Konuyu dağıtmak istemem kusura bakmayın ama temel fizik kuralını yok sayıyorsunuz.
Yüksek irtifada oksijen miktarı daha azdır. Yani motorda yanmayı sağlayan oksijen yüksek irtifada daha az olacaktır. Daha az oksijen daha az yanma anlamına geleceği için benzinli veya dizel olsun fark etmez, tüm motorlar yüksek irtifada performans kaybı yaşar.
Ama,
• Dizel motorlar daha yüksek hava/yakıt oranlarında çalışırlar. Güç çıkışı ve yakıt tüketimine bağlı olarak motora daha fazla hava alınmalıdır.
• Sıkıştırma ateşlemeli motorların soğuk havalarda ve yüksek irtifalarda çalıştırılmaları zordur.
• Dizel motorlarda irtifaya bağlı olarak güç çıkışındaki düşüş daha büyüktür.
Bu durum turbolu olmasına rağmen güç farkının benzinli araçlara göre daha hissedilir olmasını açıklayacaktır. Benzinli turbo motorlarda yüksek irtifada performans kaybı çok daha az hissedilir. Bu yüzden dizel motoru ile donatılmış uçak da fazla değildir.
Şimdi bu işlerden anlayan birisi Toyota'nın fizik kurallarını aşarak yüksek irtifadan nasıl etkilenmediğini açıklarsa sevinirim. Keza verilecek cevap uçak mühendislerinin de yaşadığı sorunlara ışık tutacaktır. Motora ek oksijen tüpü mü bağlı