Arka ağırlık

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vfr800 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,688

vfr800

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
0
slm dostlar,
Aracımın arka kısmına ağırlık eklemek istiyorum.
Bununla ilgili fikirlerinize ihtiyacım var.
Paylaşırsanız sevinirim.
Saygılarımla.
 

Etiketler
Ynt: Arka ağırlık

vfr800' Alıntı:
slm dostlar,
Aracımın arka kısmına ağırlık eklemek istiyorum.
Bununla ilgili fikirlerinize ihtiyacım var.
Paylaşırsanız sevinirim.
Saygılarımla.

Arlk
 

Ynt: Arka ağırlık

Merhaba arkadaşım,
Malum fazla ağırlık fazla yakıt demektir.Bu aracını nekadar zamandır biniyorsun bilmem hiç boşuna ağırlık koyma işiyle uğraşma.
Demirin kilosu kaç para, birde size satılan kaç kilo ve kaç para bence o hesabı bir yapın derim.
Size bir öneri, en yakın hurdacıya gidin istediğiniz gibi bir demir satın alıp kestirin gerektiği zaman çıkartın,
Bende aynı şeyle uğraşmıştım fakat bir süre sonra aracımın neler yaptığını gördüm, istediğim zaman savurttum, istediğim zaman düz gittim.
İnanıyorumki sizde birsüre sonra demir ağırlık işinden vazgeçersiniz.Kış için ise gidip 3-4 adet turşu bidonu alıp inşaat malzenesi satanlardan kum alıp kuyon kasaya, kış bitince kaldırın birkenara.
Demir ağırlık işi bence sadece yakıt masrafını artırır.
Benim yazdıklarım ve bulduğum çözüm bu işle ilgili demir satıcılarınıın pek hoşuna gitmez,
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.
 

Ynt: Arka ağırlık

Benim aracım Ford Ranger'da arkaya ağırlık koymak gerekli değil. Eminim ki sizin kullandığınız aracın markasında da gerekli değildir. Geçtiğimiz günlerde İstanbul'da karda bolca kullanma fırsatım oldu, hiç bir sorun yaşamadım. Yağmurlu havada da sorun olmuyor. Aracımın kıçı, sadece ben istersem (direksiyon kır, gaz kökle) atıyor.

Araç tipine uygun kullandığınız zaman, asla kıç atmaz.

sisdagili61'in de yazdığı gibi, fazla ağırlık, fazla yakıt demektir.
 

Ynt: Arka ağırlık

Merhabalar,
Benim aracımda 2009 model Ford Ranger'di,
İlk sahibiydim, çok memnundum 4x4 sevdasına kapılınca sattım şimdiki sahibi zevkle kullanıyor zaman zaman görüyorum.
Hani bir laf vardır "acemi biniciyi at üzerinde tutmaz, atar"
Bu arada hiç kimseye acemi filan demedim kesinlikle diyemem haddimde değildir, buradaki "acemi" kelimesi sadece bindiğimiz araçlara veya yeni aldığımız bir telefona bile alışmak için zamana ihtiyacımız var değilmi, işte alışana kadar hepimiz o ürünün acemisiyiz.Acemi kelimesini o anlamda kullandım,
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.
 



Ynt: Arka ağırlık

Mermer kestirenler duymuştum aracın arkasına göre ama hiç görmedim. Bence en mantıklısı 2 tane kum çuvalı. Şirketin ford Transit aracına kar zamanlarında iki çuval kum koyuyoruz faydası oluyor.
 

Ynt: Arka ağırlık

Yıllardır farklı farklı 4x4 kamyonet kullanıyorum. Görüş yazan tüm arkadaşlara katılıyorum. Ağılık demek, yakıt artışı demek en başta. Aracı aldıktan bir süre sonra alışıp aracın hangi koşulda arkasını savuracağını bildiğinizden, daha dikkatli kullanıyorsunuz. Hiç ağılık işine girmeyin bence de...
 

Ynt: Arka ağırlık

Benze diğer arkadaslara katılıyorum kesinlikle gerek yok .. Cok ekstrem şartlar altında kullanmama rağmen ihtiyac duymuyorum bir süre sonra aracın tepkilerine alısirsiniz. Aracınız hayırlı olsun
 

Ynt: Arka ağırlık

Slm arkadaşım daha evvel ford ranger üç yıldan beri ssangyong actyon sports kullanmaktayım.Gerek ranger da gerekse ssangyongta ilk zamanlar bende ağırlık kullandım.İlk etapta ellişer kiloluk iki çuval tuz ile bu ihtiyacımı karşılıyordum ama daha sonraları içi dolu demirden arka şaseye göre ağırlık yaptırdım ve uzun zamanda kullandım ama diğer cevap yazan arkadaşlarında söylediği gibi ne kadar ağırlık o kadar yakıt gerçeğinden sonra başka çözümler aradım.Gerek ssangyong gerekse diğer tüm marka pikaplarda arka kısım hafif kaldığı için sert ve dönüşlü kalkışlarda mutlaka savrulma olmaktadır.Bu savrulma yolun durumuna göre artar yada azalır.Benim size tavsiyem aracınızın lastiklerini AT tarzı bir lastikle değişmeniz.Bizim tarz araçlarda standart lastikle olmayacağını gene bu siteden arkadaşlarla yaptığımız karlı bir gezide geçen sene anladım.Biraz geç oldu ama anladım.Ne çuvalla ne demirle boşuna zaman ve nakit kaybetmeyin ilk fırsatta AT tipi lastik alın ve rahat edin.
 

Ynt: Arka ağırlık

cuvalla kum koymayı anlarım ama 500 tl gibi bir para vermek akıl karı degil demir bu kadar para edermi bu kadar para verinceye kadar arkaya vinc taktırın oda 50 kılo kadar aynı para hıc olmazsa ise yarar
 




Ynt: Arka ağırlık

Bende Ranger'e sadece karda ilerleyebilsin diye koyuyorum 150'şer kiloluk 2 blok beton
Yoksa aracın huyunu suyunu bilince lastiklerinizide çok yıpranana kadar kullanmazsanız bir problem yaşamayacağınızı düşünüyorum.
Ama 300 kiloyuda sırtına yiyince ne yaylı yaylı gidiyo meret :smiley: Mazotuda su gibi içiyor :smiley:
 

Merhaba,
Ben 2016 model Ford Ranger XLT otomatik 4*4 kullanıyorum. Genelde şehirde kullanıyorum, ve her zaman arkası yüklü değil. Sıfır alıp 6 ay kullandıktan sonra serviste 125 kg 100*100 mm (yaklaşık) çelik bar taktırdım şasenin altına (zaten hazır yeri var.) (.1000 TL Nisan 2017 Servisler gerçekten pahalı bunu bende yazılanlar gibi kabul ediyorum.)
Yazılanları okudum, Benim düşüncem şu yönde;
Şehirde kullanılanlar için ve arkası sürekli yük olmayanlar için ağırlık taktırmak faydalı sonuçlar veriyor. Şöyle ki;
  • Arka makaslı olunca hafif yükte bile çok zıplıyor, Bunun çok hızlı olmakla ilgisi yok malum kasisler çok yüksek, üstelik benim gibi bazen kasayı aşan parçalar taşırsanız kapak üstünde zıplıyor, kapıya zarar veriyor. (ne kadar bağlarsan bağla!)
  • Ayrıca arkada oturanları düşünürsek onlarda ağırlık bağlandıktan sonra daha az hopluyorlar. Bu yakıt artışı ile kıyaslanabilir mi?
  • İlaveten bence en önemli nokta, savrulma ihtimalini daha aza indiriyor. Pek tabi ki bu değişiklik bir önlem sadece getirisi var. Savrulmaz diyemeyiz! Gerek yok ise ki bu kullanım ile doğrudan alakalı fakat neden ağırlık bağlama yeri standart olarak var? Kendi başına çözüm üreten arkadaşlara saygı duyuyorum. Üstelik bende kalıplı ve talaşlı üretimler yapıyorum alasını yaparım. Fakat odaklanma ve riski azaltmak için hazırı daha uygun gördüm. (şase altında kaldığı için dışardan görünmüyor aracın iskeletine doğrudan bağlanıyor.)
Benim gibi şehirde kullanıyor, hep arkası yüklü değil ise ağırlık bağlamanın savrulmama sağlaması ve arkadan oturanları duygudaş olmak isterseniz ben tavsiye ederim. Yakıtı düşünenler, bir saat trafikte kaldıklarında dur kalk zamanı ve sarfiyatı kıyaslama yapmalarını öneririm.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,406
Mesajlar
1,517,649
Kayıtlı Üye Sayımız
172,064
Kaydolan Son Üyemiz
turquoisevan

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst