L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,410

ProntoBasso

L200 Bigfoot 185 Hp
Mesajlar
501
Tepkime Puanı
28
Yer
İstanbul
Herkese selamlar,
Geçen sene aldığım L200'ümü sonunda ufak ufak modifiye etmeye başladım,
Aracı, ağır offroad yapmadığım, en ağır olarak köy yolları ve patikalarda kullanacağım için vergi avantajından ve fiyatından ötürü 4x2 olarak seçmiştim, yaklaşık her ay tırmanışa gidiyorum oraya buraya ve araç gidebilen son yere kadar şimdiye kadar sorunsuz bir şekilde taşıdı beni,
Aracımda görselliğide ön planda tutmayı seviyorum, yani işlevselliğin yanında görsellikte benim için çok önemli.
Aracı aldığımdan beri yabancı forum sitelerinden modifiye edilmiş l200'leri takip ediyordum ve zamanla kafamda bir şekil oluştu. Bu yaz o şekli yavaş yavaş uygulamaya başladım aracıma.

Uygulamaya geçen hafta jant ve lastikleri değiştirerek başladım Jant olarak 15x10 ebadında procomp PX 1079 Modeli Off-Road jantları kullandım

img0260l.jpg


Bunlarla birlikte 4 tane de 33x12.5x15 ebadında Nankang N889 satın aldım ve tam olarak istediğim görünümü elde etmiş oldum lastik çıkıklığı ve kalınlık konusunda.
Jantları ilk üzerine takmaya uğraştığımda ET kalınlığının az olmasından ötürü disk kaliperlerine içeriden hafif bir sürtme yaptı ve iş önce sürten yerlerini 5mm traşlatmakla başladı
Kenan Çarpışantürk'ün Esenyurttaki jant yapım atölyesi

img0267u.jpg


Daha sonra 33x12.5x15 Nankang N889 Mud-Terrain lastiklerin montajı yapıldı, bu lastiklerin yabancı sitelerden biçok değerlendirmesini okudum, kullanana herkes çok çok başarılı olduklarını söylüyor, Maxxis bighorn modelinin aynısı kendisi ama yarı fiyatına Yol tutuşu çamur tahliyesindeki başarısı ve bir çamur lastiğine oranla oldukça uzun ömrünü övüp durmuşlar forum ve değerlendirme sitelerinde.

img0268b.jpg


Lastiği tatktık baktık, malesef bizim o koca, bu kadar geniş lastik oyuğuna ne gerek var dediğimiz oyuklara büyük geldi ve sürtme yaptı direksiyon döndüğünde, bende aldım Bostancı oto sanayi sitesindeki eskilerden tanıdığım kaporta ve mekanik ustası Osman ustanın atölyesini bizim oğlanı hafif traşlattık orda.

img0273jkv.jpg


Son olarak altındaki motor koruma demirini söküp ilk önce WD-40 la pas temizliği ve koruması yaptıktan sonra, ardından jantların rengine boyadım.
Aracın son halinin görüntüleri,

dsc0208a.jpg


dsc0214e.jpg


042ndz.jpg


Aracın iz genişliği baya baya bi arttı tabiki bu yol tutuş manasında oldukça etkili oldu eskiden araca önden uzaktan baktığımda ince uzun dik bi profil sergileyen araç şu an bakıldığında yayvan ve sanki yere basık gibi görünüyor eskisine oranla daha yüksek olmasına rağmen, orjinal 205 lastiklerine oranla yeni lastiklerin yanak yüksekliklerinden ötürü 5-6 santim kadar yerden yükseldi, bu sayede artık altını vurmak için çok uğraşmak gerekicek, lastiklerin çapının artması artık engebeli zeminleri çok daha rahat ve akslara yük bindirmeden aşmasını sağlamış oldu. Eski lastikleri varken acaba çıkarmı diye düşündüğüm ve dibine gelip yavaşça üzerine çıkmayı deneyip başaramadığım biraz geri alıp hafif hızlanarak üzerine çıktığım bi kaldırım vardı bizim burda dün ona çıkmayı denedim inanırmısınız resmen neredeyse gaz vermeden çıktım üstüne. Lastiklerin dişli yapısı sayesinde çamur ve toprak yol performansıda oldukça arttı ve tabi bunların yanında inanılmaz agresif ve maskülen bi görüntü de cabası.
Yol tutuş olarak şunu söyleyebilirim asfalt zeminde bu arabayı yerinden kımıldatmak imkansız, oldukça zorladım dün sahil yolunda ve arka tarafı yerinden oynatamadım.

Şimdi yapmak istediğim şey aracın arka tarafına göre daha aşağıda duran ön kısmını biraz yükseltmek, bu sayede hem yandan bakıldığı zaman fren yaparmışcasına öne yapışmış şekilde duran görüntüden kurtulmak, hem ön yaklaşma mesafesini artırmak hemde direksiyonu sonuna kadar çevirdiğimde dodik içlerine traşlanmasına rağmen hala hafif bir sürtme yapan lastikleri kurtarmak.
Yükseltme işi için harcayabileceğim çok fazla bi param kalmadı açıkcası, en uygun fiyatlı yükseltmeyi sanırım ön amortisör kupalarına takoz yaptırarak yapabilirim, bana gereken yükseklik 7-8 santimlik bir yükseltme, bunu yapabilecek bir usta tavsiyesi verebilirmisiniz bana, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Ayrıca sormak istediğim diğer nokta lastiklerin jantlar dolayısıyla bu kadar dışarıya çıkmış olması akslara ve bilimum ön takıma fazla yük bindirip mukavemetinin azalmasına ve bir tehlikeye yol açarmı,
muhakkak fizik kuralları çerçevesinde binen yük daha fazlalaştı ama aracın bu yüke dayanıp dayanamayacağı konusunda hala soru işaretleri var kafamda, tecrübesi yada bilgisi olan sizlerden yardım bekliyorum bu konuda.
Şimdilik benden bu kadar ilerleyen günlerde yükseltme hallolduktan sonra eğer bütçemi denkleştirebilirsem, bullbar, tavan sepeti, sis farları ve ufak tefek bazı görsel modifikasyon işlerim daha var.
Gelişmeleri buradan sizlerle paylaşacağım.
Herkese kazasız sürüşler diliyorum.
 

Etiketler
Ynt: L200 Bigfoot

mert bey selamlar
bende procomp jant almayı düşünüyorumda
fiyatları nedir ?
 







Ynt: L200 Bigfoot

araç daha agresif durmuş geniş lastiklerin artıları da vardır eksileride bunu kullandıkça anlıyacaksınız keşke ofseti biraz daha içeride olsaydı
 


Ynt: L200 Bigfoot

Artikülasyonda sürtme yapacak gibi duruyor. Denediniz mi?
 

Ynt: L200 Bigfoot

Çok teşekkür ederim herkese,
Artikülasyonda sürtme yapmıyor, ön dodiklerle lastiğin arasında 13 cm var tek problem direksiyon tam döndüğünde dodik uçlarına hafif sürtme yapmasıydı, onuda dün çözdüm yaklaşık 3 saatimi aldı ama oldu biraz daha genişlettim dodik uçlarını, artık sürtme yapmıyor,
Yeni fotoğraflar çektim geçen gün Hezarfen havaalanındaki motocross yarışında, en yakın zamanda ekleyeceğim.
Bugün bullbar, rollbar ve rock-slider'lar için boru almaya gidiyorum 76'lık boruyu bükebilecek biyer bulursam oldukça uygun bi şekilde o işide halletmiş olucam.
 






Ynt: L200 Bigfoot

Güzel Wishbone önler sanırım, bu durumda artikülasyonda direkt yukarı kalkıyor lastik açıyı bozmadan, bu da önemli avantaj.
Arkada sabit aks, bu aracın arkasında zaten inanılmaz bir yer var. Şık olmuş, çamur kanallarında rot koluna biraz yük binebilir.
malum bu şekli ile mevcut kanallara tam oturmayacak.

Agresif ve sportif bir görünüm kazandığı çok ortada, zaten aracın far ve ızgara tasarımı böyle bir ek modifiyeyi arıyordu.
Yani çok agresif bir kasa ama alttan görünen, çelimsiz lastikler :smiley:

Tamamlamış, kazasız belasız binmeniz dileğiyle.
 

Ynt: L200 Bigfoot

discovery-V8, istanbul2024, turbocolic ve LRTD5 çok teşekkür ederim yorumlarınız için, bugün, rollbar rock-slider ve bullbar işlerini hallettim, boruların siparişini verdim istediğim ölçülerde kesiliyor yarın sabaha hazır, alıp kaynakçıya götürücem, sonra boya yapılıcak, toplamda borular kesim işleriyle beraber 100 lira tuttu 8 metre 8 santim çapında 2mm kalınlıkta boru ve 6 metre, 4cm kalınlığında boru ve bullbar için bükümü.
8cm çapındaki boruların bükümünü yapacak biyer bulamadım imes'te onun yerine aynı malzemeden dirsek üreten bir firmadan 8 tane 90 derecelik dirsek aldım onlar borulara kaynaklanıcak ve istediğim şekil verilicek rollbar ve rock sliderlar için. 18 cmlik 6 tane sis farı sipariş edicem yarın 4 üste 2 önlere.
Bu işler bittiğinde sıra ön tarafın 3inç yükselmesine geliyor, dün krikoyla 7.5 santim kaldırıp nasıl durduğuna baktım inanılmaz agresif bi görüntü oluyor, bakalım hayırlısı.
Tekrar teşekkürler cesaret verici yorumlarınız için.
Görüşmek üzere.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,701
Mesajlar
1,522,402
Kayıtlı Üye Sayımız
166,544
Kaydolan Son Üyemiz
Carlitto

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst