Defender 110 Hız Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tayfundenizler Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,316
Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Arkadaşlar söylemeye çalışmış ama ben tekrar ifade edeyim.
Aracınız hız yapmaya uygun değil.
Askerlerin arazide gerçek anlamda arazi kabiliyeti olan araçlara ihtiyacı olduğu için tasarımı da ona göre.
Yani bir çaresini bulup sürat yapabilir hale getirseniz de güvenli olmayacak.
Hem arazide idare etsin hem de asfaltta sürat yapabilsin istiyorsanız daha modern araçlara bakmanız lazım, ama onların çoğu da arazide sadece "idare eder", bir iki istisna var onların da fiyatı yüksek. Bence durumu olduğu gibi kabul edip sınırları fazla zorlamayın.
 

Etiketler
245/75r16 lastik 1.22 arazi oranı r380 ve sıfır 300 tdi Defender 90 ile 110-115 gps hızı ile yolculuk edebiliyorum asfaltta, daha gidecek ama araç soft-top o sebeple çok ses yapıyor. Maks şimdiye kadar 140 yaptım gps.. Ancak yorucu oluyor. Rampada bayılıyor bazen oran 1.22 diye...
300tdi intercooler'ı değiştirince çok farkediyormuş, deneyeceğiz ama şimdilik ihtiyaç yok mesela.
Bence 100 yapsın ama basınca sollama yapacak güç cebinizde olsun yeter.
300tdi Defender için yeter artar bile... Ordu motoru parçası bol tamircisi bol mekanik yeterli sebepler bunlar. Farklısı yapılamaz değil ama macera olur. Paraya sabıra sinire zarar :smiley:
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Vosdost ve Akyüz özetlemiş. Hız ve konfor istiyorsanız derhal defenderi satıp sosyete 4x4'lerinden alın.
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Vosdost ve Akyüz özetlemiş. Hız ve konfor istiyorsanız derhal defenderi satıp sosyete 4x4'lerinden alın.

Yani evet temelde öyle dedik ama sosyete 4x4'ü demeyelim çünkü ben o sınıfa girenlerden birini kullanıyorum (her ne kadar 15 yaşında artık sosyetelik bir tarafı kalmadıysa da...) Yani diyeceğim o ki o araçlarla da hafta sonu fazla vaktiniz yokken bile şöyle asfalttan basar gider, dağ bayır dolaşır, ufak tefek çamur birikintisi kar vs demeden gezer geri gelebilirsiniz (bagajda bir kürek taşımak şartıyla tabi, gaza gelip eğlenirken derin karlı biryere yanlışlıkla girip altını oturtmanız hayli olası ;D ) . Zaman dar, çocuklu aile halleri, biz evden çıkmayı başarana kadar öğlen oluyor çoğu zaman, o yüzden böylesi lazım bana. Bu tür araçların da kullanım alanı var yani ama malesef ülkemizde vergileri "biraz" yüksek olduğu için anlayan bilen çok yok, 4x4 araçları hiç bilmeyen jip zannediyor, jip nedir bilen bu ne biçim jip diyor. Eh jip değil suv bu da bu türden bir alet işte amacı farklı diyelim adını koyalım. Diğer ülkelere bakacak olursanız da genelde tercih edildikleini görürsünüz çünkü çoğu insana aslında bir "defender" lazım değil, ama size lazımsa o "sosyete 4x4" leri ile boşuna vakit kaybetmeyin, lazım değil idiyse de defender sürat yapmasın, boşu boşuna hayatınızı tehlikeye sokmasın, o işe daha uygun araçlar var.
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Yada en temizinden bir tane Mercedes G-Wagen AMG alın, hem hız hem kabiliyet ;D ;D ;D

Şaka bir yana şu anda en optimum çözüm 300 tdi ve RN380 şanzıman ve 1.22 grup dişlisi olarak gözüküyor ancak arazi motor sıfır diyorsunuz. Yine yazık olur. Üstündekileri satayım seniz para etmez, yapayım deseniz çok para. Dediğim çözüm size minimum 13-14.000 tlye patlar. Satıp bu konfigürasyonda başka araba almak daha mantıklı olur kesinlikle.100 km/h yerine 120 km/h yapsın diye harcanacak minimum para bu olur, yol tutuşu da aynı kötülükte kalır.
 



Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Yada en temizinden bir tane Mercedes G-Wagen AMG alın, hem hız hem kabiliyet ;D ;D ;D

Ya da şu yerden yüksekliği ayarlanan arabanın adı neydi range rover mı? parası olana çözüm çok, geri kalan biz bir şekilde idare ediyoruz, öyle ya da böyle.
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

pazartesi 1.2 şanzımanı takacagız ve deneyecegim. tecrubelerimi buradan paylaşacagım. olmama ihtımalı yuksek ama ben denemeyı severim. olmazsada ileride birde motor takıcagız. forumdan tecrubelerı takıp ediyorum.

Konu hakkında paylaşımlara teşekkur ederim.

Defender hakkında biraz ucuz tanımlaması yapan arkadaşlara monacoda çekilmiş bir fotografı paylaşmak ıstedim ama sıstem hata verdi. avrupada bu aracı milyonlarca euroluk yatların arkasına çekiyorlar. Araç yurt dışında turkıyedeki ıtıbarıdan daha yukarıda.

Benim bu aracı toplatmaktakı sebeplerımden biri servis aracı yapmak uzerine birkaç takım koymak. Marinalarda gezmek Birde nasıp olursa karavan almak onlada gezmek hem iş hem aş. ileride belkide motoruda degişirim.
 

Düz dizele 1.2 arazi kutusu koymayın. En ufak rampada inanılmaz bayılır. Bir tarftan eğimli bir terde kalkmak için sürekli low range kullanmak zorunda kalırsınız. 235/85r16 lastik takılı iken benim araba 90 ve tenteli olmasına rağmen 300tdi ile bile keyifsiz ve isteksiz kalkıyor. Düz dizel büyük ihtimal ile kalkmaz. Kalksa bile yüksek devirde kavrama gerekir. Balatanız kısa sürede aşınır. Düz dizelin gps ile 120 yapmasının tek yolu yokuş aşağı salmak :smiley: masrafa yazık. En azından 1.41 deneyin derim.
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Buyuk ihtimalle hakisiniz. Ama siparis ettim, ve geldi, olmadi. ileride motoruda degisecegim.

Bu arada sizin elinizde bu aracin uygunluk belgesi varmi. fikriniz varmi nasil temin edilir kendimce denemedigim yol kalmadi,

Motor degisiminde uygunluk belgeside gerekirmi
 

Uygunluk belgesi lazım olmadı diye hatırlıyorum ancak bazı muamelecilerde zaten defender için oluyor.
Ben motorun gümrük girişini ilk firma faturasını teknik verilerinin projesini ve tadilat projesini verdim. Muayene oluyor ve motorun yerleşimine bayağı bakıyorlar. Şasi no temiz olmalı ve motorlar arasında marka ve güç farkı bazı standartlara göre uygun olmalı. Aynı marka motor olmasına bakıyorlar. Tabi muayene memurunun şefi bayağı bilgili idi defender konusunda, ayrıca bir veri bankasından bakıyorlar o motorda o kasada üretilmiş araç olması işleri kolaylaştırıyor. Yoksa tam trafiğe uygunluk isterler ki bu durumda hayata geçirmek (uygunsuz işlem haricinde) mümkün değile yakın. Ses ve bazı güvenlik kontrolleri üniveriste tarafından yapılmalı filan... Toplam ağırlık değişimi ve sürüşe etkisine kadar detaylı işlem istemeliler. Aynı marka motor kolay oluyor.
 



1.2 arazi kutusunu takarak bayağı masraf yapacaksınız. Ayna mahruti oranı ve fabrika lastiği 205 genişlik olanın belki biraz şansı olabilir. Ama bunu hesaplamak lazım.
 

Çok özel bir araba değilse yani manevi değeri yoksa ve genelde özelliksiz bir araç ise, motor değişim işlerine değmez. Söylemek boynumun borcu :/ ben giriştim bu işlere ama araç 1995 orijinal 90'dı ve otokar imalatı bir prototipdi. Malum 110 bolca var. Satıp yenisini almak daha iyidir her şekilde... 30000-35000 arasında çok iyi durumda araba bulunur.
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Aracın boya ve kaportası komple toplandı. albenısı çok guzel. metal mavi yapıldı. komple aluminyum.

Ama su son uygunluk belgesinden sonra gözüm korktu biraz. otokara defalarca yazdım hala cevap verecekler.

Dediginiz gibi %99 aracın orijinal motoru olmalı prosedur çok uzuyor. Diger yandanda uzerindeki motorla bir deniyecegim bir sure. araç 8-10 lıtre arası yakıyor. Gerçektende çok iyi. bu bizim 3. land roverimiz olmasına ragmen ogrenecek çok şeyler çıkıyor.

Teşekkür ederim.
 





tayfundenizler' Alıntı:
Aracın boya ve kaportası komple toplandı. albenısı çok guzel. metal mavi yapıldı. komple aluminyum.

Ama su son uygunluk belgesinden sonra gözüm korktu biraz. otokara defalarca yazdım hala cevap verecekler.

Dediginiz gibi %99 aracın orijinal motoru olmalı prosedur çok uzuyor. Diger yandanda uzerindeki motorla bir deniyecegim bir sure. araç 8-10 lıtre arası yakıyor. Gerçektende çok iyi. bu bizim 3. land roverimiz olmasına ragmen ogrenecek çok şeyler çıkıyor.

Teşekkür ederim.

Üstünde daha önceden çalıştı iseniz artık yürüyene vakit gelmiş demektir.
Gerçekçi olmak gerekirse motor 300tdi olunca zevki keyfi çok değişiyor.
Düz dizel iş görüyor ama keyifli bir sürüş için 300tdi mimimum gerekli,
serdar.karabacak@hotmail.com
Mail adresim. Şimdiden motor bakmaya başlayın derim :smiley: bazen şasisi
İle tam bir araç alıp 300tdi, birebir şasi değişimi daha ucuza mal olabiliyor.
Temiz kupa 300tdi şasiye oturur. Gelen kupa mevcut düz dizel şasiye...
Hem de düz dizel bir araba yapıp onu satarsınız daha pratik ve ucuz oluyor.
Çıkan aracın da taliplisi olur mutlaka :smiley: bayağı temiz diyorsunuz mevcut setup..

Sadece grup dişlisi değişerek aynı iş görülüyor. Bir arkadaş yazmış var diye.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,738
Kayıtlı Üye Sayımız
172,145
Kaydolan Son Üyemiz
compozer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst