Ynt: Otomatik Vitara İle Karda Veya Buzda Rampa İnişleri
Dik rampa inişlerini karda buzda (kartepe kartalkaya uludağ ve birçok yer) defalarca otomatik JLX 5 kapı ile gerçekleştirdim. Öncelikle altı çizilecek en önemli konu lastik... eğer iyi bir takım lastiğiniz yoksa hiç bir şekilde ortama girmeyin ve risk almayın , bu hallerde dört çeker oluşunuzun faydaları çok ön plana çıkmaz. Cam olmamış buz dışında, çoğu yerede AT, MT, M+S, hatta HT tipi lastikler aralarnda fark olsa da iş görür. Eğime bağlıı olarak L yada 2. vitesi seçebilirsiniz. L kullanırsanız hızlanmamayı garantilersiniz ancak ani ve kontrolsüz kaymalarda gaz pedalı ile yapılacak kontralarda L vitesinde tork yüksek olduğundan daha dikkatli olmak gerekir. Kontralarda çok yumuşak pamuk gibi hareket etmek gerekir. 2. viteste bu iş için yeterlidir . Ben şahsen çoğu zaman ikinci vites ve bir kaç diş el frenini çekik halde kullanarak bu inişleri gerçekleştiriyorum. Yol daha dik hale gelir yada L vitesini kullanmak gerekirse L ye geçişte çok temkinli olun ani tork değişimi aracın kontrolunü zor hale getirebilir. Yine inişlerde arazi vitesini başlangıç için 4L ile kullanın alışkanlık kazandıkça 4L ile araca yük bindirmenin gereksiz olduğunu hisseder ve 4H - 2 yada 4H - L vites kombinasyonları ve birkaç diş elfreni ile rahat rahat yol alabilirsiniz . Herşeyden önemlisi aracınız iyi tanmak ve tüm kombinasyonlardaki tepkilerini zamanla anlamaktan geçer. Bu arada ıslak çimde ayn ıkarda olan tepkiyi verir.
Özetle L ve 4 L kombinasyonu başlangç için uygundur ancak araca uzun sureli yüksek kompresyon uygulatır, uzun ve çok dik olmayan zeminler dışında ,zaman ile sürüş alışkanlklarını bir üst level'a geçirmeyi ihtiyaç kılar. Saygılar