Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler
Arkadaşlar her konuyu takip etmek güzel ama zaman olmuyor bugün bu link ilgimi çekti ancak yorumları okuyunca şaşırdım vede hayret ettim nedenleri :
1. herhangibir araç ister 2 ister 4 ister 6 çeker olsun ister full kilit ister merkezi kilit ister hublu ister düz viraja girebilmesi için kesinlikle istavroz kutusuna ihtiyaç VARDIR
istavroz kutusunun görevi virajda iç tekerin daha az dış tekerin dahafazla tur atmasını sağlar ve araç virajı alır normal istavroz kutularında 2 ad aks dişli 2 veye 4 ad istavroz vardır
örneğin defenderin önde iki arkada 4 ist dişlisi vardır
2.kilitli difransiyellerde ise istavroz kutusunda ilave olarak aks dişlisi genelde 2 adet konik dişli +2 adet düz aks dişlisi vardır ve düz aks dişlisinin arkasındaki yaylı mekanizma düz dişliyi konik olana doğru yani dıştan içe doğru baskı uygulayarak sürtünmeyi azaltıp aksların eşit dönmesini yani gücün eşit dağılmasını sağlar buda genelde fabrikasyon yani ilk montajda araçlara uygulanan bir sistemdir
3- havalı kilitlerde ise istavroz kutusunun aks çıkışına dıştan halka şeklinde iç frezeli kilit le birleştirerek aracın iki aksının patinaj yapmasını önleyip gücün akslara iletimini sağlar ve bazı modellerinde ise yaylı mekanizma yerine havalı baskı vardır bazı üretici firmalarda ise sonsuz dişli şeklinde sistemler vardır detroit kilitlerde olduğu gibi
4- çift çeker tırlarda ön difransiyelin önünde beyin tabir edilen sistem vardır ve aynı defenderdeki gibi araç ilk harekette arkanın itişi ile yol alır eğer patinaj yaparsa ön difransiyel de devreye girer konuyu iyi anlayabilme adına bu açıklamayı yaptım
Sonuç olarak difransiyeli kaynatmak ya aksın kırılmasına yada sadece düz harekete imkan verir , ön yada arka difransiyeli parçalı yani aksları istavroz bilyalı sistemlerdeki istavrozlar sadece aracın lastiklerinin aşağı ve yukarı esnemesini sağlar rr yeni modellerde olduğu gibi
tüm arkadaşlara bol çamurlu az hasarlı hatta hiç hasarsız günler dilerim