Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan turgut68 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,006
Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Hocam seni bozmama gerek yok.
Benim yazdıklarım ortada. Verdiğim bilgiler ve dayanaklarıda ortada.
Keza senin yazdıklarında ortada.
Kusura bakma aracın direksyonuna geçince kaç km hızda hangi tekerlere güç aktarımı kesiliyor diye elimle tutup bakamam. Fabrika verileri ortada.

Ayrıca biraz önce okudum, gerçi bu bilgi sizi (sn Dustero) alakadar etmez sizin araç tüm dusterlerden farklı.
Nissan iki çeşit all mode sistemi kullanmış.
1. nesil ile 2. nesilin farkı ikinci nesil 40 km civarı lock dan çıkıp auto ya geçiyor ve ikinci nesil yolda yüksek bir eğim olduğu anda inişlerde otomatik lock yapıyor. 2007 sonrası xtrail ler için yazılmış bir yazıdan okudum.
ayrıca 2. nesil sistemde elektronik fren destekli aktarım yapıyor.
lock da iken aracınız çamura girdiğinde ve sürüş hattından kaymaya başladığında kayan tekerleri frenleyebiliyor, veya o tekerleri komple kitleyip aracın yol tutmasını sağlıyor.
Bu sistem araç yüksek hızda viraja girdiği anda bir işe yaramaz, çünkü araç savrulmaya başladığı anda devreye giriyor. o andan sonra toparlaması bi hayli güç oluyor. ama arazi ve çamurlu yollarda tırmanış veya iniş sırasında sistem aracın sağlıklı inmesini çıkmasını sağlayabiliyor.

İlgisini çeken arkadaşlar için paylaştım.
 

Etiketler
Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

syn dustaro.iyisabahlar.yakın zamanda bende duster almak istiyorum. araçta arkada kilitözeliği varmı veya benzerı birşey.birde araç ağır dört çeker oluyormu merak ettim.bende vitara var.vitarayı aratırmı.
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

mossin nagant' Alıntı:
Hocam seni bozmama gerek yok.
Benim yazdıklarım ortada. Verdiğim bilgiler ve dayanaklarıda ortada.
Keza senin yazdıklarında ortada.
Kusura bakma aracın direksyonuna geçince kaç km hızda hangi tekerlere güç aktarımı kesiliyor diye elimle tutup bakamam. Fabrika verileri ortada.

Ayrıca biraz önce okudum, gerçi bu bilgi sizi (sn Dustero) alakadar etmez sizin araç tüm dusterlerden farklı.
Nissan iki çeşit all mode sistemi kullanmış.
1. nesil ile 2. nesilin farkı ikinci nesil 40 km civarı lock dan çıkıp auto ya geçiyor ve ikinci nesil yolda yüksek bir eğim olduğu anda inişlerde otomatik lock yapıyor. 2007 sonrası xtrail ler için yazılmış bir yazıdan okudum.
ayrıca 2. nesil sistemde elektronik fren destekli aktarım yapıyor.
lock da iken aracınız çamura girdiğinde ve sürüş hattından kaymaya başladığında kayan tekerleri frenleyebiliyor, veya o tekerleri komple kitleyip aracın yol tutmasını sağlıyor.
Bu sistem araç yüksek hızda viraja girdiği anda bir işe yaramaz, çünkü araç savrulmaya başladığı anda devreye giriyor. o andan sonra toparlaması bi hayli güç oluyor. ama arazi ve çamurlu yollarda tırmanış veya iniş sırasında sistem aracın sağlıklı inmesini çıkmasını sağlayabiliyor.

İlgisini çeken arkadaşlar için paylaştım.

dostum rica ediyorum boz beni foruma. burası kitapçık forumu değil deneyimsel bir forum. araçlarımı limitlerinde kullanmayı severim duster ile defalarca virajlarda kayarak döndüm çoğu insanın yüreğinin ağzına geleceği bir sürüş sitilim var ve sırf meraktan lock'uda auto yuda 2wd yide denedim esp falanda yok. sırf bu sürüş sitilimden dolayı viraj demir çubuklarını yamulttum bozuldu ve değiştirdim. sen kalkıpta kitapçıkta veya orda burda böyle yazıyor doğru olan bu diyemezsin dostum. duster'da orta difransiyel var dedin kendini koca foruma rezil ettin güzel kardeşim. demekki heryerde yazıldığı gibi olmayabiliyormuş bazı şeyler ve ben kendi tecrübelerimi aktardım bundan daha net bir tespit olamaz. kitapçıkta lock yüksek hızda önerilmez derken ben pervasızca direksiyon savurdum ön difransiyelin zarar görme ihtimaline rağmen. dediğim gibi bazı olgular cesaret ve tecrübe ederek öğrenilir. sırf kitapçıktaki bu açıklama yüzünden duster sahiplerinin yazılanların dışına çıkmadığına eminim. sana 1. nesil ve 2.nesli açıkla veya konumuzun bu olduğunu söyleyende olmadı. rica ediyorum en basit yolu koyun bir 4çeker dyno'ya lock'ta 60km hızı geçin ve arka tekerleklere giden tahrik kesilsin ben burda herkesten özür diliycem
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

hudev' Alıntı:
syn dustaro.iyisabahlar.yakın zamanda bende duster almak istiyorum. araçta arkada kilitözeliği varmı veya benzerı birşey.birde araç ağır dört çeker oluyormu merak ettim.bende vitara var.vitarayı aratırmı.

sayın hudev merhaba iyi sabahlar. duster'da arkada kilit özelliği yok lock modu var auto'da otomatik arka çekeri devreyi sokup çıkarıyorken lock'ta 4çeker sistemi kararlı hale getiriyor 4çekerden araç çıkmıyor daha verimli hareket ediyorsunuz zorlu arazi koşullarında. ayrıca ön difransiyel yarı kilitleniyor auto'dan daha stabil gidebilmenizinde diğer bir sebebi bu ancak tam kilitleme sağlamadığı için tekerlek düştüğünde çaprazda yine kaçırabiliyor. lock'ta direksiyona tam tur vermekten kaçının yarı kilitten dolayı kasıyor ancak kendi tecrübelerimce okadar çokkez yapmama rağmen bir arızayla karşılaşmadım.

şanzımanda takviye kolu yok ancak ağır devirli 1.vites tüm ihtiyaçlarınızı karşılıyor gaz pedalına basmadan sadece debriyajı kaldırarak yada yarım debriyaj tutarak motor her ikisindede stop etmeden ağır hareket hızı sağlayabiliyorsunuz düşük devirde benzinliden rölantide 5 6 kat daha fazla tork elde edebildiğiniz için. benzinli vitarada lowdan nasıl verim alıyorsanz duster'dada aynı verimi alırsınız gözünüz arkada kalmasın çekiş sistemi ve yürüyebilirlik konusunda ağzınızın tadı bozulmaz.
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

DuSTeRo' Alıntı:
dostum rica ediyorum boz beni foruma. burası kitapçık forumu değil deneyimsel bir forum. araçlarımı limitlerinde kullanmayı severim duster ile defalarca virajlarda kayarak döndüm çoğu insanın yüreğinin ağzına geleceği bir sürüş sitilim var ve sırf meraktan lock'uda auto yuda 2wd yide denedim esp falanda yok. sırf bu sürüş sitilimden dolayı viraj demir çubuklarını yamulttum bozuldu ve değiştirdim. sen kalkıpta kitapçıkta veya orda burda böyle yazıyor doğru olan bu diyemezsin dostum. duster'da orta difransiyel var dedin kendini koca foruma rezil ettin güzel kardeşim. demekki heryerde yazıldığı gibi olmayabiliyormuş bazı şeyler ve ben kendi tecrübelerimi aktardım bundan daha net bir tespit olamaz. kitapçıkta lock yüksek hızda önerilmez derken ben pervasızca direksiyon savurdum ön difransiyelin zarar görme ihtimaline rağmen. dediğim gibi bazı olgular cesaret ve tecrübe ederek öğrenilir. sırf kitapçıktaki bu açıklama yüzünden duster sahiplerinin yazılanların dışına çıkmadığına eminim. sana 1. nesil ve 2.nesli açıkla veya konumuzun bu olduğunu söyleyende olmadı. rica ediyorum en basit yolu koyun bir 4çeker dyno'ya lock'ta 60km hızı geçin ve arka tekerleklere giden tahrik kesilsin ben burda herkesten özür diliycem

Hocam sen neymişsin be :smiley: Helal olsun. Kimin nasıl rezil olduğu ortada :D
duster manuel i sayfa 2.12 de bir bölüm var oku orayı altına kendi tecrübelerini de ek yap fabrikaya gönder :D

Note: if the vehicle speed exceeds
36 mph (60 km/h) in 4WD Lock mode,
the system automatically switches back
to AUTO mode. The ’ indicator
light goes out.

bu yazı sayfa 2.12 de geçiyor. Dacia teknik servisleride bu yazıyı doğruluyor :D
Ama senin tecrübelerin 10 numara... Okuyan bi daha okur valla yazdıklarını.

ingilizce olan teknik bilgi dökümanınıda ekte gönderiyorum.
 

Ekli dosyalar

  • duster manual.pdf
    3.6 MB · Görüntüleme: 191



Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Bu konu tartışılmıştı daha once sanki 60'ı geçince devre dışı kalıyor diye.
Eğer sizin arabanız engineering marvel değil ise 60'da devre dışı kalıyor.Kaldı ki 60'dan sonra neden 4x4 olacağını düşünüyorsunuz ki?
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73261.30

Ayrıca;

2.viteste lockta full redlineda kalkıp 3e attım oda direkt redline'a girdi

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=94290.10#ixzz2ILK4tw2f
Senin araban debriyaj kaçırıyor olmasın?2'den 3'e attığında direk hiç bir araba girmez.Altındaki formula 1 aracı mı anlayamadım.Debriyaj kaçıran araba anlamsız bir şekilde vites'de devir yükseltir.

dostum rica ediyorum boz beni foruma. burası kitapçık forumu değil deneyimsel bir forum. araçlarımı limitlerinde kullanmayı severim duster ile defalarca virajlarda kayarak döndüm çoğu insanın yüreğinin ağzına geleceği bir sürüş sitilim var ve sırf meraktan lock'uda auto yuda 2wd yide denedim esp falanda yok. sırf bu sürüş sitilimden dolayı viraj demir çubuklarını yamulttum bozuldu ve değiştirdim. sen kalkıpta kitapçıkta veya orda burda böyle yazıyor doğru olan bu diyemezsin dostum

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=94290.10#ixzz2ILKRF5fF
Viraj denge çubuğu olmasın o?

Viraj denge çubuklarını kaç ile giderken yamulttun?Yamulan viraj denge çubuklarının fotografı falan varmı?veya video'su?Benim arkadaşımın başına gelmişti ama virajda değil.Adam betona çarpmıştı onda bile hafif yamulmuştu.bana bunu biraz detaylı anlatırmısınız?Bunun virajda yamulması biraz enterasan geldi.Aşağıdaki belgeyi inceleyin bir isterseniz.
http://www.belgeler.com/blg/lza/viraj-denge-ubuunun-yapisal-analizi-structural-analysis-of-stabilizer-bar
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

HeatoN' Alıntı:
Bu konu tartışılmıştı daha once sanki 60'ı geçince devre dışı kalıyor diye.
Eğer sizin arabanız engineering marvel değil ise 60'da devre dışı kalıyor.Kaldı ki 60'dan sonra neden 4x4 olacağını düşünüyorsunuz ki?
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73261.30

Ayrıca;
Senin araban debriyaj kaçırıyor olmasın?2'den 3'e attığında direk hiç bir araba girmez.Altındaki formula 1 aracı mı anlayamadım.Debriyaj kaçıran araba anlamsız bir şekilde vites'de devir yükseltir.
Viraj denge çubuğu olmasın o?

Viraj denge çubuklarını kaç ile giderken yamulttun?Yamulan viraj denge çubuklarının fotografı falan varmı?veya video'su?Benim arkadaşımın başına gelmişti ama virajda değil.Adam betona çarpmıştı onda bile hafif yamulmuştu.bana bunu biraz detaylı anlatırmısınız?Bunun virajda yamulması biraz enterasan geldi.Aşağıdaki belgeyi inceleyin bir isterseniz.
http://www.belgeler.com/blg/lza/viraj-denge-ubuunun-yapisal-analizi-structural-analysis-of-stabilizer-bar

Sayın Heaton,
Burda belge veya fabrika verileri dökümanlar önemli değildir.
arkadaş bizzat kendisi test edip onaylıyor ve sonrasında belgelerin bir önemi kalmıyor :D

o viraj denge çubuğu analizi gerçekten çok bilimsel bir çalışmaymış helal olsun. okumayı bilene anlayana viraj denge çubuklarının sınırlarını kabiliyetlerini anlatıyor.
gerçi o kadar çalışmaya gerek yokmuş bak :D sn dustero yamultmuş :smiley:

Sizede tavisyem boşuna hiç uğraşmayın. Anlatamıyorsunuz :smiley:
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

heaton kocaeli ernaz'da değiştirttim şimdi 300km yol yapıp foto için kocaeli'ye gidemeyeceğim. viraj denge çubuğu veya viraj demir çubuğu servis danışmanlarının telaffuzu bile farklı olabiliyor ne farkeder sevgili heaton? birde yorum yapmaya başlamadan önce yorumları iyi okumanızı önerrim karlı zeminde diye özellikle belirttim debriyajım çok sağlıklı merak etmeyin ama sizin okuma okuduğunu anlama ve yorumlamada güçlük çektiğinizi düşünmekteyim. ve dedimki auto ile lock arasında ıslak zeminde o süratte çok fark olduğunu belirttim auto'da aktarmayı salıp bıraktığı için çok defa yalpalamaya mağruz kalıyor araç su birikintilerinde birkaç defa epey korkutucuda oldu. ancak lockta nasıl giriyorsa birikintiye aynen girdiği gibi çıkıyor. burdan lockta 60ı geçtikten sonra çıkma tezinin doğru olmadığını görmekteyiz eğer öyle birşey olsa 130da lock'tan çıkıp auto'ya geçse aynı yalpalama lock'tada hissedilir. birebir yaşanmış tecrübeden bahsediyorum.

mossin nagant mümkün olman ilk fırsatta aracı serviste lifte kaldırıp size 'lock' vidyosu çekeceğim bu pis pis sırıtmalarınız ozamanda devam eder inşallah bizi güldürmeye devam edersiniz fıkra gibi yazılarınızla güleryüzünüzle ;D
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

SEVGİLİ KİTAPÇIK KURTLARI ŞUAN KİTAPÇIĞI ALDIM VE AYNEN YAZIYORUM:

ARAÇ ''4WD LOCK'' MODUNDA YAKLAŞIK 60KM/H Yİ GEÇERSE SİSTEM OTOMATİK OLARAK YENİDEN ''AUTO'' MODUNA GEÇER. ''4WD LOCK'' İKAZ IŞIĞI SÖNER.

DEFALARCA ''4WD LOCK'' TA 60KM/H Yİ GEÇMEME RAĞMEN 130KM/H LARA ÇIKMAMA RAĞMEN ''4WD LOCK'' İKAZ IŞIĞI ASLA VE ASLA SÖNMEMİŞTİR YANMAYA DEVAM ETMİŞTİR. BUNU TÜM DUSTER'CI LARDA DENEYİP TEYİT EDEBİLİR. SONRA BİRİLERİ KİTAPTA BÖYLE YAZIYORDU BİZ NAPALIM ONU İDDİA ETTİK DEMESİN ;D BAHSETTİĞİM VİDYO'YU PAYLAŞANA KADAR BU TOPİKTE SON MSJ'IM HERKESE HAYIRLI FORUMLAR DİLERİM...
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

DuSTeRo' Alıntı:
heaton kocaeli ernaz'da değiştirttim şimdi 300km yol yapıp foto için kocaeli'ye gidemeyeceğim. viraj denge çubuğu veya viraj demir çubuğu servis danışmanlarının telaffuzu bile farklı olabiliyor ne farkeder sevgili heaton? birde yorum yapmaya başlamadan önce yorumları iyi okumanızı önerrim karlı zeminde diye özellikle belirttim debriyajım çok sağlıklı merak etmeyin ama sizin okuma okuduğunu anlama ve yorumlamada güçlük çektiğinizi düşünmekteyim. ve dedimki auto ile lock arasında ıslak zeminde o süratte çok fark olduğunu belirttim auto'da aktarmayı salıp bıraktığı için çok defa yalpalamaya mağruz kalıyor araç su birikintilerinde birkaç defa epey korkutucuda oldu. ancak lockta nasıl giriyorsa birikintiye aynen girdiği gibi çıkıyor. burdan lockta 60ı geçtikten sonra çıkma tezinin doğru olmadığını görmekteyiz eğer öyle birşey olsa 130da lock'tan çıkıp auto'ya geçse aynı yalpalama lock'tada hissedilir. birebir yaşanmış tecrübeden bahsediyorum.

mossin nagant mümkün olman ilk fırsatta aracı serviste lifte kaldırıp size 'lock' vidyosu çekeceğim bu pis pis sırıtmalarınız ozamanda devam eder inşallah bizi güldürmeye devam edersiniz fıkra gibi yazılarınızla güleryüzünüzle ;D
Merhaba,

Öncelik ile şunu belirteyim yanlış okumuş olabilirim bunun için kusura bakmayın.Bugün sizin bu yazınızı okuduktan sonra denge çubuğunun yamulma durumlarını inceledim biraz.İncelememe göre bu çubukların demir olmadığı çelik olduğu yönünde.Bir önceki post'da gönderdiğim link'i incelerseniz bunu daha detaylı görebilirsiniz.Bugün çay içerken şirketimizde çalışan şöferlere bu konudan bahsettim gerçekten herhangi bir art niyet aramayın lütfen.Sizin yaşadığınız problemi anlattım ve güldü herkes.Viraj denge çubuğunun demir olmadığını çelik olduğunu ve bunun yamulma ihtimalinin az olduğunu eğer bu tarz birşey olursa direk kırılır diye bahsettiler.Ayrıca şunuda sormadan edemediler, bu kişinin nasıl bir sürüş stili varda bunu yamultmuş dediler.Lütfen bana bunun cevabını verirmisiniz nasıl yamulttunuz?Öz bir cevap olsun yani laf karıştırmayın araya lütfen gerçekten öğrenmek için soruyorum.Çünkü ben bunu kime sorarsam sorayım yamultmanın neredeyse imkansız olduğunu belirtiyor.Lastiğin üzerine araba yüksekten düşeceksiniz ki anca öyle kırılır.

Gelelim sizin yaşamış olduğunuz ve 60km mevzusuna.Siz böyle birşey var diyorsunuz ve teknik dökümanlar yok diyor.Kaldı ki aracı inceleyenlerde yok diyor.Eğer gerçekten böyle birşey var ise -ki bence yok isterseniz bunun neden olduğunun cevabını vereyim size.Bu döküman'ları aracı test sahasına çıkartıp nesi var nesi yok diye yazmazlar.Aracın bu özellikleri zaten bellidir.Kaldı ki bu tarz araçlar yapılırken araçların bir çizim süreci yapısının tasarlanma süreci vardır.Yani araçlar yapılırken 1*2 sene önceden tasarlanır.Daha sonra bant'lar hazırlanır ve seri üretime geçer araç.Gelelim gerçekten böyle birşey olduğuna.Eğer gerçekten böyle birşey var ise -ki inşallah vardır.Direk bu teknik döküman ile avukat'a gidin dacia yani renault firmasını mahkemeye verin.Çünkü o belge emsal teşkil eder ve sürüşünü tehlikeye soktuğu için maddi anlamda iyi bir tazminat alırsın.Çünkü çok iddalısın bu konuda.Diyorum ya bunu firma göze alamaz böyle bir yanlışlığı nihayetinde bu aktarım yani aracın hareketi ile ilgili bir durum.

Bu arada yaşınız kaç öğrenebilirmiyim?(kişisel bir merak.)
 



Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

sevgili heaton birdaha vidyo paylaşımına kadar bir yazı yazmayacağımı belirtmiştim ancak hoş aksağanınız karşısında parmaklarımı klavyemden uzak tutamadım(iyi manada). öncelikle merakınızla ilgili sorularınızı yanıtlayayım izmit'te araçtan(ön kısımdan) lakırtılar gelmeye başlayınca servise gittim bana viraj demir (yada denge) çubuğunun yamulduğunu bu sayede sol salıncak rotunun boşluk yaptığını söylediler değişmesi gerek dediler. bende araca hiç acımadan kullandığım için nasıl veya neden olmuş olabilir diye sormadım senede sırf bu yüzden 6 7 kere balansa gidiyorum. hernasıl olduysa garanti kapsamında bu uygulamaya koyuldular. bir yarım saat araştırdıktan sonra ellerinde parçanın olmadığını acil faks çekilerek ertesi güne getirtebilceklerini belirttiler. benimde izmit'te ertesi gün bulunamıycağım o gün itibarı ile yola çıkacağım için memleketimdeki servise telefon ettiler ve ellerinde parçalar varmış İzmit'ten bir nevi sevk verdiler. ertesi gün ilk işim servise gitmek oldu ve parçaları değiştirdiler. çelik nasıl yamulur derseniz metalurji mühendisi yada fizik mühendisi değilim bilemiycem ancak çeliğinde bir esneme payının olduğunu unutmamak gerek. belki parça hatalıdır işlenirken düzgün işlenmemiştir bunları bilemiycem sayın heaton. servis belgelerimide aradım taradım ama o sevk belgesine ulaşamadım raporun fotoğrafını çekip burayada koyacaktım sadece 2bakımıma ait belgelerime ulaşabildim izmit'ten verilen kağıdı burdaki servisemi vermiştim parçalar değişim esnasında doğrusu 6 ay geçtiği için hatırlamıyorum. sakin tavrınız için teşekkür ederim dilerim tüm tartışmalar gezenbilir forumlarında bu dozda geçer. konu ile alakası yok ama şunuda belirteyim mümkün olan ilk fırsatta 60km yi geçtikten sonra lock ışığının hala sönmediğini vidyo ile paylaşacağım duster ile ilgili daha doğru bilgilere ihtiyacımız var.
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

DuSTeRo' Alıntı:
sevgili heaton birdaha vidyo paylaşımına kadar bir yazı yazmayacağımı belirtmiştim ancak hoş aksağanınız karşısında parmaklarımı klavyemden uzak tutamadım(iyi manada). öncelikle merakınızla ilgili sorularınızı yanıtlayayım izmit'te araçtan(ön kısımdan) lakırtılar gelmeye başlayınca servise gittim bana viraj demir (yada denge) çubuğunun yamulduğunu bu sayede sol salıncak rotunun boşluk yaptığını söylediler değişmesi gerek dediler. bende araca hiç acımadan kullandığım için nasıl veya neden olmuş olabilir diye sormadım senede sırf bu yüzden 6 7 kere balansa gidiyorum. hernasıl olduysa garanti kapsamında bu uygulamaya koyuldular. bir yarım saat araştırdıktan sonra ellerinde parçanın olmadığını acil faks çekilerek ertesi güne getirtebilceklerini belirttiler. benimde izmit'te ertesi gün bulunamıycağım o gün itibarı ile yola çıkacağım için memleketimdeki servise telefon ettiler ve ellerinde parçalar varmış İzmit'ten bir nevi sevk verdiler. ertesi gün ilk işim servise gitmek oldu ve parçaları değiştirdiler. çelik nasıl yamulur derseniz metalurji mühendisi yada fizik mühendisi değilim bilemiycem ancak çeliğinde bir esneme payının olduğunu unutmamak gerek. belki parça hatalıdır işlenirken düzgün işlenmemiştir bunları bilemiycem sayın heaton. servis belgelerimide aradım taradım ama o sevk belgesine ulaşamadım raporun fotoğrafını çekip burayada koyacaktım sadece 2bakımıma ait belgelerime ulaşabildim izmit'ten verilen kağıdı burdaki servisemi vermiştim parçalar değişim esnasında doğrusu 6 ay geçtiği için hatırlamıyorum. sakin tavrınız için teşekkür ederim dilerim tüm tartışmalar gezenbilir forumlarında bu dozda geçer. konu ile alakası yok ama şunuda belirteyim mümkün olan ilk fırsatta 60km yi geçtikten sonra lock ışığının hala sönmediğini vidyo ile paylaşacağım duster ile ilgili daha doğru bilgilere ihtiyacımız var.

Sn Dustero,
bişeyleri sallamadan önce salladığınız şeylerin ne olduğunu iyice öğrenin sonra yazın. bende sizi ciddiye alıp cevap veriyordum.
viraj denge çubuğunun ne olduğunu aracınızda bozulan parçanın ne olduğunu öğrenin sonra yazmaya başalyın buraya.
Sizin bildiğinizi sanıp cevap veriyoruz çünkü.

ayrıca tüm dökümanlar 60 km den sonra 4x4 lock dan auto ya geçer diyor siz aksini idda ediyorsunuz. siz bi dyno testine sokun da görelim. aksini idda eden sizsiniz. yoksa herkes bişeyler sallar dimi?
milleti okumada güçlük çektiği gibi şeyleri yazacağına git arabanın aksamlarını öğren sonra yaz. viraj denge çubuğunu kıran dustero diye konu açacam foruma valla. millet görsün :smiley: ki eminim ne viraj denge çubuğunun yerini gösterebilirsiniz nede aracınızı dyno teste sokabilirsiniz. sadece üstün kullanım bilgilerinizi paylaşırsınız :D
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

4x4 Duster araçlarda kilitli diferensiyal yoktur.

4x4 Duster araçlarda orta diferansiyal kilidi vardır...Lock seçeneği ile Ön ve Arka tekerlere eşit şekilde güç aktarımı sağlar.

Kilitli Diferansiyal olmadığı için bozuk yol şartlarında....araç iki çekere / üç çekere düşer...bu bazen sadece ön...bazende çapraz tekerlere güç aktarımı ile olur.

(Kar/Buz/Çamur vs vs vs...)..Araç patinaja girdiği an sadece boştaki teker veya tekerler döner...

Buda örnek video...Galiba Ümiterkan arkadaşımızın aracı..

http://www.youtube.com/watch?v=5-zT5pRt85c

Kısacası şu araca Arazi aracı olarak bakmayın yahu...varsa takın difflock olsun bitsin ...eğer bu imkan yoksa...
...kendi sınıfında başarılı bir araç o kadar deyin...buda benim görüşüm....
...ben dağ tepe geziyorum ayrı konu ama...bu aracında kendi sınırları var...tekerlerden biri boşa düştümü vay halinize...bunu unutmayın...

Gerçek 4x4 araç ve difflock örneği için bu video herşeyi anlatıyor...

Araç 4x4 önce diflock kapalı...patinaj yapıyor..sonra diflock devreye alınıyor ve sonuç...

http://www.youtube.com/watch?v=nxx6D-EgEyQ
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Öztürk FX' Alıntı:
4x4 Duster araçlarda kilitli diferensiyal yoktur.

4x4 Duster araçlarda orta diferansiyal kilidi vardır...Lock seçeneği ile Ön ve Arka tekerlere eşit şekilde güç aktarımı sağlar.

Kilitli Diferansiyal olmadığı için bozuk yol şartlarında....araç iki çekere / üç çekere düşer...bu bazen sadece ön...bazende çapraz tekerlere güç aktarımı ile olur.

(Kar/Buz/Çamur vs vs vs...)..Araç patinaja girdiği an sadece boştaki teker veya tekerler döner...

Buda örnek video...Galiba Ümiterkan arkadaşımızın aracı..

http://www.youtube.com/watch?v=5-zT5pRt85c

Kısacası şu araca Arazi aracı olarak bakmayın yahu...varsa takın difflock olsun bitsin ...eğer bu imkan yoksa...
...kendi sınıfında başarılı bir araç o kadar deyin...buda benim görüşüm....
...ben dağ tepe geziyorum ayrı konu ama...bu aracında kendi sınırları var...tekerlerden biri boşa düştümü vay halinize...bunu unutmayın...

Gerçek 4x4 araç ve difflock örneği için bu video herşeyi anlatıyor...

Araç 4x4 önce diflock kapalı...patinaj yapıyor..sonra diflock devreye alınıyor ve sonuç...

http://www.youtube.com/watch?v=nxx6D-EgEyQ

Helezonla 3cm yükseltme artı şöyle bir şey yeterli olur bence: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=81633.0
 

Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

4x4 Duster araçlara farklı teknik uygulamalar yapılabilir...Arazi kabiliyeti arttırılabilir...

Bununda teknik sınırları vardır...Örneğin Aks...Yapacağınız her modifikasyon... Akslara yük bindirecektir...Aks kesebilir...kırılabilir...vs vs vs...

Duster yapı itibariyle SUV bir araçtır...Dolayısı ile belirli sınırlar içinde güçlendirilebilir...yok ben her şeyi yaparım dersen ..o araç artık DUSTER olmaz...tamamen modifiye bir araç olur...

Bu tartışmalar anlamsız...

Duster gayet güzel...Ailecek... Doğa gezintisi yapılabilecek araçtır...belirli ve sınırlı kabiliyetleri ile dağ tepe gezebilirsiniz...diğer 4x4 SUv araçlardan daha ekonomik ve konforlu sürüş sağlar..özellikle süspansiyonu ve motoru çok iyidir...

Benim tüm beklentilerimi karşılamasa da işimi gören bir araçtır ve kullanıyorum...
 



Ynt: Duster 4x4 modellerinde yakıt tasarrufu için 2WD konumu mu tercih edilmeli?

Öztürk FX' Alıntı:
4x4 Duster araçlara farklı teknik uygulamalar yapılabilir...Arazi kabiliyeti arttırılabilir...

Bununda teknik sınırları vardır...Örneğin Aks...Yapacağınız her modifikasyon... Akslara yük bindirecektir...Aks kesebilir...kırılabilir...vs vs vs...

Duster yapı itibariyle SUV bir araçtır...Dolayısı ile belirli sınırlar içinde güçlendirilebilir...yok ben her şeyi yaparım dersen ..o araç artık DUSTER olmaz...tamamen modifiye bir araç olur...

Bu tartışmalar anlamsız...

Duster gayet güzel...Ailecek... Doğa gezintisi yapılabilecek araçtır...belirli ve sınırlı kabiliyetleri ile dağ tepe gezebilirsiniz...diğer 4x4 SUv araçlardan daha ekonomik ve konforlu sürüş sağlar..özellikle süspansiyonu ve motoru çok iyidir...

Benim tüm beklentilerimi karşılamasa da işimi gören bir araçtır ve kullanıyorum...

Hocam çok güzel anlatmışsınız her iki mesajınızda da.
Bahsettiğiniz gibi duster yürütmesi ekonomik bir araç. beklentilerinizi karşılıyorsa çok mantıklı.
rahatsız olduğum bu konu veya diğer konularda bazı arkadaşların 4x4 mantığını bilmeyen insanlara atıp tutarak yanlış bilgi vererek yorum yapmaları. Yoksa kimsenin aracını kötülemek gibi bir hadsizliğimiz olamaz.
nihayetinde ben de farklı bir marka suv sahibiyim. aracımın sınırları belli.

Diğer konulardada belirtmiştim bir çok kişi arazi aracı almadan önce bu foruma bakıp referans alınacak bilgiler öğreniyor. O yüzden doğru bilgilerle arkadaşlarımızı yönlendirelim. burda ben dahil bir çok arkadaşımız x marka bir aracı aldıktan sonra yok ben bunu begenmedim hemen satıp başka bişey alacam deme lüksüne maddi imkanına sahip değil. kısıtlı bütçelerimizle ortak sevgimiz/hobi miz olan bir uğraş için burda bulunuyoruz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,501
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst