96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Dream_Rocker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,411
Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

sizi çok iyi anlıyorum ve kendi şahsi fikirlerimle cevap vermek istiyorum

1- olaya 4x4 olarak bakmamak gerekli yüksek motor hacimlerine sahip o kadar çok otomobil varki mesela 90 küsür model bmw 7.50 veya chrysler 300 c yada opel omega v.s. bir çok araç var bu katagoriye giren.... otobüs ile kıyaslama yaparsak durum daha vahim mesela sizin aracınızla aynı yaştaki bir otobüs için oturma sayısına göre vergi alınmakta ve bu maksimum yıllık 1249 tl motor hacmi v.s. burda devre dışı kalmakta.. ama yeni sisteme göre bu durum otomatikman ortadan kalkacak.

2- hesaplamayı 5.2 cherokee üzerinden yaparsak aracımız 5200 cc bunu 100 e bölecek olursak 52 yapar ortalama 100 cc için 5 tl baz alırsak 52 x 5 = 260 tl yapar zj için co2 oranı 365 gr km başına sınırın 110 co2 km olduğunu kabul edersek 365-110 = 255 co2 lik fark kalır bunuda gram başı ile çarparsak (2€ 5 tl olarak hesaplıyorum) 255x5 = 1275 tl yapar 260 tl yol vergisi + 1275 karbon vergisi = 1535 tl vergi uygulanır.. araç lpg li ise % 25 indirimle 1152 tl ye düşer.. tabi bu almanyadaki fiyatlar ve vergi sistemi için geçerli bizim burda ne gibi bir sistem ve model uygulanır onu bilemiyorum uygulanacak fiyatlarında ne olucağını o zaman göreceğiz bu tutarlardan daha az olacağını sanmıyorum.

3- bu konuyla alakalı bir makale okumuştum yeni vergi sistemi geldiğinde iptali için yargıya taşınacak şeklinde bir yazıydı ama hukuki konuyu tam anlamıyla araştırmadım.

4- aracın satım konusuna gelince burda biraz çelişkili bir durum var alacak kişinin amacı ve satanın insafı ... ticaret te bu gibi durumlar olabilir.. ama yanlış tabiki.
 

Etiketler
Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

Sayın hazahn ve sakyüz, benimde anlamadığım birkaç konu var.

Avrupa da (yanlış hatırlamıyorsam ingilterede) karbon salınımına göre yapılan vergilendirme sistemini kullanan ülkelerde 25 yaş üzeri araçlar antika sayılıyor ve vergiden muaf tutuluyor. bu bizde ömrünü tamamlamış araç olarak görünüyor.

Şimdi
1- Örnek olarak bizim (offroad için kullanılan araçların) araç kullanımımız yılda ortalama 5.000 km iken sıfır km bile olsa bir ticari taksinin kullanımı neredeyse 100.000 km yi buluyor. Bu durumda kim daha fazla havayı kiletiyor?

2- 10 yaşında 5.0 litrelik bir jipiniz var diyelim. hemde dizel :D zaten bunu alırken %135 vergi verdiniz ve takip eden her yıl neredeyse bir binek araç parasınıda mtv ye ödediniz. ikinci 5 yılda da neredeyse yılda 7500 tl vergi ödediniz. 3. beş yıla girerken vergi sistemi değişti ve siz yine tavan dan vergi ödemeye mahkum edildiniz.?? Bu ve bunun gibi örnekler inanın çok fazla olacaktır. bu adaletsizliği nasıl önleyecekler?

3- Benim aracımın (2,5 dizel defender) emisyon ölçümünde fabrika değerlerimi baz alınacak? yoksa mevcut haldeki ölçümü mü? fabrika verileri 50-60 gr. olduğu halde bakımsızlıktan köfteci arabası gibi gezen araçlar neye göre vergi verecek??

4- Eğer yeni sistem emisyon ölçümüne göre olacaksa neden benim aracımda kullanılan yeni nesil motoru aracıma alıp takmama neden izin vermiyorlar? (yeni yasaya göre marka neyse ara motoruda o olmaz zorundaymış. yani LR sıfır defender da ford motoru kullanbiliyor ama ben ford motoru alıpta takamıyorum)

5- mimar bir arkadaşımın iddia sına göre standart bir binanın yapıı sırasında her katta dökülen beton bir binek araç motoru kadar havayı ısıtıp karbon salınımına neden oluyormuş??? doğruysa inşaatlardan ekstra vergi alınacakmı?

çok uzattım biliyorum ama :D :D

son olarak

ticari taşımacılığın %90 nının karayolu ile yapıldığı ve tüm motorlu taşıtları 3 yılda bir sıfırı ile değiştiremiyecek bir ekonumiye sahip olan bir ülkede bu sistem büyük bir dolaylı enflasyona neden olmazmı?
 

Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

dturan' Alıntı:
Sayın hazahn ve sakyüz, benimde anlamadığım birkaç konu var.

Avrupa da (yanlış hatırlamıyorsam ingilterede) karbon salınımına göre yapılan vergilendirme sistemini kullanan ülkelerde 25 yaş üzeri araçlar antika sayılıyor ve vergiden muaf tutuluyor. bu bizde ömrünü tamamlamış araç olarak görünüyor.

Şimdi
1- Örnek olarak bizim (offroad için kullanılan araçların) araç kullanımımız yılda ortalama 5.000 km iken sıfır km bile olsa bir ticari taksinin kullanımı neredeyse 100.000 km yi buluyor. Bu durumda kim daha fazla havayı kiletiyor?

2- 10 yaşında 5.0 litrelik bir jipiniz var diyelim. hemde dizel :D zaten bunu alırken %135 vergi verdiniz ve takip eden her yıl neredeyse bir binek araç parasınıda mtv ye ödediniz. ikinci 5 yılda da neredeyse yılda 7500 tl vergi ödediniz. 3. beş yıla girerken vergi sistemi değişti ve siz yine tavan dan vergi ödemeye mahkum edildiniz.?? Bu ve bunun gibi örnekler inanın çok fazla olacaktır. bu adaletsizliği nasıl önleyecekler?

3- Benim aracımın (2,5 dizel defender) emisyon ölçümünde fabrika değerlerimi baz alınacak? yoksa mevcut haldeki ölçümü mü? fabrika verileri 50-60 gr. olduğu halde bakımsızlıktan köfteci arabası gibi gezen araçlar neye göre vergi verecek??

4- Eğer yeni sistem emisyon ölçümüne göre olacaksa neden benim aracımda kullanılan yeni nesil motoru aracıma alıp takmama neden izin vermiyorlar? (yeni yasaya göre marka neyse ara motoruda o olmaz zorundaymış. yani LR sıfır defender da ford motoru kullanbiliyor ama ben ford motoru alıpta takamıyorum)

5- mimar bir arkadaşımın iddia sına göre standart bir binanın yapıı sırasında her katta dökülen beton bir binek araç motoru kadar havayı ısıtıp karbon salınımına neden oluyormuş??? doğruysa inşaatlardan ekstra vergi alınacakmı?

çok uzattım biliyorum ama :D :D

son olarak

ticari taşımacılığın %90 nının karayolu ile yapıldığı ve tüm motorlu taşıtları 3 yılda bir sıfırı ile değiştiremiyecek bir ekonumiye sahip olan bir ülkede bu sistem büyük bir dolaylı enflasyona neden olmazmı?

1-büyük ihtimalle off-road araçlar talep doğrultusunda farklı bir uygulama olabilir hatta var diye biliyorum forumda bir yerlerde okumuştum ama yanlış bilgi olabilir. ayrıca yeni sisteme göre klasik araç statüsünü sunarlar kanaatindeyim çünkü diğer ülkelerde olduğu gibi..

2- evet bu konuda büyük ihtimalle kaos yaşanacaktır. hatta 2.el araç sahipleri büyük zarara uğrayacaklar bence.. sıfır araç alımlarında ötv nin kaldırılması durumunda ( yeni sistem gelirse sıfır veya emisyon değeri düşük araç alımı için bu şart olacak çünkü ) örnek veriyorum şu an sıfır km si 32 bin lira olan corsa o zaman 24 bin civarına düşecek aynı donanıma sahip 2011 model corsa yı 23-24 bin tl ye almış veya ikinci el olarak almış kişi elindeki aracını satmak istediğinde büyük maddi kayıp yaşayacaktır bence.

3- fabrika verileri baz alınacak. son zamanlarda haberlerdede duyduğumuz gibi egzos emisyon değerleri için yollarda denetleme yapılmakta aracın salınım değeri standartlardan yüksekse egzos muayenesi olsa dahi büyük cezai yaptırımları var. sistem geldiğinde emisyon ölçümleri tuv standartlarında yapılır diye düşünüyorum..yapmak zorundalar çünkü.

4- avrupada motor değiştirmek serbest diye biliyorum çünkü motor blok numaralarını tuv de kontrol etmiyorlar sanırım tabi yanlış bilgi vermek istemem. almanyada yaşayan ve otomativ işleriyle uğraşan kuzenimle geçenlerde bu konu hakkında muhanbbet ettik. almanyada euro3 motor kullanan araçların şehir içine girmesi yasakmış euro 4 motorlar içinde partikül filtresi gibi v.s. donanımlar zorunlu imiş euro5 motor ve yeni euro 6 motorların kullanılması gerekiyormuş. euro 4 araçlara tadilat yapıyorlarmış söylediği kadarıyla.

5- bu konu tartışılır :smiley: yani havayı kirleten o kadar çok unsur varki araçlarımız devede kulak kalır. ama bir elektirikli aracın bile pilini şarj ederken yarattığı sera gazından dolayı 100 gr co2 salınımı var :smiley:

ama bugün haberleri izlediğimde 2014 için min. motorlu taşıtlar vergisini belirlemişler sıfır araçlar için yüzde 3.93artışla 537 tl olacakmış.. galiba yeni sistemi askıya aldılar ve bunda seçimlerin yaklaşmış olması büyük etken.. umarım en az vergi ile araçlarımızı kullanma imkanı buluruz.
 

Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

neler olabileceğine dair spekülasyonlara yol gösterebilecek bir haber linki vereyim ben:

http://ekonomi.milliyet.com.tr/1-haftalik-tatili-1-yilda-odemeye/ekonomi/detay/1787275/default.htm

hani konuyla direk ilgisi yok ama, sıfır aracın ötv'si kalkar mı, hurda teşviği nedir ne olacak gibi konuları düşünürken ekonominin genel gidişatı hakkında neler diyorlar bir bakınca farklı tahminler yürütüyor insan..
 

Geçen akşam haberlerinde obezite ye neden olan gıdalardan ek vergi alınabilir diye konuşuluyordu :smiley: çok tuhaf, papatesi kızartma yerseniz vergi var haşlayıp püre yerseniz vergi yok. :smiley: vergi sistemimiz bu hale gelecekse vay halimize.
Zaten Insanların hayatını devam ettirebilmeleri için gereken herşeyden 14 yıldır ÖTV alınıyor. %25 ötv li matrahlardan ilave birde kdv alınıyor. Biz benzin mazot fiyatlarındaki vergi yükünü konuşurken İDO şözleşme gereği 2 yıldır vergisiz akaryakıt alarak dünyanın en büyük deniz taşımacılığı filosu olmaya devam ediyor. :( yazık
 



Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

yakıt konusuna hiç girmeyelim :smiley: zaten büyük hacimli araçlarda özellikli zj lerde (birde günlük kullanılıyorsa araç ben günlük kullanıyordum ve yıllık 30 bin km den az yol yapmıyordum) yakıta ödenen vergi motorlu taşıtlar vergisini çerez parası yaptırıyor. en güzeli zj lere elektirik motoru taktırıp tavanlarına güneş paneli yerleştirip şehre veya yerleşim yerlerine dönmemek üzere doğaya kaçmak soyutlanmak :smiley: bir oduncu kulübesi organik tarım yaşar gideriz.. vergi yok dert yok.. :smiley:
 

Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

yakıt konusuna hiç girmeyelim :smiley: zaten büyük hacimli araçlarda özellikli zj lerde (birde günlük kullanılıyorsa araç ben günlük kullanıyordum ve yıllık 30 bin km den az yol yapmıyordum) yakıta ödenen vergi motorlu taşıtlar vergisini çerez parası yaptırıyor. en güzeli zj lere elektirik motoru taktırıp tavanlarına güneş paneli yerleştirip şehre veya yerleşim yerlerine dönmemek üzere doğaya kaçmak soyutlanmak :smiley: bir oduncu kulübesi organik tarım yaşar gideriz.. vergi yok dert yok.. :smiley:

Eh o zaman niye sattınız aracı zaten 1 ZJ 10 hastanın ilaç parasını ödüyormuş, bu aracı devlet hurdaya gönderir mi... olacak iş değil ;)
 

Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

Tekrar mrb uzun uzun yazılan yorumları okudum anlaşılan herkes şahsi beklentilerini yazmış ama devlet bu off roadçı lara yazık oluyo zaten çok vegi ödüyolar yeni yasa çıkarıpta adamlara yük olmayalım demez ;D ;D ;D
Zaten herkesin memnun olacağı bir yasanın çıkması mümkün değil illaki birilerinin zararına olacaktır bu iş, mantık çok basit araç yaşlandıkça çok vergi ödeyecek motoru büyüdükçe çok ödeyecek avrupadaki sistem bu.


Not : Otobüs kamyon ve tır gibi araçlarla kendi araçlarınızı kıyaslamayın çünki bu araçlar ticari amaçla kulalanılır ve mtv den hariç olarak ekonomiye katkı sağlarlar bu kıyaslama tarlada çalışan çiftçiyle reynada dans eden zengin çocuğunu aynı kefeye koymak gibidir. ;D
 

Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

Mustafa E' Alıntı:
Not : Otobüs kamyon ve tır gibi araçlarla kendi araçlarınızı kıyaslamayın çünki bu araçlar ticari amaçla kulalanılır ve mtv den hariç olarak ekonomiye katkı sağlarlar bu kıyaslama tarlada çalışan çiftçiyle reynada dans eden zengin çocuğunu aynı kefeye koymak gibidir. ;D

İyi de benim de 4x4'üm ticari amaçla kullanılıyor. Zaten pikap 4x4 diye, Q7'nin küçük motorlusu ile aynı MTV'yi veriyorum (dilekçesiz haliyle). Bir de devlet bana mazot yakmam için destek bile çıkıyor, şimdi gelip mazotlu aracım var diye daha fazla vergi kesecek (gerçi bir ay anca çıkıyor o parayla ya neyse, gene de devlet mazotu teşvik ediyor bana). Artık zirai amaçla kullanmak için 1.0 Yaris Hybrid mi alayım; yoksa kamyonlarda düşük vergi diye 0km (onun da eskisi çok vergi ister) Unimog mu alayım?
 

Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

theFaceFistingCyborg' Alıntı:
İyi de benim de 4x4'üm ticari amaçla kullanılıyor. Zaten pikap 4x4 diye, Q7'nin küçük motorlusu ile aynı MTV'yi veriyorum (dilekçesiz haliyle). Bir de devlet bana mazot yakmam için destek bile çıkıyor, şimdi gelip mazotlu aracım var diye daha fazla vergi kesecek (gerçi bir ay anca çıkıyor o parayla ya neyse, gene de devlet mazotu teşvik ediyor bana). Artık zirai amaçla kullanmak için 1.0 Yaris Hybrid mi alayım; yoksa kamyonlarda düşük vergi diye 0km (onun da eskisi çok vergi ister) Unimog mu alayım?

YAzının tamamını okursanız yasaların herkesi memnun etmeyeceğini yazmıştım dünyanın hiç bir yerinde kişiye özel yasa çıkmaz o yuzden benimki ticari ben az ödeyim diye bişey yok.
Ben size bu konuda daha iyi bir tiyo veriyim ticari taksilerde ekonomiye katkıda bulunuyor kıyaslamayı ordan yapın
 



Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

Benim örneğim pek çok ziraatçiyi de kapsıyor diye düşünüyorum.

Otobüs-kamyon-TIR örneğinden gidip de (ticari araçlar) sonra sizinki ticari diye az vergi vereceksiniz diye bir mesele yok demeniz ilginç.

Ford F350 kamyon-kamyonet sınıfına girdiği için 4x4 olmasına rağmen az vergi veriyor; Ford Ranger 4x4 olunca Q7 ile aynı vergiyi veriyor. Bu adaletsizliğin üzerine bir de vergimizi arttıyorlar; mesele bu.

Ticari taksilerin de az vergi, ucuz akaryakıt formülasyonuna girmesi lazım, ticari amaçla kullanılan 4x4'lerin de. Üreticiye, KOBİ'ye böyle destek olunur.
 

Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

theFaceFistingCyborg' Alıntı:
Benim örneğim pek çok ziraatçiyi de kapsıyor diye düşünüyorum.

Otobüs-kamyon-TIR örneğinden gidip de (ticari araçlar) sonra sizinki ticari diye az vergi vereceksiniz diye bir mesele yok demeniz ilginç.

Ford F350 kamyon-kamyonet sınıfına girdiği için 4x4 olmasına rağmen az vergi veriyor; Ford Ranger 4x4 olunca Q7 ile aynı vergiyi veriyor. Bu adaletsizliğin üzerine bir de vergimizi arttıyorlar; mesele bu.

Ticari taksilerin de az vergi, ucuz akaryakıt formülasyonuna girmesi lazım, ticari amaçla kullanılan 4x4'lerin de. Üreticiye, KOBİ'ye böyle destek olunur.

Sizin aracınız kamyonet değil arazi taşıtı sınıfına giriyo oyle oluncada vergisi artıyo bu bir adaletsizlik değil çünkü bu araçlar sıfır satılırken ve kullanırken farklı muameleler görüyorlar örneğin panelvan tarzı bir arabayı mesela dubloyu sıfır alırken otomobil olarak alırsanız ötv si yüksek camlı van olarak alırsanız ötv si düşük olur.
Kullanıcılar fiyat farkından dolayı camlı vanı tercih ediyolar sonrada sigortası heryıl muayenesi hızlimiti meselesini ögrenince vay efendim haksızlık diyolar galeride 10000 lira ucuz alırken hiç haksızlık olmuyo.

Sizin aracınızın resmi durumunu bilmiyorum ama sıfır aldıysanız galeri size bu aracı satarken herşeyini söylemiş olması gerek eğer söylemedilerse sizi bu konuda madur eden devlet değil galeridir. Saygılarımla.
 

Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

Herşeyi AB'den uyarlıyoruz ya, biraz daha bakalım dedim ne yapıyorlarmış.

Bu site (http://www.carsite.co.uk/car-data/honda/cr-v/1999/4x4/roadtax ) ingiltere'den. Diyor ki:

Older cars
Car registered before March 2001 are taxed on their engine size. those with engines of 1549cc or below are charged at one rate (currently £130 a year), and those with engines larger than 1549cc are charged £215 a year.

Yani yasanın çıkış tarihinden önce trafik kaydı yapılan araçlar eski usule göre vergilendirilmeye devam edilmiş. Olması gereken de bu zaten, aksi yapılırsa o devlete hukuk devleti demezler.
Bu şuna benzer. Varsayalım bugün bir x fiilini işlediniz ama bugünki kanunlara göre suçlu değilsiniz, yarın adam kanunu değiştirip sizi suçlu ilan edebilir mi? Kapalı alanda sigara içme yasağı çıkmadan önce işyerinde sigara içenlere geçmişte sigara içtikleri her gün için ceza kesilse toplumun yarısı ömür boyu ceza taksidi ödeyecek.

Netice itibari ile bu yasa çıktıktan sonra co2 salınımı yüksek olan araç alanın aracı 10 sene sonra bugünki gibi düşen vergi oranlarıyla karşılaşmayacak belki, ama öte yandan yenisi ile eskisinin vergisi aynı olacaksa yeni 5.2 litre motorlu aracın yıllık vergisinin 14bin ytl olamayacağı da açıktır. Olamayacağı için onun ötv'sine biraz daha bindirip açığı oradan kapatacaklar, zaten çoktan bindirdiler ön hazırlık olarak.
 

Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

Mustafa E,
Aracı bilerek aldık da, panelvan daha ucuz camlı olunca gibi bir durum da yok zaten kamyonetlerde. Madur durumda da değilim (bir önceki cümlede yazdığım gibi bilerek aldım), mantıksız yere fazla vergi ödediğim söylüyorum.

Yeni yasa beni etkilerse de madur olmayacağım herhalde, devasa bir fark beklemiyorum.
 

Ynt: 96 Grand Cherokee & Hurda Yasası

theFaceFistingCyborg' Alıntı:
Mustafa E,
Aracı bilerek aldık da, panelvan daha ucuz camlı olunca gibi bir durum da yok zaten kamyonetlerde. Madur durumda da değilim (bir önceki cümlede yazdığım gibi bilerek aldım), mantıksız yere fazla vergi ödediğim söylüyorum.

Yeni yasa beni etkilerse de madur olmayacağım herhalde, devasa bir fark beklemiyorum.

Neyse demekki bir haksızlık yok mantıksızlık var üçüncü kez tekrar ediyorum hiçbir yasa insanların tamamını memnun etmez illaki birileri madur olur.
Dediğiniz gibi zaten yüksek vergi ödüyosunuz çok kork manıza gerek yok hatta benim şahsi fikrim aracınızın yaşı küçük olduğu için siz bu yasadan karlı bile çıkacaksınız.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,457
Mesajlar
1,518,160
Kayıtlı Üye Sayımız
172,110
Kaydolan Son Üyemiz
Bukrek

SON KONULAR



Geri
Üst