Duster'a Sıra Yazacaklar!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan youngsun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 140
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,708
Ben kara partiliyim
B67a53b658cd9bd305108c8bfd44ea35


ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
84515af7acf641fc7287ad3a67470378
 

Etiketler


arkadaşlar ortam ajda pekkana dönmüş :smiley: fena gergin,
boşverin şimdi siz gerginliği
ben yaptığım bazı değişiklikleri paylaşayım sizinle

1-aracımı takozla 4 cm yükselttim, herhangi bir olumsuzluk yok, yaklaşık 1200 km yol yaptım ki bunun içinde ciddi arazi sayılabilecek rotada vardı, adana aladağlardan, kayseri yahyalı kapuzbaşı şelalerine patika yoldan gidiş vardı,
bunun yanında yaylamız olan mersin çamlıyaylada doğa gezisi vardı,herhangi bir olumsuzluk yaşamadım, vurma falan yok,
2- şimdi Hr yay gelecek kısmetse, 3 cm de ordan yükselecek, toplamda 7 cm yükselme olacak,
zaten özel kit olmadan aracın sağlıklı limiti 6-8 cm arasında geziyor
lastik hariç bir rakamdır bu,

bunun yanında 215-70-16 ya da 205-80-16 lastik takınca 2-3 cm de ordan yükselir
toplamda 10 cm yükseklik almış olacağım,

standardı 210-220 mm olan aracın yüksekliği 310 mm gibi olacak ki bu rakam karterin yere en yakın mesafesi, baya baya ciddi bir yüksekliktir,

devamında siparişini vereceğim racechip diye bir ürünü, daha vermedim ama karar almak üzereyim, araştırdığım kadarıyla bir problem yaratmıyor, yabancı sitelere kadar baktım, kullanıp memnun olmayan yok,
orjinalde 110 beygir 250 NM olan motor
140 beygir ve 320 NM tork olacak kısmetse,

araç daha torklu ve rahat olsun,

bunları tamamlayıp bir resim paylaşırım kısmetse,
 

arkadaşlar ortam ajda pekkana dönmüş :smiley: fena gergin,
boşverin şimdi siz gerginliği
ben yaptığım bazı değişiklikleri paylaşayım sizinle

1-aracımı takozla 4 cm yükselttim, herhangi bir olumsuzluk yok, yaklaşık 1200 km yol yaptım ki bunun içinde ciddi arazi sayılabilecek rotada vardı, adana aladağlardan, kayseri yahyalı kapuzbaşı şelalerine patika yoldan gidiş vardı,
bunun yanında yaylamız olan mersin çamlıyaylada doğa gezisi vardı,herhangi bir olumsuzluk yaşamadım, vurma falan yok,
2- şimdi Hr yay gelecek kısmetse, 3 cm de ordan yükselecek, toplamda 7 cm yükselme olacak,
zaten özel kit olmadan aracın sağlıklı limiti 6-8 cm arasında geziyor
lastik hariç bir rakamdır bu,

bunun yanında 215-70-16 ya da 205-80-16 lastik takınca 2-3 cm de ordan yükselir
toplamda 10 cm yükseklik almış olacağım,

standardı 210-220 mm olan aracın yüksekliği 310 mm gibi olacak ki bu rakam karterin yere en yakın mesafesi, baya baya ciddi bir yüksekliktir,

devamında siparişini vereceğim racechip diye bir ürünü, daha vermedim ama karar almak üzereyim, araştırdığım kadarıyla bir problem yaratmıyor, yabancı sitelere kadar baktım, kullanıp memnun olmayan yok,
orjinalde 110 beygir 250 NM olan motor
140 beygir ve 320 NM tork olacak kısmetse,

araç daha torklu ve rahat olsun,

bunları tamamlayıp bir resim paylaşırım kısmetse,

Takip


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
 




bunun yanında tekrar yazıyorum, gayet seviyeli ve üsluplu şekilde
1- motor hacminin ve gücün arazide önemi yoktur, önemli olan şanzımandır,
ben kendi aracımın gücünü niye artırıyorum, çünkü ağır devir yok benim aracımda, 1. vites ne kadar ağır devirde olsa, (1000 devirde 5,5 km/saat) yinede bir low mod değil, ama tork 300 leri geçerse problem sıfır :smiley:
ama yanlış anlaşılmasın, karavan çekeceksem hacim önemli, yada aracım 2,5 ton ağırlığında ise hacim önemli, araç boğulmaz,
aracınızda uygun şanzıman var ise (ki kendi jimny aracımdan biliyorum) küçücük ve güçsüz bir aracın , dingil aralığının kısalığınında etkisiyle nasıl mucizeler yaratıp, kendisine hayran bıraktığını biliyorum, bu arada eski jimny fotoğrafını buldum, 01 plakalı olarak buraya yükleyeceğim, anlarsınız ne demek istediğimi,

ben ürkerek ve korkarak duster aldım, eğer beğenmeseydim aracımın 2. eli reşat altını gibi, neredeyse aldığım fiyata anında satabilirdim hatta hala satabilirim, ama çok memnun kaldım, bravo adamlara, bu paraya bu aracı satıyorlar,
inşallah yakın zamanda diferansiyel kilidi getirmeyi planlıyor bir arkadaşımız, o gelirse muhtemelen hava kompresörüyle beraber 3000 liraya mal olacak, ama alıp taktıranlardan olacağım :smiley: kaba kumda lazım olabilir belli olmaz :smiley:
eni konu 4 kapı araç, gövde oturursa isterse hummer olsun , sadece kendisine sözü geçer :smiley:
 


bu benim sattığım minik canavardı,
tabiki şu anki duster arazi olarak bununla boy ölçüşemez ama, inanın bana bununla cherookeler de boy ölçüşemedi :smiley:
4 kapı bir aracın bununla arazide depişebilmesi için yerden 50-60 cm yüksek olması lazım,
yokmuydu o tarz araçlar, vardı tabiki ve süper araçlardı,
ama km de lpg de 1 lira yakan ve üzerine 50-60 bin lira harcanmış araçlardı, ve aşırı güçlü motorları yüzünden devamlı aks kesip, kendisine zarar veriyordu o arkadaşların araçları
 

bu benim sattığım minik canavardı,
tabiki şu anki duster arazi olarak bununla boy ölçüşemez ama, inanın bana bununla cherookeler de boy ölçüşemedi :smiley:
4 kapı bir aracın bununla arazide depişebilmesi için yerden 50-60 cm yüksek olması lazım,
yokmuydu o tarz araçlar, vardı tabiki ve süper araçlardı,
ama km de lpg de 1 lira yakan ve üzerine 50-60 bin lira harcanmış araçlardı, ve aşırı güçlü motorları yüzünden devamlı aks kesip, kendisine zarar veriyordu o arkadaşların araçları

Aynı siklet araçlar değiller karşılaştırmanın hiç manası yok hocam bu ufaklığın tek avantajı Ufaklık olması ama bu nerde avantaj yaratır işte bu tartışılır ve hiçbir zaman hard offroad bi cherokee ile depişemez! Sadece cherokee değil pajero prado bunların hiçbiri ile depişemez..tabi başta söylediğim gibi karşılaştırmak doğru değil ne fiyat ne boyut ne güç


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
 



benim yaptığım karşılaştırma kağıt üzerinde ki değerlerden değil zaten,
arazide arkadaşlarla yanyana geliyorduk,
- adana göl kenarı çamurda
- kışın tekir-çamlıyayla-aladağ karda
- adana karataş-yumurtalık sahilde, dalyanın çamurunda ve ciddi kaba kumuda
gibi yerlerde devamlı yıllarca ailece bir araya geldik,
gruptaki araçlar
l200 4x4, özel yükseltilmiş ve donanımlı
ısuzu d-max aynı şekil,
cherooke aynı şekil
niva lar boldu
suziler boldu
...

konuda da belirttğim gibi, yanyana aynı arazilere vurduk arabaları çoğu defa,
bu aracın dingil mesafesinin kısalığı, yükseltmesi ve doğal olarak arkadaki %95 off road fedima lastikleri ile geçemediği yer yoktu, hayran bıraktı kendini bizlere, ben sahibi olarak satarken içim ezildi, balıkçı bir arkadaşımız aldı, hala görürüm ve yüreğim gider :smiley:

bu aracın boşunu 20 bine alırsınız, 10-12 bin liralık bir harcamayla bir arazi canavarı yaratırsınız, hemde dif-lock'lu
az yakar
ihtiyacı kadar kaçar
yıllık vergisi ucuzdur
yolda bırakmaz (asla bırakmadı emin olun)

üstelik yeniden yazıyorum, ilk yazında da yazdım,
bu aracın yapabildiklerini 4 kapı 2,5 tonluk bir aracın yapması için , içine 40-50 bin lira para harcamak lazım diye, taaaa akslarına kadar değişecek,
bahsedilen araçların lastiğinin tanesi 750 lira, gerisini siz düşünün, yoksa heralde bu işin sınırı yok,
bahsettiğim konu arazide yan yana yallah deyip aynı rotada parkurda denemek,
zaten bahsi geçen büyük araçları alıp keyfine kullanmak için çok ciddi bütçe gerekir, ve mutlaka 2. araç olarak kullanılıyor, en azından benim tanıdığım herkesin 2. aracıydı
maliyetleri araçla beraber 70-80 bin liranın altına inmiyordu,
km de lpg ile 1 lira yakıyordu
bakımları pahalıydı ve dediğim gibi devamlı arıza ve kırıkla uğraşıyorlardı, çünkü motor çok güçlü olduğu için devamlı biryerlerini kırıyordu araba

şimdi konunun en başına dönersek,
duster almamdaki amacım benim böyle bir bütçem olmaması,
ve aldıktan sonra enteresan bir şekilde memnun kalmış olmam,
0 km olarak 65.000 lira fiyat
4 kapı
4x4
1,5 dizel , torklu ,az yakan motor
yıllık vergi avantajı
2. el değeri
parça değişimi ihtiyacında ucuz ve bol parça
benim için kesinlikle yeterli konforda, bu iş görecelidir,
içine roll - bar yaptıracağım inşallah tam iki kapı arasına, yeterli güvenliği de sağlamış olurum

ama yerden yere de vurulması doğru değil, 4 çeker sistemi nisaan x-trail ile kafa kafaya aynı,
1. vitesi low mod olmasada yakın bir hızda, (1000 devirde 5 km)
jimny deki gördüğünüz led-bar şu an duster da ve çok da hoş duruyor bence,
gibi gibi...
bu sebeplerden herhangi bir aracı beğenmeyebilirsiniz ama
teneke yığını...
bunu alanları anlamıyorum...
araziden bi haberler...
bişeyden anlamıyorlar...
gibi sözler haksız bence, yoksa bakarım altınızda unimog varmı yokmu diye :smiley: tabiki latife...
 


benim yaptığım karşılaştırma kağıt üzerinde ki değerlerden değil zaten,
arazide arkadaşlarla yanyana geliyorduk,
- adana göl kenarı çamurda
- kışın tekir-çamlıyayla-aladağ karda
- adana karataş-yumurtalık sahilde, dalyanın çamurunda ve ciddi kaba kumuda
gibi yerlerde devamlı yıllarca ailece bir araya geldik,
gruptaki araçlar
l200 4x4, özel yükseltilmiş ve donanımlı
ısuzu d-max aynı şekil,
cherooke aynı şekil
niva lar boldu
suziler boldu
...

konuda da belirttğim gibi, yanyana aynı arazilere vurduk arabaları çoğu defa,
bu aracın dingil mesafesinin kısalığı, yükseltmesi ve doğal olarak arkadaki %95 off road fedima lastikleri ile geçemediği yer yoktu, hayran bıraktı kendini bizlere, ben sahibi olarak satarken içim ezildi, balıkçı bir arkadaşımız aldı, hala görürüm ve yüreğim gider :smiley:

bu aracın boşunu 20 bine alırsınız, 10-12 bin liralık bir harcamayla bir arazi canavarı yaratırsınız, hemde dif-lock'lu
az yakar
ihtiyacı kadar kaçar
yıllık vergisi ucuzdur
yolda bırakmaz (asla bırakmadı emin olun)

üstelik yeniden yazıyorum, ilk yazında da yazdım,
bu aracın yapabildiklerini 4 kapı 2,5 tonluk bir aracın yapması için , içine 40-50 bin lira para harcamak lazım diye, taaaa akslarına kadar değişecek,
bahsedilen araçların lastiğinin tanesi 750 lira, gerisini siz düşünün, yoksa heralde bu işin sınırı yok,
bahsettiğim konu arazide yan yana yallah deyip aynı rotada parkurda denemek,
zaten bahsi geçen büyük araçları alıp keyfine kullanmak için çok ciddi bütçe gerekir, ve mutlaka 2. araç olarak kullanılıyor, en azından benim tanıdığım herkesin 2. aracıydı
maliyetleri araçla beraber 70-80 bin liranın altına inmiyordu,
km de lpg ile 1 lira yakıyordu
bakımları pahalıydı ve dediğim gibi devamlı arıza ve kırıkla uğraşıyorlardı, çünkü motor çok güçlü olduğu için devamlı biryerlerini kırıyordu araba

şimdi konunun en başına dönersek,
duster almamdaki amacım benim böyle bir bütçem olmaması,
ve aldıktan sonra enteresan bir şekilde memnun kalmış olmam,
0 km olarak 65.000 lira fiyat
4 kapı
4x4
1,5 dizel , torklu ,az yakan motor
yıllık vergi avantajı
2. el değeri
parça değişimi ihtiyacında ucuz ve bol parça
benim için kesinlikle yeterli konforda, bu iş görecelidir,
içine roll - bar yaptıracağım inşallah tam iki kapı arasına, yeterli güvenliği de sağlamış olurum

ama yerden yere de vurulması doğru değil, 4 çeker sistemi nisaan x-trail ile kafa kafaya aynı,
1. vitesi low mod olmasada yakın bir hızda, (1000 devirde 5 km)
jimny deki gördüğünüz led-bar şu an duster da ve çok da hoş duruyor bence,
gibi gibi...
bu sebeplerden herhangi bir aracı beğenmeyebilirsiniz ama
teneke yığını...
bunu alanları anlamıyorum...
araziden bi haberler...
bişeyden anlamıyorlar...
gibi sözler haksız bence, yoksa bakarım altınızda unimog varmı yokmu diye :smiley: tabiki latife...
sayın @adyobatik01 aracınız hayırlı olsun iyi günlerde bol çamurlu gezileriniz olması dileğimle sizinde bahsettiğiniz bir kaç önyargıyı düzeltmek isterim.

1-cherokee xj standard ağırlığı 1450 kg. (2500 kg değil) arazi için bir kaç değişiklik yapılırsa 200-300 kg civarında artar.
grand cherokee lerde söylediğiniz ağırlıklar vardır.
2-lpg de 1 tl yakması mümkün değil, şehir trafiğinde 37 ltr lpg ile yaklaşık 220-230 km yol yapıyorum buda 0.33 krş civarı arazide bu max 0,50 krş civarıdır.
3-ekonomik oluşundan dolayı tek araç olarak kullanıyorum ayrıca binek aracım yok , şirketin vermiş olduğu aracıda şirketin otoparkında sadece iş gezilerinde kullanıyorum.(zaten iş aracını özel işlerde kullanma taraftarı da değilim buda ayrı bir hayat felsefesi )
4-''çok ciddi bütçe gerekmesi''konusu da tartışmalıdır. aracımı araziye girme yeterliliğine sahip olma ve standart özelliklerini yenileme işlemleri ile araç ta dahil 30 bin tl mal oldu. senelik vergisi 860 tl.yedek parça sıkıntısı yok ve fiyatlar makul.70-80 bin tl maliyet çok uçuk bir rakam trial yarışlarına girecek araçlara yapılıyor o kadar masraf oda portal aks ile yükseltme , roll-bar , vb maliyetli aşamalar gerekiyor.
5-jeeplerin arazide genelde patrol , range rover 1 , pajero gibi araçlar karşılığı olabilir.Jimny kendi kategorisinde başarı sağlamış bir araçtır.
6-amerikan araçların arazide kırılma sebebi güçlü motorları değil , araca uygun olmayan agresif görünmesini sağlayan büyük ölçüdeki jant lastik seçimleridir.

gelelim diğer konuya 65 bin tl sıfır 4x4 duster alıp arazide başarı beklenmesi için tahmin ediyorum ön arka dif lock , jant lastik , yükseltme gibi işlemlere tabi tutulursa artı 15-20 bin gibi bir rakam çıkyor buda toplamda 80-85 bin gibi bir rakama tekabül eder.f/p açısından düşünürsek buda görecelidir kimisi için uygun kimisi için pahalı gelebilir.
benim açımdan pahalı ve beklentilerimi ne kadar karşılayacağı tartışmalıdır.

Bu sene iptal olan Transanatolia yarışlarının ana sponsoru Dacia idi.Bahsettiğimiz gibi Duster yapıp yarışlardan önce rota çıkardılar.Transanatlia sayfasında bu gezileri mevcut.Duster ile İzmirden Samsuna arazi rotası ile gittiler fakat arac tabiiki standart değil hatırı sayılır bir değişim yapılmış.Bence gayet iyi olmuş kendi kitlesine bu araç ile bunları yapabilirsiniz diye mesaj verilmiş.(maliyeti konusunda bilgim yok)

Herşey bilgi ve tecrübe paylaşımı ile daha güzel anlatılır.Aracınıza yapacağınız değişiklikleri ve sonuçları burada paylaşmanızı bekliyoruz.

selamlar saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,457
Mesajlar
1,518,160
Kayıtlı Üye Sayımız
172,110
Kaydolan Son Üyemiz
Bukrek

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst