Aman..kimse Kendi Çekme Karavanını Yapmasın.!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,374
Yolladığınız dosyayı inceledim ve aks yerinin önemi gerçekten fazlaymış bu fren meselesini anlamadım ama yani römörk de fren olsa ne olur olmasa ne olur ?

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi
yazinizdan anladigm kadariyla hic romork takili arac kullanmadiniz herhalde romorku cekebilmekten daha onemli mesele romork takili ve arkanizdan itiyorken durabilmektir. fren mesafesi kat kat artar ve aracinizin agirligina yakin veya fezla romorkta fren yoksa hem duramazsiniz hemde frenleme aninda aracin hakimiyetini kaybetmeniz cok kolay olur en basitinden makaslama kacinilmazdir,
en kolay ornegi vereyim romork yukunu uzerine almasina ve her tekerinde ABS olan fren sistemi bulunmasina ragmen TIR lar kaygan zeminlerde cok kolay makaslarlar , fren sistemi olmaya romorkla neler yasanacaginin en guzel ornegi TIR lardir
 

Etiketler
Yolladığınız dosyayı inceledim ve aks yerinin önemi gerçekten fazlaymış bu fren meselesini anlamadım ama yani römörk de fren olsa ne olur olmasa ne olur ?

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi
yazinizdan anladigm kadariyla hic romork takili arac kullanmadiniz herhalde romorku cekebilmekten daha onemli mesele romork takili ve arkanizdan itiyorken durabilmektir. fren mesafesi kat kat artar ve aracinizin agirligina yakin veya fezla romorkta fren yoksa hem duramazsiniz hemde frenleme aninda aracin hakimiyetini kaybetmeniz cok kolay olur en basitinden makaslama kacinilmazdir,
en kolay ornegi vereyim romork yukunu uzerine almasina ve her tekerinde ABS olan fren sistemi bulunmasina ragmen TIR lar kaygan zeminlerde cok kolay makaslarlar , fren sistemi olmaya romorkla neler yasanacaginin en guzel ornegi TIR lardir
 

yazinizdan anladigm kadariyla hic romork takili arac kullanmadiniz herhalde romorku cekebilmekten daha onemli mesele romork takili ve arkanizdan itiyorken durabilmektir. fren mesafesi kat kat artar ve aracinizin agirligina yakin veya fezla romorkta fren yoksa hem duramazsiniz hemde frenleme aninda aracin hakimiyetini kaybetmeniz cok kolay olur en basitinden makaslama kacinilmazdir,
en kolay ornegi vereyim romork yukunu uzerine almasina ve her tekerinde ABS olan fren sistemi bulunmasina ragmen TIR lar kaygan zeminlerde cok kolay makaslarlar , fren sistemi olmaya romorkla neler yasanacaginin en guzel ornegi TIR lardir
Hocam daha ehliyetim yok arabamda yok (16 yaşındayım) yani bu pratikte ne yarar/fayda sağlar hiçbir fikrim yok sadece mekanik olarak bilgim var

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi
 


Bence kaçırılmayacak bir fırsat..
Zaten ilan sahibi arkadaşımız da fiyat ile ilgili çok çarpıcı bir spot yazmış:

SIFIR KARAVAN FİYAT DÜŞTÜÜÜÜ
SIFIR KARAVAN FİYAT DÜŞTÜÜÜÜ Türkiye'nin en büyük ilan sitesi sahibinden.com'da - 239117647

ADRİA MARKA - SIFIR ve FİYATI DÜŞMÜÜÜŞŞ : 4.650 TL..

Adria çeki okunda mükemmel bir değişiklik yapmış..:eek:

Alırken fiyatı düşünmüşler artık giderkende arkadan düşer bfbdbdbdb

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi
 



Yolladığınız dosyayı inceledim ve aks yerinin önemi gerçekten fazlaymış bu fren meselesini anlamadım ama yani römörk de fren olsa ne olur olmasa ne olur ?

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi
arabanızın bagajına ve arka koltuğuna yarıya kadar su dolu bidonları koyup kullanırken fren yapmayı deneyin römork freninin önemini o zaman direk anlayacaksınız
 


İçinde karavan sevgisi olup da, maddi imkansızlıktan,
becerilerine, teknolojik imkanlarına, ve yeterliliklerine bakmadan karavan yapmaya uğraşan arkadaşlara
bir müjdem var:
20.500 TL SIFIR 525 TD ÇEKME KARAVAN
YILBAŞINA ÖZEL SON 20 ADET

Yıllardır karavan yapmış bir firma. Karavanları teknik yeterliliğe ve estetiğe sahip.
Benim için tek dezavantajları biraz ağır oluşları.
O da zannederim mobilyaların suntalemden, zeminin MDF olmasından.
Çok fazla gezmeyecekseniz, bu ağırlık da o kadar önemli değil.

Sonuçta hem kendi hayatınız, hem başkalarının hayatı bakımından,
işi riske sokmamak için, doğrusu öneririrm.
Hem artık eskis gibi 740 Kg. ruhsata gerek yok dememişler.
Ruhsat için gerekli bütün evrakı vereceklerini beyan ediyorlar.
Firma ayrıca kredi kartına taksit yapacağını da belirtmiş.

Karavan heveslisi olanlar, taksit imkanının da kullanarak,
bu şartlarda emniyetli ve oldukça konforlu bir karavana sahip olabilir.

Firma ile hiç bir ticari bağım yok.
Hatta 4 sene evvel aldığım 4.25 lik karavanın ruhsatı konusunda beni
oyaaladıkları ve sonuçta evrakı veremedikleri için kızgınlığım bile var.

Bazı yönlerini tenkit etmiş olmakla beraber, tarafsız yargı sahibi olmam dolayısıyla,
bu kampanyayı ve bu öneriyi gönül rahatlığı ile yapıyorum.

İmkanı olanlar değerlendirsin,
hiç olmazsa yollarda 20 tane ilave tehlikeden kurtulmuş oluruz !!!
 
Son düzenleme:

Tesekkurler. Benim merak ettigim 5.25m karavanin dolu agirligi ne kadardir? Internette karavan dolu agirligindan en az %17 daha agir cekici arac kullanin deniyor. Tork icin arac+karavan toplam agirligina gore uygun degerler bulunuyor. Formun bu bolumunde dogrulari konusmaya calisiyoruz. Sn Frigotek sizce bu karavan icin emniyeti dusunursek kullanilan cekici aracin agirligi ve motorunun tork cikisi ne kadar olmalidir? Tesekkurler.
 

Sn. Bartek;
doğrusunu söylemek gerekirse ağırlıklarını net olarak ben de bilmiyorum.
Zannederim 1.200 - 1300 KG. civarı.
Bu bilgiyi Avrupalı muadilleri gibi Firma kendisi net olarak vermeli.
Hatta bana kalırsa fiyatı biraz arttırarak marin kontra kullanıp
bu gereksiz ağırlığı azaltsa çok daha iyi olur.

Çekici aracın ağırlığı, gücü ve torkuna gelince.
Ben 44 yıllık mühendislik ve şöförlük tecrübeme istinaden, bazı emniyet katsayılarını
çok şüpheyle karşılarım.

Kendi çalıştığım konuda da, bu teorik katsayı ile yapılan yan sanayi mallarının azizliğine uğradım.
Katsayılar o kadar yüksek alınıyor ki, o değerleri yakalamak için,
imalatın bütün safhalarının tüm safhalarının çok çok titizlikle yerine getirilmesi gerekir ki,
Türkiyede bu ciddiyette , Avrupaya ihracaat yapan firmaların haricinde , bunu yakalabiyen pek yok.
Bize 70 HP güç olarak teslim edilen Shell and tube tipi bir evaporatör ancak 50-55 HP güce denk geliyordu.
İşi yapan firmanın da müşaviri yakından tanıdığım bir profesör arkadaşım idi.
Tabii boş teorik değerler, " Bunun bu işi görmesi gerekir" lafları,
tatbikatde netice almayınca boşta kalıyor.

Karavana gelince kullanım tecrübelerime istinaden,
bu tip yüklü ağırlığı 1250-1450 Kg karavanları 1.700-1800 Kg dan hafif araçlarla çekmek doğru değil.
Gücü de 130-140 HP , torku 250-300 NM civarında olmalı derim.

Ha tecrübeli şöförler daha alt değerlerle çekebilir,
60-70 Km/h sürati geçmeden, ani fren ihtiyacı doğurmadan,
yolda zemin ve akan trafik durumunu devamlı kontrol ederek ve yokuşta 1. vitese razı olup,
aracın motorunu çok zorlamadan kullanabilir.
Esas dikkat edilecek konu da, inişte arabayı salmamak;
mutlaka düşük viteste inmek.
Çektirmekten ziyade, durdurmak çok daha zordur.

Araç kullanımında çocuklarıma söylediğim bir laf var:
"Arabayı motor gücü ve direksiyon götürür.
İstediğin kadar iyi şöför ol, 150 Hp lik bir araç 90 HP lik aracı her koşulda geçer.
Aracı SÜRMEK DEĞİL, DURDURABİLMEK ÖNEMLİ"

Karavan çekrken de daima aracı nasıl durdurabileceğinizi düşünerek sürmelisiniz.
Kanaatlerim bu.

Sağlık ve başarı dileklerimle.
 
Son düzenleme:




Son günlerde gerek burada ve gerekse sahibinden com da amatör yapım çekme karavanların hataları
gözüme fazlaca batmaya başladı.

Yüzde doksanının ne işin tekniği ile ilgisi var, ne de estetiği ile.
Konuyu daha sonra basit noktaları ile biraz anlatmaya çalışacağım, ama son sözü baştan söylüyorum:
Kimsenin ağırına gitmesin, ama;
AMAN..Kİmse Kendi Karavanını Yapmasın.!
merhaba ben
Son günlerde gerek burada ve gerekse sahibinden com da amatör yapım çekme karavanların hataları
gözüme fazlaca batmaya başladı.

Yüzde doksanının ne işin tekniği ile ilgisi var, ne de estetiği ile.
Konuyu daha sonra basit noktaları ile biraz anlatmaya çalışacağım, ama son sözü baştan söylüyorum:
Kimsenin ağırına gitmesin, ama;
AMAN..Kİmse Kendi Karavanını Yapmasın.!
 


Bu da başka bir imalat harikası..
Avrupa staandartlarında torksiyonlu fren sıstemli Türkiye'nin en büyük ilan sitesi sahibinden.com'da - 368364145

Bu arkadaşımız hiç karavan görmemiş,
Allah ona herhalde müthiş bir kabiliyet vermiş ve böyle bir karavanı ilhamla yapmış.
Dingili mümkün olsa da şasiye uzatma koyup, daha da arkasına koyabilseydi de,
sallama beşik gibi kalsaydı gövde ortada.. :(
At taşıyor ya, çeken aracın arkası yere oturur, önü şaha kalkardı, at konusuna uygun olarak.

Önüne gelen karavan yapmamalı.
Ya teknik yeterliği ya da asgari gözlemi olmalı bunun için.
 




Hayır efendim, haddimi aşıyor olabilirim ama herkes kendi karavanını yapmalı!
Ithal bir karavan ile yerli yapım bir karavani içerisindeki ekipmanını sıfirlayıp bir karşılaştiralım.
Buzdolapları, ithalde 3 sistem yerlide ise 220v minibaro da varsa!
Ithal karavanda ısıtma standart yerlide ops. !
Tuvalet ithalde standart yerlide ops. Yada bi lazımlık veriyorlar!
Store perde sineklik???
Malzeme kalitesine değinmiyorum bile.
Ithal karavandaki donanımı yerli karavana uyguladığınızda fiyat farkı ne oluyor acaba?
Yapısal garantilere bakalım yerliler 2 yıl garantili ithaller de 2 yıl garantili ama fabrikasi zaten 5 10 yıl sızdirmazlik garantili üretiyor.
Izolasyon yerlide izolasyon var ithalde dışarda eksi bilmemkaç iken icerde su kadar derece olur diyebiliyorlar.
Simdi siz hesap edin ithalini yerlisini içerisindeki alet edevatın fiyatlarıni düsun karşılaştırın. Benim hesaplarıma göre aynı paraya çıkıyor. Ulan bu ithalatçi 45% fazlatan vergi veriyorda bu malı bana aynı fiyata nasıl satıyor?

Ben şimdi gitsem obegenilmeyen ucubelerden yapıp da tatile çiksam yada işime baksam bu ucubeden dolayı karavancı camiasında hor mu görülürüm, dışlanır mıyım? Velevki oyle olsun...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,504
Kayıtlı Üye Sayımız
172,127
Kaydolan Son Üyemiz
agalandarli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst