Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 6005016 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 43
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,081

6005016

Kamp II
Mesajlar
213
Tepkime Puanı
1
Yer
tokat
biraz başınızı ağrıtacağım.

halihazırda iki aracım var.

1996 grand cheroke 5.2 limited.

megane 2 sedan 2004.ikisini verip dizel 4x4 artık hangi versiyonuna paketine yeterse duster ile takas etmek istiyorum.

arazi aracı kesinlikle lazım en kötü ihtimalle yerden yüksek araç lazım.birde uzun yol için cherokeyi 1 yıl önce aldım allaha şükür alt takım dışında masraf çıkarmadı alırken epey titiz davrandık.uzun yolda yaptım. her hafta 2 gün bana bağlı köylere mobil hizmete gidiyorum.bazen kar bazen çamur.

yılda 3-4.000km jeep ile yaparım derken 10.000i devirdim.yazın köylere megane la giderim diyordum .dikakt etmeme rağmen altını çok sürttüm. piknikti köyfü derken 10500km yapmışım 1 yılda.haliyle 5000 tl yakıt masrafım oldu.dusterla sanırım 2500 tl yi geçmez.

jeep ile yaptığım km arttığından aradaki farkda açıldı.bu akdar km yapacağımı bilsem daha ufak araçlara yönelirdim .vitara niva gibi.


daha önce cheroke kullanıpta duster a geçen arkadaşlar varsa özellikle yazmalarını rica ediyorum artı ve eksilerini.

mesela kilit takılabiliyormu bu araca.foruma biraz baktım orjinalinde gelecek falan denmiş.
yakıt olarak 6lt dizel gibi düşündüm tüketimini.dahamı fazla ortalama 30-40km hızlarda.
cheroke ye göre konforu nasıl bozuk yolarda yoruyormu titreşimelr aynen direksiyona yansıyormu.vs.
dayanıklı bir araçmı bozuk yollarda alt takım dağılırmı .


ikisini verip dizel 4x4 artık hangi versiyonuna paketine yeterse takas etmek istiyorum.sizin tavsiye ve görüşleriniz nedir acaba.

iki aracın vergi sigorta muayene gibi ek maliyetlerinide göz önünde bulundurusak sanırım tek araca geçmem daha mantıklı olacak.
 

Etiketler
Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.


Hoşgeldiniz.

"....mesela kilit takılabiliyormu bu araca.foruma biraz baktım orjinalinde gelecek falan denmiş.
yakıt olarak 6lt dizel gibi düşündüm tüketimini.dahamı fazla ortalama 30-40km hızlarda.
cheroke ye göre konforu nasıl bozuk yolarda yoruyormu titreşimelr aynen direksiyona yansıyormu.vs.
dayanıklı bir araçmı bozuk yollarda alt takım dağılırmı ."

Bu sorularınızdan bazılarına cevap verebilirim. Choreke hiç kullanmadığım için karşılaştırma yapamayacağım. Şu kilit meselesi sadece bir arkadaşımızın açtığı başlıkta var. Başka bir bilgim yok. Bu konuda ilgili firma size cevap verebilir. Yalnız hatırlatmalıyım; Duster'ın 4x4 sistemi halihazırda bindiğiniz arabadan farklı. Ligt bir kilit diyelim. Forumda ayrıntılı açıklamalar olacaktı.

Yakıt olarak düşünüğünüz 6 lt doğrudur. Pek fazla olmaz. Hadi diyelim ki hızınız çok düşük olursa çıksın çıksın 7 litreye...

Sürüşü iyidir. Yol darbelerini direksiyondan hissedersiniz. Ama rahatsız edecek derecede değil. Bozuk yollar ve alt takıma gelince; bu sorunuza cevap verebilecek kadar uzun yolda kullanmadım. Deneyimi olan arkadaşlar cevaplayabilir. Fakat verdiği izlenim, öyle çok da nazik bir araç olmadığı....
 

Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

Burda önemli olan şeroke ile gittiğiniz arazi aracı zorluyor mu? Eğer şerakeyle çok rahat ilerliyorsanız duster ile sorun olmaz. Ama arazi şerokeyi zorluyorsa duster orada batabilir. Şeroke kullanmadım ama dusterimle katıldığım gezilerde şeroke de vardı o nedenle kıyas yapabiliyorum.
Yakıt konusunda normal yollarda duster şerokenin yaktığı tüpün yarısı mazot yakar. yani iki araç kıyaslanmaz bile.
dayanıklılık ve konfor konusunu her iki aracın mekanik aksamını ve donanımlarını inceleyerek kendiniz de anlayabilirsiniz.
 

Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

olguncandan' Alıntı:
Hoşgeldiniz.

"....mesela kilit takılabiliyormu bu araca.foruma biraz baktım orjinalinde gelecek falan denmiş.
yakıt olarak 6lt dizel gibi düşündüm tüketimini.dahamı fazla ortalama 30-40km hızlarda.
cheroke ye göre konforu nasıl bozuk yolarda yoruyormu titreşimelr aynen direksiyona yansıyormu.vs.
dayanıklı bir araçmı bozuk yollarda alt takım dağılırmı ."

Bu sorularınızdan bazılarına cevap verebilirim. Choreke hiç kullanmadığım için karşılaştırma yapamayacağım. Şu kilit meselesi sadece bir arkadaşımızın açtığı başlıkta var. Başka bir bilgim yok. Bu konuda ilgili firma size cevap verebilir. Yalnız hatırlatmalıyım; Duster'ın 4x4 sistemi halihazırda bindiğiniz arabadan farklı. Ligt bir kilit diyelim. Forumda ayrıntılı açıklamalar olacaktı.

Yakıt olarak düşünüğünüz 6 lt doğrudur. Pek fazla olmaz. Hadi diyelim ki hızınız çok düşük olursa çıksın çıksın 7 litreye...

Sürüşü iyidir. Yol darbelerini direksiyondan hissedersiniz. Ama rahatsız edecek derecede değil. Bozuk yollar ve alt takıma gelince; bu sorunuza cevap verebilecek kadar uzun yolda kullanmadım. Deneyimi olan arkadaşlar cevaplayabilir. Fakat verdiği izlenim, öyle çok da nazik bir araç olmadığı....

hoşbulduk.

satıcıya getir bakim şunu az çamura desem getirmez sanırım. ;D

takılabilecek en yüksek lastik boyutu nedir acaba.sürtmeden kaç cm yükseltebiliriz aracı.

sıfırı ile gelen lastik m+s sanırım.sitesinde öyle yazıyor.
şu alttakine benzer testinide bulamadım .4x4 sistemi subaru gibiyse kilide gerek yok .diğerleri sınıfta kalıyor testte .
http://www.youtube.com/watch?v=FOmZIu_y1js

ugurgarip' Alıntı:
Burda önemli olan şeroke ile gittiğiniz arazi aracı zorluyor mu? Eğer şerakeyle çok rahat ilerliyorsanız duster ile sorun olmaz. Ama arazi şerokeyi zorluyorsa duster orada batabilir. Şeroke kullanmadım ama dusterimle katıldığım gezilerde şeroke de vardı o nedenle kıyas yapabiliyorum.
Yakıt konusunda normal yollarda duster şerokenin yaktığı tüpün yarısı mazot yakar. yani iki araç kıyaslanmaz bile.
dayanıklılık ve konfor konusunu her iki aracın mekanik aksamını ve donanımlarını inceleyerek kendiniz de anlayabilirsiniz.

nadiren zorlanıyorum .ilk zaman normal lastik vardı epey zorluyordu.kenarlar uçurum olduğundan baya tırsıp çamur lastiği aldım..
 

Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

Fatih Bey merhaba, 2008 den 2011 ağustosuna kadar XJ cherokee kullanıp dustera geçen biriyim. Aslında bu iki aracı artı - eksi diye kıyaslamak hata, siklet farkı var çünkü önemli olan amaçlarınıza hitap edebilmesi. Grand Cherokee 5.2 gibi bi canavardan sonra duster narin kalıcaktır mutlaka yanında ama emin olun işinizi görücektir. Açıkcası ben XJ yi sattıktan sonra Dusterda ilk başta vites geçişlerinde sıkıntı yaşadım(otomatik vitesin ne kadar rahat bişey olduğunu daha iyi anlıyorsunuz) ama kullandıkça alışıyosunuz. Hoşunuza giden yer ''en son ne zaman yakıt almıştım'' kısmı :smiley: Konfor olarak XJden daha iyi ama grandı bilemiycem(Granddan daha konforlu olamayabilir). Şöyle söyliyim ben Dusterdan memnunum yanlız kar performansını henüz denemedim ve merak ediyorum. Eklediğiniz videoda ki testte baya güzelmiş duster kesinlikle denenmeli.
 



Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.


Subaru'nun çekiş sistemini bilmiyorum. Ama Duster'ın bu testi geçebileceğini zannetmiyorum. Test gerçekten ilginçmiş....
 

Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

mancar' Alıntı:
Fatih Bey merhaba, 2008 den 2011 ağustosuna kadar XJ cherokee kullanıp dustera geçen biriyim. Aslında bu iki aracı artı - eksi diye kıyaslamak hata, siklet farkı var çünkü önemli olan amaçlarınıza hitap edebilmesi. Grand Cherokee 5.2 gibi bi canavardan sonra duster narin kalıcaktır mutlaka yanında ama emin olun işinizi görücektir. Açıkcası ben XJ yi sattıktan sonra Dusterda ilk başta vites geçişlerinde sıkıntı yaşadım(otomatik vitesin ne kadar rahat bişey olduğunu daha iyi anlıyorsunuz) ama kullandıkça alışıyosunuz. Hoşunuza giden yer ''en son ne zaman yakıt almıştım'' kısmı :smiley: Konfor olarak XJden daha iyi ama grandı bilemiycem(Granddan daha konforlu olamayabilir). Şöyle söyliyim ben Dusterdan memnunum yanlız kar performansını henüz denemedim ve merak ediyorum. Eklediğiniz videoda ki testte baya güzelmiş duster kesinlikle denenmeli.

+ ve - değilde cherokeden sonra ne gibi farklar oluştu onu merak etmiştim.test etsem zaten 10 dk sürüyor sürmüyor asvaltta hiç bişey anlamıyorsunuz.viraj bile olmayan samsun çarşamba yolunda test ettiriyorlar araçları samsundakiler.

megane ve cherokeyi kıyaslayabiliyorum mesela megane çok daha fazla titreşiyor darbleri hissediyordunuz araçta.bozuk yollarda cheroke daha konforlu megane göre hiç hissettirmiyor yolu.yormuyor sizi.çok yumuşak süspansiyonları. tabi bu uzun yolda virajlarda savrulacakmış hissini beraberinde getiriyor.

duster la xj arasında ne fark var viraja girerken dusterdada savrulma hissi oluyormu.tedirginlik yaşıyormusunuz.tabiki yüksek olduğundan sedan kadar rahat dönmesini beklemiyorum.captiva kullanmıştım virajlarda zj den çok daha iyiydi tedirginlik olmuyordu .

manuele alışkınım bazen sabah otomatik ,akşam manuel kullanıyorum.ilk otomatik aracım cherokeydi bi kaç kez acılı acılı fren yapmışlığım vardır :D.onunda acemiliği oluyor tabi.ilçede olduğumdan yoğun tarfik yok illaki otomatik şartım yok .yokuşda kaydırmayan manuel olsa otomatiği hiç aramam diyebilirim. belki ilerleyen zamanda edc kullanbilirler duster da .2.0 versiyonu klasik otomatikmiş ama türkiyeye gelmesi imkansız.


zj yi ihtiyacım olduğundan aldım aslında off road merakım falan yok.duster ı da aynı sebeble düşünüyorum işimi görsün diye .yüksek araçları sevmiyorum.yere ne kadar yakın o kadar iyi .sıfır araç alıp dağa taşa sürmekde ne kadar mantıklı kafamı kurcalamıyor değil.

teşekkürler arkadaşlar cevaplar için aralık ayında bir karar vermye çalışacağım.bayi indirimleri de varken.

olguncandan' Alıntı:
Subaru'nun çekiş sistemini bilmiyorum. Ama Duster'ın bu testi geçebileceğini zannetmiyorum. Test gerçekten ilginçmiş....


subarudaki sistem nerdeyse kilit gibi davranıyor. ama kilitli difransiyel yok onda .

subaru nun xv modeli satışa sunulacak 1.6 benzinli otomatik 59 binden başaldığı için onu eledim çok güzel bir araç benzinli ama lpg de takılabiliyor sorunsuz almanyada garantili teleflex ile anlaşmaları varmış.
 

Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

"..duster la xj arasında ne fark var viraja girerken dusterdada savrulma hissi oluyormu.tedirginlik yaşıyormusunuz..."

Evet, yaşanıyor. Ama ESP li alısanız sanıyorum bu tedirginlik olmaz.
 

Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

Şimdiye kadar gördüğüm en iyi test diyebilirim. Çünkü çırpınma, tutunma, koparma gibi bir şans yok, sağ arka tekere yeterli güç iletilmiyorsa testi geçemiyosunuz olay bu.
 

Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

youngsun' Alıntı:
Şimdiye kadar gördüğüm en iyi test diyebilirim. Çünkü çırpınma, tutunma, koparma gibi bir şans yok, sağ arka tekere yeterli güç iletilmiyorsa testi geçemiyosunuz olay bu.

çok acımasız bi test . bmw x drive var gördüğüm geçebilen. kilitsiz geçebilecek araç çok az yani .mitsubishi s-avc versiyonlarınında geçebileceğini tahmin ediyorum.


http://www.youtube.com/watch?v=soU7s-syFTM&feature=related

burada da viraj almadaki artısı gösterilmiş 2 çekere göre.
 



Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

Bence çok amacına uygun bir test. Amaç belli; tutunabilen tek tekerle kurtulmak..

Yalnız şöyle durum var, duster hafif ve torklu bir araç sayılır.4 Look modunda arka tek tekere %20nin üzerinde tahrik gelirse bu testi geçebilir. Hafifliğinden dolayı.
 


Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

6005016' Alıntı:
subaru nun xv modeli satışa sunulacak 1.6 benzinli otomatik 59 binden başaldığı için onu eledim çok güzel bir araç benzinli ama lpg de takılabiliyor sorunsuz almanyada garantili teleflex ile anlaşmaları varmış.

Ben bu aracın fiyatının 69 dan başladığını duymuştum.
 

Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

olcaykarakaya' Alıntı:
Ben bu aracın fiyatının 69 dan başladığını duymuştum.

haklısınız yanlış yazmışım 69 muş.


SERKANEFE' Alıntı:
Duster testi geçer hertürlü, hafif çünki.


zahmet olmazsa 2 krikoyla lastikçide denermisiniz aracınız 4x4 se tek lastik yerde dieğrleri havada yada deneyen oldumu acaba bildiğiniz bu şekilde.
 

Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.

6005016' Alıntı:
haklısınız yanlış yazmışım 69 muş.



zahmet olmazsa 2 krikoyla lastikçide denermisiniz aracınız 4x4 se tek lastik yerde dieğrleri havada yada deneyen oldumu acaba bildiğiniz bu şekilde.

Denemesine denerizde riskli iş be hocam. Böyle bir stand güzel olurdu açıkcası. Bence diğer araçların çıkamaması ağır olmalarından kaynaklandığını düşünüyorum çünki, onlarda 10 cm 'de olsa ileri atılmak istercesine bir durumları var videoda ama ağırlık yüzünden pek gidemiyorlar, subaru hafif olduğundan kurtarıyor işi, gibi geldi bana açıkcası.
 



Ynt: Grand Cherokeden İnip Dustere Binmek.


Fatih bey, böyle bir deney yapmadım.

Fikrimi şöyle söyleyeyim: Ön ve arka tekerleklerden birer tanesini havaya kaldıralım. 4WD ile tekerleklere güç verelim.... Boşta kalan tekerlekler dönecektir, yani güç, engelsiz olanlara aktarılacaktır ve araba hareket edemeyecektir. Çünkü Duster'da gücü 4 tekerleğe birden aktaracak bir kilit mekanizması yoktur. (Zaten askıda kalmanın bir türü budur.) Güç % 50 şerden olmak üzere öne ve arkaya aktarılır. Ama diferansiyellerin çalışma prensibi gereği, öndeki iki tekerlek aynı hızda dönmez.

Dolayısıyla videoda test mekanizmasına Duster'ı çıkardığımızı varsayarsak, ön ve arka tekerleklerden birer tanesi dönen zeminde/silindirli zeminde dönecek, dolayısıyla yere tutunamayacak; diğer iki tekerlek zemine tutunacak, ama güç onlara aktarılamayacaktır. Yani patinaj yapacaktır.

Fakat ESP burada işe yarar mı bilemem. ASPnin çalışma prensibini tam bilmiyorum. Şayet ESP iki tekerleğin aşırı hız farkıyla dönmesini engelleyerek bir tekerlek patinaj yaparken ötekine de güç aktarıyorsa, o zaman bu testten geçecektir. (Dediğim gibi, ESP hakkında net teknik bilgim yok, sadece tahminimi yazdım)

Aracın hafifliği burada işe yarar mı bilemem.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,485
Mesajlar
1,518,655
Kayıtlı Üye Sayımız
172,143
Kaydolan Son Üyemiz
sailing

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst