TANIŞMA VE DANIŞMA

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan GEMAKOCİ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,393

GEMAKOCİ

GEMAPE ÇKİMİ , POLİPE TKVANİ TAZ.
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
0
Yer
KAFKASYA
Herkese Merhaba,

Ben Ali Özşahin , Sitenin yeni üyesi ve yeni off road çı adayıyım , aranıza Trabzon dan katılıyorum. Off Road yeni ilgi alanım , uzun yıllardır Enduro Motosiklet ile Yurt İçi ve yurt dışı dağ bayır dolaşmış ve dolaşmaya devam eden biri olarak aranıza katıldım . Doğa sporları ve yaşadığım coğrafyaya çok aşina sayılırım , İki teker üzerinde devam ettirdiğim ,doğa ile kucaklaşma serüvenini ailenin kalabalıklaşması ile dört teker üzerinde devam ettirmeyi düşünüyorum .
Uzun araştırmalarım neticesinde 1999 Model v6 hyundai golleper ile çıraklık serüvenini başlattık hayırlısı ile , uzun süre araştırdım desem de 4 X 4 ile ilgili tecrübem araç sürmeyi öğrendiğim ve tamirinde babam ile birlikte anahtar tuttuğum 1951 model bir williys ile başlar ,dolayısı ile motor mekaniği hep ilgigimi çekmiştir.
Fakat, benim için bu yeni süreç tamami ile profesyonel bilgi ve tecrübe isteyen bir konu , o nedenledir ki site üyesi olan sizlerin benim nazarımda üstad kabül ettiğimi belirtmek isterim. Benim için öneri ve yönlendirmelerinizi çok önemli olacaktır.

Aranıza kabül eder ,tecrübelerinizi paylaşırsanızı , beni çok mutlu etmiş olursunuz.

İlk danışmak istediğim konu : Yeni aldığım araç , teknik olarak sorunsuz gözüksede ,ilk izlenimlerim şöyel oldu .

- Arac 109 bin Km de ve servis kayıtlarında triger değişimi gözükmediği için , ( Aldığım arkadaşta, kendinden önceki kişinin değiştim sözüne binaen değiştirmediğini ifade etmesi üzere ) riske etmemek için değişmeye karar verdim ve servise parça siparişi verdim.

- Rampa yukarı yaptığım sürüşler esnasında aldığım yağ kokusundan şüpelenerek motor ve aracın alt kısmını incelediğimde , Ön defransiyel keçesinin yağ kaçırdığını ve manifolta sıçratarak yağ kokusuna sebebiyet verdiğini gördüm servise keçe sipairişi verdim . umarım kronik bir rahatsızlık değildir.

- Aracın otomatik şanzıman olması hasebi ile devirsis sürüşlerde 1 . viteten 2 vitese geçişte ciddi derecede sıçrama tespit ettim . ( devirli kalkışlarda sorun yok ) dah önce sürdüğüm otomatik şanzıman araçlarda benzer bir durum ile karşılaşmadığımdan Yetkili servis ustasına danıştım, bu durumun galloper lere ve pajerolara has bir durum olduğunu her hangi bir sorun olmadığını söyledi , sizlerin görüşü nedir ?

- Normal şehirler arası kullanımlarda otomatik vites geçişleri genelde 3000 ile 4000 devir arasında oluyor , yakıt tüketimini arttırmamak için aracın vites geçişini sağlamak adına ayağımı gazdan çekerek vitesi değiştirtiyorum bu bir sorunmudur , konu ile ilgili düşünceleriniz nelerdir.

Hepiniz saygı ile selamlar , konu ile ilgili yardım ,öneri ve yorumlarınızı beklerim.
 

Etiketler
Ynt: TANIŞMA VE DANIŞMA

Merhaba oncelikle yeni araciniz hayirli olsun iyi gunlerde kullanin.
Benimki duz vites ama bazi bildiklerimi yine de yazayim.
Yasliligi dolayisiyla ortaya cikan arizalar haric pek bir hastaligi yok.
Ben bir cok aracin gidemedigi turden yerlerde aracimi uzmeden dolasiyorum.
Bu gune kadar beni arazide birakmadi.Ayrica hergun caddede de kullaniliyor.
Sizin sordugunuz vites gecisinde 3-4000 devir icin koldaki kucuk dugmeyi kullaniyor musunuz?
Bircok otomatik kullanicisi maalesef dugmenin islevini pek bilmiyorlar.
Birde yine forumlardan orjinal radyatorun yazin az geldigini okumustum.
Sanziman da ayni radyatorden gelen bir hat ile sogutuluyormus diye anladim sanki.
Bu da yeterli sogutmayi saglayamadigi icin otomatiklerde hararet riski oluyormus.
Bunun da uc sira yerine dort sira radyator ile cozumlendigini yazmislardi.
Aracinizin kilometresi cok dusuk.Onceden hor kullanilmadiysa size cok hizmet eder.
Pajerolarin yirmi yasinda olanlari halen canavar gibi dolasiyor.
Baska da benim bildigim pek bir problem yok.Tekrar hayirli surusler dilerim.
 

Ynt: TANIŞMA VE DANIŞMA

İyi günler
Yeni aracınızı güle güle,iyi günlerde kulanmanız dileğiyle
Saygılar
 

Ynt: TANIŞMA VE DANIŞMA

Sayın , Batuhan ve Ttogan ,

İlginize ve önerilerinize çok teşekürler , Yorumlarınızdan anladığım kadarı ile doğru yolda olduğumu hissettim.

Görüşmek üzere

Saygılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,491
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst