Sis Farları ve Alternatör

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nordic1903 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,270

nordic1903

Grizzly Bushcraft
Mesajlar
1,261
Tepkime Puanı
2
Yaş
47
Yer
Kavacık - Istanbul
Web
www.imageresim.com
Selamlar ;

Bahsi geçen araç Defender ve konu da sis farlarının alternatöre etkisi ;D ;D

88 model 2500 Düz Dizel 110 SW Defender'ımın sis farlarını değiştirmek istiyorum..Kafamdaki Marka Hella , model ise FF50 ..Bu farlardan 4 delici tavana , 2 adet delici ve 2 adet yayıcı da tubular vinç tamponumun kenarlarına olmak üzere toplam 8 adet almayı planlıyorum..

Herbiri 55 W olan bu farları taktırdığım zaman standart alternatörüm bu gücü kaldırır mı ? Yoksa alternatörümü de değiştirmek zorunda kalırmıyım ?

Saygılar

Cenk
 

Etiketler
Ynt: Sis Farları ve Alternatör

Bence, aküyüde göz ardı etmeyin ;)
55W için ambul başına düşen yaklaşık akım 4,6 amper.
Parelel bağlanacağı için toplamda 8 x 4,6 amperiniz olacak. hepsini açtığınızda normal kullanım sırasında hacanan akım + ampullerin kullanımını karşılayabilecek akünüz olmalı.
Tabi buna parelel olarak bu aküyü dolduracak bir alternatör gerek.

Bu iş için bayağı iyi bir tesisat işine girmelisiniz ana kablonuz oldukca kalın olmalı ve daha sonra eşit şekilde ikiye bölünmeli.
Uygun şekilde yapılmayan tesisatlarda yanma, ısınma ve güç kayıpları olacağından hem verim alamazsınız, hemde sıkıntı yaşarsınız.

kolay gelsin..
 


Ynt: Sis Farları ve Alternatör

Sn Boxeralfa ;

Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim..

İlk yazımda da bahsettiğim gibi alternatörüm standart 45 amper ve Aküm 100 amper..Açıkçası kablo durumumu bilmiyorum..Bahsettiğiniz hesaplamalara göre 8 far biraz riskli olabilir..Sanırım şimdilik yukarıya 4 delici ve tampona 2 yayıcı taktıracağım...Tabi öncelikle tesisatlara bir baktırmak şart sanırım ;D ;D
Saygılar

Cenk
 

Ynt: Sis Farları ve Alternatör

bu kadar çok sis farı yerine bence iyi kalitedeki az sayıdaki sis farlarının içine xenon HID ampuller takmanız daha uygun olur. ışık miktarı açısından 3000K sarı renk yada 4300K beyaz renk xenon sistemler halojene göre 3 kat fazla ışık verirker. ayrıca her xenon ballastı 35 watt çeker yani normal ampulün yaklaşık yarısı.
 



Ynt: Sis Farları ve Alternatör

KLL' Alıntı:
bu kadar çok sis farı yerine bence iyi kalitedeki az sayıdaki sis farlarının içine xenon HID ampuller takmanız daha uygun olur. ışık miktarı açısından 3000K sarı renk yada 4300K beyaz renk xenon sistemler halojene göre 3 kat fazla ışık verirker. ayrıca her xenon ballastı 35 watt çeker yani normal ampulün yaklaşık yarısı.

Çok teşekkür ederim..Bu çok iyi bir haber oldu..

Saygılar

Cenk
 

Ynt: Sis Farları ve Alternatör

rica ederim. yanlız HID ampulleri kesinlikle 6000 Kelvin üzeri almayın. 6000 kelvin mavimsi beyaz 8000 ise oldukça mavi renktir.piyasada en kolay 6000 bulunuyor 4300K ise yol koşulları için idealidir ancak zor bulursunuz. 3000 kelvin ise sarı kaplamalı oluyor ve oldukça sarı yanıyor. Tam sis farı rengi. Rakam küçüldükçe ışık çıkış artar rakam büyüdükçe renk mavileşir aydınlatma azalır. 10000K ampulün ışık akısı halojene aşağı yukarı denktir. 3000K üç kat fazla ışık verir ancak sarı renktir. o nedenle orijinal mercekli farların arkasında 4100K ile 5000K arası ampuller kullanıyorlar, gün ışığı rengi. Güneşimizin gün ortasındaki renk sıcaklığı 5780 kelvindir.

Her bir HID xenon ampul için bir adet ballast gerekir. Heryerde satılıyor artık. Ben Ampulleri ebay den yada hongkong tan, ballastları ise sanayiden alıyorum.
 

Ynt: Sis Farları ve Alternatör

Valla ne desem bilmem ki ;D ;D Sağolun..Bilgi dağarcığım bayağı genişledi..Şu an fikrim ciddi değişti..Sis lambalarımı şeklinden dolayı yine değiştireceğim fakat bu sefer bu bilgileri gözönünde mutlaka bulunduracağım..
 

Ynt: Sis Farları ve Alternatör

sleam arkadaşlar benim teknik olarak kll rumuzlu arkadaş kadar bilgim yok yanlız başıma gelen olayı aktarayım
aracım cj 5 standart 45 amp şarz dinoması varken bunu 105 amp dinoma taktırıp aküyü 90 amp.ile değiştirdim. 4 adet hella 1000, 2 adet yayıcı, araç farlarınıda helogen olarak uygularken tesisatı 6 mm kablo ile çektik.
Bu lambaların hapsini yada birkısmını yol şartlarına göre değişik versiyonlarla açıp kapattık bu toplamda 1 saat veya 1,5 saat yanmıştır evegeldiğimizte akü doluluk derecesinin %10 lara kadar düştüğünü farkettik bunu söylerken anlamamıza sebep marş basarken farkettik akü %10 lara düştüğü zaman marş otomatiğini bile çekecek gücü kalmıyor.
Hal böyle olunca akünün 100 amp üzeri yada 2. bir akü takviyesi ve bunla birlikte şarz dinomasınında 140 amp veya varsa üzeri olmasında fayda olacağını düşünüyorum.Yanlışsam düzeltin veya bu konuda daha detaylı bilgisi olan arkadaş var ise bilgilerinden faydalanalım.
 

Ynt: Sis Farları ve Alternatör

amper hesabı için, toplam vatajı sabit voltaja böleceğiz. yani 6 x 55 watt ampul olsa sis farlarında, 330 watt güç gerekir. 330/12 yapınca 27.5 amper yük çekiyor demektir. Yani saatte 27.5 amper. tam dolu aküye bağlarsanız bunları 90 amper akü tamamen bitene kadar ışık şiddeti azalsa bile neredeyse 3 saat kesintisiz ışık vermesi gerekir normal şartlarda. aracın farları park lambaları iç ışıklandırma vs de eklenirse diyelimki 500 watt. 41 amper eder. 2 saat demektir.

hesapta bir yanlışlıkmı yapıyorum acaba?

lambalar seri mi bağlı? yoksa paralelmi bağlı kendi içlerinde? paralel bağlı dirençler sistemde yük yaratırlar ancak eşit parlaklıkta yanar lambalar. seri bağlanırsa parlaklık azalır ancak yük sabit kalır.

bence HID xenon en doğru çözümdür.
 



Ynt: Sis Farları ve Alternatör

Peki bu HID Xenon ampuller her araca her modele rahatlıkla takılabiliyor mu ? Ben bir iki yerde araştırdım öyle pahalı bir ürün değiller ..Örneğin aşağıdaki ürün ya da bunun benzeri bişey alıp hemen takabilirmiyim ?

http://www.ereyon.com.tr/store/ProductDetails.aspx?productid=509593

Saygılar

Cenk
 

Ynt: Sis Farları ve Alternatör

ampulleri halojenlerin yerine takarsınız kolaylıkla. bazen sis farlarının arkasında kendi kabloları geçebilsin diye delik açmak gerekebilir. yanlız araya koyacağınız ballastlar için yer bulmanız şart tampınun içinde yada kaputun altında, çünkü kabloları kısa. 1 ampul için 1 ballast lazım. Sahibinden.com da uygun fiyatlı setler var, onlardan alın bildiğiniz aksesuarcı yoksa. 6000 kelvin tam beyaz değildir bilginize. hafif mavi kalır.

Sis farındaki ampuller neyse ondan almanız lazım yoksa odak tutmaz.
 

Ynt: Sis Farları ve Alternatör

KLL' Alıntı:
ampulleri halojenlerin yerine takarsınız kolaylıkla. bazen sis farlarının arkasında kendi kabloları geçebilsin diye delik açmak gerekebilir. yanlız araya koyacağınız ballastlar için yer bulmanız şart tampınun içinde yada kaputun altında, çünkü kabloları kısa. 1 ampul için 1 ballast lazım. Sahibinden.com da uygun fiyatlı setler var, onlardan alın bildiğiniz aksesuarcı yoksa. 6000 kelvin tam beyaz değildir bilginize. hafif mavi kalır.

Sis farındaki ampuller neyse ondan almanız lazım yoksa odak tutmaz.

Verdiğiniz bilgiler bende aracımın kendi farları için değişikliğe gitme isteği uyandırdı..Birazcık da o yüzden soruyorum..6000 Kelvin bana uyar..Hafif mavilik eğer karşıdakinin gözünü rahatsız etmeyecekse hoş bile olabilir..

Çok teşekkürler


Cenk
 

Ynt: Sis Farları ve Alternatör

normal farda 4300 K kullanırsanız gün ışığına yakın bir etki alırsınız. birazcık mavi renk tam karanlık yollarda gözünüzü çok yorar. Ancak ne ilginçtirki 6000 K olunca yağmur yağarken sarıdan daha iyi görünüyor asfaltın üzeri.
 

Ynt: Sis Farları ve Alternatör

abcreklam' Alıntı:
sleam arkadaşlar benim teknik olarak kll rumuzlu arkadaş kadar bilgim yok yanlız başıma gelen olayı aktarayım
aracım cj 5 standart 45 amp şarz dinoması varken bunu 105 amp dinoma taktırıp aküyü 90 amp.ile değiştirdim. 4 adet hella 1000, 2 adet yayıcı, araç farlarınıda helogen olarak uygularken tesisatı 6 mm kablo ile çektik.
Bu lambaların hapsini yada birkısmını yol şartlarına göre değişik versiyonlarla açıp kapattık bu toplamda 1 saat veya 1,5 saat yanmıştır evegeldiğimizte akü doluluk derecesinin %10 lara kadar düştüğünü farkettik bunu söylerken anlamamıza sebep marş basarken farkettik akü %10 lara düştüğü zaman marş otomatiğini bile çekecek gücü kalmıyor.
Hal böyle olunca akünün 100 amp üzeri yada 2. bir akü takviyesi ve bunla birlikte şarz dinomasınında 140 amp veya varsa üzeri olmasında fayda olacağını düşünüyorum.Yanlışsam düzeltin veya bu konuda daha detaylı bilgisi olan arkadaş var ise bilgilerinden faydalanalım.

Akünüz özelliğini yitirmeye başlamış olabilir.. Yada bilmediğiniz bir kaçak var. Bu iki ucu açık kalmış bir kablo bile olabilir. Ucu sonlandırılmamış kablolar izole edilseler dahi su, nem vs. durumlardan dolayı kaçak oluşturur ve akünün bitmesine sebep olur. Tesisatınızı gozden geçirin.. Gereksiz kabloları temizleyin..
 



Ynt: Sis Farları ve Alternatör

eski araclarda sistem degişikti konjektör ayrıça bir kutu idi dinamo üzerinde bulunmazdı..?

bahsi gecen aracların teknolojileride 20 seneden eski araclar..yorum için o işin tarihinide bilmeli..

son 20 sene içinde üretilem araclarda şu sekildir >> 90-95-100 amper gibi aküye sahip araclardan 150A. lık dinamo cıkar.

45-60 A.lık aküye sahip araclardan 70-80-90 A. gibi dinamolar cıkar..

dinamoda saatlerce devrede kalıp devamlı aküyü doldurmaya calışmazlar.. ;) bir müddet calışıp doldurur sonrası dinlenmeye gecer..doldurma anında kranka yük bindirir aracın performansını azcık azaltır ,,hafiftende yakıtı arttırır.. ;)

kapasitesi ufak dinamoya 2 kocaman akü baglamak dinamonun yanıp kavrulmasına sebeb verir...2 aküyü araca baglamanında 50 çeşit formülü var bilinçsiz yapmayın bilenden yardım alın..

akü yaşam alanı içinde kutuda hava almazsa patlar..! cok sıcakta patlar..50-60 derecelerde .!
standart oto aküsü yaşam alanı içinde bulunduğu durumlarda zehirli gaz cıkarır içinde nefes alan her kişiyi zehirler..!
kuru,jel,vrla ,,vs diye gecen akülerde patlar catlar oto aküsü olmıyan türlerdir..+ olarak marş amperi veremezler..o işinize yaramaz..!
optima akü tavsiye ederim ..sadece ,,oda oldukca fiyatlıdır.. ;)
baglantısıda 1kablo 1 de şaterden ibaret degildir araştırmadan işe girmeyin dikkat dedim.. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,507
Kayıtlı Üye Sayımız
172,128
Kaydolan Son Üyemiz
hayalperestt

SON KONULAR



Geri
Üst