Hafta Sonu Başıma Gelen

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Abdgul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,077

Abdgul

Yeni Üye
Mesajlar
19
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar merhaba
Hafta sonu başıma gelen bir olayı sizlerle paylaşmak isterim. Cumartesi günü (11/12/2010) malum hava çok soğuktu. Bende aracımı bir kaç ay oldu ikinci el aldığım için içindeki antifirizin durumunu bilmediğimden antifirizini değiştireyim dedim.Evimize yakın olduğu için oto mekanik, tamir ve oto elektrik işleri yapan bir ustaya gittim. Tabii bir çok aracın antifirizini değiştirip gönderiyorlardı. Belki benden önce beş araca bu işlemi yaptılar. Sıra bana geldiğinde musluk açıldı, kırmızı antifiriz konuldu ve araba devir dayim yapsın diye usta araca gaz vermeye başladı. Yüksek devirde bir kaç dakika araca yüklenince usta (300-4000 devir arası) araç birden 5000-6000 devirlere çıkmaya başladı. (Tamirci tabiriyle Ambeleye kalktı) Ortalığı beyaz bir duman kapladı ve aracı zor stop ettiler. O anki duygularımı ifade etmeye kelimeler kiyafetsiz. Üç ay oldu ikinci el yeni aldığım çok sevdiğim arabam, aşkım bu usta sayesinde bende bitti, ne yaparsın, bir çaresizlik aldı beni. Aracı bıraktım ve ustanın yanından aracımı bırakıp ayrıldım. (Bu kadar kolay ve bu kadar çabuk mu olacaktı herşey). Land alarak hata mı yaptım diye kendi kendime hala soruyorum. (Sizler beni inş. bu soğumamdan döndüreceksinizdir). Sonra gece saat 22,00 gibi aradılar aracınızı gelin test edin diye, gece gittim, aracımı yapmışlardı ve çalıyordu. Bir tur attık bir sorun yok gibi idi. Bana söylenen yüksek devirde araca yüklenince turbo hortumu patlamış, ve motor ambeleye kalkmış. Motora baktıklarında mazot enjektöründen bir tanesinin uc kısmı kaynamış değşitirmişler, yeni yağ koymuşlar, toplamışlar şu anda çalışıyor, fakat turbo sorun çıkarabilir dediler, bu olaydan sonra marj bastığımda amiyane tabirle kibrit çakar gibi marj alan araç marş alıyor ama 10-20 sn çalışması değişti. İlk çalıştırmada titreme yapıyor, sonra düzeliyor, Sanki çekişte bir düşme başladı. Benim korkum 71 binde bir araç motor sorunu yaşarmıyım. Torbuyu bir turbocuya göstersim mi? yeni mi taktırsam. Sabahları ilk çalıştırma anındaki 10-20 sn'lik titreme kesilir mi. (Biraz titizim, kapılardan, konsülden gıcırtı gelmesini hiç sevmem) Hiç bir şeye karar veremedim, elimden de gelmiyor, bir çaresizliktir aldı beni, arabanın o anki durumu üzerime çöktü, sanki. :( Biraz tecrübelirinizi paylaşırsınız diye paylaşıyorum. Kalın sağlıcakla, Land Rover sevenlere saygılarımla :(
 

Etiketler
Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

Selamlar
oncelikle gecmis olsun. Acaba ustaya tekrar sordunuz mu? Aklıma takılan bir soru, antifreeze'i koyarken motor ile ilgili bir işlem yapmışlar mıydı? Zira, antifreeze ile turbo hortumu çok ilişkili gibi değil gibi geldi bana .. reha
 

Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

Merhaba Reha bey

Hayır herhangi bir işlem yapmadılar, sadece musluk açıldı su boşaltıldı. Antifririz konuldu arabaya gaz verdiler, antifiriz musluktan gelsin diye, hatta ilkbaşta ben gaz veriyor idi, başka bir siparişim vardı. Sipariş geldiği için ödeme yapmak için arabanın başından ayrıldım usta kendisi geçti aracın başına o gaz vermeye başladı, bende sipariş geldi. Alıp hemen eve döneceğim, Ben de bir anlam veremedim. Şimdi korkarak biniyorum, işlerim yılsonu olması nedeniyle yoğun en yakın zamanda servise götüreceğim. Zaten hafta için aracı çok kullanmıyorum.Bu kadar nazik olmaz bu araçlar diye kendimi teselli ediyorum.
 

Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

Selamlar
açıkcası, canınızı sıkmak istemem ama bir arkadaşımın lafı idi "Land Rover motor yapmayı bilmez.. en güzel motoru Td5 dir, onu da BMW dizayn etti" diye. Açıkcası uzman olmadığım için yorum yapamıyorum ama malum, ateş olmayan yerden duman çıkmaz..

Şaka bir yana, çok şanssız bir durum . Hele hele, insan titizlenince maalesef "sakınan göze kıymık batması" oluyor ve insanın da canı sıkılıyor tabii. İş yoğunluğunuzu anlıyorum ama benim "nacizane önerim", bir kez daha ustanıza gösterebilirseniz daha sağlıklı olacaktır. umarım önemli bir sorun yoktur.
iyi günler dilerim, reha
 

Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

Merhaba,
Yaklaşık iki aydır, günlük olarak 2.5 düz dizel Defender kullanıcısıyım. Günde 40 - 100 km. arası yol yapıyorum. Aracımda turbo yok ama benim de başıma başka bir şekilde şöyle bir olay geldi:
Aracımı yeni satın almıştım, ilk full depo mazot ile km hesabı yapıyordum ve 642km.'de çeyrek depo benzin var görünürken yolda kaldım ;D ( meğer yakıt bitmiş ve hava yapmış ) yağ pompası - yakıt pompası ( BOSCH dizel pompa takılı ) komple bakımdan geçtikten sonra ( ben ve ustam yakıta hiç bakmadık ) en son durumu anladık. Ustam pompaları topladı, yakıt pompası ayarlarını ve yaylarını değiştirmiş daha da az yaksın diye. Araca mazot koyduk ve saat gibi yine çalışmaya başladı araç. Ertesi gün, bol yokuşlu dar sokaklarda, bir ve ikinci viteslerde ilerliyordum.
Düz yolda tam vites değiştirirken, ayağım gazda değilken araç birdenbire yüksek devir çevirmeye başladı ( refleks olarak arkama baktım gelen var mı diye ) birde ne göreyim: egsozdan çok yoğun bembeyaz duman atıyor, anında kontağı kapadım ve araç herhalde 30-50 sn. daha yüksek devir çalıştı ve stop etti. ( o anki ruh halimi ve düşündüklerimi tarif edemem )
Hemen ustamı aradım, bulunduğum yer Etiler'di ve Maslak'tan ustam uçarak geldi ;D motor üzerindeki yağ kapağını söküp marşa basmamı istedi. İlk marşta araç saat gibi çalışmaya başladı ama yine biraz beyaz duman atıyordu. Ustam: yakıt pompası ayarlarını dün değiştirdiğini fakat sabah ben aracı teslim almadan önce motor yağ basıncını, tekrar saat takarak ölçmediğini ve ayarlamadığını, durumun kendi hatası olduğunu, hiçbir problem olmadığını, yüksek yağ basıncı nedeni ile silindirlere yağ kaçtığını, beyaz dumanın sebebinin bu olduğunu, kontağı kapatmama rağmen çalışmanın da sebebinin bu olduğunu söyledi. Önde ustam kendi aracında, ben arkasında sabah sabah bir güzel Etiler'i sinek ilacı kıvamında beyaz dumana boğarak Maslak'a gittik. Ustam yağ basıncını ayarladı ve Defender'ım yine saat gibi çalışmaya devam etti ama yaklaşık 2 hafta ben sürekli aracı dinler, sürekli paranoyak şekilde sesleri takip eder oldum.
 



Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

Dediğim gibi, aracım Turbo motorlu değil. Sizin durumunuza teknik anlamda bir açıklama yapamam ama yaşadığınız stresi, kendi başıma gelen olaydan dolayı gayet iyi anlıyorum.
Reha Abi'mizin tavsiyesinin çok doğru olduğunu düşünüyorum, bir ara zaman yakalamanızın ve aracınızı ustanıza göstermenizin, hatta başka bir ustaya daha göstermenizin, ikinci Land Rover mekanik ustası ile ilk ustanın tespitlerini değerlendirmenizin ( aynı teşhisteler mi? ) çok faydalı olacağı kanısındayım.

Kendi hikayemi; basit bir ihmalden nasıl bir sonuç ortaya çıktığı ve bana yaşattıkları için sizinle paylaştım ;D Benim için bu yaşadıklarım gerçek bir yıkım olmuştu, iki hafta kadar her direksiyona geçtiğimde neler yaşadığımı tarif edemem ( araç içinde kendi çantam devrilip koltuktan düştüğünde bile yine bir yerden ses geldi, bu ne sesi, yandım şimdi falan oldum ;D ;D ;D)
Teknik anlamda kesinlikle kendi aracımda olan durum ile parelellik kurmuyorum, sonuçta bambaşka bir motor teknolojisi sizin aracınız.

Acizane önerim: Reha Abi'nin önerisini uygulamanız ve başka bir Land Rover motor ustası ile de teşhisi teyyid etmenizdir.

Geçmiş olsun dilerim,

Saygılar.

Barış
 

Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

Yüksek Yag basıncı ile silindire yağ sürme olayı sonrasında oluşacak yanma da yüksek ısı oluşur. Bu nedenle enjektör uçları hasar görebilir. Turbo hortumuna gelince; yüksek yağ basıncı nın etkisi ile oluşan yüksek exost sıcaklıgı sonrasında basınç yükselmesi bunu sağlamış olabilir diye bir fikir oluştu kafamda. Ancak bunu tamami ile genel kuramlar göre yapılmış bir yorumdur. Mutlaka bu motorda usta bir uzmanın görmesinde fayda vardır..
Rıza
 

Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

turbo araçlarda olabilecek en kötü senaryo budur eğer yüksek devirde motor hasar görmeden stop edilebilirse bir sorun olmaz ama olayı bilmeyenler aracı stop edemezler ve motor hasar görene kadar yüksek devirde çalışır , becerebildiğim kadar durumu size izah etmeye çalışayım.
Aracınızın turbosu dakikada 100.000 devirlerde çalışır (rakam değişebilir ancak devir sayısı çok yüksektir) bu çalışmasınıda ortasında bulunan mil yatağının üzerinde ve yağlanma ile yapar (mil yatak üzerine temas etmez yağ filmi üzerinde serbest döner bunuda yağ basıncı sağlar) eğer turbonuzda arıza varsa (özellikle mil yatağında) yağ pompasından gelen yağı hava emiş tarafına veriyorsa yağ motorunuza doğrudan gider ve hava yağ karışımı mazot gibi pistonda yanmaya başlar.Yağın gidişi devir arttıkça yağ pompasının basıncı yükseleceği için turbodan sızan yağın miktarıda yükselir ve daha fazla yağ motora gitmeye başlar ve daha yüksek devir oluşur.Buna siz müdahale edemezsiniz kendi kendine işleyen bir döngü oluşur taa ki motorunuz hasar görüp çalışamaz hale gelene kadar.bu arada motor içinde mazot yerine yanan yağ yüksek basınç aşırı ısı sebebiyle enjektöre ,pistona gömleğe vs hasar verebilir , ayrıca turbodan aşırı yağ kaçağı motor yüksek devirdeyken daha fazla olacağından stop edilemezse diğer aksamlarda da yağ eksikliği yaratacağından başka hasarlara yol açabilir.Böyle bir durumla karşılaşıldığında motora giden yağı kontrol edemeyeceğiniz için aracı normal yollarla stop edemezsiniz çabuk ve soğukkanlı davranabilirseniz aracı yüksek vitese alıp ayağınızı frene sağlam oturtup debriyajı kontrollu olarak bırakarak olağan olmayan bir şekilde aracın motorunu stop ettirmeniz gerekir.Turbo motorlu araçlarda olabilecek en büyük sıkıntı budur.
 


Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

ikinci olarak düz diesel defender kullanan arkadaşın başına gelen olayı anlayamadım.Araç turbo değilse yüksek yağ basıncı ile motorun pistonlarına yağ nasıl gidebilir.Yakıt pompası ayarlarında veya içerisinde olabilecek bir arıza yakıtın yüksek miktarda motora gitmesine ve yüksek devire çıkmasına sebep olabilir ama yağ basıncının yaksekliğinden dolayı yağın motora nereden gidebileceğini anlayamadım.Acaba defgender düz dizellerde benim bilmediğim bir özellik mi var da yüksek yağ basıncı olduğunda yağ bir yerden motor yanma odalarına geçebiliyor.
Suyabatmaz arkadaşımız ustasından bu konuda net bir bilgi alıp paylaşabilirse ve bilgimiz olursa faydalı olur.
 



Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

merkezci' Alıntı:
ikinci olarak düz diesel defender kullanan arkadaşın başına gelen olayı anlayamadım.Araç turbo değilse yüksek yağ basıncı ile motorun pistonlarına yağ nasıl gidebilir.Yakıt pompası ayarlarında veya içerisinde olabilecek bir arıza yakıtın yüksek miktarda motora gitmesine ve yüksek devire çıkmasına sebep olabilir ama yağ basıncının yaksekliğinden dolayı yağın motora nereden gidebileceğini anlayamadım.Acaba defgender düz dizellerde benim bilmediğim bir özellik mi var da yüksek yağ basıncı olduğunda yağ bir yerden motor yanma odalarına geçebiliyor.
Suyabatmaz arkadaşımız ustasından bu konuda net bir bilgi alıp paylaşabilirse ve bilgimiz olursa faydalı olur.

2.5 Düz Dizel ile ilgili, Kendi ustamdan öğrenip, durumu size buradan bildireceğim.

Barış
 

Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

Ustam ile konuştum ve teyyid ettirdim, benim başıma gelen durum yukarıda anlattığım şekilde gerçekleşti. Ben durumu 2.5 Düz dizel Defender'larda meydana gelen bir olay olarak anlatmadım veya böyle bir genelleme olarak algılanmasın.

Konu başlığını açan arkadaşın yaşadığı stresin, farklı bir durum ile başıma geldiğini belirtmek için anlattım. Defender 2.5 düz dizeller ile ilgili farklı ve yeni, kimsenin bilmediği bir durum gerçekleşmemiştir. Benim başıma gelen olayda, farklı ve birbiri ile bağlantılı ( ihmal dahil ) etkenler bir araya gelmiştir sadece.

Saygılar,

Barış
 

Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

Merhabalar
Barış bey paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Aynı duygular şu anda bile devam ediyor, fakat dün akşam acabalarımdan yavaş yavaş sıyrılmaya doğru yol aldığımı farkettim. Katkıda bulunan arkadaşların yazılarını okuyunca daha da serinkanlı düşünebiliyorum. Rıza beye de burada çok teşekkür etmek isterim. Çok aydınlatıcı bilgiler vermiş, usta araccı çok kısa bir sürede stop ettirdi, 5-10 sn içinde ve izah etmeye çalıştığınız ifadeleri o da kullandı. Dolayısıyla mazot memesi kaynama yapmış onu değiştirdik dedi, İlk iki günkü sabahları marş bastığımdaki aracın çalıştırdıktan sonraki sarsıntısı da bitti. Şu anda normal gibi, fakat Rıza beye sormak isterim, iyi bir motorcu öneriniz var mıdır, turbo için servise mi gösterilmesinde yoksa turbo işiyle uğraşan tecrübeli ustalara mı göstermekte fayda var.

Saygılarımla :smiley:
 


Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

Sayın Abdgul;
Sizinle paylaştığım bilgi tamamen benim mesleğim gereği bildiğim bir husustur. (Gemi makineleri üzerine çalışıyorum) Şu anda size tavsiye edebileceğim bir usta mevcut değil( Araba motorları üzerine)Ancak size şu şekilde yardımcı olmaya çalışayım.
1.Önce Motorun yağ pompasını gözden geçirtin muhtemelen pompa çıkışındaki relief valf(Yağ basıncını düzenleyici valf ) Tutuk çalışmıştır. Yeniden ayarı yapılır yada yayı değişebilir.
2. Motorun kompresyonunu ölçtürün BU size yüksek ısıdan dolayı yapışan segman varmı onu belirtir. Eğer bütün silindirlerde bir birlerine yakın basınç ölçülürse bu size segmanlarda büyük bir problem olmadığı fikrini verir.( En azından BU olaydan)
3.Enjektörleri kontrol ettirin İşeyen yada tıkanık varmı. Olan varsa bakım /değişim gerektirir.
4.Son olarakda turboyu bir turbocuya kontrol ettiiin. Özellikle yatak glend bogaz keçesi hasarlı olabilir. ikinci olarak da balansına baktırın. Butun amelıyelerın sonrasında Sorunsuzca arabanızı kullanacağınızı düşünüyorum.

Saygılarımla
Rıza
 



Ynt: Hafta Sonu Başıma Gelen

Rıza bey merhaba.
Doğrusu bu kıymetli bilgileri paylaştığınız için size çok teşekkür ederim. İnanıyorum ki bu bilgiler LR'cu arkadaşlarında işine yarayacaktır. Dediklerinizi kesinlikle harfiyen adım adım uygulmaya çalışacağım. Tekrar teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Abdullah Gül :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst