dturan
hayal ettiğin yere git..
Herkese selamlar. herkesin başına gelebileceği için yazmak istedim.
Geçen hafta azda olsa yağan yağmuru bahane edip boğazköyün aşşağısındaki göle gitmek için defender ıma bindim. her zamanki gibi biraz kızdırma için bekleyip marşa bastım ancak marş motoru 1-2 tur alıp kaldı. sonrasında ki 1-2 denemede bişey olmadı. -10c de bile tek marşta çalışan araç çalışmadı.
ilk önce, önceki hafta çamur yüzünden marş motorunun kömürlerinin sıkıntı yaratacağı geldi aklıma. sonra aküyü söküp ölçtüm 7v. tu görünce akünün bittiğini anladım. mecbur akü elde elektrikçinin yolunu tuttum. elektrikçiden emanet akü alıp kendi akümü şarja bıraktım. bağladığım akü ile tek marşta araç çalıştı böylece marş motoru sorusu tamamen kafamdan silinmiş oldu. o gün boğazköy e sonrasında haftasonu kemerburgaza sıkıntısız gittim. ancak dün kendi akümü almak için arabama bindim yine akü boş.
başka bir emanet aküyle aracı çalıştırıp elektrikçede aldım soluğu. araçtaki kaçağı tespit etmek için seyyar lamba bağladık ve 3 kişi lamba hangi kabloyu elleyince sönecek diye 2,5 saat uğraştık. tüm ön panel söküldü. anahtarlara, swichlere, rölelere, teyp,telsiz aklımıza gelen her kabloyu kontrol ettik bişey bulamadık. artık dükkan kapanırken garajdan çıkmak için yolcu kapısını kapattım ve lamba söndü
Hemen kapı trimini söktük sonradan takılan merkezi kilit motoruna baktık çamur ve su yüzünden sıkışmış takılı kalıp yanmış. kontağa bağlı olmadan direk çalıştığı içinde sürekli akım çekip aküyü bitiren oymuş. onu tespit ettikten sonra merkezi kiliti şimdilik iptal ettik ve sıkıntı çözüldü.
Bunu yazman istedim çünkü elektrikçi olmayan bir yerde herkesin başına gelebilir. ayrıca araziye giren araçlar için "ne kadar az elektronik o kadar az arıza" sözünün doğru olduğunu bir kez daha anladım. Benim gibi aracını haftasonları araziye girmek için kullananlara bir kaç tavsiyem olacak.
1- araç bütün hafta yatacaksa akü şalteri şart.
2- en azından bir kontrol kalemi yada seyyar lamba bulundurmak (12v) arıza tespitini çok kolaylaştırıyor. (kontrol kalemini kendinizde içini söküp led bağlayarak yapabilirsiniz)
3- sonradan takılan her elektrikli yada elektronik alet sorun çıkartmaya açık. (özellikle teknolojiden yoksun Defender lar için)
Herkese kazasız günler.
Derya
Geçen hafta azda olsa yağan yağmuru bahane edip boğazköyün aşşağısındaki göle gitmek için defender ıma bindim. her zamanki gibi biraz kızdırma için bekleyip marşa bastım ancak marş motoru 1-2 tur alıp kaldı. sonrasında ki 1-2 denemede bişey olmadı. -10c de bile tek marşta çalışan araç çalışmadı.
ilk önce, önceki hafta çamur yüzünden marş motorunun kömürlerinin sıkıntı yaratacağı geldi aklıma. sonra aküyü söküp ölçtüm 7v. tu görünce akünün bittiğini anladım. mecbur akü elde elektrikçinin yolunu tuttum. elektrikçiden emanet akü alıp kendi akümü şarja bıraktım. bağladığım akü ile tek marşta araç çalıştı böylece marş motoru sorusu tamamen kafamdan silinmiş oldu. o gün boğazköy e sonrasında haftasonu kemerburgaza sıkıntısız gittim. ancak dün kendi akümü almak için arabama bindim yine akü boş.
başka bir emanet aküyle aracı çalıştırıp elektrikçede aldım soluğu. araçtaki kaçağı tespit etmek için seyyar lamba bağladık ve 3 kişi lamba hangi kabloyu elleyince sönecek diye 2,5 saat uğraştık. tüm ön panel söküldü. anahtarlara, swichlere, rölelere, teyp,telsiz aklımıza gelen her kabloyu kontrol ettik bişey bulamadık. artık dükkan kapanırken garajdan çıkmak için yolcu kapısını kapattım ve lamba söndü
Hemen kapı trimini söktük sonradan takılan merkezi kilit motoruna baktık çamur ve su yüzünden sıkışmış takılı kalıp yanmış. kontağa bağlı olmadan direk çalıştığı içinde sürekli akım çekip aküyü bitiren oymuş. onu tespit ettikten sonra merkezi kiliti şimdilik iptal ettik ve sıkıntı çözüldü.
Bunu yazman istedim çünkü elektrikçi olmayan bir yerde herkesin başına gelebilir. ayrıca araziye giren araçlar için "ne kadar az elektronik o kadar az arıza" sözünün doğru olduğunu bir kez daha anladım. Benim gibi aracını haftasonları araziye girmek için kullananlara bir kaç tavsiyem olacak.
1- araç bütün hafta yatacaksa akü şalteri şart.
2- en azından bir kontrol kalemi yada seyyar lamba bulundurmak (12v) arıza tespitini çok kolaylaştırıyor. (kontrol kalemini kendinizde içini söküp led bağlayarak yapabilirsiniz)
3- sonradan takılan her elektrikli yada elektronik alet sorun çıkartmaya açık. (özellikle teknolojiden yoksun Defender lar için)
Herkese kazasız günler.
Derya