ProntoBasso
L200 Bigfoot 185 Hp
Herkese selamlar,
Geçen sene aldığım L200'ümü sonunda ufak ufak modifiye etmeye başladım,
Aracı, ağır offroad yapmadığım, en ağır olarak köy yolları ve patikalarda kullanacağım için vergi avantajından ve fiyatından ötürü 4x2 olarak seçmiştim, yaklaşık her ay tırmanışa gidiyorum oraya buraya ve araç gidebilen son yere kadar şimdiye kadar sorunsuz bir şekilde taşıdı beni,
Aracımda görselliğide ön planda tutmayı seviyorum, yani işlevselliğin yanında görsellikte benim için çok önemli.
Aracı aldığımdan beri yabancı forum sitelerinden modifiye edilmiş l200'leri takip ediyordum ve zamanla kafamda bir şekil oluştu. Bu yaz o şekli yavaş yavaş uygulamaya başladım aracıma.
Uygulamaya geçen hafta jant ve lastikleri değiştirerek başladım Jant olarak 15x10 ebadında procomp PX 1079 Modeli Off-Road jantları kullandım
Bunlarla birlikte 4 tane de 33x12.5x15 ebadında Nankang N889 satın aldım ve tam olarak istediğim görünümü elde etmiş oldum lastik çıkıklığı ve kalınlık konusunda.
Jantları ilk üzerine takmaya uğraştığımda ET kalınlığının az olmasından ötürü disk kaliperlerine içeriden hafif bir sürtme yaptı ve iş önce sürten yerlerini 5mm traşlatmakla başladı
Kenan Çarpışantürk'ün Esenyurttaki jant yapım atölyesi
Daha sonra 33x12.5x15 Nankang N889 Mud-Terrain lastiklerin montajı yapıldı, bu lastiklerin yabancı sitelerden biçok değerlendirmesini okudum, kullanana herkes çok çok başarılı olduklarını söylüyor, Maxxis bighorn modelinin aynısı kendisi ama yarı fiyatına Yol tutuşu çamur tahliyesindeki başarısı ve bir çamur lastiğine oranla oldukça uzun ömrünü övüp durmuşlar forum ve değerlendirme sitelerinde.
Lastiği tatktık baktık, malesef bizim o koca, bu kadar geniş lastik oyuğuna ne gerek var dediğimiz oyuklara büyük geldi ve sürtme yaptı direksiyon döndüğünde, bende aldım Bostancı oto sanayi sitesindeki eskilerden tanıdığım kaporta ve mekanik ustası Osman ustanın atölyesini bizim oğlanı hafif traşlattık orda.
Son olarak altındaki motor koruma demirini söküp ilk önce WD-40 la pas temizliği ve koruması yaptıktan sonra, ardından jantların rengine boyadım.
Aracın son halinin görüntüleri,
Aracın iz genişliği baya baya bi arttı tabiki bu yol tutuş manasında oldukça etkili oldu eskiden araca önden uzaktan baktığımda ince uzun dik bi profil sergileyen araç şu an bakıldığında yayvan ve sanki yere basık gibi görünüyor eskisine oranla daha yüksek olmasına rağmen, orjinal 205 lastiklerine oranla yeni lastiklerin yanak yüksekliklerinden ötürü 5-6 santim kadar yerden yükseldi, bu sayede artık altını vurmak için çok uğraşmak gerekicek, lastiklerin çapının artması artık engebeli zeminleri çok daha rahat ve akslara yük bindirmeden aşmasını sağlamış oldu. Eski lastikleri varken acaba çıkarmı diye düşündüğüm ve dibine gelip yavaşça üzerine çıkmayı deneyip başaramadığım biraz geri alıp hafif hızlanarak üzerine çıktığım bi kaldırım vardı bizim burda dün ona çıkmayı denedim inanırmısınız resmen neredeyse gaz vermeden çıktım üstüne. Lastiklerin dişli yapısı sayesinde çamur ve toprak yol performansıda oldukça arttı ve tabi bunların yanında inanılmaz agresif ve maskülen bi görüntü de cabası.
Yol tutuş olarak şunu söyleyebilirim asfalt zeminde bu arabayı yerinden kımıldatmak imkansız, oldukça zorladım dün sahil yolunda ve arka tarafı yerinden oynatamadım.
Şimdi yapmak istediğim şey aracın arka tarafına göre daha aşağıda duran ön kısmını biraz yükseltmek, bu sayede hem yandan bakıldığı zaman fren yaparmışcasına öne yapışmış şekilde duran görüntüden kurtulmak, hem ön yaklaşma mesafesini artırmak hemde direksiyonu sonuna kadar çevirdiğimde dodik içlerine traşlanmasına rağmen hala hafif bir sürtme yapan lastikleri kurtarmak.
Yükseltme işi için harcayabileceğim çok fazla bi param kalmadı açıkcası, en uygun fiyatlı yükseltmeyi sanırım ön amortisör kupalarına takoz yaptırarak yapabilirim, bana gereken yükseklik 7-8 santimlik bir yükseltme, bunu yapabilecek bir usta tavsiyesi verebilirmisiniz bana, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Ayrıca sormak istediğim diğer nokta lastiklerin jantlar dolayısıyla bu kadar dışarıya çıkmış olması akslara ve bilimum ön takıma fazla yük bindirip mukavemetinin azalmasına ve bir tehlikeye yol açarmı,
muhakkak fizik kuralları çerçevesinde binen yük daha fazlalaştı ama aracın bu yüke dayanıp dayanamayacağı konusunda hala soru işaretleri var kafamda, tecrübesi yada bilgisi olan sizlerden yardım bekliyorum bu konuda.
Şimdilik benden bu kadar ilerleyen günlerde yükseltme hallolduktan sonra eğer bütçemi denkleştirebilirsem, bullbar, tavan sepeti, sis farları ve ufak tefek bazı görsel modifikasyon işlerim daha var.
Gelişmeleri buradan sizlerle paylaşacağım.
Herkese kazasız sürüşler diliyorum.
Geçen sene aldığım L200'ümü sonunda ufak ufak modifiye etmeye başladım,
Aracı, ağır offroad yapmadığım, en ağır olarak köy yolları ve patikalarda kullanacağım için vergi avantajından ve fiyatından ötürü 4x2 olarak seçmiştim, yaklaşık her ay tırmanışa gidiyorum oraya buraya ve araç gidebilen son yere kadar şimdiye kadar sorunsuz bir şekilde taşıdı beni,
Aracımda görselliğide ön planda tutmayı seviyorum, yani işlevselliğin yanında görsellikte benim için çok önemli.
Aracı aldığımdan beri yabancı forum sitelerinden modifiye edilmiş l200'leri takip ediyordum ve zamanla kafamda bir şekil oluştu. Bu yaz o şekli yavaş yavaş uygulamaya başladım aracıma.
Uygulamaya geçen hafta jant ve lastikleri değiştirerek başladım Jant olarak 15x10 ebadında procomp PX 1079 Modeli Off-Road jantları kullandım
Bunlarla birlikte 4 tane de 33x12.5x15 ebadında Nankang N889 satın aldım ve tam olarak istediğim görünümü elde etmiş oldum lastik çıkıklığı ve kalınlık konusunda.
Jantları ilk üzerine takmaya uğraştığımda ET kalınlığının az olmasından ötürü disk kaliperlerine içeriden hafif bir sürtme yaptı ve iş önce sürten yerlerini 5mm traşlatmakla başladı
Kenan Çarpışantürk'ün Esenyurttaki jant yapım atölyesi
Daha sonra 33x12.5x15 Nankang N889 Mud-Terrain lastiklerin montajı yapıldı, bu lastiklerin yabancı sitelerden biçok değerlendirmesini okudum, kullanana herkes çok çok başarılı olduklarını söylüyor, Maxxis bighorn modelinin aynısı kendisi ama yarı fiyatına Yol tutuşu çamur tahliyesindeki başarısı ve bir çamur lastiğine oranla oldukça uzun ömrünü övüp durmuşlar forum ve değerlendirme sitelerinde.
Lastiği tatktık baktık, malesef bizim o koca, bu kadar geniş lastik oyuğuna ne gerek var dediğimiz oyuklara büyük geldi ve sürtme yaptı direksiyon döndüğünde, bende aldım Bostancı oto sanayi sitesindeki eskilerden tanıdığım kaporta ve mekanik ustası Osman ustanın atölyesini bizim oğlanı hafif traşlattık orda.
Son olarak altındaki motor koruma demirini söküp ilk önce WD-40 la pas temizliği ve koruması yaptıktan sonra, ardından jantların rengine boyadım.
Aracın son halinin görüntüleri,
Aracın iz genişliği baya baya bi arttı tabiki bu yol tutuş manasında oldukça etkili oldu eskiden araca önden uzaktan baktığımda ince uzun dik bi profil sergileyen araç şu an bakıldığında yayvan ve sanki yere basık gibi görünüyor eskisine oranla daha yüksek olmasına rağmen, orjinal 205 lastiklerine oranla yeni lastiklerin yanak yüksekliklerinden ötürü 5-6 santim kadar yerden yükseldi, bu sayede artık altını vurmak için çok uğraşmak gerekicek, lastiklerin çapının artması artık engebeli zeminleri çok daha rahat ve akslara yük bindirmeden aşmasını sağlamış oldu. Eski lastikleri varken acaba çıkarmı diye düşündüğüm ve dibine gelip yavaşça üzerine çıkmayı deneyip başaramadığım biraz geri alıp hafif hızlanarak üzerine çıktığım bi kaldırım vardı bizim burda dün ona çıkmayı denedim inanırmısınız resmen neredeyse gaz vermeden çıktım üstüne. Lastiklerin dişli yapısı sayesinde çamur ve toprak yol performansıda oldukça arttı ve tabi bunların yanında inanılmaz agresif ve maskülen bi görüntü de cabası.
Yol tutuş olarak şunu söyleyebilirim asfalt zeminde bu arabayı yerinden kımıldatmak imkansız, oldukça zorladım dün sahil yolunda ve arka tarafı yerinden oynatamadım.
Şimdi yapmak istediğim şey aracın arka tarafına göre daha aşağıda duran ön kısmını biraz yükseltmek, bu sayede hem yandan bakıldığı zaman fren yaparmışcasına öne yapışmış şekilde duran görüntüden kurtulmak, hem ön yaklaşma mesafesini artırmak hemde direksiyonu sonuna kadar çevirdiğimde dodik içlerine traşlanmasına rağmen hala hafif bir sürtme yapan lastikleri kurtarmak.
Yükseltme işi için harcayabileceğim çok fazla bi param kalmadı açıkcası, en uygun fiyatlı yükseltmeyi sanırım ön amortisör kupalarına takoz yaptırarak yapabilirim, bana gereken yükseklik 7-8 santimlik bir yükseltme, bunu yapabilecek bir usta tavsiyesi verebilirmisiniz bana, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Ayrıca sormak istediğim diğer nokta lastiklerin jantlar dolayısıyla bu kadar dışarıya çıkmış olması akslara ve bilimum ön takıma fazla yük bindirip mukavemetinin azalmasına ve bir tehlikeye yol açarmı,
muhakkak fizik kuralları çerçevesinde binen yük daha fazlalaştı ama aracın bu yüke dayanıp dayanamayacağı konusunda hala soru işaretleri var kafamda, tecrübesi yada bilgisi olan sizlerden yardım bekliyorum bu konuda.
Şimdilik benden bu kadar ilerleyen günlerde yükseltme hallolduktan sonra eğer bütçemi denkleştirebilirsem, bullbar, tavan sepeti, sis farları ve ufak tefek bazı görsel modifikasyon işlerim daha var.
Gelişmeleri buradan sizlerle paylaşacağım.
Herkese kazasız sürüşler diliyorum.