Dacia Duster - 1.5 dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan KAR KAPLANI Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 712
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 406,613
Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

Ön takımı erken bozması ve lastikleri ortadan yemesi dışında bir zararı yok sen bilirsin ;)
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

yazın 30.psi. -kışın 32.psi. hava normaldir... önlastikler, yumuşak lastık ve motor ağırlığı nedenıyle bıraz yanak yapar...normal..
çok yüksek hava öntakımı yer, zıplar araba, frenaj uzar, lastık erken yıpranır, patinaj artar, vs yol güvenlik sakat olur...
 

Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

+1
bilalr' Alıntı:
yazın 30.psi. -kışın 32.psi. hava normaldir... önlastikler, yumuşak lastık ve motor ağırlığı nedenıyle bıraz yanak yapar...normal..
çok yüksek hava öntakımı yer, zıplar araba, frenaj uzar, lastık erken yıpranır, patinaj artar, vs yol güvenlik sakat olur...
 

Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

İyide kapılarda 29 psi yazıyor 3 yıldır ben böyle kullanıyorum, neden kapılardaki talimatları uymuyorsunuz ? Artısı eksisi nedir bilemedim şimdi.
 

Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

29 psi basınc ölçüsü birimi olduğu için 175 70 14 lastik içinde aynı 215 65 16 içinde aynı eğerki lastik havalarını m3 cinsinden lastiğin içine bassaydık tabiikide 215 65 16 lastik daha fazla hava alırdı ve alıyorda ama mühim mesele kaç m3 hava aldığı değil üzerindeki ağırlığı güvenli şekilde kaldırıp taşıyacağı o ağırlıkla harekete göre esneyip genleşebileceği basınç değeri olması. Yük taşıyacak kamyonet değilki 34-35 psi hava basıpta aracın konforundan ödün verelim. Zamanı gelir yük atmamız icap eder 40 psi de basarız ama gerek yok.
 



Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

Romen Dacia fabrikası, diğer Dacia taksiler için yazılan etiketten bastırmış galiba...:smiley: (ziyan olmasın etiketler deye:smiley::smiley:
29.psi. biraz düşük kalıyo gibi... sonuçta araçlarımız 1300.kg çok fazla... (benim 4x4 kantarda 1580.kg.geldi, ben dahil:smiley:.. düşük psi, yetmez yani, lastiği yıpratır, tutuş azalır,kayış artar, yakıt artar, vs vs denıyor lastık sitelerinde...
memnunsan, zararı yoksa, devam edersin tabiki de... :smiley:
 

Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

SERKANEFE' Alıntı:
Lastikleer 32 neden hocam ?
Bu konu daha önce de çok yazılıp çizildi Serkan Bey. Continental temsilcileri resmi olarak 29 PSI basınca açıklama getirmekten kaçındılar. Kendileri yanılmıyorsam 34PSI altına inmeme yönünde tavsiyede bulunmuşlardı. Genel olarak 29 PSI da lastiklerin kenarlardan daha fazla aşındığını gördüm. Aracın kapısında yazan değerin de çok üzerine (34+ PSI) çıkmak istemedim. Hepsi bu. Kısacası aklıma ve mantığıma bu yattı. Yakıt konusunda da negatif herhangi bir etkisi olmadı. Hoplama zıplama falan da olmadı. Şimdilik böyle devam edeyim, işin uzmanları çıkıp bir ışık tutarsa aklıma da yatarsa başka basınç değerlerini de deneyebilirim.
 

Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

Michelin Lastik ŞTi nin önerileri,,,

http://www.satiroglu.com.tr/tr/onemli_bilgiler.asp?id=5

ASTİK VE YÜK HAVA ÖNERİLERİ
BİNEK LASTİKLERİ
LASTİK
EBADI YÜK ENDEKSİ HIZLİMİTİ AZAMİHAVA LASTİKEBADI YÜKENDEKSİ HIZLİMİTİ AZAMİHAVA
155/80 R 12 76 Q/S/T 32 175/65 R 13 80 Q/S/T 36
145/80 R 13 74 Q/S/T 32 165/65 R 14 79 Q/S/T/H 36
155/80 R 13 79 Q/S/T 32 175/65 R 14 82 Q/S/T/H 36
165/80 R 13 83 Q/S/T 34 185/65 R 14 86 Q/S/T/H/V 36
175/80 R 14 88 Q/S/T 34 195/65 R 14 86 Q/S/T/H/V 36
185/80 R 14 91 Q/S/T 34 215/65 R 15 96 Q/S/T 36
155/70 R 12 73 Q/S/T 36 165/65 R 14 79 Q/S/T/H 36
155/70 R 13 75 Q/S/T 36 185/65 R 15 89 Q/S/T/H 36
165/70 R 13 79 Q/S/T 36 195/65 R 15 91 Q/S/T/H/V 36
175/70 R 13 82 Q/S/T 36 205/65 R 15 94 Q/S/T/H/V 36
185/70 R 13 86 Q/S/T 36 175/60 R 14 79 H 36
165/70 R 14 85 Q/S/T 36 185/60 R 14 82 Q/S/T/H 36
175/70 R 14 84 Q/S/T 36 195/60 R 14 86 Q/S/T/H/V 36
185/70 R 14 88 Q/S/T 36 185/60 R 15 84 Q/S/T/H 36
195/70 R 14 91 Q/S/T/H 36 195/60 R 15 88 Q/S/T/H/V 36
205/70 R 14 95 Q/S/T 36 205/60 R 15 91 Q/S/T/H/V 36
155/65 R 13 73 Q/S/T 36 225/60 R 16 98 W 36
165/65R 13 77 Q/S/T 36 235/60 R 16 100 V 36
185/65 R 15 82 V 36 195/55 R 15 85 Q/S/T/H/V 36
205/55 R 15 88 V 36 205/55 R 16 91 W 36
215/55 R 16 93 W 36 195/50 R 15 82 V 36
205/50 R 15 86 V 36 195/45 R 14 77 V 36
 


Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

http://www.oponeo.com.tr/lastik-bilgileri/basinc-tabelasi

Aracın markası Dacia
Aracın modeli Duster
Motor kapasitesi 1,5
Motor gücü (kW) 81

Lastik basıncı
DikkatTabela Continental ürünleri örnek alınarak hazırlanmıştır. Diğer üreticilerin tavsiye ettikleri değerler farklılıklar gösterebilir.
Lastiğin W-V-H-T yük-hız endexi ve sertliğine göre de basınç değerleri değişir....

Ebat Min-Max psi-bar basınç. ort.2.00 bar 29 psi... tespitlere göre ortalama 30.psi. idealdir...
215/65 R16 2 2 2 2

Lastik Basınçları Dönüşüm Tablosu

BAR = PSI..................................... 1.bar=1.3-1.4.psi. ediyor...
1.30 bar 17 psi 1.90 bar 27 psi 2.60 bar 37 psi 3.25 bar 47 psi 3.95 bar 57 psi
1.35 bar 18 psi 1.95 bar 28 psi 2.65 bar 38 psi 3.30 bar 48 psi 4.00 bar 58 psi
1.40 bar 19 psi 2.00 bar 29 psi 2.70 bar 39 psi 3.40 bar 49 psi 4.10 bar 59 psi
1.45 bar 20 psi 2.10 bar 30 psi 2.75 bar 40 psi 3.50 bar 50 psi 4.15 bar 60 psi
1.50 bar 21 psi 2.15 bar 31 psi 2.80 bar 41 psi 3.55 bar 51 psi 4.50 bar 65 psi
1.55 bar 22 psi 2.20 bar 32 psi 2.90 bar 42 psi 3.60 bar 52 psi 4.80 bar 70 psi
1.60 bar 23 psi 2.25 bar 33 psi 3.00 bar 43 psi 3.70 bar 53 psi 5.20 bar 75 psi
1.70 bar 24 psi 2.30 bar 34 psi 3.05 bar 44 psi 3.75 bar 54 psi 5.50 bar 80 psi
1.75 bar 25 psi 2.40 bar 35 psi 3.10 bar 45 psi 3.80 bar 55 psi 5.85 bar 85 psi
1.80 bar 26 psi 2.50 bar 36 psi 3.20 bar 46 psi 3.90 bar 56 psi 6.20 bar 90 psi
 



Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

185: Kesit genişliği (mm)
65: Lastiğin serisi
R: Lastik gövde yapısı
14: Jant çapı (1 inç=2.54mm)
85: Yük endeksi
H: Hız limiti
ENCT2: Lastiğin özel ismi
TL: Tubeless
185: Kesit genişliği (mm)
65: Lastiğin serisi
R: Lastik gövde yapısı
14: Jant çapı (1 inç=2.54mm)
85: Yük endeksi
H: Hız limiti
ENCT2: Lastiğin özel ismi
TL: Tubeless


LASTİKTE HIZ SINIRI
Hız Sembolü J K L M N P Q R S T U H V W Y Z(*)
Hız Limiti (km/saat) 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 240 270 300 240+

Yük endeksi
Yük İndeksi Lastik başına yük (kg)
60 250 79 437 98 750
61 257 80 450 99 775
62 265 81 462 100 800
63 272 82 475 101 825
64 280 83 487 102 850
65 290 84 500 103 875
66 300 85 515 104 900
67 307 86 530 105 925
68 315 87 545 106 950
69 325 88 560 107 975
70 335 89 580 108 1000
71 345 90 600 109 1030
72 355 91 615 110 1060
73 365 92 630 111 1090
74 375 93 650 112 1120
75 387 94 670 113 1150
76 400 95 690 114 1180
77 412 96 710 115 1215
78 425 97 730

9 - Şişirme (Hava) Basıncı:
Lastiğin yapısına ve çalışma şartlarına göre soğuk lastiğe uygulanması gereken hava basınç değeridir. Türkiye'de basınç değeri birimi genelde PSI (pound/inç2) olarak kullanılır. Genel olarak kataloglarda, lastiğin taşıyabileceği maksimum yük için, lastiğe verilmesi gereken hava basınç değerleri belirtilir.

TRA
Yük Sınıfı A B C D E F G H J
Kat Muadili 2 4 6 8 10 12 14 16 18

ETRTO
Hız Sembolü K L M N P Q S T H V W Y Z*
Hız Limiti (km/saat) 110 120 130 140 150 160 180 190 210 210 240 300 240 üzeri

3. Hava Basıncı Dönüşüm Tablosu
kPa- bar-psi(lbf/in2)-kgf/Cm2
100 1.0 15 1.0
150 1.5 22 1.5
200 1.0 29 2.0
250 2.5 36 2.6
300 3.0 44 3.1
350 3.5 51 3.6
400 4.0 58 4.1
450 4.5 65 4.6
500 5.0 73 5.1
550 5.5 80 5.6
600 6.0 87 6.1
650 6.5 94 6.6
700 7.0 102 7.1
750 7.5 109 7.7
800 8.0 116 8.2
850 8.5 123 8.7
900 9.0 131 9.2
950 9.5 138 9.7
1,000 10.0 145 10.2
1,050 10.5 152 10.7

Uyarı
m(metre)
= 1inç = 0.025m(25.4mm), 1mil = 1609m(1.609km)
kg(kilogram)
= 1pound(lb) = 0.4536kg= 1pound(lb) = 0.4536kg
Pa(Pascal)
= 1bar =100kPa, 1kgf / = 98.066kPa, 1pound per square inç(p.s.i or lbf / in2 ) = 6.895kPa
m/s(saniye başına metre)
= saat başına 1km (km/sa) = 0.27778m/ s, saat başına 1mil (mil/sa) = 0.470m /s(1.60935km/sa)
(*) 'Z' diğerlerinden farklı olarak yapısal bilgi veren R (radyal) ve B (çapraz) harfleri ile beraber (ZR ve ZB gibi) kullanılarak aslında 'hız kategorisi' ifade eder. Örneğin 245/40 ZR 98W ve 285/40 ZR 103 Y lastik ebatları, aynı hız kategorisinde (yani ZR: ikisi de 240'dan yukarıda hıza dayanıklı radyal lastik) olmalarına karşın farklı hız sembollerine sahiptirler.

http://www.hankookabdulkadirozcan.com/uploadimg/hava_basinc_tablolari/reno.html

***Kafanız karıştıysa, aracınızda fabrika önerisiyle takılan lastiğin taban basınç-psi arası ortalama psi bastırın.... yani lastik taban-min basıncı 30 ve fabrikada 2-29 demişse, min.30.psi. bastırın... vs... :smiley:
 

Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

Ben sert severim. Benimki 36 psi. Geçenlerde lastiğin yumusadigini hissettim. Baktim ki 32 psi a düşmüş. 36 ya bastım tekrar
 

Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

2 gün önce lastiklere hava bastım. Hepsi istisnasız 27 idi. Buradan da gazı alıp 32 bastım. Arabanın duruşu bile değişti. :smiley:
Konfor ve performans'da önemli bir değişiklik hissetmedin. Ana direksiyon yumuşadı doğal olarak. Bugünde uzun yolda sağ arka lastiğim patladı. Çıkardım stepneyi taktım. Sonra 4 lastik havasında kontrol ettim. İlginçtir stepnede 32 psi çıktı.
 

Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

Patlayan lastiği yaptırırken lastikçi de tutturdu 35 yap diye. Ben dur diyene kadar 35 yaptı hepsini.
Dursun bakalım biraz da böyle deneyelim.
 

Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

yakıt ekonomisi ve performans için egr iptali,partikül filtresi iptali,kat iptali + chip güzel sonuç alınır,yakıtın düştüğünü hissedersiniz... bunlar emisyon için özellikle egr hem fazla yakmasına sebep oluyor hem performansı düşürüyor.
 



Ynt: Dacia Duster - 1.5 Dci 110 Hp ( Yakıt Tüketimi)

modlama işleri garanti süresi bitince olabilir...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,981
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst