Çok farklı tür ve karakterde 2 motordan bahsediyoruz. NX dual sport denilen yol dışı ağırlıklı tek silindirli bir motorken,TDM çift silindirli asfalt ağırlıklı rnduro-touring bir makine.
TDM ile ilgili fazla bir bilgim yok ama dominator ün özelliklerini anlatmak istiyorum.
Advrider gibi sitelerde düşük bütçelerle uzun turlar yapanların başta gelen kriterlerinden biri makinenin su değil,hava-yağ soğutmalı olmasıdır.bu şekilde fan,radyatör,devirdaim gibi elemanlar devreden çıkarılarak arıza ihtimalinin azaltılması amaçlanır. çünkü herhangi bir hararet durumu seyahatin bitmesi anlamına gelir.
NX te bu motorlardan biridir.silindir kapağında RFVC (radial four valve chamber) yazan "kurşun geçirmez" honda makinesine sahip diğer motorlar gibi anormal derecede sağlam bir seçenektir.
Herşeyden önce,çift yağ pompası vardır.biri alt kısmı diğeri ise sadece silindir kapağını yağlamakla görevlidir. yamaha xt,suzuki dr,kawasaki klr gibi rakiplerinde eksantrik mili kapakta yataklar üzerinde dönerken,Nx te rulmanlar vasıtasıyla döner.bu da yağsız kalma durumunda yola devam edilmesi anlamı taşır.yağsızlıktan belki eksantrik hasar görecek ama kapağa birşey olmayacaktır.oysa diğerlerinde kapak egsantrik yuvaları şişerek tamiri mümkün olmayan hasarlar alacak,sıkışan eksantrik mili ortadan kırılabilecek,buna bağlı olarak subap kesecek,kırılan subap yanma odasına düşerek motorun içine de ciddi hasarlar verebilecektir.
Bu rulmanlı sistem KTM de de mevcuttur.
Dominator beygir anlamında çok güçlü değildir ama bilen biri için bisiklet gibi kolay kumanda edilir,çok ağır arazi koşullarında bile kırılmaz,ayrıca yağı kaliteli ve tamam,aküsü de sağlam olsun sizi dünyanın ucuna götürür.
evvelce 2 tane kullanmakla beraber bu sıralar ben de yine bir Dominatör alma peşindeyim.
alım ve işletme maliyeti düşük,fiyat-fayda oranı bu kadar yüksek bir motosiklet nerdeyse imkansız.
ayrıca iyi bakılmış bir domi de 50-60 bin km.ler hiçbirşey değildir.