t4 syncroya difransiyel kilidi ??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vwcaravelle Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,515

vwcaravelle

Kamp II
Mesajlar
419
Tepkime Puanı
3
merhaba kısa şase volkswagen T4 transporter syncro almaya karar verdim bunları daha verimli kılmak için neler yapabilirim diffransiyel kilidi takabilirmiyiz ne kadara mal olur önerileriniz nelerdir? %60 şehir içi %40 da offroad amaçlı kullanacağım ileridede içini camper yaptırmayı düşünüyorum saygılar
 

Etiketler
Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

kısa şase olduğu için arazide fazla sorun olmaz diye düşünüyorum pajero ile yaklaşık aynı boyda
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

syncro kilit sistemi diye birşey yok bildiğim kadarıyla akıllı dört çeken sistem mevcut bende bakıp araştırdım yükseltme kitleri var yurt dışında ama genelde t3 kasalar modifiye edilmiş t4 yada t5 çok az modifiye edilmiş.
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??


Yüksek modellerinde zaten bahsettiğiniz diferansiyel kilidi var ( EDL) ama bu araçlardan tam bir off-road performansı beklenmemeli bende 4x4 kia besta var bu araçla teknolojisi kıyaslanamaz dört çekiş sistemi birbirine hiç benzemez yani demek istediğim bunlar bir arazi aracının yaptıklarını yapamazlar ama iki çeker araçların giremediği ortamlarda,da cirit atarsınız
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

Ömer bey tabiki offrod aracından ziyade camper dağ bayır kamp yapmak için dört dörtlük araçlar ama ülkemizde nadır bulunuyor t3 olanları gümrükten çekip satanlar toplayanlar var gecen internekte aratırken gördüm . Sitede bir arkaadşımızında var heralde ismini çıkartamadım şimdi ama tam bir canavar
 



Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

simurg2' Alıntı:
syncro kilit sistemi diye birşey yok bildiğim kadarıyla akıllı dört çeken sistem mevcut bende bakıp araştırdım

Erkan bey, size katılamıyorum zira T4 syncro'da kilitli diferansiyel var.

dopamin' Alıntı:
Yüksek modellerinde zaten bahsettiğiniz diferansiyel kilidi var ( EDL)

Sn.dopamin EDL olanlarda ABS olması gerekiyor.

Sn.vwcaravelle, sizin aradığınız özelliklerde T4 syncro kısa şasi difransiyel kilitli araç kullanıyorum. Türkiye'de genelde T4 olarak standart modeller
çok gelmiş ve hepsi uzun şasi.Azda olsa gümrük girişli permiyle gelen benzinli aynı özellikte birkaç araç vardı.Ben 2007 sonunda aracımı aldığım
ana kadar yaptığım araştırmada bulduklarım ve gördüklerim bu şekildeydi. Aradığınız aracı bulabilmenizi dilerim,İstanbulda iseniz aracımı inceleyebilirsiniz.
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

levent bey gerçekten çok teşekkürler çok yardımcı oldunuz aracı inceleme konusuna gelince ben ankarada oturuyorum teklifiniz için ayrıca teşekkür ederim.aracın offroad performansı hakkında bilgi verirmisiniz
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

araçtaki difransiyel kilidleri nerede ortadamı öndemi yada daha sonradan difransiyel kilidi takabilrmiyiz ? bildiğim kadarıyla t3 lerde ön ve arka difransiyel kilitleri standart t3lerde güzel ancak türkiyede bulunması çok zor vede yaklaşma açısı biraz sıkıntılı gibi
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

güngör' Alıntı:
Erkan bey, size katılamıyorum zira T4 syncro'da kilitli diferansiyel var.

Sn.dopamin EDL olanlarda ABS olması gerekiyor.

Sn.vwcaravelle, sizin aradığınız özelliklerde T4 syncro kısa şasi difransiyel kilitli araç kullanıyorum. Türkiye'de genelde T4 olarak standart modeller
çok gelmiş ve hepsi uzun şasi.Azda olsa gümrük girişli permiyle gelen benzinli aynı özellikte birkaç araç vardı.Ben 2007 sonunda aracımı aldığım
ana kadar yaptığım araştırmada bulduklarım ve gördüklerim bu şekildeydi. Aradığınız aracı bulabilmenizi dilerim,İstanbulda iseniz aracımı inceleyebilirsiniz.

Tek ABS değilki sayın güngör siz daha iyi bilirsiniz bu araçlarda yok yok o kadar para verip nasıl kıyıpta arazide kullanmalı
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

Sn.vwcaravelle,
Benim araçta arka diferansiyel kilidi ve önde EDL var. T3'ler bu konuda daha donanımlı ön ve arka kilit ve G vitesleri var. Yaklaşma açısı olarak T3'ler
daha iyi T4'de standart plastik tampon yaklaşma açısını çok düşürüyor. Araziye girerken ön tamponu sökmem gerekiyor.
Sonradan diferansiyel kilidi takılabilirmi bilmiyorum konu hakkında yorum yapamam. Arazi performansı olarak 4WD araç için çok iyi ve kilit olması ekstra
avantaj.Benim aracımda herşey standart olduğu halde T3 ile aynı parkurları geçtim ancak vinçleme desteğide aldım. Yükseltilmiş ve MT lastik ile vinç,
kilit donanımlı bir T4 ile hayal ettiğiniz etapları çok rahat aşabilirsiniz.

Sn.dopamin hedef arazide olmak değilse neden böyle bir araç seçelim ?
 



Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

levet bey teşekkürler.bencede jeepe toyotaya land rovere 40-50 bin tl masraf edene kadar bunlarını alıp mt lastik-vinç-difransiyel kilidi koydukmu hele hele içinide camper yaptıkmı tadından yenmez diye düşünüyorum yabancı sitelere baktım kısa şase t4 camperler var hemde 4 kişilik yataklı mutfak duş/wc vs full yapılı
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

Levent bey tabiki araç sahibi olduğunuz için sizin bilginiz daha çok bizde öğrenmiş olduk teşekkürler
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

araştırmalarıma göre 4x4 çekiş sistemi normal şartlarda %90 öne %10 arkaya dağıtıyormuş,arka diff.lock kilitlendiğinde ise %50 ön %50 arkaya dağıltıyormuş ancak askıda kalma durumlarında bu değişiyor galiba . levent bey sizin aracınızdaki arka difransiyel kilidi elle kilitlenebiliyormu göğüste böyle bir tuş yardımıylamı oluyor yoksa otomatik mi kilitliyor
[attachment=4][attachment=3][attachment=2][attachment=1]

0t4delxx4


0t4latsk6


Intbe4


59400412 f0111ccaee
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

vwcaravelle' Alıntı:
araştırmalarıma göre 4x4 çekiş sistemi normal şartlarda %90 öne %10 arkaya dağıtıyormuş,arka diff.lock kilitlendiğinde ise %50 ön %50 arkaya dağıltıyormuş ancak askıda kalma durumlarında bu değişiyor galiba . levent bey sizin aracınızdaki arka difransiyel kilidi elle kilitlenebiliyormu göğüste böyle bir tuş yardımıylamı oluyor yoksa otomatik mi kilitliyor


Araştırmalarınızın kaynağını bilmiyorum ancak hatalı diyebilirim. ön %70 in altında çekişe düşünce yani patinajdan kaynaklanan güç kayıplarında arka diferansiyel devreye giriyor
buda teorik olarak %30 a karşılık geliyor. arka dif.kilidi benim araçtada benzer şekilde,bir yanlışıda düzeltmek isterim bu araçlar 4X4 değil 4WD olarak anılırlar.
 

Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

Levent Bey teşekkür ederim gerçekten çok yardımcı oluyorsunuz sizin aracınızda arka difransiyel kilidi manuelmi otomatikmi devreye giriyor ??
 



Ynt: t4 syncroya difransiyel kilidi ??

Önceki mesajımda belirtmiştim ancak anlaşılmadı herhalde,resimdeki araçdaki gibi torpidoda kumanda ediliyor,manuel olarak.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,425
Mesajlar
1,517,790
Kayıtlı Üye Sayımız
172,070
Kaydolan Son Üyemiz
cipokko

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst