Defender Viraj Demiri veya Denge Çubuğu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CEM50 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,098

CEM50

Kamp III
Mesajlar
695
Tepkime Puanı
6
Yaş
59
Yer
ANKARA
Herkese günaydın. Dün gördüğüm ingiltere plakalı bir defender ı incelerken arka diferansiyel helezon kulelerinin altından şasede depo altındaki bağlantı noktalarına bağlanmış bir demir çubuk bunu daha önce tır çekicilerinde ve bazı kamyonlarda görmüştüm sanırım viraj veya denge çubuğu, ben kendi arabama baktığımda şasede ve diferansiyel üzerinde yerleri var. Bu ne kadar hayati bir parça yerleri olduğuna göre standart olabilir mi ? Nasıl bulabilirim ve ne kadardır. Herkese teşekkürler.

araç tabanına mineflo türü hani şu kendini laminat veya rabıta parke diye yutturmaya çalışan ithal plastik yer döşemeleri varya 40 50 yaşındaki arkadaşlar hatırlarlar eskiden soba kenarlarına yerler kolay temizlensin diye yerlere veya mutfakta yemek yapılan alanlarda kullanılırdı işte onun biraz iyicesi kullanan arkadaşların tecrübelerinden faydalanmak isterim mümkünse
 

Etiketler
Bahsettiğiniz çubuğu yanlış algılamadıysan dediğiniz gibi sabit akslı araçlarda olan denge çubuğu. Aracınızda olması gereken yerde yok mu?

Birde yükseltilen araçlarda bu denge çubuğunu yeni sisteme göre boyunu biraz kısalltmak gerekebiliyor.
 

Araça yükseltilmiş değil standart bahsettiğiniz gibi denge çubuğu olduğunu düşünüyorum araç 94 model ingiltere montajı 110 defender başlangıçta takılmamış olabilir mi? Sonradan sökülmüş belki olabilir. ne kadar hayati bir parça bana ne sağlar + - olarak cevap verdiğiniz için teşekkür ederim Uğur KALAYCI (jeep34)
 

Denge çubuğu adı gibi dengeyi ve aracın stabilizesini sağlıyor. Bu olmaz ise salınım fazla olur ve virajlarda sıkıntı yaşanır. Ama bence siz aracınızı bir ustaya gösterin ve nedenini öğrenin derim. Bunun gibi bir denge sağlayıcının araçta opsiyonel olacağını zannetmem.
 

ilginize sonsuz teşekkürler ben landcılardan cevap beklerken bir jeepciden cevap gelmesi land camiasının nekadar alakadar ve tutkulu oldugunu gösterdi jeep34 sagolun
 



Bende teşekkür ederim. Fakat forumumuzda böyle bir ayırım yoktur. Hepimiz bildiği kadarı ile bilgisini paylaşmalı. Benim Land Rover ile alakalı tecrübem çok kısıtlı. Genelde bu konuda daha deneyimli kullanıcılardan cevap doyurucu oluyor.

Amaç bilgi paylaşımı :smiley:
 

selamlar arkadaslar benim ogrenebildigim kadariyla anlatmaya calisayim benim de 110 defenderim var
ben aldigimda bu denge cubugu olayi yoktu .Opsiyonelmidir degilmidir bilmiyorum ama bencede boylesi bir parcanin opsiyonel degil standart olacagi kanisindayim
denge cubugu aracin arazi performansini kismen dusurebiliyormus ama arazi derken off road yani cok agir arazi sartlari demek isteniyor,defenderimi yapan ustalar ve o camiadanda arastirip edindigim bilgilere gore bu parca gerekli yapilmasi cok cok faydali ve sunuda saylemek isterim cok agir arazi sartlarinda aracta kendiliginden kirilabiliyormus sizinkide boyle bir geciste kirilmis olabilir ve tekrar yerine takilmamis olabilir
ben yeni defenderimi topluyorum hatta yeni defender yapiyorum demek daha dogru olur bir defender sahibi olarak diger arkadaslarinda dedigi gibi hangi konuda olursa olsun bildigim kdar cevaplarim
 

bahsettiğim parçanın kayalık tarzı sert arazilerde difaransiyel üzerindeki bir amartisörle kombine halde çalıştığı ve aşırı salınımı absorbe etmek için kullanılan bir parça olduğunu araştımama sonrası öğrendim ancak otokar üretimi araçlarda ve ithal ettiği araçlarda olmadığı sebebini pahalı bir parça olmasının ve çabuk kırılmasından kaynaklanan maliyet artışından dolayı türkiyede çok yaygın olmadığı bilgisine ulaştım ilgilenen herkese teşekkür ederim.
 

CEM50' Alıntı:
bahsettiğim parçanın kayalık tarzı sert arazilerde difaransiyel üzerindeki bir amartisörle kombine halde çalıştığı ve aşırı salınımı absorbe etmek için kullanılan bir parça olduğunu araştımama sonrası öğrendim ancak otokar üretimi araçlarda ve ithal ettiği araçlarda olmadığı sebebini pahalı bir parça olmasının ve çabuk kırılmasından kaynaklanan maliyet artışından dolayı türkiyede çok yaygın olmadığı bilgisine ulaştım ilgilenen herkese teşekkür ederim.

Merhaba bahsettiğiniz parça viraj demiri diye geçiyor , her defenderde yok ama yerleri var, artikülasyonu arazide sınırlıyor ve genellikle ucundaki rpt başına benzer kısımlar kopuyor, ben koparınca 1 sene kadar takmadım , pek bir sıkıntı yaşamadım, aracınızda yükseltme yapınca kopmasıda kolaylaşıyor, çözüm olarak;

Yükseltme miktarı kadar altına lastik parça ekleyerek montaj sorunu çözüyor.

Selamlar
 

Bahse konu parçanın orijinal ingiliz malı olan araçlarda var iken yerli üretimlerde maliyeti düşürmek amaçlı kaldırıldığına dair söylentiler duymuştum. Hatta rivayet odur ki bu parçanın eksikliğinden kaynaklanan kazalardan dolayı oluşan arker kayıpları terörle yarışıyor denilir. Aynı nedene bağlı bir kaza benim askerliğimi yaptığım birlikte de olmuştu ama şükür ki can kaybına neden olmamıştı.
 



selamlar bu durumda yaptirmis oldugum icin pisman olmama gerek kalmadigini dusunuyorum.tesekkur ederim bilgilendirmeleriniz icin.
 

Ynt: Defender Viraj Demiri veya Denge Çubuğu

Bu konuya bir ekleme de ben yapmak istiyorum. Viraj demiri veya denge çubuğu arazi dışındaki yollarda seyir ederken ani hareket ve dönüşlerde aracın savrulmasını önlüyor eğer ben arazide aracın askıda kalmasını istemiyorum her engelden sorunsuz geçmek istiyorum diyorsan bu demiri takmayacaksın ama ! Asfaltada daha dikkatli ve düşük hızda ilerleyeceksin tercih size kalmış
 

Ynt: Defender Viraj Demiri veya Denge Çubuğu

viraj demiri, off-road performansını olumsuz etkilediği için olacak sanırım, tüm dünyada 2000 li yıllara kadar Defender için opsiyonel olarak satıldı. Discovery ve Range Rover'larda bile 1995 e kadar opsiyoneldi. Kit olarak ön ve arka ayrı ayrı satın almak mümkün.
 

Ynt: Defender Viraj Demiri veya Denge Çubuğu

meriçbager' Alıntı:
Bu konuya bir ekleme de ben yapmak istiyorum. Viraj demiri veya denge çubuğu arazi dışındaki yollarda seyir ederken ani hareket ve dönüşlerde aracın savrulmasını önlüyor eğer ben arazide aracın askıda kalmasını istemiyorum her engelden sorunsuz geçmek istiyorum diyorsan bu demiri takmayacaksın ama ! Asfaltada daha dikkatli ve düşük hızda ilerleyeceksin tercih size kalmış
Selamlar,denge çubuğunun olmaması arazide olumlu yönde bu denli etkili mi?Benim araçta denge çubuğu var,aracın artikülasyonunu artırmak adına sökmeyi düşünüyorum,ama acaba söktüğüme değer mi?Sizin de söylediğiniz gibi denge çubuğunu söktükten sonra asfaltta daha temkinli olmam gerekiyor.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,756
Kayıtlı Üye Sayımız
172,148
Kaydolan Son Üyemiz
perdeci71

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst