Dacia - Duster ile Askıda Kalmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan olguncandan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,776

olguncandan

Zirve
Mesajlar
1,543
Tepkime Puanı
3
Selam sevgili dostlar,

Öncelikle foto koyamadığım için üzgünüm. Çünkü anlatacağım olay plansız bir gezi esnasında yaşandı.

Tarih 19 Kaım Cumartesi, akşam üzeri. Şöyle bir doğaya kısa süreli açılalım dedik ve şehre çok yakın yerde bir orman yoluna girdik. Biraz gittikten sonra, yukarıdan gelen orman yoluyla bizim gittiğimiz yolun kesiştiği noktada bir set olduğunu gördük. Seti çapraz geçemezdik, çünkü tek araçlıktı ve sadece seti doksan dereceden geçmeye çalışabilirdik. Set de epeyce yüksekti. Göz kararı, Duster'ın yüksekliğinin bu seti aşmaya yeteceğini varsaydık. Ya da geri dönebilidik (tabii geri geri giderek; bu da yola düşmüş bir yiğidin pes etmesi olurdu, kendimize karşı kendi karizmamızı çizerdi. ;D) Biz geçmeyi seçtik.

Çetin yeleri geçmenin altın kuralı gereği, durup şöyle bir ön inceleme yaptım. Sonra co pilotun komutuyla seti geçmek için harekete geçtim. (Yine altın kural gereği, arabanın oturma durumlarına karşı son derece yavaş.... ) Setin tepesine ön tekerlekler çıktı ve yine yavaş yavaş setin öbür tarafına indi.... Araba kaldı. Tam ortadan gövde toprağa oturdu. 4 tekerlek de yeri doğru düzgün kavramıyor. (Burada dört değil ondört kilit olsa işe yaramazdı) Bir iki denedim, tekerleklerin hepsi boşa dönüyor. Yanlış yükseklik hesabı setten döndü.

Vakit akşama da yaklaşıyordu. Daha önce hiç yaşamadığım bir durum.... İşte orada, daha önce "arabada olmalı" dediğim "kazma kürek"in gerekliliğini bir kez daha anladım. Bir de vinç olsaydı, hemen takar arabayı çekerdim... O da yok. Ne var? Sadece kriko... Çıkaramazsak hemen aşağıdan bir traktör buluruz diye düşündüm.
 

Etiketler
Ynt: Dacia - Duster ile Askıda Kalmak

Devam edelim....
Doğada sorunu kendisi çözmek lazım. Daha önemlisi, sorun çözmeden önce, sorun çözmeyi gerektiren duruma düşmemek lazım...

Nasıl kurtuldum?

Önce kriko ile ön tekerlekleri ayrı ayrı kaldırdım, altına biraz kocaman taşlardan destekler koydum. Sonra arka tekerleklerden birini kaldırdım, altına yine taş koydum. Bu arada, arabanın tam gövdesinin oturduğu yerde birkaç taş vardı, araba kalkınca onlar boşa çıktı onları da aldım. (Destek koymadan vinç ile çekmeye kalksaydım -yani vinç olsaydı da- o taşlar alta zarar verirdi.) Yaptığım destekleme işlemi arabayı askıdan tam kurtarmadı ama birazcık tekerleklerin tere tutunmasını mümkün kıldı. Sonra 4x4 ile geri manevrayla çıktım. (Şayet arabanın oturduğu yer çamur olsaydı, bir de taş olmasaydı herhalde çıkamazdım) Şayet 2x4 Duste olsaydı, yine çıkmak zor olurdu.

Sonuçlar:
1. Duster sınır tanımaz bir araç değildir, 21 cm. i geçen yükseklikteki bir tümsekte kalakalırsınız.
2.Duster ile hard off roada niyetlenmeyin, biryerlerini kırar yine kalakalırsınız.
3.Orman yollarında mutlaka birden fazla araç olmalı. (Üstatların tavsiyesi de buydu. Ama yer yakındı ve birilerine ulaşmak sorund değildi)
4.Yükseklik hesabınız yanlış olmasın, net ölçüm yapın, yine kalakalırsınız.
5.Zor durumlara ilişkin, mutlaka teorik bilginiz olmalı. Yoksa bakakalırsınız. (Pratik bizzat kazanılır)
6.Yanınızda mutlaka ekipman bulundurunuz, yoksa ah vah edip kalakalırsınız.
7.Aracınız çakmaa da olsa 4x4 olsun, çünkü zor durumlardan kurtulma ihtimaliniz daima 2x4 ten daha fazla olur.
8.Problemi gaza basarak veya arabayı bir şekilde zorlayaqrak değil aklınızı kullanarak çözebilirsiniz. (Bu ilk deneyimde aklımı kullandığımı düşünüyorum. Daha önce hiç araba kurtarmak zorunda kalmamıştım.)
 

Ynt: Dacia - Duster ile Askıda Kalmak

Bu arada, askıda kalma ile ilgili diğer başlıkta bir tartışma vardı... Ön tekerden biri ve arka tekerden biri yere basar da diğer iki ön ve arka teker yere basmazsa, bu da bir tür askıda kalmadır. Diferansiyelin çalışa prensibi gereği öne ve arkaya aktarılan güç boştaki tekerlere aktarılır ve yere temas edip önünde engel olduğu için ilerleyemeyen tekerlekler dönmez, boştakiler döner. (Bu gibi bir durumda ESP işe yarayabilir.) Dolayısıyla % 100 diff kilidi yoksa, araba ilerleyemez.

Bu küçük deneyimi paylaştım, maksat muhabbet olsun.

Herkesi saygıyla selamlıyorum.
 

Ynt: Dacia - Duster ile Askıda Kalmak

ağzına sağlık,

ben tam anlatamamıştım süper olmuş.ama akıllandım torpidoda hd kamera bulunduruyorum artık.
 

Ynt: Dacia - Duster ile Askıda Kalmak

egsoz ile şişen kriko Türkiyede de var, ilginç bir ürün. 30 saniyede 2 ton kaldırır diyor. offroad meraklısı arkadaşlar ilgilenebilir..

EGZOS İLE ŞİŞEN BALON KRİKO 2 TON'LUK

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-egzos-ile-sisen-balon-kriko-2-ton-luk-65107032/detay/
 



Ynt: Dacia - Duster ile Askıda Kalmak

Valla hem roman gibi heyecanla okuduk, hemde bilgi sahibi olduk.. Ağzınıza sağlık ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,507
Mesajlar
1,519,003
Kayıtlı Üye Sayımız
172,164
Kaydolan Son Üyemiz
erensipahi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst