Sanırım tüketiciyi koruma yasası gereğince ayıplı olan (defolu) bir ürünü 30 gün içerisinde iade edip bedelini alabiliyor, değişimini isteyebiliyor veya karşılıklı anlaşıp indirim talep edebiliyoruz.
Hem tüketici olarak, hemde perakende iç-giyim mağazası işletmecisi olarak her iki pencereden olaya bakmaya çalışıyorum.
''Ayıplı Olmayan Ürünün İadesi veya Değiştirilmesi'' işleminin her firmanın kendi prensiplerine göre uyguladığını görüyorum. Ki bende mağazamda kendi kurallarımıza göre hareket ediyoruz.
Sanırım eski bir cümle olan ''Satılan Mal Geri Alınmaz, Değiştirilmez'' hala geçerli.
Tüketici ürünün bedelini ödedikten sonra, ayıplı ürün olmadıktan sonra tüketici yasasına göre iade veya değişim yapamıyor biliyorum.
Bundan dolayıdır ki her firma müşterilerini kırmamak adına kendi kurallarını koymuştur.
Örnekler;
---Büyük bir Gros Markettin mağaza içi ilanından alıntı : ''Hiyjen Koşullarından Dolayı İç-Giyim reyonumuzda değişim ve iade yoktur'' ibaresinin yazılması. (Tüketici yasasında zaten iç-giyime özel bir madde de yoktur)
--- Büyük bir elektronik zincir mağazasının alışverişimde bana yaptığı uygulama : Almış olduğum video kameranın ambalajının kapağı açılmasın diye hologramlı stikır yapıştırdılar ve 15 gün içerisinde ambalajı açılmaz ise değişim ve iadeyi kabul edeceklerini söylediler. Bence haklıydılar. Elektronik bir ürünü evde bak, elle, kullan, veya art niyetli olduktan sonra içinden işine yarayacak mikro parçaları al ve iade et. Bu olasıdır. Sonra bunu başka tüketici alsın !!!
--- Benim iç-giyim-mayo mağazasında uyguladığım sistem :
a-Ürün kullanıldıktan sonra arızalanırsa (zaman gözetmeksizin 1 yıl), şikayet formu düzenleyip üretici firmaya gönderiyorum. Genelde tüketici lehine sonuçlanıyor.
b-Değişim için ileri sürdüğümüz tek şart : Ürünün ambalajı ve tekstil ürünlerinde barkod etiketinin koparılmaması şartı. Bunun nedeni '' etiketi üzerinde sallanan hiç bir pijama, gecelik, bikini, sütyen,külotun kullanılamayacağı. Bu etiket koparıldığı zaman değişim yapmıyoruz. Sonuçta iç-giyim ürünlerinde bu titizliği sağlamazsak 1 gün dahi kullanılmış bu ürünü hangi ahlak koşullarında kime satarsınız.
Yaptığım istatislik sonucu bu titizliğe uyulan ve değiştirilen ürün oranı, ana satışın % 5'i. Bu büyük bir rakamdır. Satışını yaptığınız ürün değişime gelince 2. bir servis daha veriyorsunuz.
__________________________________________________
Uygulamada bir eksikliğimiz varsa, hem satıcı hemde tüketici olarak bilinçlenmek isterim.
Selamlar.
Hem tüketici olarak, hemde perakende iç-giyim mağazası işletmecisi olarak her iki pencereden olaya bakmaya çalışıyorum.
''Ayıplı Olmayan Ürünün İadesi veya Değiştirilmesi'' işleminin her firmanın kendi prensiplerine göre uyguladığını görüyorum. Ki bende mağazamda kendi kurallarımıza göre hareket ediyoruz.
Sanırım eski bir cümle olan ''Satılan Mal Geri Alınmaz, Değiştirilmez'' hala geçerli.
Tüketici ürünün bedelini ödedikten sonra, ayıplı ürün olmadıktan sonra tüketici yasasına göre iade veya değişim yapamıyor biliyorum.
Bundan dolayıdır ki her firma müşterilerini kırmamak adına kendi kurallarını koymuştur.
Örnekler;
---Büyük bir Gros Markettin mağaza içi ilanından alıntı : ''Hiyjen Koşullarından Dolayı İç-Giyim reyonumuzda değişim ve iade yoktur'' ibaresinin yazılması. (Tüketici yasasında zaten iç-giyime özel bir madde de yoktur)
--- Büyük bir elektronik zincir mağazasının alışverişimde bana yaptığı uygulama : Almış olduğum video kameranın ambalajının kapağı açılmasın diye hologramlı stikır yapıştırdılar ve 15 gün içerisinde ambalajı açılmaz ise değişim ve iadeyi kabul edeceklerini söylediler. Bence haklıydılar. Elektronik bir ürünü evde bak, elle, kullan, veya art niyetli olduktan sonra içinden işine yarayacak mikro parçaları al ve iade et. Bu olasıdır. Sonra bunu başka tüketici alsın !!!
--- Benim iç-giyim-mayo mağazasında uyguladığım sistem :
a-Ürün kullanıldıktan sonra arızalanırsa (zaman gözetmeksizin 1 yıl), şikayet formu düzenleyip üretici firmaya gönderiyorum. Genelde tüketici lehine sonuçlanıyor.
b-Değişim için ileri sürdüğümüz tek şart : Ürünün ambalajı ve tekstil ürünlerinde barkod etiketinin koparılmaması şartı. Bunun nedeni '' etiketi üzerinde sallanan hiç bir pijama, gecelik, bikini, sütyen,külotun kullanılamayacağı. Bu etiket koparıldığı zaman değişim yapmıyoruz. Sonuçta iç-giyim ürünlerinde bu titizliği sağlamazsak 1 gün dahi kullanılmış bu ürünü hangi ahlak koşullarında kime satarsınız.
Yaptığım istatislik sonucu bu titizliğe uyulan ve değiştirilen ürün oranı, ana satışın % 5'i. Bu büyük bir rakamdır. Satışını yaptığınız ürün değişime gelince 2. bir servis daha veriyorsunuz.
__________________________________________________
Uygulamada bir eksikliğimiz varsa, hem satıcı hemde tüketici olarak bilinçlenmek isterim.
Selamlar.