malum son dönemde zorunlu trafik sigortaları çıldırmış durumda. hele bir de motokaravanın özel maksatlı yolcu taşıma aracı olarak kabul edilip normalde dahi sigorta primi yüksek araçların bulunduğu gruba dahil edilmesiyle motokaravan için yıllık 4 bin liradan 11 bin liraya kadar değişen bir skalada zorunlu trafik sigortası tutarlarını sıklıkla duyar olduk. hatta yakın zamanda bu alt forum içerisinde bir abimizin yeni tamamlattığı motokaravanına 10 bin liradan daha yüksek bir fiyata zorunlu trafik sigortası yaptırdığına ne kadar üzülsem de hep birlikte şahit olduk.
bu fahiş sigorta fiyatları karşısında çare olarak; hususi yük taşıma amaçlı olarak tescil edilmiş bir panelvan alıp, motokaravan şeklinde kendi imalatımızı yapsak yahut klasik bir metot olarak dönüşüm yapan bir firmaya aracı teslim edip motokaravan şeklinde yaptırsak ama aracın tescil türü değişikliğini yaptıracağımız zaman (araç zaten hususi kamyonet ise sadece koltuk sayısını 3+1 yaptırmak maksatlı sigortadan kurtulmak için motokaravan yerine sadece oturma düzeni ve artan yolcu sayısını (3+1) işleterek hususi kamyonete dönüştürsek ve haliyle düşük orandan sigorta yaptırsak bu sigorta işinden kurtulabilir miyiz?
bu fahiş sigorta fiyatları karşısında çare olarak; hususi yük taşıma amaçlı olarak tescil edilmiş bir panelvan alıp, motokaravan şeklinde kendi imalatımızı yapsak yahut klasik bir metot olarak dönüşüm yapan bir firmaya aracı teslim edip motokaravan şeklinde yaptırsak ama aracın tescil türü değişikliğini yaptıracağımız zaman (araç zaten hususi kamyonet ise sadece koltuk sayısını 3+1 yaptırmak maksatlı sigortadan kurtulmak için motokaravan yerine sadece oturma düzeni ve artan yolcu sayısını (3+1) işleterek hususi kamyonete dönüştürsek ve haliyle düşük orandan sigorta yaptırsak bu sigorta işinden kurtulabilir miyiz?