Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Mossin Nagant Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,458
Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

5-40 ile 10-40 ın tavan değerleri aynı ve çalışma sırasında ki değerli aynı olsada 5 ve 10 arasında kalınlık ve yoğunluk farkı var.

Evet netice itibari ile yağ eninde sonunda motorla beraber ısınacağı için tavan değeri önemli, eninde sonunda normal çalışma sıcaklığına ulaşmayan bir motor yok. 10W-40'in türkiyede yaygın olmasının tek sebebi ise ekonomik oluşu, bunun dışındaki tüm bilgiler ise hurafe, yoksa 10w-40 kullanılan her araca 0W-40 ta koyabilirsiniz, tabi 10W-40 ile hali hazırda 150bin km devirdiyse bunu yapmak bazı başka sebeplerle mantıklı olmayabilir o ayrı konu. Karışık konu netice itibari ile tüm detaylarını hiçbir türkçe kaynakta bulamazsınız o yüzden 5w-40 yağ götürdünüz mü servise o yağ çok ince derler, size de kibarca gülümsemek düşer... olay bundan ibaret.
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

yağ üreticilerinin üretim özelliklerini belgeledikleri dosyaları icleleyebilirsiniz. baya yararlı oluyor.
10-40 optimal bi yağ.
0 veya 5 yağı firmalar araç az yaksın ve performanslı olsun diye kullanmaya başladı.
yoksa bizim kuşak ve avrupa bölgesinde zaten 10-40 yağın soğuk limitleri fazlasıyla yeterlli.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

0 veya 5 yağı firmalar araç az yaksın ve performanslı olsun diye kullanmaya başladı.

O amaçla kullanılan yağların ikinci rakkamı da düşük, 0W-20 gibi. Genelde amerikalılar kullanır onu, önce gider 8 silindirli arabalara binerler sonra az yaksın diye ince yağ koyarlar. Bu yöntemle de ancak %2 yakıt tasarrufu sağlanır. Komikaze. Ama komik olduğunu kendileri de bilir o ayrı konu. Arabalar garanti dışına çıktığı zaman orda da servisler yavaş yavaş terkedilip "ustaya" gitmeye başlar. Adam arabanın sahibini kenara çeker, 0w-30 koyalım motor eskimiş der. Mantıklı. Bizim burda ise mercedes audi vs gibi lüks bir aracınız olmadığı sürece genelde 0W-40 vs gibi yüksek kaliteli optimum koruma sağlayan yağları kullanacak paranız aslında pek yoktur, o yüzden servis daha ilk günden arabaya 10w-40 koyar. Herşey teknik değil yani, ekonomi ağır basıyor. Ha abd'de 30 da bizim burda neden 40 oldu derseniz, o da iklim şartlarıyla, arabaların ortalama toleranslarıyla vs ilgili. Memlekette ortalama araç yaşı 15 oldu mu, ortalama yağ da 30 numara olmaz, olmamalı...
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

Bu arada daha kalın baz yağların daha iyi koruma sağlandığı bir durum var, o da metal - metal çarpmaların sık olduğu durumlar- belki ağır off road, şehir içi dur kalk trafiği vs bu duruma girebilir, özellikle de düz vites araçlarla sık sık yanlış vitese takma alışkanlığınız varsa. O durumda evet- 20W-50 koymayı bile düşünebilirsiniz- ama bu motor ilk çalıştığında özellikle soğuk havalarda yüksek aşınmaya sebep olur, ki normal şartlarda gerçekleşen aşınmaların büyük bir çoğunluğunun kaynağı budur. Normal olmayan şartlar ayrı bir konu.. bu kadar çok detayı olan bir konu olduğu için herkesin kendi bakış açısıyla farklı bir fikre sahip olması bence gayet normal, ama pratikte trafikteki ortalama bir araç için ve sahibinin muhtemel ortalama ekonomik durumu için doğru olan ne ise piyasada en yaygın olan yağ da o oluyor herkes te sorgulamadan onu kullanıyor. Bu nedenle hangi marka araç kullanırsanız kullanın bütün yetkili servisler ve sanayideki bütün ustalar 10W-40 kullanırlar ve bunu sorgulayan da pek çıkmaz. Sorgulamaya kalkarsanız servis maliyetleriniz artar çünkü.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

10w bir motor yağının pour pointi -39 ile -43 derece arasında değişiyor.
Soğuk havalardan kastınız -35 den fazla ise dediğiniz doğru olabilir.
Bu derecelere kadar olan yağlama kalitesi farkı sadece yağın ince ve akışkan / daha az sürtünme katsayısı olmasından kaynaklı.
 



Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

araya girip parazit yapayım accık..

10/40 yag .. 30 çeşit markada var ise ..şhell ,mobil vs.. bunun 3-5 tanesi tam sentetikdir..

10/40 yag .. genelde %90 'nı yarı sentetik diye gecer ve uçuz olur..

ön numararı 0 yada 5 ile başlıyan yagların alayı tam sentetikdir..ve bildiğim petrolden üretilmezler..+pahalı olur..

motor tam sentetik yagı yakarak eksiltemez..yanma ısı sı cok yüksekdir..

motorların içindeki yag pompa sı hidrolik sistem i le calışır..

10 numara yag koyarsanız bir hidrolik pompaya misal saat te 10 litre devirdaim yapar.. 20 numara konursa 5 litreye düşer..50 numara konursada 2 litreye düşer debi ve basınç gibim..

basıncı ve debisi düşmüş yag motorun en üstü olan kapak kısmında cıvıtır..sibobları kendi ayarlıyan (fincan lı da derler..) sisteme sahip xl-7 td de cok fazla sorun yaşanabilir..

ince yag pahalı keseye yazarlı dır.. ;) ama motorun yakması imkansızdır..
ihtiyar motorlarda tüm kece o ring vs yerlerden kaçırıp eksiltir..

ince yag motoru kırmaz..

kalın yag kırabilir..yeni teknoloji motorları..

90 model karbiratörlü motora ,turbosuz kara dizele ne koysan olur..yag olarak..

yeni nesil araclarda kitabında belirtir acıp bi okuyup ona göre davranmalı derim.. :smiley:
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

Ben anladım ki yarısı doğru öteki yarısı yanlış fikirlerle uğraşmayı profesyonellere bırakmak lazım.
Sizi buraya alalım: http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/ Tarzanca bilen tercuman da burda: https://translate.google.com/

10 sayfalık bir makalede tüm sorularınızın yanıtlandığını görürsünüz, doğru bildikleriniz ve kısmen yanlış bildiklerinizle beraber. Sonucun benim 2-3 satırlık özete denk geldiğini de göreceksiniz ama arada ilave 10 sayfalık detay var burada tartışılması mümkün olmayan.

Kolay gelsin, ben konudan çıktım.
 


Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

Oğuz abiye saygımız sonsuz, ama 5W-40 numara yağ ince değildir çünkü netice itibari ile ısınmayan motor yoktur dolayısı ile ikinci rakkama bakmak lazım olayını daha 5-10 mesaj önce yazmıştım zaten. Dolayısı ile 10 numara yağ 5 numara yağ diye birşey yok, olsa üstünde 0W-5 ya da 0W-10 yazardı, ve bu yağ hakkaten ince olurdu. Motor ısındıktan sonra yağ da motorla beraber ısındığı için 0W-40 ile 10W-40 arasında hiçbir kalınlık incelik farkı yok, akışkanlığı da aynı. Zaten bu iki kelime de aynı anlama gelir. Motorun çalışma sıcaklığında aynı kalınlıkta olan bu yağlar motoru kapatıp soğumaya bıraktınız mı, sabah geldiğinizde motor soğukken farklı kalınlıkta olur, motor soğukken 10W-40 daha kalındır 0W-40'tan, ama ikisi de motor için fazlasıyla kalındır soğukken, o yüzden motorda oluşan aşınmaların çoğu soğukken ilk çalıştırmada olur, çünkü hem ilk çalıştırmada hem de motor normal sıcaklıkta çalışırken uygun kalınlıkta olan yağ henüz üretilememiştir. Adam bunların hepsini anlatmış 10 sayfa yazı yazmış uzun uzun, sıcaklığa bağlı yağ kalınlıklarını tablolarla göstermiş. Şimdi ben ne dediğini bildiği açıkça anlaşılan bu arkadaşın yazdığı makaleye mi inanayım, yoksa forumlarda dönen muhabbetlere mi? Tabi ki motor yağı uzmanının yazdığı makaleye inanacağım.

Ha bu arada.. gereğinden daha ince olan yağ da gereğinden daha kalın olan yağ da motor için iyi değildir, ama gel gelelim neyin ince neyin kalın yağ sayıldığını bile açıklamak uzun iş. Bunlar sadece bizim memlekette değil dünyanın öbür ucunda da yanlış biliniyor anlaşılan ki, adamın sonunda tepesi atmış oturmuş 10 sayfa yazı yazmış, hiç sıkılmamış uzun uzun açıklamış.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

Birkaç mesaj yukarıda yazdığım "kalın baz yağlar" ve dur kalk trafiği ile ilgili mesajla ilgili de bir düzeltme yapayım.
O durumda bile bu yağın tavsiye edilmesinin sebebi daha kalın baz yağ değil, daha kalın tavan değeri (20W-50) sebebi ile dur kalk trafiğinin motorda sebeb olduğu normalden yüksek ısı sebebi ile normalden fazla incelecek olan yağın kalınlığının telafi edilmesi imiş (http://www.mobil.com/Mexico-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_Super_Alto_Kilometraje_20W-50.aspx ), yani adam bu tür aşırı şartlar için aslında 50 numara yağ tavsiye ediyor da 10W-50 ya da 0W-50 üretmemiş ya da çok pahalı satıyor. Yani bu durumda bile normal çalışma sıcaklığına ulaşmış motor için yağ kodunun ilk rakkamının ne doğrudan ne de dolaylı detaylardan kaynaklanan herhangi bir anlamı yok. Çeşitli marka araçların kullanma klavuzlarında zaman zaman görebildiğiniz aksi yönte ifadeler ise muhtemelen araç üreticisinin piyasada bulunan her yağın kutusunda yazan kalite şartlarına gerçekten uyduğuna dair şüphelerinden kaynaklanıyor (yani yağ kutusu üzerinde 5W-40 tam sentetik yazıyor ama bakalım gerçekten öyle mi muhabbeti, yoksa başka birşey değil, her ne kadar biz memlekette dükkan raflarında görmesek te işin aslı piyasada mineral bazlı 5W-20 bile var, kutusunun üzerinde tam sentetik yazan ama aslında mineral bazlı olan 5W-40'ı zamanında değiştirmeyi unutunca olacakları bilen adam motora 5W-40 koyma diyor kısaca...)
 



Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

sakyuz' Alıntı:
Oğuz abiye saygımız sonsuz, ama 5W-40 numara yağ ince değildir çünkü netice itibari ile ısınmayan motor yoktur dolayısı ile ikinci rakkama bakmak lazım olayını daha 5-10 mesaj önce yazmıştım zaten. Dolayısı ile 10 numara yağ 5 numara yağ diye birşey yok, olsa üstünde 0W-5 ya da 0W-10 yazardı, ve bu yağ hakkaten ince olurdu. Motor ısındıktan sonra yağ da motorla beraber ısındığı için 0W-40 ile 10W-40 arasında hiçbir kalınlık incelik farkı yok, akışkanlığı da aynı. Zaten bu iki kelime de aynı anlama gelir. Motorun çalışma sıcaklığında aynı kalınlıkta olan bu yağlar motoru kapatıp soğumaya bıraktınız mı, sabah geldiğinizde motor soğukken farklı kalınlıkta olur, motor soğukken 10W-40 daha kalındır 0W-40'tan, ama ikisi de motor için fazlasıyla kalındır soğukken, o yüzden motorda oluşan aşınmaların çoğu soğukken ilk çalıştırmada olur, çünkü hem ilk çalıştırmada hem de motor normal sıcaklıkta çalışırken uygun kalınlıkta olan yağ henüz üretilememiştir. Adam bunların hepsini anlatmış 10 sayfa yazı yazmış uzun uzun, sıcaklığa bağlı yağ kalınlıklarını tablolarla göstermiş. Şimdi ben ne dediğini bildiği açıkça anlaşılan bu arkadaşın yazdığı makaleye mi inanayım, yoksa forumlarda dönen muhabbetlere mi? Tabi ki motor yağı uzmanının yazdığı makaleye inanacağım.

Ha bu arada.. gereğinden daha ince olan yağ da gereğinden daha kalın olan yağ da motor için iyi değildir, ama gel gelelim neyin ince neyin kalın yağ sayıldığını bile açıklamak uzun iş. Bunlar sadece bizim memlekette değil dünyanın öbür ucunda da yanlış biliniyor anlaşılan ki, adamın sonunda tepesi atmış oturmuş 10 sayfa yazı yazmış, hiç sıkılmamış uzun uzun açıklamış.

hocam bence sen kimseye inanma, oku sadece. veya castrol, motul, mobil firmalarının yağ üretim-kullanım danışmanı (mühendis) leri ile telefonla veya mail yoluyla iletişime geçerek öğren.

aslında yağ üreticilerinin tablolarında herşey açık açık yazıyor.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

hocam ben 5W-40'ı koydum motora.
Gerçekten gerekli olduğundan değil hele haziran ayının ortasında.
Yanlız şu var ki servis ya da usta fark etmez, 10W-40 koymalarının tek sebebi ucuz ve "yeterli" oluşu, daha doğrusu onlar bizim temin edebildiğimizden daha iyi fiyatlarla alabiliyorlar, aradaki fark ta düşük gösterilen işçilik ücretlerine gidiyor, ya da kar olarak yazılıyor. karşı değiliz tabi, prensip olarak. ne de olsa ekmek parası, biryerden çıkacak, ben de biliyorum fiyata yansıttıkları 3 kuruşluk işçiçik ücretiyle o işin yapılamayacağını, işin içinde başka işler olduğunu. yanlız iyi fiyata daha iyi yağ bulabilirsem, ve kendileri de fiyat düşürme taktikleri sebebiyle işin aslını söylemiyorsa, öyle ya da böyle, gereğini yaparım :D işimiz bu her allahın günü kendi işimizle ilgili bilgileri dünyanın öteki ucundan bulmaya alışığız, bunları da buluruz..
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

bu testte 0-40 dan 15-30 a kadar olan yağları -22 derecede deniyorlar.
yağ sınıflandırmada ilk değer yağın soğuk havalardaki akışma direncini belirtir.
bu değer ne kadar düşükse yağ soğuk havada o kadar akışkan olur.
dolayısıyla ince moleküllüdür. yani halk arasında sanayi ağzıyla ince yağ diye tabiir edilen yağ çeşididir.
bu yağ ne kadar ısınırsa ısınsın parlama değerine gelmediği sürece aynı incelikte devam eder.
parlama değeride ikinci rakamdan belli olur zaten.
https://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

bu testte 0-40 dan 15-30 a kadar olan yağları -22 derecede deniyorlar.
yağ sınıflandırmada ilk değer yağın soğuk havalardaki akışma direncini belirtir.
bu değer ne kadar düşükse yağ soğuk havada o kadar akışkan olur.
dolayısıyla ince moleküllüdür. yani halk arasında sanayi ağzıyla ince yağ diye tabiir edilen yağ çeşididir.
bu yağ ne kadar ısınırsa ısınsın parlama değerine gelmediği sürece aynı incelikte devam eder.
parlama değeride ikinci rakamdan belli olur zaten.
https://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

O soğuk çalışma derecelerini "yeterlilik" prensibine göre belirliyorlar. Yani "bu yağ motora fazla zarar vermiyor o sıcaklıkta" mantığına göre. İşin aslı 10W-40 ta olsa 0W-40 ta olsa ilk çalışmada gereğinden daha fazla kalın olduğu için zarar veriyor. Ha arabayı üreten bizce bu kadar zarar kabul edilebilir deyip öyle bir cizelge hazırlamış olabilir o da doğrudur, dikkat ederseniz şu ana kadar aksi yönde hiçbirşey söylemedim.
 



Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

hocam
sakyuz' Alıntı:
hocam ben 5W-40'ı koydum motora.
Gerçekten gerekli olduğundan değil hele haziran ayının ortasında.
Yanlız şu var ki servis ya da usta fark etmez, 10W-40 koymalarının tek sebebi ucuz ve "yeterli" oluşu, daha doğrusu onlar bizim temin edebildiğimizden daha iyi fiyatlarla alabiliyorlar, aradaki fark ta düşük gösterilen işçilik ücretlerine gidiyor, ya da kar olarak yazılıyor. karşı değiliz tabi, prensip olarak. ne de olsa ekmek parası, biryerden çıkacak, ben de biliyorum fiyata yansıttıkları 3 kuruşluk işçiçik ücretiyle o işin yapılamayacağını, işin içinde başka işler olduğunu. yanlız iyi fiyata daha iyi yağ bulabilirsem, ve kendileri de fiyat düşürme taktikleri sebebiyle işin aslını söylemiyorsa, öyle ya da böyle, gereğini yaparım :D işimiz bu her allahın günü kendi işimizle ilgili bilgileri dünyanın öteki ucundan bulmaya alışığız, bunları da buluruz..
ustan gerçekten gerizekalı bence.
yılların mühendisliğini iki kalemde çözmüş.
aracınız ne bilmiyorum ama 6-7 bin devir ceviren ve 250 hp den fazla turbo beslemeli bir aracınız varsa bu konuları çok önemsiyip araştırıyorsunuz.

toerik olarak 5-40 ile 10-40 ın parlama noktaları aynı olsa bile donma noktaları farklı.
bu sebepten akışkanlık dirençleri ve incelikleride farklı.
sizin pistonlarınızda 10viskozite direncine sahip bir yağ dolaşıp 0.25 (örnek) sürtünme direnci oluşturuyorsa, bu 5 viskozite direncine sahip yağ dolaşırken 0.20 sürtünme direnci oluşturur.

bu çok basit mantık öğrendikten sonra.
ha hangi sanayi bunu bilir? zor....
3-5 performans garaj var bu bilgiye sahip olan.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,454
Mesajlar
1,518,133
Kayıtlı Üye Sayımız
172,107
Kaydolan Son Üyemiz
traveler74

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst