olguncandan
Zirve
- Mesajlar
- 1,543
- Tepkime Puanı
- 3
Selam sevgili dostlar,
Öncelikle foto koyamadığım için üzgünüm. Çünkü anlatacağım olay plansız bir gezi esnasında yaşandı.
Tarih 19 Kaım Cumartesi, akşam üzeri. Şöyle bir doğaya kısa süreli açılalım dedik ve şehre çok yakın yerde bir orman yoluna girdik. Biraz gittikten sonra, yukarıdan gelen orman yoluyla bizim gittiğimiz yolun kesiştiği noktada bir set olduğunu gördük. Seti çapraz geçemezdik, çünkü tek araçlıktı ve sadece seti doksan dereceden geçmeye çalışabilirdik. Set de epeyce yüksekti. Göz kararı, Duster'ın yüksekliğinin bu seti aşmaya yeteceğini varsaydık. Ya da geri dönebilidik (tabii geri geri giderek; bu da yola düşmüş bir yiğidin pes etmesi olurdu, kendimize karşı kendi karizmamızı çizerdi. ;D) Biz geçmeyi seçtik.
Çetin yeleri geçmenin altın kuralı gereği, durup şöyle bir ön inceleme yaptım. Sonra co pilotun komutuyla seti geçmek için harekete geçtim. (Yine altın kural gereği, arabanın oturma durumlarına karşı son derece yavaş.... ) Setin tepesine ön tekerlekler çıktı ve yine yavaş yavaş setin öbür tarafına indi.... Araba kaldı. Tam ortadan gövde toprağa oturdu. 4 tekerlek de yeri doğru düzgün kavramıyor. (Burada dört değil ondört kilit olsa işe yaramazdı) Bir iki denedim, tekerleklerin hepsi boşa dönüyor. Yanlış yükseklik hesabı setten döndü.
Vakit akşama da yaklaşıyordu. Daha önce hiç yaşamadığım bir durum.... İşte orada, daha önce "arabada olmalı" dediğim "kazma kürek"in gerekliliğini bir kez daha anladım. Bir de vinç olsaydı, hemen takar arabayı çekerdim... O da yok. Ne var? Sadece kriko... Çıkaramazsak hemen aşağıdan bir traktör buluruz diye düşündüm.
Öncelikle foto koyamadığım için üzgünüm. Çünkü anlatacağım olay plansız bir gezi esnasında yaşandı.
Tarih 19 Kaım Cumartesi, akşam üzeri. Şöyle bir doğaya kısa süreli açılalım dedik ve şehre çok yakın yerde bir orman yoluna girdik. Biraz gittikten sonra, yukarıdan gelen orman yoluyla bizim gittiğimiz yolun kesiştiği noktada bir set olduğunu gördük. Seti çapraz geçemezdik, çünkü tek araçlıktı ve sadece seti doksan dereceden geçmeye çalışabilirdik. Set de epeyce yüksekti. Göz kararı, Duster'ın yüksekliğinin bu seti aşmaya yeteceğini varsaydık. Ya da geri dönebilidik (tabii geri geri giderek; bu da yola düşmüş bir yiğidin pes etmesi olurdu, kendimize karşı kendi karizmamızı çizerdi. ;D) Biz geçmeyi seçtik.
Çetin yeleri geçmenin altın kuralı gereği, durup şöyle bir ön inceleme yaptım. Sonra co pilotun komutuyla seti geçmek için harekete geçtim. (Yine altın kural gereği, arabanın oturma durumlarına karşı son derece yavaş.... ) Setin tepesine ön tekerlekler çıktı ve yine yavaş yavaş setin öbür tarafına indi.... Araba kaldı. Tam ortadan gövde toprağa oturdu. 4 tekerlek de yeri doğru düzgün kavramıyor. (Burada dört değil ondört kilit olsa işe yaramazdı) Bir iki denedim, tekerleklerin hepsi boşa dönüyor. Yanlış yükseklik hesabı setten döndü.
Vakit akşama da yaklaşıyordu. Daha önce hiç yaşamadığım bir durum.... İşte orada, daha önce "arabada olmalı" dediğim "kazma kürek"in gerekliliğini bir kez daha anladım. Bir de vinç olsaydı, hemen takar arabayı çekerdim... O da yok. Ne var? Sadece kriko... Çıkaramazsak hemen aşağıdan bir traktör buluruz diye düşündüm.