Otomatik Vitara İle Karda Veya Buzda Rampa İnişleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sadness77 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,858

sadness77

Kamp I
Mesajlar
159
Tepkime Puanı
1
Uzun zamandır kafamı kurcalayan konudur bu otomatik araçla karda nasıl aşağı inicen araç yol aldıkca hızlanıyor bunu bana duayenlerimiz bir açıklarsa çok sevinirim
 

Etiketler
Ynt: otomatik vitarayla karda veya buzda rampa inişleri

Uzun zaman önce otomatik vitara ben de kullandım. Ama bu gibi bir durum başıma hiç gelmedi. Bende merak ettim şimdi. Ama tahminimce Low 4x4 ayarında araç hızlanmaz. Yani umarım öyledir.
Otomatik duayenleri bu konuyu aydınlatmalı bence de :smiley:
 


Ynt: Otomatik Vitara İle Karda Veya Buzda Rampa İnişleri

1. Arazi vitesi konumunu "4L" alın
2. Vitesi en düşük konuma "L" alın.

aşağıdaki resim 2006 Grand Vitara AT için örnektir.

Vitara dash
 

Ynt: Otomatik Vitara İle Karda Veya Buzda Rampa İnişleri

Dik rampa inişlerini karda buzda (kartepe kartalkaya uludağ ve birçok yer) defalarca otomatik JLX 5 kapı ile gerçekleştirdim. Öncelikle altı çizilecek en önemli konu lastik... eğer iyi bir takım lastiğiniz yoksa hiç bir şekilde ortama girmeyin ve risk almayın , bu hallerde dört çeker oluşunuzun faydaları çok ön plana çıkmaz. Cam olmamış buz dışında, çoğu yerede AT, MT, M+S, hatta HT tipi lastikler aralarnda fark olsa da iş görür. Eğime bağlıı olarak L yada 2. vitesi seçebilirsiniz. L kullanırsanız hızlanmamayı garantilersiniz ancak ani ve kontrolsüz kaymalarda gaz pedalı ile yapılacak kontralarda L vitesinde tork yüksek olduğundan daha dikkatli olmak gerekir. Kontralarda çok yumuşak pamuk gibi hareket etmek gerekir. 2. viteste bu iş için yeterlidir . Ben şahsen çoğu zaman ikinci vites ve bir kaç diş el frenini çekik halde kullanarak bu inişleri gerçekleştiriyorum. Yol daha dik hale gelir yada L vitesini kullanmak gerekirse L ye geçişte çok temkinli olun ani tork değişimi aracın kontrolunü zor hale getirebilir. Yine inişlerde arazi vitesini başlangıç için 4L ile kullanın alışkanlık kazandıkça 4L ile araca yük bindirmenin gereksiz olduğunu hisseder ve 4H - 2 yada 4H - L vites kombinasyonları ve birkaç diş elfreni ile rahat rahat yol alabilirsiniz . Herşeyden önemlisi aracınız iyi tanmak ve tüm kombinasyonlardaki tepkilerini zamanla anlamaktan geçer. Bu arada ıslak çimde ayn ıkarda olan tepkiyi verir.
Özetle L ve 4 L kombinasyonu başlangç için uygundur ancak araca uzun sureli yüksek kompresyon uygulatır, uzun ve çok dik olmayan zeminler dışında ,zaman ile sürüş alışkanlklarını bir üst level'a geçirmeyi ihtiyaç kılar. Saygılar
 



Ynt: Otomatik Vitara İle Karda Veya Buzda Rampa İnişleri

Bu bilgileri paylaşan herkese çok teşekkür ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,496
Mesajlar
1,518,888
Kayıtlı Üye Sayımız
172,161
Kaydolan Son Üyemiz
Greender

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst