Ilk Aracım Olacak.. Fikir Ve Önerisi Olan Varmı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hco80 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 85
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,735
Aynen hocam,isteyen istediğini alır burada yanlış anlaşılma olmasın.Ben Jeep konusunda yeteri kadar tecrübe edindim,bildiklerim bunlar. ZJ ve XJ aldık,sıfırdan 33 lastik takma seviyesine kadar kullandım,yani standartta bindim donanımlı da,ettiğim zararı bir ben bir de ustalar bilir.Şimdiki tecrübem olsa o paranın yarısını bile zor harcardım. Bakalım nasip olursa Subaru türü araçlara geçmeyi düşünüyorum,bu aralara Subaruclub ve ingilizce siteleri hatim etmek ile meşgulüm :smiley:

Subaru tecrübelerini burada paylaşırsan memnun olurum bizde bilgi sahibi oluruz.
selamlar saygılar
 

Etiketler

Bence bunu sağlamlık karşılaştırmasına çevirmeyin neden biliyomusunuz kafanız karışır..amerikan bi tutku çünkü bakın bir sürü olumsuzluğuna rağmen bende arıyorum şuan biliyorum ki çok arıza çıkaracak uğraştıracak ama yine şu lanet olasıca cherokee hevesimi almam gerek

Sent from my iPhone using Tapatalk

Olaya böyle yaklaşmayın örneğin sizin L200'den gidelim bugün 150 bin km civarı 4x4 standart 45 bin TL civarına alırsınız sanırım.Ağır bakımları hangi kmde bilmiyorum ama 150 bin diyelim ona da ve aldığınız kişi yaptırsın şimdi eğer kullanıcı hatası yapmazsanız bu araç en az bir 150 bin km daha büyük bakım istemez,ciddi masraf açmaz.Çünkü hem modeli yeni yani parçalar yorulmamış hem de kmsiz az.Haliyle bu araç sorun çıkartmıyor.

Örneğin Toyota, alt yapısı ağır hizmet yani HD olarak ülkemize hep ithal edilmişler 500 bin km kadar kolay kolay sorun çıkartmazlar 750 bin kmye kadar da rahatlıkla giderler ama sonra onlarda çıkartır ki yedek parça fiyatları parçalar ağır hizmet olduğundan çok daha pahalı.Ona göre ilk alım maliyeti de pahalı.Arap ülkesi gibi yerlerde asıl pazarıdır onlarda o boşluğu doldurmuşlar,şu anda Hyundai'de binek araçlarında bu çizgide gidiyor.Çünkü oralarda sanayi yok,servisten daha çok alırlar kullanırlar sonra hurdaya atarlar,oralarda öyle gerekiyor.

Gelelim Jeeplere,bu araçlar genel itibari ile crossover'ın bir tık üstü üretilir ve üretim maliyetlerinden kısman için alt yapıları ağır hizmet olarak gelmez ve çoğu parçası da 60 bin mile ( 100 bin km ) sonra değiştirilecek şekilde tasarlanır.Servis kitapçığını okursanız görürsünüz.Motor,şanzıman gibi hayatı parçalar daha uzun ömürlüdür tabi özellikle motor konusu en iyi olduğu noktadır. Ondan sonra Amerian mantığı derki nasıl offoad yapmak istiyorsan ona göre yükle derler,kaya offroadu mu,gezinin bir tık üstümü,çamur mu vs neyse ona göre yüklersin aracı.

Neyse konu çok uzun ama şimdi alıyor birisi 20 bine diyelim bir Jeep,sokuyor HD (ağır hizmet ) alt yapısına sahip araçlarla aynı ortama,ondan sonra dayanmıyor birini yaptırıyorum diğeri bozuluyor diyor.Zaten yukarıda dediğim gibi 100 bin gidecek birçok parça uzatmaları oynar hale gelmiş,üstüne bir de amacına göre aracı yüklememişsin haliyle araç başlıyor sürekli arıza vermeye.Bugün hakkı ile bir Jeep yap bak bakalım arazide seni bırakıyor mu? Tabi bu da masraf demek ama bu işler böyle olur.

Yine Landdan örnek vereyim zamanında aks kesiyor diye Toyatacılar yerden yere vuruyorlardı örneğin Ustaoğullarının TD5'ler var izliyorsunuzdur, 100 bin TL üzeri masraf var o araçlarda ama alt yapı tamamen hd ( ağır hizmet ) sonradan takabiliyorsunuz ( daha ucuza Defender'a da uygulayabilirsiniz ) şu anda hiçbir Toyotacı onlarla birlikte yürüyemiyor.Hani Toyota bu alemde tekti, değil çünkü onunda limitleri var ve aftermarket ürünleri kısıtlı.

Kısacası ne Jeep sorunlu,ne en iyisi Toyota,ne Japonlar şöyle ne Amerikanlar böyle,hepsinin mantığı farklı.İlk alım maliyetine göre üste masraflarda hesaplanıp ona göre karar verilmesi lazım.Bundan 5 sene önce Toyota çok avantajlıydı çünkü LJ70 ile XJ arasındaki fiyat farkı yok gibi birşeydi haliyle Toyota alan karlı çıkıyordu,sonra LJ 70 oldu 40-50 bin,bugün oldu 60-70 bin TL bandında.Haliyle avantajını kaybetti, Jeep alıp veya Defender alt yapısını güçlendirmek daha ucuz.

Uzun bir yazı oldu daha belki yazacak çok şey var ama kısa tutmam istedim.Amacım birşeyler ıspat etmekten ziyade bırakalım artık bu Jeep çok arıza çıkartır,Japon böyledir konularını bunlar eskisin artık bu araçların hepsi iyidir,hepsi güzeldir,hepsi yeteneklidir.Zamanında insanlar araçlarını satmak için aynı boya,değişen gibi attılar bunları ortaya maalesef offroad ve arazi aracı camiası bir türlü bundan kurtulamadı.Ama artık kral çıplak demenin vakti geldi de geçti. Herkese iyi forumlar.
 

Olaya böyle yaklaşmayın örneğin sizin L200'den gidelim bugün 150 bin km civarı 4x4 standart 45 bin TL civarına alırsınız sanırım.Ağır bakımları hangi kmde bilmiyorum ama 150 bin diyelim ona da ve aldığınız kişi yaptırsın şimdi eğer kullanıcı hatası yapmazsanız bu araç en az bir 150 bin km daha büyük bakım istemez,ciddi masraf açmaz.Çünkü hem modeli yeni yani parçalar yorulmamış hem de kmsiz az.Haliyle bu araç sorun çıkartmıyor.

Örneğin Toyota, alt yapısı ağır hizmet yani HD olarak ülkemize hep ithal edilmişler 500 bin km kadar kolay kolay sorun çıkartmazlar 750 bin kmye kadar da rahatlıkla giderler ama sonra onlarda çıkartır ki yedek parça fiyatları parçalar ağır hizmet olduğundan çok daha pahalı.Ona göre ilk alım maliyeti de pahalı.Arap ülkesi gibi yerlerde asıl pazarıdır onlarda o boşluğu doldurmuşlar,şu anda Hyundai'de binek araçlarında bu çizgide gidiyor.Çünkü oralarda sanayi yok,servisten daha çok alırlar kullanırlar sonra hurdaya atarlar,oralarda öyle gerekiyor.

Gelelim Jeeplere,bu araçlar genel itibari ile crossover'ın bir tık üstü üretilir ve üretim maliyetlerinden kısman için alt yapıları ağır hizmet olarak gelmez ve çoğu parçası da 60 bin mile ( 100 bin km ) sonra değiştirilecek şekilde tasarlanır.Servis kitapçığını okursanız görürsünüz.Motor,şanzıman gibi hayatı parçalar daha uzun ömürlüdür tabi özellikle motor konusu en iyi olduğu noktadır. Ondan sonra Amerian mantığı derki nasıl offoad yapmak istiyorsan ona göre yükle derler,kaya offroadu mu,gezinin bir tık üstümü,çamur mu vs neyse ona göre yüklersin aracı.

Neyse konu çok uzun ama şimdi alıyor birisi 20 bine diyelim bir Jeep,sokuyor HD (ağır hizmet ) alt yapısına sahip araçlarla aynı ortama,ondan sonra dayanmıyor birini yaptırıyorum diğeri bozuluyor diyor.Zaten yukarıda dediğim gibi 100 bin gidecek birçok parça uzatmaları oynar hale gelmiş,üstüne bir de amacına göre aracı yüklememişsin haliyle araç başlıyor sürekli arıza vermeye.Bugün hakkı ile bir Jeep yap bak bakalım arazide seni bırakıyor mu? Tabi bu da masraf demek ama bu işler böyle olur.

Yine Landdan örnek vereyim zamanında aks kesiyor diye Toyatacılar yerden yere vuruyorlardı örneğin Ustaoğullarının TD5'ler var izliyorsunuzdur, 100 bin TL üzeri masraf var o araçlarda ama alt yapı tamamen hd ( ağır hizmet ) sonradan takabiliyorsunuz ( daha ucuza Defender'a da uygulayabilirsiniz ) şu anda hiçbir Toyotacı onlarla birlikte yürüyemiyor.Hani Toyota bu alemde tekti, değil çünkü onunda limitleri var ve aftermarket ürünleri kısıtlı.

Kısacası ne Jeep sorunlu,ne en iyisi Toyota,ne Japonlar şöyle ne Amerikanlar böyle,hepsinin mantığı farklı.İlk alım maliyetine göre üste masraflarda hesaplanıp ona göre karar verilmesi lazım.Bundan 5 sene önce Toyota çok avantajlıydı çünkü LJ70 ile XJ arasındaki fiyat farkı yok gibi birşeydi haliyle Toyota alan karlı çıkıyordu,sonra LJ 70 oldu 40-50 bin,bugün oldu 60-70 bin TL bandında.Haliyle avantajını kaybetti, Jeep alıp veya Defender alt yapısını güçlendirmek daha ucuz.

Uzun bir yazı oldu daha belki yazacak çok şey var ama kısa tutmam istedim.Amacım birşeyler ıspat etmekten ziyade bırakalım artık bu Jeep çok arıza çıkartır,Japon böyledir konularını bunlar eskisin artık bu araçların hepsi iyidir,hepsi güzeldir,hepsi yeteneklidir.Zamanında insanlar araçlarını satmak için aynı boya,değişen gibi attılar bunları ortaya maalesef offroad ve arazi aracı camiası bir türlü bundan kurtulamadı.Ama artık kral çıplak demenin vakti geldi de geçti. Herkese iyi forumlar.
Hocam bilgiler için çok teşekkür ederim tecrübeleriniz bizi aydınlatıyor..
Gördüklerim üzerine konuşuyorum sadece


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

1 yıl kadar 98 5.2, sonrasında 2 yıl kadar 4.0 XJ ve sonrasında yine 1 yıl 98 5.9 sahibi oldum. Elbette yüzlerce örneği var bu araçların, bende sorun çıkartmayan kasanın diğer örnekleri belki sürekli sanayide yatıyordur. Ama özetlemek gerekirse, 5.9 satıp tekrar XJ almaya karar vermiş bulunmaktayım. Çünkü kim ne derse desin XJ yılın sonunda size 2-3000 TL daha az para harcatacaktır. Hepsini geçtim, yollarda kare kasaya denk gelme ihtimaliniz gerçekten az. Amerikan süren insanlar ilk olarak özel olmak ister, benim için kare kasa daha özel hissettiriyor.

330.000 km'de idi kare kasam, 2 yıl boyunca 60 lira masraf çıkarttı bakımlardan ziyade. O da debriyaj yayının kopmasıydı, 30 dakikada değişti. Ha araç yağmurda kampanaları kilitlendiği için frenleri bazen sıkıntı oluyordu, 120 km/h'den sonra güven vererek gitmiyordu, yol sesi alıyordu vesaire. Ama işin konforunda değil keyfindeyseniz alınacak en keyifli araçtır benim gözümde. 4.0 XJ 5.2 ZJ ile belli bir hıza kadar neredeyse aynı hızlanmaya sahip bir araç. 5.9 apayrı bir mevzu elbette.. Ama ZJ kasa bence daha keyifsiz bir araç. Ve herkesin anlattığı gibi müthiş konforlu bir araç değil, malzeme kalitesi ve donanımı oldukça yüksek bir araç olduğu için öyle hissettirmesi normal. Koltuğuna oturduğum o dönem araçları arasında sıralayacak olursam da öncelikle Tahoe, Range Rover p38, GMC Yukon Denali, Suburban'dan sonra gelir. Ama hepsinden 2 gömlek üstün bir performansı vardır bunu da söyleyim.

Arazide hele ki donanım uygun değilse, zorlarsanız her araç kırılabilir. XJ daha zor kırılır, ama o da kırılır bu şartlarda. Stok haliyle bile sağlam bir araçtır, hatta bir seferinde arkadan bana vurduklarında inip bakmıştım. Karşı Toyota Corolla'nın kaputu yamulurken ben bagajdan çıkarttığım sprey boyayla tampondaki çiziği kapatıp yoluma devam ettim. Hiç de eğreti durmazdı da, çünkü XJ öyle bir araç. ZJ de sevmeyen birisi olsam 2 kere almazdım, müthiş bir makine hele öyle güzel V8 sesi çıkaran araç gerçekten az. Bakımsızı ocağa incir ağacı diktirir mi diktirir, ama örneğin XJ bakımsız dahi olsa diktirmez ama üzer. Bu sebeplerden 2.elde daha içim rahat alabilirim ben XJ'yi. Son karar elbet sizin ancak eğer kıyas yapılacaksa dürüst olmak gerekir.
 



Dün bolca amerikancı ve ustalarıyla birlikte vakit geçirdim kesinlikle bunun yanlış olduğunu söylüyorlar


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hocam hangi kısmının yanlış olduğunu söylüyorlar? 4x4 ZJ'lerde ön diferansiyel uğultusu, 200-250.000km'de bir direksiyonun tam turda dönüşü kasan viscous coupling parçasının değişmesi gibi ekstra bakım masrafları vardır bu gerçektir. 4 disk olmasından ötürü 2 ekstra disk ve balata masrafı vardır, 2 ekstra buji ve buji kablosu vardır vs vs. Bakımları elbette bir nebze daha pahalıdır. Ha bakımı çok mu pahalıdır hayır, ama XJ'den biraz daha pahalıdır. Yakıt olarak 5.2'de 22-23 litre şehir içiyken, 5.9 25 litredir, XJ'de 16-17 litredir (düz vites idi benimki, otomatik 1-2 litre fazla olabilir).

2 yıl ZJ sürerken fazlasıyla elektronik sıkıntıyla da karşılaştım. Koltuk ısıtmalar çalışmaz yaptırırsın 100er'den 200 tl'ye, yine bozulur. ABS sorun verince 4 ay uğraşıp halledebildim, hoparlörden birisi bozuk olsa 75 liraya pioneer hoparlör alıp takamıyorsun çünkü amfi var. Tamir ettirmek elbette en iyisi ama şuanda 75 liralık pioneerler bile daha yeni teknoloji ve daha iyi ses veriyor bu gerçek. CPS sensörü bozuldu 380 tl yenisi. Temiz de olsa araç bu masraflar gayet hergün çıkabilecek masraflar her araçta. Gibi gibi..

XJ'de elbette bu hataların olmamasının sebebi zaten çoğu aksamın olmamasından ötürü. Haliyle doğuştan daha konforsuz bir araç oluyor. Daha konforlu diyen yalan söyler ama Sezar'ı öldürüp hakkını vermek de lazım. XJ'nin sorunları farklıdır, taban sacı çürümesi, makasların sarkması, göğüs çatlaması gibi.. Onlar da eski modellerde elbette. Ustalar bize de aynı şeyleri söylerdi ama 1 ay sonra "abi ama bak bu sorun çıktı" diyince "bu arabalarda bu çıkar, normal" diyorlar yapmıyorlar. Örneğin koltuk ısıtmaları.. Haliyle bakımı ucuz oluyor yaptırmayınca :smiley:
 

Hocam hangi kısmının yanlış olduğunu söylüyorlar? 4x4 ZJ'lerde ön diferansiyel uğultusu, 200-250.000km'de bir direksiyonun tam turda dönüşü kasan viscous coupling parçasının değişmesi gibi ekstra bakım masrafları vardır bu gerçektir. 4 disk olmasından ötürü 2 ekstra disk ve balata masrafı vardır, 2 ekstra buji ve buji kablosu vardır vs vs. Bakımları elbette bir nebze daha pahalıdır. Ha bakımı çok mu pahalıdır hayır, ama XJ'den biraz daha pahalıdır. Yakıt olarak 5.2'de 22-23 litre şehir içiyken, 5.9 25 litredir, XJ'de 16-17 litredir (düz vites idi benimki, otomatik 1-2 litre fazla olabilir).

2 yıl ZJ sürerken fazlasıyla elektronik sıkıntıyla da karşılaştım. Koltuk ısıtmalar çalışmaz yaptırırsın 100er'den 200 tl'ye, yine bozulur. ABS sorun verince 4 ay uğraşıp halledebildim, hoparlörden birisi bozuk olsa 75 liraya pioneer hoparlör alıp takamıyorsun çünkü amfi var. Tamir ettirmek elbette en iyisi ama şuanda 75 liralık pioneerler bile daha yeni teknoloji ve daha iyi ses veriyor bu gerçek. CPS sensörü bozuldu 380 tl yenisi. Temiz de olsa araç bu masraflar gayet hergün çıkabilecek masraflar her araçta. Gibi gibi..

XJ'de elbette bu hataların olmamasının sebebi zaten çoğu aksamın olmamasından ötürü. Haliyle doğuştan daha konforsuz bir araç oluyor. Daha konforlu diyen yalan söyler ama Sezar'ı öldürüp hakkını vermek de lazım. XJ'nin sorunları farklıdır, taban sacı çürümesi, makasların sarkması, göğüs çatlaması gibi.. Onlar da eski modellerde elbette. Ustalar bize de aynı şeyleri söylerdi ama 1 ay sonra "abi ama bak bu sorun çıktı" diyince "bu arabalarda bu çıkar, normal" diyorlar yapmıyorlar. Örneğin koltuk ısıtmaları.. Haliyle bakımı ucuz oluyor yaptırmayınca :smiley:
Üstad bence bu kıyaslamalar doğru değil 2 uç örnek vermicem 2 yakın örnek vericem xj uno zj tipo ne kadar komfor o kadar sorun önemli olan senin benim gibi arabasına bakan birinden araba almak o zaman başın daha az ağrır..ayrıca xj nin koltuğuna oturup arkana yaslandığında aldığın hazla xj ninki bir değil tabi tercih meselesi bu birazda 1 hafta oldu xj aldım tek hoşlanmadığım yönü km yerine mil göstermesi


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Üstad bence bu kıyaslamalar doğru değil 2 uç örnek vermicem 2 yakın örnek vericem xj uno zj tipo ne kadar komfor o kadar sorun önemli olan senin benim gibi arabasına bakan birinden araba almak o zaman başın daha az ağrır..ayrıca xj nin koltuğuna oturup arkana yaslandığında aldığın hazla xj ninki bir değil tabi tercih meselesi bu birazda 1 hafta oldu xj aldım tek hoşlanmadığım yönü km yerine mil göstermesi


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vallahi tam örneği oldu :smiley: Ben de kıyas yapmıyorum zaten artık bu araçları, ama hadi normal sürücüleri geçtim ustaların ikisinin bakımları aynı demesine çok içerleniyorum. Biraz da alacak olan arkadaşın fikri olsun diye detaylı uzun uzun yazmaya çalıştım.

XJ'yi içime sinerek değil Jeep olsun bakımı biraz daha ucuz olsun mantığıyla almıştım alırken. 5.2'den sonra binek sarmamıştı :smiley:. Uzun süre sürünce anlıyor değerini insan, araçta saçmalık yok. Size de hayırlı olsun, tek derdiniz de o olsun inşallah :D Bilmeyen insanların "oha sadece 85 mi yapıyor koca 4000 motor" sorularına sayısız cevap vermişimdir. Benimkinde bir benzin bir de hız göstergesi vardı başka gösterge yoktu misal, arabayı tamam elektroniksiz yaptın da bi gösterge koy değil mi arkadaş.. Özgün ama bu yüzden seviyorum işte :smiley:
 

Vallahi tam örneği oldu :smiley: Ben de kıyas yapmıyorum zaten artık bu araçları, ama hadi normal sürücüleri geçtim ustaların ikisinin bakımları aynı demesine çok içerleniyorum. Biraz da alacak olan arkadaşın fikri olsun diye detaylı uzun uzun yazmaya çalıştım.

XJ'yi içime sinerek değil Jeep olsun bakımı biraz daha ucuz olsun mantığıyla almıştım alırken. 5.2'den sonra binek sarmamıştı :smiley:. Uzun süre sürünce anlıyor değerini insan, araçta saçmalık yok. Size de hayırlı olsun, tek derdiniz de o olsun inşallah :D Bilmeyen insanların "oha sadece 85 mi yapıyor koca 4000 motor" sorularına sayısız cevap vermişimdir. Benimkinde bir benzin bir de hız göstergesi vardı başka gösterge yoktu misal, arabayı tamam elektroniksiz yaptın da bi gösterge koy değil mi arkadaş.. Özgün ama bu yüzden seviyorum işte :smiley:
Bu arada yanlış yazmışım ben zj aldım


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ahaha abi beni zor durumda bıraktın şimdi editlemek de olmaz mesajı :D Neyse hayırlı olsun tekrar tepe tepe geziniz..
 




91-92 model xj arayisim devam ediyor.. Satan yada etrafinda olan varsa iletisime gecebilir benle..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 



Aracına gore degısır uzerınde yapılan ıslemler ve aksesuarına gore mantıklı fıyatlar olursa her aracı dusunebılırım.. Bellı bır lımıtım yok yanı


Sent from my iPhone using Tapatalk
 



Merhaba arkadaşlar bende yeni 1995 model zj araç alarak aranıza katıldım istanbul'da yaşıyorum adım Serkan ben şuan standart hali ile kullanıyorum ama yazlık lastik alıcam bana ne önerirsiniz ? Birde bakımları için önerebileceğiniz bir usta varmı ? Davut usta'yı öneren arkadaşlar oldu.Yazdıklarınızı uzun uzun okudum bende sizlere hak veriyorum maalesef aracı aldım ertesi gün uzun yola çıktım keçe patladı yağ akıttı araba aks lara kadar geldi defransiyel kilidini de etkilemiş sizin anlıyacağınız kafadan 2000 lira masraf çıktı ne kadar temiz olsada araç şimdi düşünüyorum doğrumu yaptım bu aracı alarak diye :smiley:) ama V8 in verdiğği zevk inanılmaz kullanması ayrı bir zevk umarım daha fazla masraf çıkartmaz bana :smiley:
Herkese yardımları için teşekkür ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,762
Kayıtlı Üye Sayımız
172,149
Kaydolan Son Üyemiz
emrecozel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst