Ynt: 110 Defender Motor Değişimi.
merhaba arkadaşım, konuya şuradan başlayayım; benim aracım 1975 model. daha önce landrover hakkında hiç bilgim yoktu, bu aracı son derece ucuz bir fiyata kamu ihalesinden aldım( yaklaşık 7 yıl önce) aracın üzerinde motor şanzuman yok, diferansiyellerinde içi boştu. aslında benim aradıgım şeyde aracın böyle olmasıydı. niyetim tüm yüriyen aksamları yeniden dizayn ederek,güçlü, kullanışlı özelliklede yedek parçası bol ve ucuz bir araç yapmaktı . işe öncelikle şasiden başladım; süspansiyon sistemini yüksek modellerdeki gibi helezonlu sisteme çevirmek için 6 ay uğraştım. yüksek model 110 ların parçalarını kullandım. m.k.e ihalesinden çıkma hurda bir sasenin amortisör kulelerini ve gerekli kısımları kesip çıkartarak kullandım. diferansiyeller de aksları çok güçlü olması ve genişligi nedeniyle wagooner kullandım. bijon saplamaları 6 adet olması nedeniylle çelik jant bulmakta zorlanmadım. motora gelince 123 kasanın motoru. evet biraz fazla yakıyordu ama aracın son süratine standart yüksek model 110 lar yetişemiyordu. gelelim şanzıman kısmına: benim aracımda flanş yoktu .çünki motor veşanzıman tamamen mercedes 123 kasa idi. arazi şanzımanı olarak doç arazi şanzımanı kullandım. bu nedenle sürekli 4 çeker degil, istendiğinde devreye giriyor, ayrıca ağır deviride var. fren kaliperlerini ve westinghausu değiştirerek güçlendirdim. tek eksik hidr0lik direksiyondu. birde aracın kasasını tamamen kendim saçtan ve profil takviyelerle yaptıgım için araç çok ağır oldu 2450 kg. 4yıla yakın kullandım. araç şu anda ankara sincanda yeni sahibinde. ilk fırsatta yeni bir 110 yapmaya niyetim var.