme başladı. Benim korkum 71 binde bir araç motor sorunu yaşarmıyım. Torbuyu bir turbocuya göstersim mi? yeni mi taktırsam. Sabahları ilk çalıştırma anındaki 10-20 sn'lik titreme kesilir mi. (Biraz titizim, kapılardan, konsülden gıcırtı gelmesini hiç sevmem) Hiç bir şeye karar veremedim, elimden de gelmiyor, bir çaresizliktir aldı beni, arabanın o anki durumu üzerime çöktü, sanki.
Biraz tecrübelirinizi paylaşırsınız diye paylaşıyorum. Kalın sağlıcakla, Land Rover sevenlere saygılarımla 
Hafta sonu başıma gelen bir olayı sizlerle paylaşmak isterim. Cumartesi günü (11/12/2010) malum hava çok soğuktu. Bende aracımı bir kaç ay oldu ikinci el aldığım için içindeki antifirizin durumunu bilmediğimden antifirizini değiştireyim dedim.Evimize yakın olduğu için oto mekanik, tamir ve oto elektrik işleri yapan bir ustaya gittim. Tabii bir çok aracın antifirizini değiştirip gönderiyorlardı. Belki benden önce beş araca bu işlemi yaptılar. Sıra bana geldiğinde musluk açıldı, kırmızı antifiriz konuldu ve araba devir dayim yapsın diye usta araca gaz vermeye başladı. Yüksek devirde bir kaç dakika araca yüklenince usta (300-4000 devir arası) araç birden 5000-6000 devirlere çıkmaya başladı. (Tamirci tabiriyle Ambeleye kalktı) Ortalığı beyaz bir duman kapladı ve aracı zor stop ettiler. O anki duygularımı ifade etmeye kelimeler kiyafetsiz. Üç ay oldu ikinci el yeni aldığım çok sevdiğim arabam, aşkım bu usta sayesinde bende bitti, ne yaparsın, bir çaresizlik aldı beni. Aracı bıraktım ve ustanın yanından aracımı bırakıp ayrıldım. (Bu kadar kolay ve bu kadar çabuk mu olacaktı herşey). Land alarak hata mı yaptım diye kendi kendime hala soruyorum. (Sizler beni inş. bu soğumamdan döndüreceksinizdir). Sonra gece saat 22,00 gibi aradılar aracınızı gelin test edin diye, gece gittim, aracımı yapmışlardı ve çalıyordu. Bir tur attık bir sorun yok gibi idi. Bana söylenen yüksek devirde araca yüklenince turbo hortumu patlamış, ve motor ambeleye kalkmış. Motora baktıklarında mazot enjektöründen bir tanesinin uc kısmı kaynamış değşitirmişler, yeni yağ koymuşlar, toplamışlar şu anda çalışıyor, fakat turbo sorun çıkarabilir dediler, bu olaydan sonra marj bastığımda amiyane tabirle kibrit çakar gibi marj alan araç marş alıyor ama 10-20 sn çalışması değişti. İlk çalıştırmada titreme yapıyor, sonra düzeliyor, Sanki çekişte bir düşme başladı. Benim korkum 71 binde bir araç motor sorunu yaşarmıyım. Torbuyu bir turbocuya göstersim mi? yeni mi taktırsam. Sabahları ilk çalıştırma anındaki 10-20 sn'lik titreme kesilir mi. (Biraz titizim, kapılardan, konsülden gıcırtı gelmesini hiç sevmem) Hiç bir şeye karar veremedim, elimden de gelmiyor, bir çaresizliktir aldı beni, arabanın o anki durumu üzerime çöktü, sanki.