Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan levento Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 61
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,641
Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

Hublar tekerin diferansiyelle tahrik ilişkisini keser sadece.% 100 Kilitli, lsd'li, yada kaynaklı olsun, hubın biri çalışmaz durumda olursa Boşa çıkan teker fır fır döner(tek teker).Ancak Ön diferansiyelde kilit yoksa hub kırıksa yada çalışmaz durumda ise hiçbir teker dönmeyecektir.
 

Etiketler
Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

gozukara' Alıntı:
peki bu hubınız bozulduğunda ön istavroz dişliniz kaynaklımıydı
gozukara haklı olabilir tekrar düşünmek lazım.DİFF KAYNAKLI ise tek taraf hub ile devreye alınıp çıkarılabilir gibi.diff kaynaklı olunca güç boştaki tekerden kaçamayacaktır.hub u kilitli olan olan teker mutlaka dönecektir.
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

endüstri' Alıntı:
gozukara haklı olabilir tekrar düşünmek lazım.DİFF KAYNAKLI ise tek taraf hub ile devreye alınıp çıkarılabilir gibi.diff kaynaklı olunca güç boştaki tekerden kaçamayacaktır.hub u kilitli olan olan teker mutlaka dönecektir.


çok güzel bilgiler teşekkürler.

takip...
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

Bencede haklıyım ;D
yabacı forumlarda hubları manuel olan modellerde uygulanıyor

Welded diff8


Welded207 5


4661361823 3424d1e2a5
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

kral araban var merdiven şase makaslı katır gibi araba ne kaynağı ne kilidi arkadaşım arabayı dağıtmayı kafana koymuşsun önce jant ve lastiğini değiştir o geniş taban lastikle çamura giremezsin girersende fazla gidemezsin arabayı tutar 235x85x16 lastik tak sonra vinç tak savaşa çıkmaya karar verince ilfer otoya git derdini anlat sana en uygun çözümü önerir ama arabanı dağıtma Gökhan Gözükara kardeşim arkadaşın arabası benim arabanın ikizi bilgin olsun sen şahitsin çamur adam belgeselinde 21 araç içinde benden rahat olanı varmıydı?
 



Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

Sedat abi ben olsam difransiyelimi kaynatmam hele senin araçtansa hiç bişeye gerek yok dediğin gibi sağlam bir çamur lastiği yeterli bence
çünkü bu işin sonu yok her türlü bi yerlerde batarsın
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

gozukara' Alıntı:
Sedat abi ben olsam difransiyelimi kaynatmam hele senin araçtansa hiç bişeye gerek yok dediğin gibi sağlam bir çamur lastiği yeterli bence
çünkü bu işin sonu yok her türlü bi yerlerde batarsın
doğrusu bu teşekkür ederim 40 yıl oldu araba kullanırım patinaj dişlisinin kaynak işinide öğrendim öğrenmenin yaşı yokmuş oda bu olsa gerek
 



Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

Drag yarışında 400 bg. motorumuza,35 innchlik slick lastiklerle dana 44 şapkalı akslı 4.27 oranlı diferansiyelimizi kırmayı başaramadık yıllarca.Araç şampiyonalarda yarıştı iki sene.Kırılmasına kırılmazda, önde sakat olur.
 




Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

jeepcj5' Alıntı:
Manevra isini unutacaksaniz deneyin...
manevrayı kafasında yapar hayal kurarak dönmek mümkün ben bazen deniyorum tam dönerken uyanıyorum yatakta sağdan sola ,soldan sağa dönmüşüm yahu öyle yüksek hedefler için üretilmiş araç çok kaynağa ne gerek var daha ucuz maliyetle bu sıkıntı çözülür rusyadan hurda getiren birine rica edersin hurdanın arasında bir T 72 tank getirirler kafayın estiği yere git belirli oranda denize bile girersin kimse durdurmamazda tüv muayeneside istemez
 


Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

Arkadaşlar her konuyu takip etmek güzel ama zaman olmuyor bugün bu link ilgimi çekti ancak yorumları okuyunca şaşırdım vede hayret ettim nedenleri :
1. herhangibir araç ister 2 ister 4 ister 6 çeker olsun ister full kilit ister merkezi kilit ister hublu ister düz viraja girebilmesi için kesinlikle istavroz kutusuna ihtiyaç VARDIR
istavroz kutusunun görevi virajda iç tekerin daha az dış tekerin dahafazla tur atmasını sağlar ve araç virajı alır normal istavroz kutularında 2 ad aks dişli 2 veye 4 ad istavroz vardır
örneğin defenderin önde iki arkada 4 ist dişlisi vardır
2.kilitli difransiyellerde ise istavroz kutusunda ilave olarak aks dişlisi genelde 2 adet konik dişli +2 adet düz aks dişlisi vardır ve düz aks dişlisinin arkasındaki yaylı mekanizma düz dişliyi konik olana doğru yani dıştan içe doğru baskı uygulayarak sürtünmeyi azaltıp aksların eşit dönmesini yani gücün eşit dağılmasını sağlar buda genelde fabrikasyon yani ilk montajda araçlara uygulanan bir sistemdir
3- havalı kilitlerde ise istavroz kutusunun aks çıkışına dıştan halka şeklinde iç frezeli kilit le birleştirerek aracın iki aksının patinaj yapmasını önleyip gücün akslara iletimini sağlar ve bazı modellerinde ise yaylı mekanizma yerine havalı baskı vardır bazı üretici firmalarda ise sonsuz dişli şeklinde sistemler vardır detroit kilitlerde olduğu gibi
4- çift çeker tırlarda ön difransiyelin önünde beyin tabir edilen sistem vardır ve aynı defenderdeki gibi araç ilk harekette arkanın itişi ile yol alır eğer patinaj yaparsa ön difransiyel de devreye girer konuyu iyi anlayabilme adına bu açıklamayı yaptım
Sonuç olarak difransiyeli kaynatmak ya aksın kırılmasına yada sadece düz harekete imkan verir , ön yada arka difransiyeli parçalı yani aksları istavroz bilyalı sistemlerdeki istavrozlar sadece aracın lastiklerinin aşağı ve yukarı esnemesini sağlar rr yeni modellerde olduğu gibi

tüm arkadaşlara bol çamurlu az hasarlı hatta hiç hasarsız günler dilerim

KLT KATALOK  1


KLT KATALOK
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,505
Kayıtlı Üye Sayımız
172,127
Kaydolan Son Üyemiz
agalandarli

SON KONULAR



Geri
Üst