3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Bilbo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 138
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 87,494
Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

İzolasyon konusundaki hassasiyetimiz biraz daha arttı ve aracın içi komple en ince yeri 4 cm olmak koşulu ile yanmaz poliüretanla kaplandı. Benim bu konuyla ilgili çalıştığım zamanlarda yanmaz poliüretan piyasada yoktu ancak onu da üretmeyi başarmışlar, böylece poliüretanın tek dezavantajı da ortadan kalmış oluyor. Aslında tek dememek lazım çünkü maliyeti de bir dezavantaj.

Zemin, diğer araçlarda da yaptığımız gibi ama bu sefer poliüretan üzeri 1 cm adepan ve 1 cm mat malzemesi ile kaplanıp üzerine 2 cm hafif kontratabla monte edildi. Böylece zemindeki izolasyon kalınlığı 3 + 1 + 1+ 2 = 7 cm'ye ulaştı.

DSC 0007


DSC 0001


DSC 0009
 

Etiketler
Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Ekstra takviyeler yaparak oluşan boşlukları doldurarak izolasyonu yer yer 9-10 cm'lere ulaştırdık. Bu kadar izolasyona ne gerek var diyenler olabilir.

Açıklamak gerekirse; izolasyon karavanın maliyeti en düşük bölümlerinden bir tanesi, az bir maliyetten veya uğraşıdan kaçmak adına bir daha dönüşü olmayan avantajları geride bırakmak bana çok mantıklı gelmiyor.

Şöyle bir örnek vermek gerekirse; Babamın eski yapma kasa Hymer'ının duvarında 3 cm poliüretan dolgu var ve araç komple bu dolgu ile kaplı, ilk yaptığım araç ile Hymer'ı karşılaştırdık, yazın sıcağında ikisini yan yana koyup içine derece yerleştirdik , aynı süre sonunda Hymer'ın içi 40 derece, yaptığımız aracın içi 38 derece idi. Tabii yaptığımız aracın Avrupa üretimi orjinal bir araçtan daha iyi sonuç vermesi bizi çok sevindirdi. Son yaptığımız aracın izolasyonu ise ilkine göre 1,5 kat daha iyi. Aynı koşullarda bu aracın 35-36 derecede kalması beklerim. Böyle bir fark oluşması yazın bunaltıcı sıcaklarda içeride uyurken çok büyük bir fark yaratır bence.

Biz izolasyonu çoğu karavancının düşündüğünün tersine kış için değil yaz için yaptık. Kışın da tabii ki çok önemli, ısıtıcı daha az çalışır, daha az yakıt yakar, daha az elektrik tüketir ancak , kış kullanımları sonuçta sayı olarak azdır ve karavanın içi bir şekilde ısınır. Ancak sıcağın tek çaresi klima, fakat bizim gibi sürekli kamping dışı konaklayan karavancılar için tepemizde klimamız takılı olsa bile akülerle bu klimaları çalıştırmak hayalden öteye gidemez.

Geriye kalanlar ise çok iyi izolasyon, iyi havalandırma ve küçük sessiz vantilatörler.

DSC 0017
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Bu resimleri eklemişmiydim hatırlayamadım ama diğerlerinden fark olarak 2 kapak açtım, 2. kapak akü şarj cihazına kolay ulaşım için
2. resimde gizli ışık ledleri görünüyor
Diğerlerinden başka bir fark ise yükselti duvarını da suni deri ile kaplayıp kaliteyi biraz daha arttırdık.

DSC 0015


DSC 0016
 





Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Bilbo,
anladığım kadarı ile;
Şirketinizin adı: Nothing & Sun Co.
Araçlarınız ise Mercedes NŞM (Neveşem) serisi olmalı ?
(Nev-i şahsına münhasır) :D
 


Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Başka farklar, bu iki farklı şişelik. Yaşadığımız karavan hayatı boyunca hep şişeleri bir yerlere sıkıştırmak , kırılmasınlar dökülmesinler diye önlemler almak bela oldu. Biz de boş yer bulduğumuz anda orayı nasıl değerlendireceğimizi iyi biliyorduk. Koltuklar arasındaki şişelik aynı zamanda masa ile kurulan yatağın destek ayağı oluyor.

DSC 0117


DSC 0118


DSC 0123
 





Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Son araçtaki başka bir eklenti ise pis su deposuna hem manual hem elektrikli vana koymuş olmamız. Normalde şoför koltuğundan bir düğmeye basarak vana açılacak ve pis su boşalacak, manual vana ise elektrikli vana bozulursa veya donarsa diye emniyet için konuldu.

DSC 0125
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Sürgülü kapının basamağında ufak bir ayakkabılık yarattık, bunu 3 araca da yaptık, çamurlu veya kumlu terlik veya ayakkabıları içeri sokmamak için güzel bir cep oldu.

DSC 0164
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Bu gösterge araç altında monte edilmiş olan lpg tankında kaç litre gaz olduğunu gösteren bir gösterge, aynı zamanda akü voltajı, iç ve dış sıcaklıkları da ölçebiliyor. Şimdiden araç altındaki tüple ilgili soruları duyar gibiyim. 33 litrelik ince uzun bir tüp. Normalde sistem bu tüpden sıvı lpg çekilecek şekilde ayarlanmış durumda ancak karavanlarda lpgnin gaz halinde gelmesi gerekmekte , sıvı halde gelirse büyük tehlikeye sebep olabilir. Bu ihtimali yok etmek için

1. lpg tüpünün şamandıra parçası tam tepe noktaya gelecek şekilde konumlandırıp, şamandıranın emiş çubuğunu en dip noktadan kestiğimizde, şamandıra lpg emişini tüpün en yüksek noktasından 2-3 cm daha yüksekten yapıyor, böylece olası sıvı çekme ihtimalinin önüne geçilmiş oluyor ama yine de yeterli değil.

2. tüp tam dolu olduğunda ve araç eğimli durduğunda sıvı lpg şamandıranın emiş noktasına gelip tehlike doğurabilir. Bu yüzden lpg şamandırasını 3/4 dolu iken dolumu kesecek şekilde ayarlayıp öyle taktım, ama bu da yeterli değil;

3. şamandıra takılabilir hatta çoğu benzin istasyonunda pompalar olması gereken basınçtan daha yüksek basınca ayarlı olduğu için şamandıralar basıncı kesip dolumu durduramıyorlar ve tüpler ağzına kadar doluyor.

4. işte bu yüzden bu hassas göstergeyi monte ettik böylece tüpte ne kadar gaz kaldığını bilip hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmayacak.

Diğer sorunlara gelince ilk muayene de problem çıkma ihtimali var o yüzden ilk 2 araçta tüpü söküp muayeneye girdik hiç problemsiz geçtik, gaz tesisatına bir şey diyemiyorlar çünkü aynı yere isterseniz piknik tüpünü de takabilirsiniz. Son araçta tüp üzerinde muayeneye gittik (farkında değildik), hiç problemsiz yine geçti. Daha sonra sattığım araç tüp üzerindeyken çeki demiri işletmek için tekrar muayeneye girdi, hiç sormamışlar bile.

Bu konuyla ilgili büyük bir açık var, bu şekilde tüpü işletmek mümkün değil çünkü bu montajı yapıp fatura kesebilecek bir yer yok, bu yüzden makine müh. odasından onay almak mümkün değil , böyle olunca da işletmek mümkün değil, bütün sistem sadece motora bağlanan lpg sistemi üzerine kurulu. Bu durumda motorla bağlantılı bir lpg sistemi olmayınca kurulu olan sisteme karışamıyorlar benim anladığım. İleride problem çıkartırlarsa, gerekirse her muayene öncesi söker takarız.

Neden bu sistemi seçtik;
1. yer kazanmak
2. tüp aracın dışında, kaçak açısından daha güvenli
3. kullanılan tüp çok daha sağlam
4.propan -32 dereceye kadar kullanılabilir, yani Türkiye şartlarında hiçbir zaman yolda bırakmaz
5.doldurması daha kolay , özellikle yurtdışında.

2 sene önce lpg'den karavanın içinde havaya uçmuş biri olarak, tüpün kesinlikle dışarıda olmasını tercih ederim. Bu arada 'IKON' marka gaz kaçağı sensörünü kullanmanızı tavsiye etmem, testini yaparken çalışmadı ve gaz alev aldı , vücudumun %35'i yandı , 1 hafta hastanede yattım, az kalsın ölüyordum. Kaliteli gaz sensörleri tercih edin.

DSC 0155
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Resimlerde görüldüğü üzere mutfak diğer tarafta, ocak seti yatağa temas etmesin diye mutfak tezgahına gömüldü. Yine büyük bir mutfak tezgahı mevcut ayrıca diğer tarafta bir tezgah daha var. Yataklar , farklı, iki tarafta tek kişilik ayrı ayrı yataklar açılıyor , isteğe bağlı olarak ortada birleştirilerek 2 kişilik yatak oluşuyor. Yatak boyutları diğer araçla aynı
2 adet70 x 200 cm veya 1 adet 140 x 200 cm

DSC 0122


DSC 0152


DSC 0159


DSC 0161


DSC 0162
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Ve son olarak yatakların açılma şekli;

1. Aracın önünden arkaya doğru baktığınızda sağ tarafta katlı duran yatak 10 cm kadar aracın önüne doğru çekilerek yuvasından kurtuluyor ve tek kenardan sabit olarak olduğu yerde dönüyor, daha sonra ileri doğru itilerek yatak yaprakları açılıp yerine itiliyor.

2. sol tarafta mutfak tezgahının arkasında duran yatak koridora doğru çekilerek yuvasından kurtuluyor ve yapraklar açılıp yerine itiliyor. Daha sonra katlı ama birbirine dikli olan minderler açılıyor, çarşaf kılıfları da aynı minder kılıfları gibi, minderlere göre dikili ve lastikli olduğundan, her seferinde çarşaf kurup kaldırmakla uğraşmıyorsunuz, minderleri açınca zaten çarşafları hazır üzerinde, sadece yastık ve yorganınızı yerleştiriyorsunuz.

son resmi koymak istemedim yüzüm gözüm şiş çıkmış ama koymasam almayacaktı. :smiley:

DSC 0109


DSC 0112


DSC 0116
 



Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Resimlerim bu kadar,

İlk yaptığım 2 araç bana ait projelerdi, sonuncusu ise babama ait,
Şimdi iki aracın karşılaştırmasını kısaca yapacağım, Benim ki 'A' olsun, babamın ki 'B'

Oturma grubu koltuk mesafesi: aynı

Arka koltuk ölçüleri: A= 100 cm x 65 cm, B= 85 cm x 65 cm

Yatak ölçüleri: aynı

Temiz su deposu: A= 200 litre polietilen, B= 185 litre paslanmaz

Pis su deposu : aynı 70 litre

Tuvalet ölçüleri : A= 110 x 70 cm, B = 110 x 80 cm

Üst dolap : A 'da 1 dolap fazla

Çekmece: Sayılar aynı fakat A'nınkiler büyük

Tezgah altında büyük dolap : A' da var B'de yok

Gardırop : ikisinde de aynı yerde fakat B'nin ki büyük

Mutfak ve diğer tezgahlar: A :145 x 55 cm
60 x 40 cm
85 x 25 cm

B : 75 x 55 cm
90 x 40 cm
57 x 60cm

Bir kişi yatarken mutfağı kullanabilme: B'de daha mümkün daha rahat

Ortadaki hareket boşluğu : A'da daha fazla

Tuvalet kapısı genişliği : A' da daha fazla

Buzdolabı yerden yüksek: B'de yerden yüksek

Şişelik : B'de var A' yok

İçeriden bagaja ulaşabilme : 'B' de mümkün

Yatak kurma zorluğu bana göre 'A' , Babama göre 'B' kolay :smiley:

Siz hangisini tercih edersiniz?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,455
Mesajlar
1,518,141
Kayıtlı Üye Sayımız
172,108
Kaydolan Son Üyemiz
desiredesire

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst