L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 152,679
Ynt: L200 Bigfoot

gerçekten bu işler birazda şans işi :smiley: ama sanırım racechip aranan kan olacak :smiley: özelliklede sizin veridğniz sitedeki post'u okuyunca

aslında ben yaklaşık 8-9 senedir bu işle ilgilenmekteyim fakat daha çok benzinli motorlar üzerine yoğunlaşmıştım...

öyleki iş kendi honda marka aracımı turbolamaya kadar gitti :smiley: o yüzden nacizane 3-5 bişey bilirim bu konularla alakalı :smiley:

turbo timer'ın amacı aracı durdurduktan sonra bile yüksek devirde dönen turbo pallerinin normal dönüş hızına gelmeden yağlamanın kesilmesini engellemektir.

diğer bir yandan turbo araçların çalışma prensibine göre "best exhaust no exhaust" deyimiylede açıklanan en yüksek gücün en serbest gaz atımıyla gerçekletiğidir. ama tabiki günlük kullanılan ve yarış amaçlı olmayan bir araçta susturucuların kaldırılıp katalizör iptali yapılması performans getirirken sahip olduğunuz huzuru götürebilir.

Yakıt artınca emiş dahada artmakta.. kutu içi olarak ITG nin sünger veya sizinde söylediğiniz gibi K&N veya Simota markaların filtreleri fazlasıyla iş görecektir. Bu tarz panel tip performans filtrelerinin geçirgenliği fazla olması sebebiyle performans sağlamakta.

Sizin aracınızda şnorkelle sağlamış olduğunuz ekstra performansın sebebi turboya giren havanın IAT( Intake Air Temp) sinin düşük olmasıdır. Turbo daha soğuk havayı intercoolerdan geçirip motora yolladıkça yakıt daha verimli yanacak ve haliyle siyah duman azalıp performans artacaktır.

Aracım 2011 model ve filtre tertibatına soğuk havayı ızgaranın arkasındaki şnorkel mantığıyla çalışan bir huniyle veriyor. bence verimli bir sistem :smiley: (en azından şnorkel alamayacağım için bana göre öyle :DD

Islak zeminlerde yarım gazdan tam gaza geçerken aracın ciddi şekilde arkası geliyor ve kontra vererek yola devam etmek gerçekten çok keyifli oluyor :smiley:

İnşallah kısa zamanda bir buluşma ayarlayabilirizde konularla alakalı fikir alışverişi yapabiliriz :smiley:

Dipnot : Simota marka filtreleri arkadaşım getiriyor TR'ye bu konuda danışıp haber vericem burada :smiley:
 

Etiketler
Ynt: L200 Bigfoot

vtecmaniac' Alıntı:
gerçekten bu işler birazda şans işi :smiley: ama sanırım racechip aranan kan olacak :smiley: özelliklede sizin veridğniz sitedeki post'u okuyunca

aslında ben yaklaşık 8-9 senedir bu işle ilgilenmekteyim fakat daha çok benzinli motorlar üzerine yoğunlaşmıştım...

öyleki iş kendi honda marka aracımı turbolamaya kadar gitti :smiley: o yüzden nacizane 3-5 bişey bilirim bu konularla alakalı :smiley:

turbo timer'ın amacı aracı durdurduktan sonra bile yüksek devirde dönen turbo pallerinin normal dönüş hızına gelmeden yağlamanın kesilmesini engellemektir.

diğer bir yandan turbo araçların çalışma prensibine göre "best exhaust no exhaust" deyimiylede açıklanan en yüksek gücün en serbest gaz atımıyla gerçekletiğidir. ama tabiki günlük kullanılan ve yarış amaçlı olmayan bir araçta susturucuların kaldırılıp katalizör iptali yapılması performans getirirken sahip olduğunuz huzuru götürebilir.

Yakıt artınca emiş dahada artmakta.. kutu içi olarak ITG nin sünger veya sizinde söylediğiniz gibi K&N veya Simota markaların filtreleri fazlasıyla iş görecektir. Bu tarz panel tip performans filtrelerinin geçirgenliği fazla olması sebebiyle performans sağlamakta.

Sizin aracınızda şnorkelle sağlamış olduğunuz ekstra performansın sebebi turboya giren havanın IAT( Intake Air Temp) sinin düşük olmasıdır. Turbo daha soğuk havayı intercoolerdan geçirip motora yolladıkça yakıt daha verimli yanacak ve haliyle siyah duman azalıp performans artacaktır.

Aracım 2011 model ve filtre tertibatına soğuk havayı ızgaranın arkasındaki şnorkel mantığıyla çalışan bir huniyle veriyor. bence verimli bir sistem :smiley: (en azından şnorkel alamayacağım için bana göre öyle :DD

Islak zeminlerde yarım gazdan tam gaza geçerken aracın ciddi şekilde arkası geliyor ve kontra vererek yola devam etmek gerçekten çok keyifli oluyor :smiley:

İnşallah kısa zamanda bir buluşma ayarlayabilirizde konularla alakalı fikir alışverişi yapabiliriz :smiley:

Dipnot : Simota marka filtreleri arkadaşım getiriyor TR'ye bu konuda danışıp haber vericem burada :smiley:
Hakikaten güzel bilgiler teşekkür ederim.
Benimde bir sorum olsun:smiley: snorkelin başlığını önemi baktırmalıyız arkayamı?
 


Ynt: L200 Bigfoot

vtecmaniac bilgiler için teşekkürler, bende uzun zaman uğraştım dizele geçmeden önce performans ve tuning işleriyle, 97-2003 yılları arası sürekli sanayide yatıp kalkar, caddede ve sahil yolu S virajında sabahlardık belkide bu kadar arabayı değiştirmemin nedeni o zamanlardan kalma modifiye manyaklığıdır, rahat duramıyorum.
Filtre konusunda da birçok parametre var tabii ki, genel kanı turbolu motorlarda %5 ila %15 arası beygir artışı sağladığı ama sadece hava filtresi değil ecudaki yazılım ve egzoz sistemininde uygun değerlere sahip olması gerekiyor bu değerleri yakalamak için. ben aylardır susturucu olmadan kullanıyorum aracı manifolddan direk çıkışı engelleyen tek faktör katalitik konvertör, susturucu olmadan öyle aman aman benzinlideki gibi bir ses gelmiyo, herkes susturucuyu sökersen magirus minibüs gibi ses çıkartır gibi bir kanıya sahip ama bu turbo dizel araçlarda durum böyle değil. egzoz sesinden çok turbonun ıslığını duyuyorsunuz susturucuyu sökünce, devir iniş çıkışlarında ve gazdan ayağınızı çektiğinizde gelen ıslık sesi çok eğlenceli.
Şu an aracın emiş sistemi snorkel ile kuvvetlendi, motora giren havanın sıcaklığı düşüp oranı yükseldi, motor beynine racechiple müdahale edildi susturucu devreden çıkarılıp daha rahat bir gaz atımı sağlandı, bir sonraki aşama hava filtresinin performans tiple değiştirilmesi olabilir. bu şekilde sanırım %5 ila 10 civarında bir güç artışı sağlayabilirim.
araçta buji olsa zamanında splitfire buji kullanıyoduk cidden büyük fark yaratıyodu.
Aslında daha yapılacak çok şey var ve ne yapsan kaldırıyo bu motor, turbonun ve intercooler'ın büyütülmesi, ilgili boruların çelik olanlarıyla değiştirilmesi ama işte araba yarış arabası değil diyosun ne gerek var diyip duruyosun bi yerden sonra yoksa 250 beygir çıkartmak çokda zor değil araçtan.
Mete abi snorkelin ucu çok tozlu grup gezileri haricinde geri çevrilmesi gerekmiyo diye biliyorum, yağmur konusunu takan ustaya sorucaktım unuttum benimde bilgiye ihtiyacım var bu konuda. Yoğun yağmurda içeri girecek su nolucak düşünmüyo değilim açıkçası.
 

Ynt: L200 Bigfoot

Fantastic Light' Alıntı:
Mert bu racechip i 2011 instyle a taksak ne olur ?
Turgay selam,
Satmışın arabayı galiba, hayırlı uğurlu olsun.
instyle 178 beygir olanımıydı, sanırım onda bi piggyback var yani ralliartlı olarak geliyo bildiğim kadarıyla, ona başka bi perf. artırıcı chip takılmaz abi.
ama değilse 2.5 DID tüm L200 lere ziyadesiyle uygulanıyo racechip.
 



Ynt: L200 Bigfoot

Ayrıca iphone ve Blackberry kullanıcıları için gerçekten mükemmel denebilecek bi program keşfettim adı dynolicious, program bir dinamometre programı, iphone'un gyroskope ve accelerometer özelliğini kullanarak aracınızın 0-100 km hızlanma değerlerini belirli bir zaman periyodunda gidilen mesafeyi ve girdiğiniz araç parametreleri doğrultusunda yaklaşık beygir gücünü ölçüyor.
Youtubeda ve çeşitli forumlarda gerçek dyno ve drag pistlerindeki kronometrelerle gerçek zamanlı kıyaslamaları ve ne derece doğru sonuçlar verdiğini gösteren çeşitli videolar mevcut. açıkçası ben çok etkilendim ve cidden çok şaşırdım okuyup izledikçe.
Teknoloji artık ...unu çıkarttı işin ;D
henüz kendim ölçüm yapmadım ama yarın yapacağım bakalım nasıl sonuçlar elde edeceğiz.
 

Ynt: L200 Bigfoot

http://www.youtube.com/watch?v=0-DFbJQbeSY

bir izleyin isterseniz tuning piyasasında çok adı geçen Garage419 un test değerlendirmesi.
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Mete abi snorkelin ucu çok tozlu grup gezileri haricinde geri çevrilmesi gerekmiyo diye biliyorum, yağmur konusunu takan ustaya sorucaktım unuttum benimde bilgiye ihtiyacım var bu konuda. Yoğun yağmurda içeri girecek su nolucak düşünmüyo değilim açıkçası.
sağanak yağmurda 100km yol yaptım hemde tam gaz:smiley:) ama hava filtrem ve filtre kutusu kupkuruydu, defalarca kontrol ettim ve hepsinde de kuruydu. sanırım biyerlerden tahliye oluyor.
Bazı snorkelleri görüyorum arkaya bakıyor ve sabit, öne çevirme şansları yok. Sorduğumda havayı daha iyi çektiği söylendi ama ne derece doğru bilmiyorum.
 

Ynt: L200 Bigfoot

Tekrardan merhabalar herkese

Şnorkel sisteminin muhtemelen altta incecikte olsa bi su tahliye deliği vardır. biz honda type r larda kullandığımız şnorkel tarzı camın ön ızgarasının içinden geçen bir filtre kitinde su emme riskine karşı haznenin altında incecik bir tahliye deliği açık bırakıyoruz buda fazlasıyla yeterli oluyor.

Bence Şnorkelin emiş kısmı öne doğru bakmalı çünkü önden gelen havanın debisiyle sürekli olarak soğuk ve temiz hava aracın gidişini ciddi değiştirecektir. Bunu yanısıra konvoy halinde gidilen toprak yollarda ters çevrilmesi çok çok daha mantıklı tabiki ..


mert bey dediğiniz gibi dizel araçlarda kat iptali hardtune olarak adlandırılabilir çünkü gerçektende emisyonları inanılmaz değiştiriyor. işte o zaman racechip pro ve yüksek ayarda kullanıp hatta gerekirse NOS basıp ciddi değerlere ulaşılabilir :smiley: TR de dizele nos basanlar artık çok sıklaştı :smiley:

bunun yanında dynolicious u kullanmak için en önemli şart ön cama monte edilecek dikey durumda durmasını sağlayacak bir montaj ayağı ve ölçümü yapmak için hassas bir iphone kullanıcısı :smiley: bunun dışında %5-10 hatayla gerçekçi değerlere yaklaşabiliyorsunuz... tabiki bu sapma değerleri yavaş araçlarda daha düşük olabilir yani gerçekçilik artabilir.



bugünlerde aracıma jant bakınıyorum ama gerçekten zor zanaat en doğru jantı bulabilmek ... mert bey siin jantınızı çok beğeniyorum fakat 15 çok ufak gibi geliyor sanırım 16 jant takmak üzerine 265 70 16 gibi bi BF goodrich takmak aracı daha dolgun gösterecek :smiley:

aracım siyah renk neler tavsiye edersiniz :smiley: bu arada bullbar ve rollbarınıza hayran kaldım :smiley:
 

Ynt: L200 Bigfoot

Valla snorkelde hiçbi delik yok, Mete abi kuru olmasına sevindim benimde aklımda soru işaretiydi bu konu.
vtecmaniac, ön cama yerleştirilen montaj ayağıyla beraber bugün denedim, hemen ardından bostancı sanayiye gittim gerçek dynoya girmek için.
Ancak bostancıdaki dyno, bu lastikler sığmaz abi atar makinadan dedi almadı beni içeri.
Snorkelin %10 civarında performansa etkisi olduğunu öğrendim sanırım egzozun açık olması da fayda sağlıyor.

grafik şu
img2242h.jpg



Tabi şimdi şöyle de bir parametre var, "Drive Train Loss" bu olay motor gücünün tekerleklere aktarılırken arada kaybettiği güç değeri, yüzde cinsinde bir değer,
araştırdım ve bir forumda izine rastladım,

http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=39219&page=4

Good morning gents. For those of you who followed this thread, it is time to report on what has transpired since my last post.

Yesterday I went back to the “chip” company with a mean attitude and explained to them in no uncertain terms what I thought of their chip’s performance.

I was then allowed to accompany the chip tuner to the back of the workshop where the “magic” is performed, to see whether they could tend to my issues. The chip tuner turned out to be a very nice and knowledgeable guy who answered all my questions in detail and explained the whole process.

With the chip removed, the Triton went for the 1st jog on the dyno. Now bearing in mind that the manufacturers claims 100 kw on the flywheel, roughly 25% loss will occur at the rear wheels through your drive train. That and the fact that I’ve fitted bigger tyres ( 265 75 16 ) meaning that the figure at the rear wheels should be roughly 75 KW with standard spec tyres and a little less, say 70 KW with the bigger tyres.

Mine produced a respectable 79 KW which I assume could be attributed to the snorkel I’ve fitted. Maybe other factors like altitude etc should also be reckoned with here.

The tuner then turned his attention to the chip itself. It turned out that the mapping was done completely wrong, in that there are vast differences between the 2.5 and the 3.2 ( see my post above )

Under my watchful eyes, the chip was remapped on the pc and here’s the part that I like: This was done according to my requirements as should be with any consumer product.

My driving requirements are such that I very very seldom floor the loud pedal, usually changing gears at 2000 to 2500 rpm, and at 3000 to 3500 if I’m in a real hurry.

Apparently a chip is mapped to only produce its full potential when the full throttle travel area is used. In my case, I almost never depress it more than halfway as I believe diesels shouldn’t be driven this way.

To some up, I require full/most of the power to be available at half throttle and at no higher than 3500rpm. The tuner merrily proceeded to do this for me.

Then the Triton went for its 2nd run on the dyno. Apparently the dynometer give KW figures on the rear wheels, but not Newton meter torgue figures. I suppose that Newton meters are obtained with some sort of calculation or formula using the Kilowatt figure as starting point The dyno computer thus gives this as flywheel figures.

Anyway, the KW with the chip installed rose to 92 on the rear wheels. A respectable 13 KW gain which sounds not to shabby.

Yukarda dediğine göre 100KW motor gücü dynamometre üzerinde standard lastikli L200de %25 eksik çıkıyor. mitsubishi kaybın %25 olduğunu belirtiyormuş. Amcamızınki lastikleri büyük olmasına karşın (%5 de oradan kayıp) drive train loss hesaplanmadan 70 civarı çıkması gerekirken aracın standard hali 79kw çıkmış ve bunu snorkele bağlamış.
Daha sonra chip uygulanmış ve değer 92KW a çıkmış.
Forumun diğer sayfalarında başka bir chip satıcı firmanın başka bir araç üzerinde hesaplama yaparken değerlere %32 drive train loss ekleyerek sonuçları verdiklerinde bahsedilmiş ve çok fazla olduğu optimum değerin %20 ler civarında olması gerektiği söyleniyor.
Yani motor gücü ve lastiklerdeki beygir gücü birbirinden farklı ve lastiklerdeki beygir gücümüz aslında fabrika verisinde belirtilen 136 beygirden %25 daha az, lastik büyüttükçe bu değer yükseliyor %30 lara çıkıyor.
Dynolicious programında da ayarlar arasında drive train loss oranını girmemizi istiyor ki gerçek motor gücünü söyleyebilsin.
ben ona sıfır dediğimde yani tekerleklerdeki gücü öğrenmek istediğimde bana 155 bg olarak gösterdi.

img2246.png


Daha sonra drive train loss ayarını %25 e çıkardım yukarıda söylendiği gibi.
img2247.png


ve sonuç
img2248.png


Şimdi benim anlamadığım nokta şu, gerçekten bu amcanın ve forum üyelerinin dediği gibi aslında motor gücü ve lastik üzerindeki güç birbirinden farklı mı (adamın söylediği dyno değerlerine bakarsak cidden farklı).
ikinci anlamadığım nokta eğer bu dynolicious herkes için bu kadar doğru değerler veriyorsa bana nasıl olupta 207 ps güç veriyor araban dedi ;D
hadi %10 yanılma payı koysak 186 beygir yapar :eek:
 



Ynt: L200 Bigfoot

Aynı forumun devam eden sayfalarında başka bir post:
hitap edilen arkadaş bir chip firmasının flywheel (lastiklerdeki güç) ün 142 kw a çıkartılacağını iddia ettiğini söylemiş.
bunun üzerine yukarıdaki yazıyı yazan arkadaş şunu söylemiş

Joe Triton, I find this very hard to believe. 142Kw at the fly wheel:eek::eek:

It would put the 3.0 D-4D's to shame ( a pathetic 120Kw's )>:D

The dyno measures Kw on the wheels and it is then converted by a formula to flywheel figures. Most experts tend to agree on a 20 - 25% power loss through your drive train which supposedly suggests that your Kw's on the rear wheels should be in the vicinity of 106 - 113Kw.

Mine with a chip only managed to produce 92Kw on the wheels.

With only a remap I'm not so sure that this is possible. There is just no substitute for CC displacement. If this is true however, what do think will happen with your egt's:eek:

I'd be very careful if I were you and maybe consider installing a egt monitor.

Ps. The diesel Tritons do not have catalytic converters.

yani diyorki : dinamometre lastiklerdeki gücü ölçer ondan sonra bir formül kullanarak onu motorun gerçek gücüne çevirir, birçok usta bu formülün %20-25 aralığında olduğunu söyler...
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Turgay selam,
Satmışın arabayı galiba, hayırlı uğurlu olsun.
instyle 178 beygir olanımıydı, sanırım onda bi piggyback var yani ralliartlı olarak geliyo bildiğim kadarıyla, ona başka bi perf. artırıcı chip takılmaz abi.
ama değilse 2.5 DID tüm L200 lere ziyadesiyle uygulanıyo racechip.


Evet sattım aracı.

Hayırlısı ile sırada 2 başka proje var. (başrollerde tabiki yine Mitsubishi olacak. ;))

Bu aralar feci yoğunum, yoğunluğum bitsin bir yandanda araç bakıyorum uygun aracı yakaladımmı hemen alıcam nasipse.

2011 İnstyle olan modelller ralli art ile değil silindir hacminden dolayı 178 hp güç üretiyor ve mutlaka denemeniz gereken tamamen farklı bir makina.

Nasipse benim alacağım araçların biri 178'lik İnstyle olacak.
 

Ynt: L200 Bigfoot

Silindir hacmi mi? 2.5 degilmi 2011 instyle, simdi baktim racechipin sitesine
Onada uyuyomus link burda
http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Mitsubishi-L200-2-5-DI-D-3561-r.html
Sadece 231 beygircik oluyo takinca ahahaha tutamazsin herhalde araci :D
Turgay hayirlisi olsun diyorum isallah bizede birgun talih kusu konar da aliriz :smiley:
ama ben o arabayi alirsam kesin kasasini degistirir eski L200 un (2009) kisa kasasini takarim
Yani neden sadece long bed getirirlerki sinir oluyorum
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Silindir hacmi mi? 2.5 degilmi 2011 instyle, simdi baktim racechipin sitesine
Onada uyuyomus link burda
http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Mitsubishi-L200-2-5-DI-D-3561-r.html
Sadece 231 beygircik oluyo takinca ahahaha tutamazsin herhalde araci :D
Turgay hayirlisi olsun diyorum isallah bizede birgun talih kusu konar da aliriz :smiley:
ama ben o arabayi alirsam kesin kasasini degistirir eski L200 un (2009) kisa kasasini takarim
Yani neden sadece long bed getirirlerki sinir oluyorum

Ben aracı kazalı alıcam Mert.

Kazalı aracı alıp arka kasayı, arka koltukları ve arka kapıyı komple atıp şase ve şaftı kısaltarak aracı yarışlara hazırlayacağız.

Nasipse Ulusal yarışlarda L200 le yarışıcaz. :smiley:
 

Ynt: L200 Bigfoot

Hey massallah, hayirlisi olsun o zaman Turgay kulagimiz kesik olsun o zaman bizimde. Araca basladiginiz zaman bi haber edersen takip etmek gormek isterim nasip olursa, belki uc bes bisey ogreniriz bizde.
Size simdiden kolayliklar diliyorum yapacaginiz canavarda. Cok eglenceli olacak eminim...
 



Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Hey massallah, hayirlisi olsun o zaman Turgay kulagimiz kesik olsun o zaman bizimde. Araca basladiginiz zaman bi haber edersen takip etmek gormek isterim nasip olursa, belki uc bes bisey ogreniriz bizde.
Size simdiden kolayliklar diliyorum yapacaginiz canavarda. Cok eglenceli olacak eminim...

Aynen kazalı 2011 İnstyle görürsen bana haber ver mutlaka.

Yürüyen ve motor temiz olsun gerisinde sıkıntı yok zaten herbişeyi söküp atıcaz biz. :smiley:

Aracı bulalım burdan yapım aşamasını paylaşıcam nasipse ..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,460
Mesajlar
1,518,210
Kayıtlı Üye Sayımız
172,115
Kaydolan Son Üyemiz
SoundofSilence

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst