serdaragdas
Kamp III
Ynt: Cherokee Oksijen Sensörü
Oksijen Sensörünün Görevi Nedir?
Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.
Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı
Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.
Sensör Arızası ile İlgili Problemler
* Araç performansının düşmesi
* Aşırı yakıt sarfiyatı
* Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması
Bakım ve Servis
Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.
ALINTIDIR.
BENİM 1991 model xj de her 20.000. km de bir değiştirmek zorunda kaldım . sebep LPG olarak gösteriliyor.yanan Lpg alevinin nin monifolddan çıkış sıcaklığı ile benzindeki gibi düşük derecede olmadığından ve sıralı sistemin ecu ya vermiş olduğu yüksek voltajdan dolayı sensör ömrü düşmektedir.bu tarafımdan sınanmış ve denenmiştir.
Ekstra olarak 1500 devirlerde sevrederken aracınız 90 km sabit hızdayken birden bire gaz kesme ve yığılma tekrar toparlanma yaşıyorsanız sebep oksijen sensörü(halk arasında lampada sensörü)olarak tabir ettiğimiz cihazın değişmesi gerekmektedir.
Saygılarımla,
Serdar AĞDAŞ
Oksijen Sensörünün Görevi Nedir?
Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.
Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı
Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.
Sensör Arızası ile İlgili Problemler
* Araç performansının düşmesi
* Aşırı yakıt sarfiyatı
* Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması
Bakım ve Servis
Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.
ALINTIDIR.
BENİM 1991 model xj de her 20.000. km de bir değiştirmek zorunda kaldım . sebep LPG olarak gösteriliyor.yanan Lpg alevinin nin monifolddan çıkış sıcaklığı ile benzindeki gibi düşük derecede olmadığından ve sıralı sistemin ecu ya vermiş olduğu yüksek voltajdan dolayı sensör ömrü düşmektedir.bu tarafımdan sınanmış ve denenmiştir.
Ekstra olarak 1500 devirlerde sevrederken aracınız 90 km sabit hızdayken birden bire gaz kesme ve yığılma tekrar toparlanma yaşıyorsanız sebep oksijen sensörü(halk arasında lampada sensörü)olarak tabir ettiğimiz cihazın değişmesi gerekmektedir.
Saygılarımla,
Serdar AĞDAŞ