Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan glarcin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 42
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,668
Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx

Öyle herşeyin mükemmeli olmuyor. Vitara 1.6 yada 2.0, rav4, crv, forester vs bakılabilir. Birde honda hrv var 1.6 motorlu ona da bakılabilr. Ufak tefek olmasının zararı yoksa daihatsu terios, suzuki jimny vs de listeye girer. Tasarım vs dert etmek ise lüks olmuş, onu direk geçmek lazım, 10-15 yaşında araba bakıyorken mantıklı bir kriter değil. Mesela şu hrv'ler çok tipsiz ama otomatik cvt şanzıman bozulunca tamiri zor türünden hikayeler olmasa mantıklı bir alternatif olurdu. Gerçi en eski modellerde düz vitesli olanlar da var galiba.
 

Etiketler
Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx


sakyuz' Alıntı:
Öyle herşeyin mükemmeli olmuyor. Vitara 1.6 yada 2.0, rav4, crv, forester vs bakılabilir. Birde honda hrv var 1.6 motorlu ona da bakılabilr. Ufak tefek olmasının zararı yoksa daihatsu terios, suzuki jimny vs de listeye girer. Tasarım vs dert etmek ise lüks olmuş, onu direk geçmek lazım, 10-15 yaşında araba bakıyorken mantıklı bir kriter değil. Mesela şu hrv'ler çok tipsiz ama otomatik cvt şanzıman bozulunca tamiri zor türünden hikayeler olmasa mantıklı bir alternatif olurdu. Gerçi en eski modellerde düz vitesli olanlar da var galiba.

Tasarım derken zaten eski tip köşeli tasarımları beğeniyorum ben. Yani dediğiniz vitara, rav4, forester, crv hatta hrv bile hoş araçlar bana göre.
Mükemmeli de aramıyorum ayrıca, benimkisi acemi cehaleti/hevesi işte. Daha fazla sorarsam da azar yiyeceğim herhalde.

Tavsiyeler için tekrar teşekkürler.
 

Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx

Peki siz sormadan geri kalanı da ben söyliyeyim:

Vitara 1.6 -> motoru diğer araçlara kıyasla biraz daha kolay hararet yapabiliyor (en azından eski jlx kasa böyle diğerleri kronik problemlerini öğrenebilmemiz için fazla yeni), eski modelleri arazi sistemi manual kontrollü, düşük devirli şanzımanı olan 4x4.
Vitara 2.0 -> eski modellerde parça sıkıntsı olabilyor galiba, arazi sistemi manual kontrollü, düşük devirli şanzımanı olan 4x4.
Rav4 -> Sürekli 4 çeker sistemi arıza yaparsa probleme el atmaya hevesli usta bulması zor, hani sistemin kendisinin arıza yaptığı falan yok ta, diferansiyeli ötse 3 diferansiyel var hangisi ötüyor acaba duyamıyorsunuz hassas kulak steteskop vs lazım... düşük devir şanzımanı yok, bana lazım olmadı ama kimileri için olmazsa olmaz türünden birşey(miş).
Forester -> Turbolu benzerlerinden biraz fazla yakıyor, sürekli 4x4 galiba, düz vitesli olanlarda düşük devir şanzımanı var otomatiklerde yok.
Crv -> Transfer kutusunun yağı muadillerinden biraz daha sık değişiyor, bu sürekli 4x4 değil otomatik olandan, araba patinaj yapınca devreye giriyor, düşük devir şanzımanı yok.
Hrv -> Transfer kutusunun yağı muadillerinden biraz daha sık değişiyor, cvt şanzıman memlekette bilinmediği için yanlış yağ koyup bozuyorlar, tamiri de sıkıntılı, bu sürekli 4x4 değil otomatik olandan, araba patinaj yapınca devreye giriyor, düşük devir şanzımanı yok.

Yukarıdakilerin hepsinin binek araçlardan bakım açısından temel farklı diferansiyel yağlarını 40bin km de bir değiştirmeniz gerektiği. Crv/Hrv biraz daha sık değişiyor ama onun ortadaki transfer kutusu diferansiyel değil değişik birşey.
Suzuki diğer japonlarla aynı kalitedeymiş intibası vermese de tercih edilmesi için bir sebep eninde sonunda çıkıyor. Ya diğerlerinin umursamadığı arazi şanzımanını arabaya koymuş oluyorlar, ya da memleketin vergileriyle daha barışık oluyorlar, çıkıyor bir sebep. Yıllarca rav4 kullandıktan sonra suzuki aldım- 5-6 yaşındaki araçlarda 1.6 motorun ötv'sinin fiyata yansıması 2.0 motora kıyasla çok daha daha düşük olduğundan...
 

Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx

Vitara 1.6 -> motoru diğer araçlara kıyasla biraz daha kolay hararet yapabiliyor (en azından eski jlx kasa böyle diğerleri kronik problemlerini öğrenebilmemiz için fazla yeni), eski modelleri arazi sistemi manual kontrollü, düşük devirli şanzımanı olan 4x4.

şimdi bu tamamen şehir efsanesi suzukinin hararet problemi yok bakım problemi var.
bu aracı alınca
a-kalorifer radyötörünü kontrol ettireceksin(ben değiştir derim), çünkü genelde bozuluyor ve sistemden kaçan su hararet yapıyor
b-tüm su hortumlarını değiştireceksin
bunları yaparsan arabanın hararet yapma ihtimali sıfır.
 

Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx

şimdi bu tamamen şehir efsanesi suzukinin hararet problemi yok bakım problemi var.
bu aracı alınca
a-kalorifer radyötörünü kontrol ettireceksin(ben değiştir derim), çünkü genelde bozuluyor ve sistemden kaçan su hararet yapıyor
b-tüm su hortumlarını değiştireceksin
bunları yaparsan arabanın hararet yapma ihtimali sıfır.

Doğrudur, netice itibari ile diğer araçlarda bunları yapmıyorsunuz gerek kalmıyor, ama bakım işinin ihmali de bu bahsettiklerinizle sınırlı değil çünkü bunlar zaten asıl bakım maddeleri değil. Asıl konu yağ değişimi için km sınırını beklemeyip bir de zaman sınırı koymanız ve antifrizini de ihmal etmemeniz gerektiği, yani asıl şehir efsanesi yağ değişiminin sadece km ile sınırlı olduğu ve antifriz değişiminin de sadece derecesine bakılarak yapılması gerektiği. Bunlar böyle bilindikçe bu da böyle olmaya devam edecek bazı araçlar diğerlerinden daha evvel su koyacak kimisi biraz daha fazla dayanacak. Daha fazla dayanabilen araçların motorunu açın bakın muhtemelen onlar da leş gibi yanık yağ doludur ama bir şekilde bir tasarım farkından dolayı dayandıkları işin "efsaneyi" desteklemiş oluyorlar.
 



Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-orjinal-vitara-181160417/detay
Araç benim değil. Bolu'da bir orman mühendisi arkadaşda.
 

Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx

Biraz çekinmiştim açıkçası en son ama cidden tavsiyeler, fikirler için teşekkürler.

Şu an forumda gördüklerime ve sizin söylediklerinize göre temiz bulabilirsem vitara 2.0 hdi, bulamazsam manuel 1.6 jlx düşünüyorum. İki alternatif de 5 kapı. Hakkımda hayırlısı artık :smiley:
 

Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-vitara-2004-jlx-2.0-hdi-dizel-171293926/detay

bence 25 e alsan ve gözüktüğü gibi ise süper araç
 

Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx

Bu suzuki ilanlarında dikkatimi çeken birşey var km hep düşük oluyor. 10 yaşında araç 98bin km'de nasıl olur, hemde dizel, yatmış mı bu araba hep garajda, çözemiyorum ben bu işi. Ben 5 senede 90 bin km yol yaptım (aynı zaman zarfında 140bin'e gelen binek aracımı saymıyorum bile onu da ekleseniz 230 olur(*)), aynı yolu 10 senede yapmış bu araba. Bir ay önce aldığım suzuki de öyleydi, 2009 yılında trafiğe çıkmış, km saatinde 40 bin yazıyor, hayılısı diyelim, doğrudur inşallah. Doğruysa daha mı iyi ondan da emin değilim, bu zaman zarfında motor yağı 10 defa değişmiş olması gereken aracı 10bin km de bir mantığıyla değiştirdilerse belki sadece 4 defa değişmiştir. E bu durum araba garajda yatarken olduysa sorun yok, ama her gün işe giderken 10'ar dk'lık yollarda dolanarak olduysa muhtemelen motorun içi pek temiz değildir.

(*) tamam aynı zaman zarfı değil o iki sene önce alımıştı, yani 7 sene olmuş neyse..
 

Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx

sakyuz' Alıntı:
Bu suzuki ilanlarında dikkatimi çeken birşey var km hep düşük oluyor. 10 yaşında araç 98bin km'de nasıl olur, hemde dizel, yatmış mı bu araba hep garajda, çözemiyorum ben bu işi. Ben 5 senede 90 bin km yol yaptım (aynı zaman zarfında 140bin'e gelen binek aracımı saymıyorum bile onu da ekleseniz 230 olur(*)), aynı yolu 10 senede yapmış bu araba. Bir ay önce aldığım suzuki de öyleydi, 2009 yılında trafiğe çıkmış, km saatinde 40 bin yazıyor, hayılısı diyelim, doğrudur inşallah. Doğruysa daha mı iyi ondan da emin değilim, bu zaman zarfında motor yağı 10 defa değişmiş olması gereken aracı 10bin km de bir mantığıyla değiştirdilerse belki sadece 4 defa değişmiştir. E bu durum araba garajda yatarken olduysa sorun yok, ama her gün işe giderken 10'ar dk'lık yollarda dolanarak olduysa muhtemelen motorun içi pek temiz değildir.

(*) tamam aynı zaman zarfı değil o iki sene önce alımıştı, yani 7 sene olmuş neyse..
sakyuz' Alıntı:
Bu suzuki ilanlarında dikkatimi çeken birşey var km hep düşük oluyor. 10 yaşında araç 98bin km'de nasıl olur, hemde dizel, yatmış mı bu araba hep garajda, çözemiyorum ben bu işi. Ben 5 senede 90 bin km yol yaptım (aynı zaman zarfında 140bin'e gelen binek aracımı saymıyorum bile onu da ekleseniz 230 olur(*)), aynı yolu 10 senede yapmış bu araba. Bir ay önce aldığım suzuki de öyleydi, 2009 yılında trafiğe çıkmış, km saatinde 40 bin yazıyor, hayılısı diyelim, doğrudur inşallah. Doğruysa daha mı iyi ondan da emin değilim, bu zaman zarfında motor yağı 10 defa değişmiş olması gereken aracı 10bin km de bir mantığıyla değiştirdilerse belki sadece 4 defa değişmiştir. E bu durum araba garajda yatarken olduysa sorun yok, ama her gün işe giderken 10'ar dk'lık yollarda dolanarak olduysa muhtemelen motorun içi pek temiz değildir.

(*) tamam aynı zaman zarfı değil o iki sene önce alımıştı, yani 7 sene olmuş neyse..


sanırım muayeneye göre sorgulanıp km tahmini yapılabiliyor.
bir takım dolandrıcıların elindeyse araç km düşürebiliyorlar ama çeşitli sebeplerden araçlar az da kullanılabiliyor
gözü açık tutup araştırmakta fayda var :smiley:
 



Ynt: Binek Araç Tavsiyesi, 25000 Tl, Muhtemel: Vitara 1.6 Jlx


AL1820' Alıntı:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-vitara-2004-jlx-2.0-hdi-dizel-171293926/detay

bence 25 e alsan ve gözüktüğü gibi ise süper araç

Aynı ilana baktım, fotoğraf tek olduğu için şüpheliyim ama bakacağım muhakkak.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,451
Mesajlar
1,518,105
Kayıtlı Üye Sayımız
172,103
Kaydolan Son Üyemiz
tolgacevik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst