Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan orsaalabanda Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 153
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 164,907

Camper ya da motokaravan için hangi aracı tercih ederdiniz?

  • PSA Grubu (Ducato, Boxer, Jumper)

    Kullanılan: 135 37.5%
  • VW grubu (Volt, Transporter T5, T4, T3, T2)

    Kullanılan: 78 21.7%
  • Iveco Daily

    Kullanılan: 72 20.0%
  • Ford Transit

    Kullanılan: 21 5.8%
  • Renault (Master, Messenger)

    Kullanılan: 18 5.0%
  • Diğer

    Kullanılan: 36 10.0%

  • Kullanılan toplam oy
    360
Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Kimsenin yanlış birşey algıladığı yok. Amaç kümesteki kazları yolmak.
 

Etiketler
Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Karavana gönül verenlerin hepsine selamalar.
Iveco Daily 35C15 (rahatlıkla bulabileceğiniz en büyük Iveco) yükleme yeri ölçüleri (motor ve şoför alanı hariç);

Uzunluk:4560 mm
Yükseklik:2100 mm
Genişlik: 1800 mm
Hacim: 17,2 metreküp.
Motor hacmi: 2998 Euro3 motor.
Model yılı: 2003-2009.

Bence champer için bundan daha büyük araç aramak otobüs aramak gibi birşey olur sanırım. Aracın eni biraz dar gibi 18500mm -1900 mm olsaymış tam ideal olurmuş (Boyunuz 1700 mm se sorun yok ;D). Ozaman champer değil karavan rahatlıkla denirmiş. Ama 5 cm için birbirimizi üzmeyelim :D Eğer böyle bir araç dizayn edilirse, standart bir champerla karavan arasında ideal bir araç olur kanaatindeyim. Motor hacmi yüksek, yakıtı ne olur onu bilemem. Birde iveconun bir artısı güçlü ve tek parça şasisi olması. Benden bu kadar... Birgün karavan yapacak olsam bunun gibi bir araç arardım (Oda olur inşallah... ;))

Iveco
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

EvliyaCelebi2' Alıntı:
Devletin işlevlerini yerine getirmesi için maddi olanakların önemi ortada .
Vergi sistemi çağdaş kriterlerle çalışamayan ülkelerde ki bu nokta devletten de vergi mükelleflerinden de kaynaklanabilir, devlet bütçesinde dolaylı vergilerin oranının dolaysız vergilere göre daha yüksek olduğu biliniyor. Hükümetlerin dolaylı vergilerde, politik olarak savunabildikleri alanlarda, en az uğraşı ile en yüksek gelir elde edebilme aracına başvurmaları istisnasız herzaman rasladığımız bir mekanizma.
Sanırım buraya kadar hemfikiriz.


Ama bence sorunun politik boyutu kadar soğukkanlılıkla teknik boyutu üzerinde düşünmekte de fayda var.

Bana göre; 2006 da yapılan düzenlemede VIP araclarının haklı olarak ayrı katagoride sınıflandırılmasında, karavanların özel durumuna bilgi eksikliği yada lakait yaklaşım ve belkide nitelendirilme zorluğu nedeniyle ama sonuçta gerekli ciddiyetle yaklaşılmamış.

Düsüncemi; U. Orhan , Antalya K.K.D.Bşk. nının yazdıkları:

Bu konuda sanırım %84 oranında bir vergiyi uygun gören merciye durumu yalnış algılanmış olarak aksettirildiği için bu tür bir uygulama tatbik ediliyor..Her motokaravanın mutlaka VIP özelliğinde olmadığını bu vergiyi koyanların bildiğini sanmıyorum..Onların örnek olarak kabul ettiği bir motokaravan örneğinin olduğuna da inanmıyorum ya da içimden inanmak gelmiyor.. „

ve bir karavan yapımcısının söyledikleri:

„ÖTV Daire Başkanlığı 2006 yılında ne yaptıysa, şu anda kendileri de çözemiyor. Eğer aracın eskiliği 5 seneyi doldurmuyorsa %84 vergi koyuyorlar. „

destekliyor diyebilirim.

Unutmamamız gereken bir nokta, kanun taslakları bildiğim kadar, genellikle bakanlıklarda çalışan memur hukukçular tarafından hazırlanıyor. Inanın ben almanyada, en azından mesleğimde, meclisten geçtikten sonra uygulamada oldukça sorunları çıkan birkaç kanuna şahit oldum. Bu kanunlardan biri 4 seneden beri hala başımızın derdi. Ayrıca bu kanun, bizim meslek odasının iştirakleri ile de hazırlandı. :-\

Burada hiçbir hükümeti korumak şeklinde bir yaklaşımım olmadığını tekrar etmek isterim, zaten burası yeride değil, söylemek istediğim;
sorunun teknik olabilme olasılığı bence gözardı edilmemeli .

Doğru teşhis, doğru tedaviye yol açar.
Tabii hastanın, tedaviyi isteyip istememe özürlüğünüde, unutmayalım. ;)

quickcan' Alıntı:
ya bence buradaki sorun şu; şimdi araçlar vip olarak geçince Herkes bunu ZENGİN insan olarak algılıyor. bence ilk önce bunu değiştirmek gerek. Sonuçta zenginlikle alakası olmayan bir konu sadece kimi insan sigara alkol içir kimi insan gezmesi seçer...

Saygılarımla CAN...


Yanlış değil ama eksik bilgi..

%84 ÖTV aracın VİP ya da karavan olmasından kaynaklanmıyor. M sınıfı araçların tümünün anahtar teslim fiyatları içinde bu vergi var. Aynı aracın minibüs ve panelvan olanlarının arasındaki fiyat uçurumu bu nedenden kaynaklanıyor. Yoksa içindeki koltuk ve pencerelerden değil.

Ticari araçların ÖTV'den muaf olması devletin ticareti teşviği olarak algılanabilir. Ama vatandaşımız uyanık olduğu için aracı panelvan olarak alıp içine koltuk yapıp pencere açtırmanın minibüs olarak satın almaktan daha ucuza geleceğini biliyor... Vatandaş uyanık da devlet salak mı? Bu uygulama karşılığında da %84 ÖTV'yi bindiriyor... 5 yaşından büyük araçların N sınıfından M sınıfına ÖTV'den muaf olarak dönüşümü mümkün ama özellikle minibüs türü toplu taşımada kullanılacak araçlar için bu kez de ABS standartı getirilmiş. Hatta okul servisi olarak kullanılacak araçlar için model yılı sınırı da var.

Basit olarak özetlemek gerekirse ticari teşvikten yararlanarak "özel amaçlı kullanım" ın önüne geçmeye çalışıyor devlet.


Buradaki asıl tutarsızlık ticari bir faaliyet olduğu halde toplu taşımacılıkta ve okul servisi olarak kullanılacak minibüs türü araçlardan da ÖTV alınıyor olmasıdır. Yani bu şekliyle devlet ticari faaliyet olarak "yük ve eşya taşımacılığı" nı teşvik edip, "yolcu taşımacılığı" na köstek olmuş gibi görünüyor...

Peki yolcu taşımacılığında kullanılacak olan araçlardan ticari faaliyette kullanılacak olanlardan ÖTV alınmasa ne olur? Bu kez de vatandaşımız özel amaçlı kullanacak olsa bile minibüsü şirket aracıymış gibi gösterir. Vatandaş uyanık... Devlet de keriz değil. Nasıl olacak?...
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

orsaalabanda' Alıntı:
Buradaki asıl tutarsızlık ticari bir faaliyet olduğu halde toplu taşımacılıkta ve okul servisi olarak kullanılacak minibüs türü araçlardan da ÖTV alınıyor olmasıdır. Yani bu şekliyle devlet ticari faaliyet olarak "yük ve eşya taşımacılığı" nı teşvik edip, "yolcu taşımacılığı" na köstek olmuş gibi görünüyor...
Peki yolcu taşımacılığında kullanılacak olan araçlardan ticari faaliyette kullanılacak olanlardan ÖTV alınmasa ne olur? Bu kez de vatandaşımız özel amaçlı kullanacak olsa bile minibüsü şirket aracıymış gibi gösterir. Vatandaş uyanık... Devlet de keriz değil. Nasıl olacak?...

Cem, minibüsü N sınıfından M sınıfına geçiriken 17+1 yaparsan yani okul ve personel taşımacılığında %4 ÖTV vergisi ödeniyor. 14+1 ve aşağısı için motor hacmine göre
ÖTV %84 kadar çıkabiliyor. 14+1 den sonrası için ruhsatta Otobüse geçiyor.
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Bir eksiği de sen tamamlamışsın Levent abi. Bu durumda açıkta kalan bir konu yok gibi o zaman... Sonuçta devlet bir çeşit ticari teşvik sayılabilecek ÖTV muafiyetini özel kullanım amaçlı taşıtta kullanmak isteyenlerin önüne geçmek istiyor.
 



Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Cem, bildiğin gibi ÖTV yaşamımıza 2003 yılında girdi. N sınıfı ve M sınıfı ayrımları ve ÖTV ile tanışma 2006 yılıydı galiba, hafif ticari araçların arkaya bir sıra koltuk konularak
otomobil gibi kullanılmalarıyla devlet vergi kaybının peşine düştü ve haliyle detayda karavancılarda oldukça ezici bir ÖTV ile karşılaştı. Bizim gibi tüketiciler silkelenirken şu
anda ünlü markalar sistemi çok rahatlıkla delebiliyorlar. 17+1 M sınıfa geçişteki ÖTV muafiyeti nedeniyle firmalar Macaristan'da araçları hazırlığını camlar dahil yaptırıyor ve
Türkiye'de sadece koltuk montajıyla piyasaya sürüyorlar.Sonuç ithal otobüs 17+1'de devlet % 80 ÖTV'den oluyor,iç pazarda dizayn,cam,klima firmaları ve çalışanları iş
ve para kaybına uğruyorlar. Biraz sıkıcı ama paylaşmak istedim.
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

benim anlayamadığım bir konu var.Şimdi öncelikle m ve n sınıfları hangi araçlar oluyor?

birde 0km bir minibüs aldığımızda ve karavan yaptığımızda yine %84 ötv ödüyormuyuz? yoksa fabrikadan çıkarken zaten ödenmiş oluyor mu?

Saygılarımla CAN..
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

HERKESE İYİ AKŞAMLAR İLERİDE EMEKLİ OLUNCA (2-3)SENE İÇİNDE) ALKOVENLİ YADA MOTO KARAVAN YAPTIRMAK İSTİYORUM MARKA KONUSUNDA SİZLERİ UZUN ZAMANDIR TAKİP EDİYORUM RENAULT TRAFİK İÇİN NELER SÖYLERSİNİZ ALKOVEN YAPILABİLİRMİ?
YARDIMCI OLACAKLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
 


Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

En Saglam Arabalar ' Mercedes Sprinter 315 CDI + Ivecolar '
 



Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Marka ve model propagandası yapmaktansa size önerim önce bir karavanda olmasını istediğiniz gereksinimleri, seçtiğiniz aracın kullanılabilirliğini maddi durumunuzu düşünün, belirleyin. Hatta bence bunları bir kağıda yazın. Yazmak düşüncenin en somutlaşmış şeklidir ve fikirleriniz üzerinde daha nicel değerlendirmeler yapmanızı sağlar.

Hatta bu işe girişmeden önce çeşitli firmalardan farklı araçlar kiralayıp (daha basit sade bir kamper, alkovenli büyük bir karavan vs) kısa geziler yapın ve gerçekte nasıl bir araca sahip olmak istediğinize siz kadar verin. Kamp yerlerine, kampinglere ve orman yollarına girin bir deneyin. Bir kaç haftasonunuzu buna ayırabilirsiniz. Bu şekilde pek çok insanın size takım taraftarı gibi önereceği marka ve modeller arasında en sağlıklı seçimi yapmanızı sağlayacağına inanıyorum.

iyi günler dilerim.








zahter31@hotmail.com' Alıntı:
HERKESE İYİ AKŞAMLAR İLERİDE EMEKLİ OLUNCA (2-3)SENE İÇİNDE) ALKOVENLİ YADA MOTO KARAVAN YAPTIRMAK İSTİYORUM MARKA KONUSUNDA SİZLERİ UZUN ZAMANDIR TAKİP EDİYORUM RENAULT TRAFİK İÇİN NELER SÖYLERSİNİZ ALKOVEN YAPILABİLİRMİ?
YARDIMCI OLACAKLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

ykamas' Alıntı:
KARAVANDA MOTOR VE BİSİKLET TAŞIYICI MODEL VE ÖRNEKLERİ
http://www.discountramps.com/carriers.htm
Ben çok faydalandım.

SN. YKAMAS ,
Çok güzel bir site. İmalat ve araca montaj ile ilgili videolarda var. Paylaşım için teşekkürler.
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Varsa imkan mercedes extra uzun kasa.5 kuruş fazla olsun yıldız olsun. ;)
 





Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

aman5tr' Alıntı:

bence fiyat çokda uygun değil yeniden motor atılacak veya yaptırılacak, eğer basit olsaydı kendileri yaptırır satarlardı diye düşünüyorum, birde üzerindeki orjinal motoru değil
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,442
Mesajlar
1,518,029
Kayıtlı Üye Sayımız
172,099
Kaydolan Son Üyemiz
Attorney58

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst