MOTOKARAVANDA KLİMA

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yücekayalı Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 91
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 201,923
.
Süleyman bey, nereden aklınızda kaldı bilmiyorum ama Hüseyin'in kliması yok ! Gerçi kendisi yazar ama , bu mecrada kullandığı sadece benim gibi iki bilgisayar fanı.

Konuya dahil olmayayım demiştim ama galiba artık çok geç. ;)

Bizim gibi emeklilerin klimaya ihtiyacı yok bana sorarsanız.. Neden mi ?
Emeklinin vakti bol, planı serbest, keyfi şahsına münhasır değil mi ?
Yazın ortasında bunaltıcı sıcakların kol gezdiği sahil kasabalarına niye gidelim ki ? Üstelik kalabalık, gürültülü ve de pahalı. Bunun yaylası var, kuzeyi var. Üstelik yan sezonlarda tatil kasabalarının keyfi başka oluyor.
Ayni şey Avrupa'da emeklilerin sıklıkla yaptığı bir uygulama. Klima 1300-1500 Euro'dan başlıyor ama bunun montajı var, kamping ve elektriği bulması var,bozulması var, sisortanın atması var, elektriğin ücreti var... :yum:

Plan yapın yeter...Her yere herkesle ve ayni zamanda üstelik yazın göbeğinde gitmeye ne gerek var, vaktimiz bol değil mi yani ?
Benim ducatoda kompresörü olmayan tavan kliması vardı , eşşek ölüsü gibi birşey , söktürdüm kurtuldum . Hareket halindeyken , belki göğüs kliması olabilir , camları açmadan yolculuk yapmak adına , ancak size katılıyorum , kamp yaparken sadece vantilatör yeterli olur . Masraf etmeye gerek yok . 220 volt klima , kamper içinde , insanı hasta eder kanaatimce , evdeki klima konforunu ararsan kampinglere mahkum olursun . Ben göğüs kliması dahil , klima taktırmaktan vazgeçtim .
 

Etiketler
Evliyaçelebi2 , gezi planı konusunda size katılıyorum. Zaten ben de sahilleri eylülde geziyorum. Hem sakin oluyor, hem daha serin, hem de daha ekonomik. Eskiler yazın yaylaya çıkarmış. Benim de ilk uğrak yerim, Bergama Kozak yaylası olacak. Artık yorgan, battaniye ne varsa alıcaz yanımıza :smiley:
 

Karavanda sıcağa karşı tedbirler:

Bütün camları (ön tarafta), yan ve üstteki pencereleri dışardan örterek bir parça gölge yapabiliriz. Üstteki bir pencerenin kapağının nasıl ısındığını hissetmek için başımızla pencereye yaklaşmamız yeter.

Ayrıca tenteyi açarak aracın bir tarafını gölgeleyebiliriz.

Rüzgarsız sıcak günlerde hava hareket etmediği zamanlarda karavan içinde ve üst pencerelerde PC fanları kullanabiliriz. Benim karavanda fanların sayısı 5’e çıktı. Ikisi portatif üçü sabit. Portatif olanlarda 12 volt fiş ve kablosu olduğu için araçta istediğim yerde kullanabiliyorum

Sıcak günlerde şampuanınıza 10 damla Okaliptus veya Çin yağı ilave ederseniz başınız bütün gün serin olur. En ufak hava hareketini bile hissedersiniz.

Bir paket ince çorabı buzdolabına/derin dondurucuda bulundurun. Serinlik istediğinizde bir çift çorabı serin serin giyebilirsiniz. Buzdolabında yeterli yeri olanlar pijamalarınıda buzdolabında soğuk tutabilir.:smiley:

Güneş yağınızı veya kreminizide buzdolabına koyabilirsiniz. Soğuk kremi teninize sürünce bir süre serinliği hissedersiniz.

Akşama doğru bir kaçtane havluyu soğuk suyla islatarak karavanın pencerelerinin (açıkkken) önüne koyabiliriz. Aynı havlulardan fanlarımızın önüne de koyabiliriz.

Jel pedleri (Gel Pads) soğutarak yastığımızın altına koyabiliriz.

Soğuk havalarda içine sıcak su koyduğumuz lastik torbalara şimdi soğuk su koyabiliriz.

Çok sıcak günlerde karavanda mümkünse yemek pişirmemekte fayda var. Ocakta soba gibi ısıtır,

Gece yatmadan önce iki dakika sıcak suyla duş alabiliz..

Yukarda yazdıklarımın hemen hepsini aşağıdaki linkten aldım ve hemen hiç birine benim şu anda ihtiyacım yok. Çünkü bugün bizim köyde 26 derece.:smiley:

Inşallah sizlere faydası olur.

Sommer & Camping- 25 Tipps gegen die Hitze im Wohnmobil ~ IsasWomo
 
Son düzenleme:

herkese selam karavanda klima hep merak konum olmuştur bir karavanım varsa birincisi hiç bir yere bağlı kalmamalıyım (kamp yerleri) ikincisi ise her daim rahat ve keyifli tatil yapmalıyım zaten karavanı keyif için yaptırmıyormuyuz bu nedenle 220 ye bağlı olmayan ve motor tahrikli olmayan bir klima gerekli karavan klimalarında dometic klima 12v dc kiti ile her ne kadar bu işe bi nebze çözüm getirmiş olsada 7000 btu kliması 650watt lık bir enerji sarfiyatı yapmaktadır buda 650/12 55 amper demek oluyor oda tam dolu 200 amper aküyü ilk kalkış enerji kayıpları nıda hesaba katarsak 3saat idare eder demektir gece yattın 12 de sabaha karşı saat 3 boş bir akü ve klima kapalı ancak splitte Mitsubishi heavy klimanın 7000 btu olan bir modeli var yanılmıyorsam zjx20 yakıt sarfiyatı 350 watt yani 350 /12=30 amper eder buda 200 amper akülerle kayıpları hesaba katarsak 6 saat gibi idare eder hatta bu klima iyi izalasyonlu bir araçta rotary kompresörüyle 350 wattlık güç tüketimini 170 watt a kadar düşürüyor budurumda aküler oldukça fazlasıysa sabaha kadar yeterli olur ancak split klimanında estetik handikapı var bunuda iç ünitenin dış plastiğini söküp onun yerine aracın iç döşemesinde bir kutu yapılıp içine alınabilir dış ünitede dışardan bir emiş bir üfleme kanalı yapılıp bagaj içine gizlenebilir diye düşünüyorum
 




Teoman bey, bence jeneratör bile pratikteki durumu düşünülünce çekinceli yaklaşılacak bir çözüm sınıfında.
Sessiz bir jeneratör bilindiği üzere yok. "Az sesli" ise göreceli bir kavram. Başım yastığa deyince uyuyan biri olsam da, eşimin kulakları sanki hassas bir mikrofon. Bizden izin alarak kliması için kalite bir jeneratörünü çalıştıran komşu bir karavancıya ancak 10 dakika dayanabildiğimizi hatırlıyorum.
Bırakın başkasına rahatsızlık vermeyi, inanın bu kendimiz için bile çözüm değil.

Dediğiniz üzere klimayı kaçınılmaz görenler için ise. şebeke tek çözüm.
Ancak onda da şöyle bir durum var.
Ev konforunu standart alıp, çözümlere tavizsiz yaklaşmayı yeğlerseniz ki bunda tüketimin suçu da oldukça fazla, nihayetinde tam techizat gallavi bir karavan alıp, kamping. kamping gezmek zorunda kalıyorsunuz.
Kısaca "dışarıda" değilsiniz...
Bu sefer üstelik karavancılığın temel prensibi olan uyum faktöründen uzaklaşma durumu söz konusu olmuyor mu ?

Ben yola çıkarken evimi aracıma yüklemeyi düşünmüyorum.
Zorlukları tahmin etmeye çalışarak, yerleşiklikteki gereksinimlerime çözüm bulmaya çalışıyorum. Olmadığı zaman da " Eh bu da ev değil ki" deyip geçiyorum..
"Uyum" karavancılığın öznesinde olmalı ?

Tabi herkez böyle görmek zorunda değil...:yum:
 
Son düzenleme:

Merhabalar, karavanlar için lpg ile çalışan klima sistemleri olduğunu duymuştum, yanılıyormuyum?
 


Sayın Murat ERDOĞAN, eğer bahsettiğiniz mobil klima, Beko, Arçelik gibi markaların ürünleri ise, dediğiniz gibi bir atık su borusu değil, hava giriş çıkışını sağlayan, yaklaşık 10 cm çapında bir hortum söz konusu. Yani karavana 10 cm çapında bir delik açmak gerekiyor. İkincisi ve daha önemlisi, bu klimaların dış ünitesi de içinde olduğundan, 70 desibel gibi korkunç bir ses çıkarıyor. Yani sonuç olarak hiç pratik bir çözüm değil. Tek çözüm araç üstü klima.
15 m3 camper karavanda 9000 btu mobil klima mevcut.gerçekte öncelikle gürültü ciddi boyutlarda.heleki split klima ile hiç kıyaslamayın.birde yazın güneş altında karavanın içi 45-50 dereceye çıkabiliyor.bu durumdada hiç bir işe yaramıyor.ama illa mobil diyorsanız 12.000 den aşağı kesinlikle olmasın
 

konuyu hortlatmış olacağım ama şu lpg ile çalışan buzdolapları biraz tadilatla ortam soğutucusuna dönüşebilir ,soğutmada ne kadar fayda sağlar kesin bilememekle beraber denenebilir diye düşünüyorum.

bildiğim kadarıyla bu tip (3 sistem) buzdolapları amonyağın 12v ,220v veya lpg ile ısıtılması sonucu soğutma yapıyor, sistemden buzluk kısmını çıkarıp yerine küçük bir radyatör ve radyatörün arkasına 12v luk bir fan (pc fanı olabilir düşük enerji tüketmesi nedeniyle) eklenirse , sistem buzluğa göndereceği amonyağı radyatöre gönderip soğutur , fan ile de soğuk hava ortama verilebilir. sistemden çıkarılan buzluk ve konacak radyatör arasında hacim farklı olursa amonyak haznesi genişletilebilir.

randıman verir mi ? denemek lazım , verirse bu soğutucu dolapken olduğu gibi kampta park halindeyken lpg ile akülerden enerji harcamadan (sadece fan için küçük bir enerji çekecek) çalıştırılır ,sürüş halinde de lpg den tasarruf adına aracın aküsünden beslenebilir.

biraz "zihni sinir procesi" gibi ama bence denenebilir. Konu ile ilgili teknik bilgisi olan arkadaşlar ne düşünürler , yorumlarınızı esirgemezseniz belki de karavancı dostlarımıza bir faydamız dokunur. yorum yapacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 




.

Forumda sorunuza bilimsel açıdan rakamlarla cevap verebilecek üyeler olsa da, belki konuya parmak hesabıyla da olsa şu şekilde yaklaşmak mümkün olabilirdi:

Üç sistem buz dolaplarının, ortalama 65 Watt gücündeki kompresörlü muadillerine göre daha az randımanlı oldukları bilindiğinden, hadi diyelim ki sistem fan tüketimi eklenmiş hali ile yaklaşık bu güçte olsun.
Bu çözümden bence, Dometic Freshjet 1700 (620 Watt) , hatta daha küçük Euromac EUROM AC2400 (375 Watt) aletlerinin randımanı (tüketimdeki sistem farkina rağmen) asla beklenmemeli. :confused:

Gerçi Teoman bey yukarıda daha kestirme açıklamış.

Üstelik düşünceniz prensipte doğru olsa da, yine de bu sistemin aslında bütün elemanlarını bulan, geliştiren, üretimini yapanların, neden sonuçta bu kombinasyonu düşünemedikleri ve çözüm için bizi bekledikleri sorusu cevap bekliyor. ;)
Lütfen gücenmeyin, benimki şakaydı. :yum:

...
Eğer akla sıvı yakıtla doğrudan kompressörü çalıştırabilen bir klima sistemi gelirse (vantilatör ?) , bunun randımanı da yine parmak hesabıyla, jenaratör ile klima çalıştırmaktan belki bir nebze fazla ama gürültü sorunu yine ayni olmalı ?

Ha Ali-Veli, ha Veli-Ali, karavancılara şebekesiz klima, hala zordan öte hayal olmalı ? :yum:

.
 
Son düzenleme:

Merhabalar, benim uçuk bir sorum olacak. T6 aracın göğüs klimasını, motor çalışmazken, dışarıdan elektrik alarak çalıştırabilir miyiz? Teknik bir konu ama, belki bilen çıkar.
 

Merhabalar, benim uçuk bir sorum olacak. T6 aracın göğüs klimasını, motor çalışmazken, dışarıdan elektrik alarak çalıştırabilir miyiz? Teknik bir konu ama, belki bilen çıkar.
Merhaba, göğüs kliması dediğiniz araç kliması klima kompresörü krank volantından kayış aktarmasıyla çalışır, motordan 2 ila 5 beygir arasında güç çekerler, motora bağlı olduğu için motor stop halindeyken çalışması mümkün değil ,
ancak "uçuk" deyince diyelim ki ikinci bir sistem kurdunuz ve bunun kompresörünü dışarıdan alacağınız elektrik ile bir elektrik motoruna bağladınız diyelim , piyasada bulabileceğiniz 220v ile çalışan en güçlü motor 2 BG , oysa size en az 3BG motor gerekir ki onu da 380vAC çevirebilir, kamp alanlarında 220v bile zorken 380v hayal gibi:smiley: kaldıki sisteme bağlanacak motorun gürültüsü de cabası :smiley:

Adsza
 

Elektrik ile degil ama kucuk ayri dizel veya benzinli motor ile kompresoru tahrik edebilirsiniz eger aractan klima kompresorunu ayirabilirseniz.
Ama degmez tabii ugrasmaya. Frigorifik arac istiyorsaniz tavan klimasi + ayri kucuk dizel motor yapiliyor .
 
Son düzenleme:



Merhabalar, benim uçuk bir sorum olacak. T6 aracın göğüs klimasını, motor çalışmazken, dışarıdan elektrik alarak çalıştırabilir miyiz? Teknik bir konu ama, belki bilen çıkar.
hem araç motoru ile hem de 220 volt elektrikle çalışan klimalar var.bunu daha çok soğuk depo su olan araçlar kullanıyor ,bir tane evimin önünde her gece duruyor binanın altındaki depodan 220 volt uzatmayı bağlıyor
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,461
Mesajlar
1,518,222
Kayıtlı Üye Sayımız
172,115
Kaydolan Son Üyemiz
SoundofSilence

SON KONULAR



Geri
Üst