DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 163
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 91,606

Etiketler
Ynt: DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

Sistemi kısaca özetleyeyim..

Aracı ağırlıklı uzun kamplı gezilerde kullanıp, keşif amaçlı düşünüyorum. Yani Gaziantepten çıkıp Tarsusa gidip oradan Niğde ye dağlardan varabilmeliyim. Bu sebeple helezon ve otomatik vites olup. Lastik ebadını abartmadan fazla yükseltmeden standart bir sistem amaçlıyorum.

Şasi 98 model discovery1 de alınacak. Komple diferansiyeller helezonlar, direksiyon sistemi ve fren sistemi. Ön arka disk frenmiş buda hoşuma gitmedi değil hani..

Araç toplamaya karar verirken ilk belirleyeceğimiz nokta lastik ebadı. Bunun için yaklaşık 33x13,5x16 gibi ebat belirledim. Çok ağır offroad a girmeyeceğim, hızlı ve rahat bir makine olsun istiyorum.

disco şasisinin üzerine elimde hazır olan 318 V8 dodge arkasına TH400 otomatik ve np205 arazi şanzımanını adapte edeceğiz.

Kupa ise bu işlemlerin hepsi bittikten sonra ön kısmı yani iki çamurluk ve kaput 41-45 arası MB modeli arka havuz ise cj-7 olacak. Üzerine de cj-7 softtop içine rollcage yapılacak. Göstergeler filan MB nin olacak.

Donör olarak orjinal MB bulamayacağıma göre m38 alıp kesip biçeceğim. Şasi ve motorun faturalı olması 51-52-53 veya 54 model araca işletme işleri ile uğraşacağım anlamına geliyor.

M38 i henüz almadım. Ama disco hazır pazartesi işlemlere başlarız..
 

Ynt: DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

Göktuğ böyle bir araç yapıyorsan yürür LR olmamalı sen daha iyi bilirsin ama , yürür amerikan yada japon olsun
 

Ynt: DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

Tempus' Alıntı:
Göktuğ böyle bir araç yapıyorsan yürür LR olmamalı sen daha iyi bilirsin ama , yürür amerikan yada japon olsun

helezon sistemi kollar ve rotlar yapmak istediğim sisteme çok uygun. üstelik 100 inç lik aks arası mesafesi de cj-7 ile aynı. Bestop tente için ölçü ile uğraşmayacağım. disco1 in yürür aksamı önemsenmeyecek kadar güçlü. üstelik üzerine direk 33 ü atıp oranlarıyla oynamayacağım. Yükseltme kiti gerekmeyecek. Parçası bol. TJ bulsam daha iyiydi ama bunu çok ekonoik bir fiyata aldım. Dediğin gibi çok sıkıntı çıkarırsa ileride diferansiyelleri dana44 e dönüştürebilirim.
 

Ynt: DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

20120419135420.jpg

By jeepforever at 2012-06-22
 



Ynt: DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

jeep' Alıntı:
helezon sistemi kollar ve rotlar yapmak istediğim sisteme çok uygun. üstelik 100 inç lik aks arası mesafesi de cj-7 ile aynı. Bestop tente için ölçü ile uğraşmayacağım. disco1 in yürür aksamı önemsenmeyecek kadar güçlü. üstelik üzerine direk 33 ü atıp oranlarıyla oynamayacağım. Yükseltme kiti gerekmeyecek. Parçası bol. TJ bulsam daha iyiydi ama bunu çok ekonoik bir fiyata aldım. Dediğin gibi çok sıkıntı çıkarırsa ileride diferansiyelleri dana44 e dönüştürebilirim.

disco 1 in akslar, aks kafaları, arazi şanzımanı alt dişlisini HD olanlarla değiştirmezsen standartı o dediğin lastik ölçülerinde ve o motor torkunda sürekli iş çıkartır , senin dediğin iş için çok güvenilir araç lazım dağın başında kaldınmı kim yardım edicek.
 

Ynt: DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

Neyse ben hevesini kaçırmiyim ama amerikancı adamsın Dana 44 Dana 60 filan koy yürü :smiley:
 

Ynt: DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

arazi şanzımanı ana şanzıman filan amerikan.. disconun yalnızca şasi ve diferansiyellerini kullanıyorum.. Dedim ya sorun çıkarırsa dana44 e dönüş kolay olur..


2012 04 19135908

2012 04 19135640

2012 04 19135538

2012 04 19135420

2012 04 19135354

2012 04 19135338

2012 04 19135322

2012 04 19135229 1

2012 02 01130530
 








Ynt: DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

jeep' Alıntı:
adamlar G yi öyle bir yapmış ki.. 318 i G ye atmayı denedik. Şanzıman içerde kafa seviyemize geldi.. G yi G den başkası paklamaz dedik sonra vazgeçtik.. ;D

hadi ya ben umitliydim o projeden :smiley:)))
 

Ynt: DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

jeep' Alıntı:
adamlar G yi öyle bir yapmış ki.. 318 i G ye atmayı denedik. Şanzıman içerde kafa seviyemize geldi.. G yi G den başkası paklamaz dedik sonra vazgeçtik.. ;D

Göktuğ G olmaz, arazi G den olmazsa dingiller ters dönüyor, Unimogda koktuğumuz şey orada hortlamış, Bu yüzden Dünyada hiç bir proje yokki G dingiliyle yapılmış olsun. ki kendinden kilitli olmasına rağmen kimse kullanmıyor.

LR özellikle Disco I fena değildir merak etme sen, 5 senedir yol lastiğim bile 35 benim standart akslar kilitli diff ler kırık dökük henüz yok, ki bu araç çok hafif olacak.
 



Ynt: DISCO-MB 2012 (Gaziantep)

discovery-V8' Alıntı:
Göktuğ G olmaz, arazi G den olmazsa dingiller ters dönüyor, Unimogda koktuğumuz şey orada hortlamış, Bu yüzden Dünyada hiç bir proje yokki G dingiliyle yapılmış olsun. ki kendinden kilitli olmasına rağmen kimse kullanmıyor.

LR özellikle Disco I fena değildir merak etme sen, 5 senedir yol lastiğim bile 35 benim standart akslar kilitli diff ler kırık dökük henüz yok, ki bu araç çok hafif olacak.

sağlamlığına lafımyok. ama ana-arazi şanzımanı şaft ile bağlanıyor biribirine .. motorlarının çıkışı çok aşağıda, sen hangi motoru koyarsan koy , şanzıman içeride çok yukarda kalıyor.. terse döndüğünden de haberim yoktu. iyiki yarıda kesmişim olayı..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,479
Mesajlar
1,518,543
Kayıtlı Üye Sayımız
172,133
Kaydolan Son Üyemiz
sereze

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst