evet arac factoru oldukca fazla ama, yukaridada belirtilen gibi herseyden once tecrube bir cok konuyu cozer. Bilgiye yatirimi tercih ederim aractan once.
öncelikle off-road un ciddi bir spor olduğunun bilmek lazım. 2.cisi bu sporun terbiyesini anlamak lazım nasıl trafikte emniyet kemeri mecbursa arazide bunu 5 ile çarpın ve öyle kullanın. geçmiş zamanlardaki tecrübelerimizden ilk kalkış anında aracı devrilen ciddi yaralanmalar ve hatta ölümleri gördük ve duyduk.normalde alkollü araç kullanmak nasıl yasak ise arazide araç kullanırken gözüne dahi temas etmemeli sonuçta can sizin . ve altınızdaki makinanın ateşsiz bir silah olduğunu çok iyi idrak etmelisiniz.hiç kimse anasını karnında öğrenmiyor İSOFF a girdiğimde meğer hiç birşeyi bilmediğimin farkına verdım, zamanla öğreniyorsunuz ama en önemli olanı yanlış kişilerle bu işe başlamamak.
Çok fazla off-road tecrübem olmamasına rağmen ben de yanlışların çoğunlukla pilotaj hatasından kaynaklandığı fikrindeyim.
Sonuçta altınızdaki araç (aşırı donanımlı dahi olsa) belli bir güce ve kabiliyete sahiptir ve bu aracın sınırlarını pilotunun bilmesi ve ona göre davranması gerekir. Sadece bu şekilde davranarak bence %90 risklerin ve kırılmaların önüne geçilmiş olur.
İnsanların egolarını tatmin etmesine ben artık takılmıyorum bile ama doğaya verilen zarar affedilir gibi değil.
Öyle arkadaşlar var ki, bölgenin erozyon bölgesi olduğunu bile bile, bilmem kaç inch diye bahsettikleri kocaman lastikleriyle, toprağın hareketini o bölgede arka arkaya yaptıkları off-road keyifleriyle hızlandırıyorlar. Bu çok daha sinir bozucu...