EvliyaCelebi2
Söz insanın aynasıdır..
- Mesajlar
- 2,218
- Tepkime Puanı
- 2,198
Bu başlıkla kastım, karavan üreticilerinin özel merceklerle çekip prospekt ve web'e yükledikleri deforme fotoğraflar değil tabi.
Karavanını kendi yapan yada yaptıranlara faydası olabilecek bilgiler.
Lütfen sizlerinde bildiğiniz yada bulduğunuz başka şeyler varsa ilave edebilirsiniz.
* Dolapların taban bitimlerini düz olarak aşağı indirmek yerine, mutfaklarımızda olduğu gibi içeriye doğru girintili yapılması, sadece ergonomik açıdan rahat olması bir yana, ayni zamanda tabanın daha büyük algılanmasına yol açmaktadır.
* Açık renkler odaları olduğundan büyük gösteriyor. Bu yüzden taban, mobilyalar, duvar ile tavan, malzeme ve renk seçiminde mutlaka dikkate alınmalı.
* Taban ve tavanı ayni renkte,
* düz yani desensiz ( ahşap taklidi uygun değil ama küçük puantiye olabilir )
* ve kesintisiz tek parça halinde ( tavan bileşim yerleri ? ) yapmak, bilindiği üzere gayet tesirli hacım ferahlatıcı etki yapıyor.
* Taban ve tavanın ayni renklerden seçilmesi olanaksız ise, tavanın daha açık renkte olması uygun olur.
* Büyük dolap ve tuvalet gibi oluşumlar, ortadan çok köşelerde ama en uygunu mümkünse (?) karavanın en arkasında planlanmalı.
* Karavana mümkün olduğu kadar fazla ışığın girmesi amacıyla pencere ve heki sayısı ile büyüklükleri de göz önünde bulundurulmalıdır. ( Aracını özellikle yazın kullanacaklar için, iç kaplamaları ve folye yardımıyla dışarıdan karartılabilecek çepeçevre pencereleri ile hazır haldeki minibüsler, belki kimimize alternatif olabilir ?)
* Geceleri loş yerine kuvvetli ışıklandırma da amaca uygun sayılır.
* Tavan dolaplarının büyük planlanması da kasveti arttırıyor. Üstelik gerektiğinden fazla yapılmasından kaçınılmalı.
* Yer döşemecileri bazen tabanı daha büyük göstermek için halıyı kavisle 10cm. kadar duvara da yapıştırmaktalar. Belki bu özel durumlarda uygulanabilir.
* Sürücü mahali çercevesi değişik renk ve göze batıcı malzeme ile arka bölümden görsel olarak ayrılmamalıdır.
* En çok bilinen, büyük yüzeylerin ayna ile kaplanması en tesirli yöntem olmalı. Bakışımızın aynanın kaplandığı yüz yerine aynadaki görüntüye odaklanması +%100 lük izafi hacım kazancı demek. Kusursuz cilalı yüzlerde ayni etkiyi gösteriyor. Fakat araçta oluşan nemi en tesirli şekilde emecek olan ahşap aksamın ayna arkasında birkaç mm. mesafe ile çıplak olarak bırakılması belki akla daha yatkın. Yeri gelmiş iken söyliyeyim bence cila ve boyanın gereksiz yere kullanılmaması nem çekimi açısından daha faydalı olmalı.( Tezgah altı, dolap içi ve raflar gibi)
Benim bildiklerim ve aklıma gelenler bu kadar. Dediğim gibi ilavelerinizin yapanlara yardımı olur kanısındayım.
Not
İndirek ışıklandırmanın (özellikle tavanda) tarzı ve etkisini bilen var mı ?
Karavanını kendi yapan yada yaptıranlara faydası olabilecek bilgiler.
Lütfen sizlerinde bildiğiniz yada bulduğunuz başka şeyler varsa ilave edebilirsiniz.
* Dolapların taban bitimlerini düz olarak aşağı indirmek yerine, mutfaklarımızda olduğu gibi içeriye doğru girintili yapılması, sadece ergonomik açıdan rahat olması bir yana, ayni zamanda tabanın daha büyük algılanmasına yol açmaktadır.
* Açık renkler odaları olduğundan büyük gösteriyor. Bu yüzden taban, mobilyalar, duvar ile tavan, malzeme ve renk seçiminde mutlaka dikkate alınmalı.
* Taban ve tavanı ayni renkte,
* düz yani desensiz ( ahşap taklidi uygun değil ama küçük puantiye olabilir )
* ve kesintisiz tek parça halinde ( tavan bileşim yerleri ? ) yapmak, bilindiği üzere gayet tesirli hacım ferahlatıcı etki yapıyor.
* Taban ve tavanın ayni renklerden seçilmesi olanaksız ise, tavanın daha açık renkte olması uygun olur.
* Büyük dolap ve tuvalet gibi oluşumlar, ortadan çok köşelerde ama en uygunu mümkünse (?) karavanın en arkasında planlanmalı.
* Karavana mümkün olduğu kadar fazla ışığın girmesi amacıyla pencere ve heki sayısı ile büyüklükleri de göz önünde bulundurulmalıdır. ( Aracını özellikle yazın kullanacaklar için, iç kaplamaları ve folye yardımıyla dışarıdan karartılabilecek çepeçevre pencereleri ile hazır haldeki minibüsler, belki kimimize alternatif olabilir ?)
* Geceleri loş yerine kuvvetli ışıklandırma da amaca uygun sayılır.
* Tavan dolaplarının büyük planlanması da kasveti arttırıyor. Üstelik gerektiğinden fazla yapılmasından kaçınılmalı.
* Yer döşemecileri bazen tabanı daha büyük göstermek için halıyı kavisle 10cm. kadar duvara da yapıştırmaktalar. Belki bu özel durumlarda uygulanabilir.
* Sürücü mahali çercevesi değişik renk ve göze batıcı malzeme ile arka bölümden görsel olarak ayrılmamalıdır.
* En çok bilinen, büyük yüzeylerin ayna ile kaplanması en tesirli yöntem olmalı. Bakışımızın aynanın kaplandığı yüz yerine aynadaki görüntüye odaklanması +%100 lük izafi hacım kazancı demek. Kusursuz cilalı yüzlerde ayni etkiyi gösteriyor. Fakat araçta oluşan nemi en tesirli şekilde emecek olan ahşap aksamın ayna arkasında birkaç mm. mesafe ile çıplak olarak bırakılması belki akla daha yatkın. Yeri gelmiş iken söyliyeyim bence cila ve boyanın gereksiz yere kullanılmaması nem çekimi açısından daha faydalı olmalı.( Tezgah altı, dolap içi ve raflar gibi)
Benim bildiklerim ve aklıma gelenler bu kadar. Dediğim gibi ilavelerinizin yapanlara yardımı olur kanısındayım.
Not
İndirek ışıklandırmanın (özellikle tavanda) tarzı ve etkisini bilen var mı ?